De Stiftsschuur

Meer informatie over restaurant De Stiftsschuur

• Huisdieren welkom , Terras
HENK U.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Mooi restaurant op prachtige plek, wij hebben ons op 12 november laten verwennen met een prachtig wildmenu met wijnarrangement,
Prachtige gerechten,met zeer veel toewijding en door een trotse keukenbrigade gemaakt.
Een echte verrassing en aanrader
Mark F.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Sprookjesachtig tafereel als je aan komt lopen in het donker. Mooi ingericht restaurant met een beperkte kaart maar altijd wel een paar bijzondere streekspecialiteiten. Alles duidelijk zelfgemaakt; geen Hanos sausjes.
Aanrader: het lamsvlees. Echt super.
Vriendelijk personeel dat er voor zorgt dat je je thuisvoelt zonder dat je het gevoel hebt dat het een maniertje is geworden. Fijn plekje en niet te duur.
IreneSchildkamp .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij de Stiftsschuur in Weerselo. Vooraf nagelhout met geitenkaas, heerlijk zacht en toch pittig. De gekarameliseerde appel erbij maakt dit gerecht een feestje. Goed advies gehad over de wijnkeuze, deze was er heerlijk bij. Perfect gebakken ossehaastourdenos met fijne salade....
Goede, gezellige bediening. Ik kom zeker terug.... Aanrader!
Wuigel .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ligging: prachtig! In een beschermd dorpsgezicht.
Entourage restaurant: eigentijds, leuk, ruim opgezet.
Bediening: netjes, correct, niet echt een hartelijk welkom.
Eten: ongevraagd vooraf een broodplankje! Leuk.
De tomatensoep was verrukkelijk.
Mixed grill: kip heerlijk, varkensvlees erg taai (niet gegeten), biefstuk prima.
Het was net warm genoeg bij het serveren, de laatste stukjes dus koud.
De op het bord geserveerde lof was lekker.
De bijgerechten waren marginaal. Frietjes heerlijk van smaak maar te crispy voor een vork. Dat werd handenwerk. Een schaaltje rauwkost en een schaaltje in de schil gebakken aardappeltjes, de smaak daarvan prima. Nooit een "Oh wat lekker!"
Als nagerecht een Creme brullee, goed van smaak maar nogal petit. Geen mooie presentatie.
De rode wijn, heerlijk. Alleen werd er geen keuze geboden.
Kortom: alles was erg basic, nergens verrassend. Jammer!
Als ik uit eten ga wil ik graag verrast worden met een hapje van dit of dat.
De mede-eters hadden -bleek achteraf- dezelfde kritiek.
Misschien moet het nog groeien maar het gebodene verwacht je niet in een restaurant, meer in een eetcafe.

