De Strandgaper

31-104212025

Meer informatie over restaurant De Strandgaper

Vitelotte .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik begrijp dit concept niet. Op de kaart had ik al grote moeite mijn keuze te maken. De beschrijving van de hoofdgerechten zoals Cordon Bleu, Varkenshaasje of Tournedos worden niet verder omschreven dan dat er een saus bij zit of omwikkeld is met een lapje spek.
Je moet daardoor gissen hoe het gemaakt wordt en geserveerd wordt. De kaart geeft geen informatie over groente of rijst/pasta/gratin/friet.
Heel lang wachten. Tussen voor en hoofdgerecht zat 5 kwartier.
Grote verbazing dat je de bestelling op je bord krijgt en verder een klein hoopje rauwkost (in het zuur gelegd). Er komt een mandje patat en verder NIETS?!?!
Mijn concept van lekker eten omvat ook zeker het samenspel tussen vlees of vis met de groente, de saus, de groenten. Volgens mij kan iedere kok patat bakken en biefstukje.
Maar zelfs hier gaat de strandgaper de mist in. Tussen alle tanden zitten de zeentjes van de biefstuk, de Cordon Bleu was droog (te lang in de frituur?), de spareribs hard en droog (veel te lang in de oven). De kabeljauw was wel goed.
Bediening was dramatisch. Je gaat toch niet heen en weer lopen met in elke hand een glas? De spicy spare ribs verwisseld met de milde. Drankjes die wel besteld waren worden niet bezorgd.
Iemand besteld water. Je krijgt een prijzige literfles, verpakt in papier, alsof het niet exclusiever kan. Merkwaardig dat de menukaart geen drankprijzen vermeldt.
Achteraf gesproken met de chef. Je verwacht een luisterend oor. De klant heeft immers altijd gelijk ook al is dat niet zo. Een chef die deze prestatie verdedigt met argumenten als problemen met ziek personeel vind ik raar. Maar het toppunt is een chef die in het offensief gaat en laat merken dat hij niet met kritiek kan omgaan. Gauw wegwezen en nooit meer terugkomen.
Ik zag de overige recensies over de strandgaper, en ik kan er niets van herkennen. We waren met een grotere groep, en ze kunnen dat niet baas.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ik was hier nog nooit geweest, maar soms kan je positief verrast worden. De dames van de bediening zijn bijzonder attent en vriendelijk. Het eten was verrassend goed. De kaart is net ff een tikkeltje meer dan eetcafe niveau, met o.a. een goede magret de canard. De geschroeide tonijn met hoisin saus was gewoon heel erg goed en had ik hier niet verwacht. Ook een hele knapperige cordon bleu gehad en de sate is eveneens uitstekend! Kortom, uitstekend gedaan. En inclusief wijnen nog geen 35 euro p.p. Wij komen hier zeker terug!
Anna8080 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Er werd perfect rekening gehouden met mijn allergie/dieet: ik heb zeer smakelijke dingen gehad. Vriendelijke bediening. Het enige opmerkelijke vond ik de wat beperkte thee keuze, maar ik zal hier zeker nog een keer gaan eten.
GekkeKlaassie .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We zijn als gasten van een bruiloft bij De Strandgaper geweest.

De ontvangst door het personeel is erg vriendelijk en ze bleven de hele avond behulpzaam.

