De Stoep

Oostzeedijk 334 336 3063 CC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Stoep

Probeer dit gezellige eetcafé waar je altijd kunt binnenlopen voor een biertje, een koffie en een snelle, maar goed verzorgde hap. Binnen is het al gezellig maar op het grote terras met comfortabel stoelen en bankjes is het ook heel plezierig verblijven. Echt een café zoals je die in Rotterdam mag verwachten: gastvrij, van alle markten thuis en warm. Een café waar iedereen zich thuis voelt en vrienden en collega’s graag samen een borrel drinken.

Meer informatie over restaurant De Stoep

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt (tot 21:00)

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:00 - 23:00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Stoep

John B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gister avond met de IENS actie een hapje wezen eten in de 'vernieuwde Stoep' en dat beviel erg goed. De 'oude Stoep' is een tijdje terug overgenomen en de nieuwe eigenaar heeft de zaak voorzien van en leuke opfris beurt. Vooral de karakteristieke foto’s van oud Rotterdam creëren een gezellige sfeer die perfect past bij de locatie.

De bediening was zeer vriendelijk, attent en maakt ook graag tijd voor een gezellig praatje . Het eten smaakte uiteraard ook heerlijk en wij hebben nergens op moeten wachten. Gister was toevallig ook net de nieuwe kaart ingegaan waarbij het vers geroosterd knoflook brood en de Diamanthaas (300gr) ook echt aanraders zijn.

