De Stoep

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:00

Ton W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Om te beginnen de Lamsbiefstukjes waren verrukkelijk! De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben erg lekker gegeten en komen zeker terug! Een aanrader!
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Prima restaurant met prima eten een goede bediening. Genoten van de specialiteit van het restaurant, de zogenaamde 'Stoep burger'. Meer dan voldoende aan alleen het hoofd gerecht en de prijs-kwaliteitverhouding is meer dan uitstekend!
Fijnproeve R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuk eetcafe op authentieke Rotterdamse locatie. Vlotte bediening en keuze uit diverse voor-, hoofd- en nagerechten. Ook wordt er een daghap geserveerd.
Ties J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Vorige keer weer eens gaan eten in De Stoep. Hoewel het bekend staat als een studentenkroeg zit er ook altijd wel veel colour locale. Dit, samen met de altijd plezierige bediening, zorgt ervoor dat er altijd een leuke sfeer ontstaat. Een andere reden om hier te gaan eten is toch ook wel de Stoepburger (of misschien nog wel lekkerder, de lamsburger). Het vlees en de toppings zijn van goede kwaliteit (niet droog en goed gekruid) maar wat echt het verschil maakt is het broodje waarop het geserveerd wordt; een Italiaanse bol. Natuurlijk hoort een hamburger eigenlijk op een zacht broodje maar op een Italiaanse bol smaakt het zo veel beter.
Elroy B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Gezellig, bruin eetcafe met prima eten en een persoonlijke, goede service. Specialiteit is 'De Stoepburger', die je in diverse (seizoens)varianten hebt. Echter, het criterium om genoemd te worden in de vele lijstjes met 'De beste hamburger van Rotterdam' is blijkbaar dat je in de Witte de With of Pannekoekstraat moet zitten, en het liefst nog bediend moet worden door mannen met baarden. De Kralinger en student weet echter wel beter: hier krijg je al decenia een van de beste burgers van Rotterdam!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
De vriendelijke bediening maakt een hoop goed, maar de pittige garnalen (volgens mij uit de diepvries), de hamburger die niet thuis hoort in deze Hamburgerstad maken dat ik hier niet meer ga eten. Het was niet heel duur, maar ik vond het wel te duur voor wat je krijgt.
Oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Het eten bij de Stoep is goed voor wat je bij een bruin eetcafé mag verwachten. De twee verschillende burgers en ribeye waren heerlijk. Daarnaast nog een glimlach bij het serveren van een goed getapt biertje, samen met de prijs-kwaliteit verhouding die goed is; kortom, een bruin café zoals het zou moeten zijn.
Captiva .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Wij komen hier regelmatig met de kinderen voor de spareribs en de stoepburger. Na studententijd is dit een vast adres gebleven. Terwijl de spareribs net zo lekker zijn gebleven is de stoepburger een echte aanwinst. Eigenaar heeft passie voor zijn zaak. Leuke en informele plek om even gezellig bij te komen met biertje, patatje en spareribs/burger.
Poekie1988 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Ik heb hier zo’n 4-5x gegeten in de afgelopen 2-3 jaar. De stoep is een laagdrempelig eetcafé. De kaart is niet te groot of te klein. Eten is in verhouding met de prijs altijd zeer goed. Spareribs of de beenham zijn zeker aan te raden!! De ‘Stoepburgers’ zijn ook prima te doen, voor een schappelijk bedrag
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Wij wonen in de buurt en bezoeken de Stoep regelmatig, zo ook voor de verjaardag van mijn vriend. Nog steeds lekker, nog steeds goed geprijsd, maar de kipsaté bestaat inmiddels uit een stokje minder dan daarvoor. Vriend en andere tafelgenoot raakten er niet uitgepraat over, en wilden eigenlijk nog extra bestellen. Misschien toch weer terug gaan naar 3 stokjes?:)
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Na mijn vorige recensie hier nog 2x gaan eten en het blijft gewoon goed! Zowel qua eten, terras als service! Vermoed dat dit mijn vaste eetcafe wordt :)
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Gezellig café met goed personeel. Buiten op het terras gegeten met een groep, lekker in de avondzon. Ik koos voor saté, malse kip met wen wel erg grote hoeveelheid dikke saus, maar prima van smaak. Lekkere garnituur ook, gemengde salade, kroepoek, atjar en krokante friet. Anderen hadden burgers en die beviel ook prima!
Matthijs G.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