Hapjes en drankjes waren erg lekker.
Smh123 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Met een gezelschap van 80 man de 50e verjaardag van mijn man gevierd bij De Strandgaper. We hadden ons geen betere avond kunnen voorstellen! Bij aankomst kregen al onze gasten een glaasje prosecco, dat een heerlijk glaasje was. Gedurende de avond ging de bediening rond met allerlei soorten hapjes, een walking dinner dus. De gerechten waren heerlijk en er was ontzettend veel keuze. We hadden de hele zaak voor onszelf dus onze gasten konden lekker hun gang gaan. Er hangt een hele fijne sfeer in het gehele restaurant. Bij de open haard kon je lekker zitten en in het restaurant kon er gedanst worden. De bediening was erg aardig en heel gezellig, ookal was het voor hen een lange en drukke avond hebben wij hiervan niks gemerkt. Het eten was zoals eerder vermeld erg lekker. Voor iedereen was er iets, er werd zelfs heel goed rekening gehouden met 2 van onze gasten die een speciaal dieet hadden (lactose en glucose). Wij hebben een hele leuke avond gehad, onze gasten spreken hier nog steeds over!
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We hebben hier met 11 man gegeten na een dagje sporten. De recensies waren niet best maar er was niet echt een alternatief maar ... De bediening was prima, terras verbouwen om één grote tafel te krijgen geen probleem. Ook toen een T-Bone niet helemaal was wat er was verwacht werd er door de kok zelf actie ondernomen, goed opgelost dus.
Al met al prima eten, prima sfeer, ik kom hier met een gerust hart terug.
Human2015 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
wij hebben hier vorige week heerlijk genoten met z'n 4 van een uitstekende avond.
de locatie is geweldig, het bedienend personeel zeer vriendelijk en beleefd, met een mooi uitzicht over de plas die er achter licht in combinatie met een mooi ingericht restaurant, en een menu kaart waar er voor iedereen iets opstaat van vis tot aan spareribs... met andere woorden dit is zeker een aanrader voor een ieder. x
Kadaver K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hebben vorige week een heerlijke avond gehad bij de strandgaper, hadden een mooie all in price. de bediening was super vriendelijk. Het eten was ook erg lekker, complimenten aan de chef.
wat ons heel trok was de gezellige sfeer hoe je ontvangen wordt door het personeel. De strandgaper is leuk en gezellig ingericht!
Een echte aanrader dus!
Stouthart .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Afgelopen zaterdag ons 12,5 jarig huwelijksjubileum gevierd bij restaurant de Strandgaper in Zevenhuizen met een geheel verzorgde barbecue. Alles was top!! Het eten, de bediening en de locatie!! Niets dan lof ontvangen van al onze 75 gasten in leeftijd variërend van 4 tot 80 jaar.
Absoluut een aanrader, waarbij ook vermeld moet worden, dat ook de prijs-kwaliteitsverhouding prima is.
Yvona .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Was lekker eten, nette bediening.
Kindermenu was helaas wel veel te veel...
verder prima geschikt voor een gezinsetentje!
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteren hier geweest. Eerst wat vers brood met een lekkere aïoli geknabbeld, daarna een caprese met prima tomaat, mozzarella en olijfolie. Als hoofd een tournedos naturel met frieten en haricots verts-stukjes ui en nog iets. Tenslotte een kaasplankje, samen met mijn tafelgenote.
alles heel smakelijk, minpuntje dat de haricots verts wat te lang gekookt waren. De bediening was prima, attent en heel vriendelijk. en op zo'n zonnige meimiddag zit je er natuurlijk heel mooi.
Ik ging er zonder verwachtingen heen en was dus aangenaam verrast !
Proever8326 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Laatst zijn we hier geweest met een groepje. Super en top gegeten. Weer ouderwets een amuse gehad. Bediening kwam regelmatig vragen of alles naar wens was, wat in veel restaurants vergeten wordt. Kraanwater schonken ze niet ze hadden speciaal water uit italie, kosten 5,50 maar was zeker niet te duur. Eindelijk een goede tafelwater beter dan een fles scourcy. Heerlijk achteraf bij de open(gas)haard nog koffie gedroken, met een lekker likeurtje. Komen zeker terug
Andre T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Wij de Strandgaper een BBQ laten verzorgen voor onze 60 gasten op ons 40 jarig huwelijksfeestje.
De locatie is sowieso perfect daar aan de Zevenhuizerplas aan het strand. En wat had de Strandgaper de BBQ fantastisch verzorgd. Prachtig vlees en vis en bijgaande schotels. En niet te vergeten vooraf bij de ontvangst een amuse.
En de service was super.
Kerstin V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Het eten en de ambiance waren prima (mooie locatie aan de Zevenhuizerplas). Ik had de lamsfilet besteld en die was prima en lekker mals en zacht. En ook de scholfilet en kabeljauw pakten goed uit bij mijn tafelgenoten. De bediening was op zich aardig. Wel werd er overdreven vaak gevraagd of alles naar wens was, dit stoorde af en toe ons gesprek. En ze serveerden per ongeluk het bord uit dat voor onze buurtafel bestemd was en haalden dat zonder het fatsoenlijk uit te leggen weer weg. Maar het meest bizarre was het antwoord op de vraag waarom ze ons geen karafje of glas kraanwater wilden serveren (terwijl we toch ook gewoon wijn en andere drankjes nuttigden). Met het eerste antwoord "dat is gewoon onze policy" namen we geen genoegen, dus kwam er een tweede antwoord: "Dat is vanwege de hygiëne en de kans op legionella en zo". HA HA HA, in veel restaurants al diverse excuses aangehoord, maar nog NOOIT zo'n bizar antwoord gehad. Misschien moeten we de Voedsel- en Warenautoriteit er op afsturen? We kregen een fles water waar we later 5,5 euro voor moesten neertellen. Hier ga ik dus nooit meer eten. Jammer dat er nog steeds restaurants bestaan die weigeren om gewoon kraanwater te schenken....
L F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Zeer slecht vooral de service.
drankjes zonder prik er in wat wel hoort bij cola, spa rood enz. Na melden moesten we het personeel na enige tijd er nogmaals op wijzen dat we nog geen nieuwe drankjes gehad hadden.
Hoewel het helemaal niet druk was werden we gewoon vergeten met het hoofdmenu waardoor we langer dan een uur moesten wachten en dat met kleine kinderen. Geen excuses is kennelijk normaal voor de strandgaper.
Het eten had tevens geen smaakt en ook ook voldeed dit niet aan de omschrijving van de kaart.
erg jammer maar nooit meer strandgaper
J. B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Met een grote groep hier wezen eten. Vooraf gezellig rond de open(gas)haard wat gedronken en een snack gegeten. Keuze gemaakt uit een menu. Smaakte mij best en ik heb van de anderen niets dan goed gehoord. Het bolus-ijs als afsluiter was een beetje "te" zwaar. Over de bediening niets te klagen. Hierbij opgemerkt dat we erg vroeg waren (v.a. 17.00 u.) en andere gasten veel later kwamen. We kregen dus de volledige aandacht. Overigens met een paar bezette tafeltjes was het deze avond niet druk.