Kortom wij hebben genoten en zullen zeker terugkomen.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Helemaal top, leuk en lekker gegeten en dankzij de kortingsactie voor een spotprijs!
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Op een regenachtige dinsdag voor het eerst bij no nonsense eetcafe de Stoep gaan eten. Leuke mengeling van studenten en anderen. Druk ook. Geen kapstokken voor onze jassen kunnen vinden. Het interieur: donker houten tafels en ruime stoelen/zitbanken. Stoep heeft verschillende tafels: zitten op een bank, stoel of (hogere) barkruk. Je kunt er ook borrelen en een speciaalbiertje pakken voorin. De muren zijn donker geschilderd met foto's van oud Rotterdam aan de muur. Karafje water naast het eten en drinken was geen probleem (top) plus nootjes van de zaak voor de eerste trek (ook top) waren een goed begin. Het eten: de diamanthaas (300gr) was enorm(!) en redelijk mals. Het was top geweest als de bijkomende pepersaus en groenten (diepvries?) ook zelfgemaakt zouden zijn geweest. De frites zijn dit wel en zijn heerlijk. De hamburger was tevens groot en dat werd versterkt door de nog grotere Italiaanse bol die erbij komt. Suggestie: een iets kleinere bol vers uit de oven en nog even op de grill en je bent er. Voor het toetje was er crème brulee, die was zoals het hoort. De bediening is alert en erg behulpzaam.
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
De stoep heeft sinds 1 mei jl een andere eigenaar en een kleine metamorfose ondergaan, dat herken je ook terug in de prijs. Het eten was goed, alleen jammer dat de carpaccio te koud geserveerd werd wat van invloed was op de smaak. Een aanrader is het frambroos soepje. Het personeel is vlot en heel erg vriendelijk. We hebben een gezellige avond gehad .
florentine J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Supertof. Ongelofelijk vriendelijke bediening, prima prijs kwaliteit verhouding.
Tonny V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Ook tijdens drukke dagen is het eten zeer goed.
Goede en vriendelijke service.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Om te beginnen de Lamsbiefstukjes waren verrukkelijk! De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben erg lekker gegeten en komen zeker terug! Een aanrader!
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Prima restaurant met prima eten een goede bediening. Genoten van de specialiteit van het restaurant, de zogenaamde 'Stoep burger'. Meer dan voldoende aan alleen het hoofd gerecht en de prijs-kwaliteitverhouding is meer dan uitstekend!
Fijnproeve R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuk eetcafe op authentieke Rotterdamse locatie. Vlotte bediening en keuze uit diverse voor-, hoofd- en nagerechten. Ook wordt er een daghap geserveerd.
Ties J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Vorige keer weer eens gaan eten in De Stoep. Hoewel het bekend staat als een studentenkroeg zit er ook altijd wel veel colour locale. Dit, samen met de altijd plezierige bediening, zorgt ervoor dat er altijd een leuke sfeer ontstaat. Een andere reden om hier te gaan eten is toch ook wel de Stoepburger (of misschien nog wel lekkerder, de lamsburger). Het vlees en de toppings zijn van goede kwaliteit (niet droog en goed gekruid) maar wat echt het verschil maakt is het broodje waarop het geserveerd wordt; een Italiaanse bol. Natuurlijk hoort een hamburger eigenlijk op een zacht broodje maar op een Italiaanse bol smaakt het zo veel beter.
Elroy B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Gezellig, bruin eetcafe met prima eten en een persoonlijke, goede service. Specialiteit is 'De Stoepburger', die je in diverse (seizoens)varianten hebt. Echter, het criterium om genoemd te worden in de vele lijstjes met 'De beste hamburger van Rotterdam' is blijkbaar dat je in de Witte de With of Pannekoekstraat moet zitten, en het liefst nog bediend moet worden door mannen met baarden. De Kralinger en student weet echter wel beter: hier krijg je al decenia een van de beste burgers van Rotterdam!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
De vriendelijke bediening maakt een hoop goed, maar de pittige garnalen (volgens mij uit de diepvries), de hamburger die niet thuis hoort in deze Hamburgerstad maken dat ik hier niet meer ga eten. Het was niet heel duur, maar ik vond het wel te duur voor wat je krijgt.
oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Het eten bij de Stoep is goed voor wat je bij een bruin eetcafé mag verwachten. De twee verschillende burgers en ribeye waren heerlijk. Daarnaast nog een glimlach bij het serveren van een goed getapt biertje, samen met de prijs-kwaliteit verhouding die goed is; kortom, een bruin café zoals het zou moeten zijn.
captiva .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Wij komen hier regelmatig met de kinderen voor de spareribs en de stoepburger. Na studententijd is dit een vast adres gebleven. Terwijl de spareribs net zo lekker zijn gebleven is de stoepburger een echte aanwinst. Eigenaar heeft passie voor zijn zaak. Leuke en informele plek om even gezellig bij te komen met biertje, patatje en spareribs/burger.
Poekie1988 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Ik heb hier zo’n 4-5x gegeten in de afgelopen 2-3 jaar. De stoep is een laagdrempelig eetcafé. De kaart is niet te groot of te klein. Eten is in verhouding met de prijs altijd zeer goed. Spareribs of de beenham zijn zeker aan te raden!! De ‘Stoepburgers’ zijn ook prima te doen, voor een schappelijk bedrag
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Wij wonen in de buurt en bezoeken de Stoep regelmatig, zo ook voor de verjaardag van mijn vriend. Nog steeds lekker, nog steeds goed geprijsd, maar de kipsaté bestaat inmiddels uit een stokje minder dan daarvoor. Vriend en andere tafelgenoot raakten er niet uitgepraat over, en wilden eigenlijk nog extra bestellen. Misschien toch weer terug gaan naar 3 stokjes?:)
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Na mijn vorige recensie hier nog 2x gaan eten en het blijft gewoon goed! Zowel qua eten, terras als service! Vermoed dat dit mijn vaste eetcafe wordt :)
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Gezellig café met goed personeel. Buiten op het terras gegeten met een groep, lekker in de avondzon. Ik koos voor saté, malse kip met wen wel erg grote hoeveelheid dikke saus, maar prima van smaak. Lekkere garnituur ook, gemengde salade, kroepoek, atjar en krokante friet. Anderen hadden burgers en die beviel ook prima!
Matthijs G.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
De Stoep is mijn favoriete café in Kralingen, of eigenlijk Rotterdam. Deze keer nam ik de Stoepburger Classic, maar vaak neem ik ook de saté. De eigenaar is een vakman en ook de koks en de studenten in de bediening weten wat ze doen. Een burger lijkt misschien makkelijk om te maken, maar het gaat bij veel tenten mis. In de Stoep komt de burger op een Italiaanse bol, lekker. De friet is rijkelijk aanwezig en de salade is opgemaakt met een heerlijke joghurtachtige dressing. Een van de belangrijkste pluspunten van de Stoep is trouwens dat ze er helemaal geen probleem van maken als je om kwart voor elf nog belt dat je onderweg bent om een hapje te komen eten, de keuken is echt tot 23:00 uur open.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Gezellig eetcafé. Hier nu een aantal keer gegeten, een keer met een groep studenten (we konden naar binnen zonder reservering) en een keer met z'n tweeën. Beide keren uitstekend bevallen. Voor studenten is er de altijd goedgeprijsde daghap, maar ook de kipsaté is lekker.