De Stoep is mijn favoriete café in Kralingen, of eigenlijk Rotterdam. Deze keer nam ik de Stoepburger Classic, maar vaak neem ik ook de saté. De eigenaar is een vakman en ook de koks en de studenten in de bediening weten wat ze doen. Een burger lijkt misschien makkelijk om te maken, maar het gaat bij veel tenten mis. In de Stoep komt de burger op een Italiaanse bol, lekker. De friet is rijkelijk aanwezig en de salade is opgemaakt met een heerlijke joghurtachtige dressing. Een van de belangrijkste pluspunten van de Stoep is trouwens dat ze er helemaal geen probleem van maken als je om kwart voor elf nog belt dat je onderweg bent om een hapje te komen eten, de keuken is echt tot 23:00 uur open.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Gezellig eetcafé. Hier nu een aantal keer gegeten, een keer met een groep studenten (we konden naar binnen zonder reservering) en een keer met z'n tweeën. Beide keren uitstekend bevallen. Voor studenten is er de altijd goedgeprijsde daghap, maar ook de kipsaté is lekker.
Renzo74 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Een paar keer per jaar eet ik in de stoep, en ik moet zeggen dat het altijd weer gezellig is. De huidige eigenaar probeert het alle gasten naar hun zin te maken door persoonlijk contact, en dat lukt ook zeker. Service in de stoep is helemaal top!
Het eten is ook altijd goed. Ik at de tonijnburger: mooi dik stuk tonijn, perfect gebakken. Slaatje en friet erbij en klaar is kees.
In de stoep zal ik altijd blijven komen!
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Gisteren met een vriendin voor het eerst sinds jaren gaan eten bij de Stoep. Wat een positieve verrassing! Niet alleen heb je vanaf het terras (bijna) de hele avond nog zon, het eten is ook nog eens lekker en helemaal niet duur (dagschotel 7,50; burger 10 euro). Personeel is vriendelijk zoals het hoort. Ik kom hier deze zomer zeker terug voor een hapje of een drankje!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Leuk, gezellig kroeg-restaurant. Bediening is zeer vriendelijk en de eigenaar altijd in voor een praatje. Is goed eten voor een goede prijs. De kaart heeft alle "eetcafe" (al doe ik ze hiermee iets te kort) gerechten (varkenshaas, beenhammetje, burger, sate, etc) en het wordt goed bereid.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Na een dagje buffelen in huis en geen kookzin meer, even met de tram naar De Stoep om te zien of al die enthousiaste verhalen waar zijn. Jahoor, heel gezellig, ondanks het mooie weer toch voor een tafeltje binnen gekozen : echt een bruine kroeg, knus en authentiek.. De bediening bestaat uit supergezellige, vlotte gasten die snel en vakkundig het eten voorschotelen en dat was gewoon heel goed, ondanks de bescheiden prijs (7,50 voor een dagschotel ?!) Heerlijk, varkensfilet met champignonsaus, lekkere sla en volop krokante frietjes, en hoe kunnen ze het doen voor die prijs. Dit gaat ons vaste stekkie worden!
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Gezellig eetcafe. Ik had al veel goede verhalen gehoord en gelukkig is dat allemaal waargemaakt. De bediening supervriedelijk en snel. Het eten echt fantastisch. Het enige minpuntje was het feit dat het wel heel erg donker was. Maar dat zal ons er niet van weerhouden hier zeker vaker terug te komen.
A_Point .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Vorige week vrijdag zijn wij gaan eten in dit bomvolle café. Er ging een gezellige sfeer in de tent met geroezemoes alom. Toen we aangaven een hapje te willen gaan eten is de barman gelijk opzoek gegaan naar een tafeltje. Het was erg druk maar we konden wachten op ons tafeltje aan de bar. Het personeel is erg vriendelijk en ondanks dat we even moest wachten werden we niet vergeten. Regelmatig zijn we op de hoogte gehouden van de wachttijd voor we konden plaatsnemen. Erg lang hebben we niet gewacht na 15 minuten kwam er een heel leuk tafeltje achterin vrij.

De kaart is dat van een simpel eetcafé maar met verrassende elementen. Zo kun je niet alleen een hamburger bestellen maar ook een kipburger, lamsburger of vegaburger. Ook zijn de spareribs in verschillende porties te bestellen. Ik ging voor de lamsburger en mijn metgezel koos de spareribs maat M. Het eten is duidelijk met liefde gemaakt. De lamsburger was erg lekker en de spareribs zijn misschien wel de lekkerste in heel Kralingen. Deze waren lekker sappig en smaakvol en de portie (M) was een flinke. Bovendien doen de bijgerechten niet onder aan de rest, zo kregen we een flinke portie frietjes, doen ze niet moeilijk over de hoeveelheden saus (ook niet bij de ribs) en was de salade verrukkelijk.

En weet je wat het helemaal afmaakte? De prijs. Je krijgt dus heerlijk eten voor gemiddelde eetcaféprijzen, wie wil dat nu niet?! Volgens mij heb ik een nieuw favoriet eetcafé in Kralingen… een dikke aanrader voor iedere lekkerbek!