SanneEet .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ik heb onlangs met mijn familie van een high tea genoten. Het was erg lekker en goed verzorgd. We kregen een uitgebreid assortiment aan lekkernijen, het was echt smullen. Zowel hartig als zoet, en fantastisch klaargemaakt. Ik heb al meerdere keren bij de stiftsschuur gegeten, en ook lunch en diner zijn er héérlijk. Houd ruimte voor een desert, die zijn de moeite waard! Zowel in de zomer buiten op het terras als in de winter gezellig warm binnen is er leuk, een fijne plek om te zitten na een wandeling over het prachtige Stift.
Arton053 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij zijn hier wezen eten via groupon voor 3 gangen keuze menu. Eten was uitstekend. Prima geserveerd, vriendelijk bediening, gezellig plekje. Tegen redelijk prijs. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op een winterse zaterdagavond liepen we vanaf de parkeerplaats naar De Stiftsschuur. Wow wat een plaatje en ligging! Aan de hand van de brandende lantaarns zagen we waar we naar binnen konden. Eenmaal binnengekomen hadden we gelijk een gevoel van "hier gaan we een leuke avond beleven". Jassen opgehangen aan heel origineel gemaakte kapstokken van omgebogen vorken, verzin het maar eens!
Binnengekomen konden we een plaatsje uitzoeken. Wij hebben gekozen voor het podium, heerlijk relaxt op de steigerhoutenbanken met dierenvellen en ik weet niet hoeveel kussentjes. Rondom ons heen kijkend... zie je die omgekeerde vergieten... het zijn lampen :)
We hebben gekozen voor het Menu du Chef, vier gangen met een bijpassend wijnarrangement. Ook hier kregen we een schaaltje met brood en saus (ravigotte?) vooraf.
We begonnen met een mooie Carpaccio van Kalfsmuis met tonijnmayonaise, peccorino en pesto, daarbij werd een mooie Zweigelt Rosé Hiedler geschonken.
Vlak daarna een Velouté van veldspinazie met gamba's. Prachtige smaak, ik probeer het thuis eens na te maken. Hierbij kregen we bruin brood (met olijfolie en roomboter) geplet tussen een tosti ijzer? Wat een idee? Prachtig!
Vervolgens stond er tamme eendenborst op de menukaart, maar de eend was gevlogen... ik vond het niet zo erg. Ik heb daarom gekozen voor de wildspecial, zacht gegaarde sucade van hert (deze vond ik veel té droog, sorry), een medaillon van wild zwijn omwikkeld met katenspek (top!) en duif (erg lekker). Mijn tafeldame heeft gekozen voor de mixed grill van rundersucade, entrecote en ossenhaastournedos. Geserveerd op een bedje van witte kool. Hierbij werd de Cabernet Sauvignon Domaine de Valmagne 2012 geschonken. Als garnituur een rauwkostsalade, frietjes met mayonaise en gebakken krieltjes in de schil. En dan.... een Parfait van hazelnoot met slagroom (met witte chocolade) en caramelsaus. Tongstrelend lekker. Hierbij werd de dessertwijn Bodegas "Andres Ienesta" Moscatel 2013 geschonken, heerlijk!
Als afsluiting een kop koffie gedronken en nog een lekkere huiswijn.
Wij hebben een hele fijne avond gehad.
Maarten6805 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gekozen voor het wildmenu. Helaas een zeer teleurstellende ervaring. Voorgerecht met duivenborst die extreem droog was en eigenlijk niet weg te krijgen. Daarnaast een grote donkere haar tussen het eten. Reactie van bediening "misschien tijdens het plukken niet alles weg gehaald". En ik maar denken dat duiven veren hebben ... Daarna de wilde eend. Opnieuw een teleurstelling; enorm droog borststuk. De pootjes waren wel goed. Nagerecht was okay maar daar kwam ik niet voor naar de De Stiftschuur.
Wat verder niet prettig was, was dat het allemaal enorm lang duurde voordat de gerechten geserveerd werden. We waren er om 19 uur en rond 21 uur kwam eindelijk het hoofdgerecht. Tussendoor was er weinig aandacht van het personeel. Bijna alle tafels waren bezet en het lijkt erop dat de keuken met 2 man het niet aan kon.
Wat de reden ook is, mij zien ze nooit meer terug in De Stiftschuur. Jammer want een erg leuke locatie.
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisteravond met Groupon op weg naar Weerseloo. Ontvangst was erg direct. Er werd eerst naar onze Groupon gevraagd voordat we een tafel kregen toegewezen. Vervolgens werden we gepushed voor een upgrade van het driegangenmenu. Niet gedaan. Het voorgerecht, salade met geitenkaas was heerlijk. Het hoofdgerecht, kalfslende, was mijns inziens te doorbakken en daardoor redelijk stevige kauwkost. Nagerecht, sorbet met warme vruchtensaus was weer heerlijk. Bij afrekenen werd een consumptie teveel in rekening gebracht.
Het interieur vonden wij volstrekt haaks staan op het prachtige oude gebouw. Zonde.
Wies04 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Twee keer heb ik met een verschillend gezelschap genoten van de High Tea. We vonden het allen zeer gezellig en we kregen meer dan voldoende.
Door de Groupon actie was de prijs - kwaliteit verhouding super voor ons. Ik hoop dat De Stiftsschuur hier ook nog iets aan verdienen.
De locatie is perfect. Ik kom hier zekers nog wel eens weer.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met ons zessen goed en lekker gegeten in een mooie ambiance.
Aan de voorgerechten kon in mijn ogen iets meer aandacht en smaak worden gegeven,zoals het aanmaken van de salade onder de scampi's of een lekkere honing bij de geiten kaas,
De hoofd gerechten van ossenhaas en wild zwijn evenals de nagerechten van kokos parfait en wentelteefjes waren van een goed niveau.
De rode en witte huiswijn waren zeer smaakvol en de goed geadviseerde rode Kruger-Rumpf wijn vonden wij allen zeer geslaagd.
Dus voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Tessa123321 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Hier een High Tea gehad, is erg goed bevallen. Als starter een lekkere soep met daarna een warm gerechtje. Vervolgens de etagères met zoete en hartige hapjes. O.a. heerlijke witte chocolade crème brulee, brownies, sandwiches en natuurlijk scones met clotted cream en jam. We kregen meerdere keren een theepot met vers theewater.
De service was prima, vriendelijk personeel. Restaurant staat in een erg mooie omgeving.
Enige opmerking is dat er wel iets meer aan eten bij had mogen zitten, voor mij was het wat aan de weinige kant. Dit zal echter persoonlijk zijn, ik heb een grote eetlust maar voor degene met wie ik was was het eten voldoende.
Kortom: een aanrader!
Lwarnaar .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Uitstekend 3 gangen diner!
Bediening goedbedoelend maar wat amateuristisch.
Met mooi weer aanbevolen om buiten te eten op het terras
LouisBorne .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gisteravond gegeten met een grouponbon gegeten bij de Stiftschuur. Mosterdsoep was lekker pittig en gevuld. Carpaccio miste een sausje als bindende factor. Hoofdgerechten dorade en ossenhaas tournedos waren prima, heerlijk mals. De rode port saus bij de tournedos was wat magertjes, meer jus des veau. De gegrilde courgette was wat aan de kleine kant en mocht wat meer smaak hebben. De chocoladetaartjes als nagerecht waren heerlijk en de wentelteefjes van krentenwegge een echte aanrader. Leuke ambiance alleen jammer van de wespen.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Op een regenachtige zondag met een Groupon waardebon gegeten bij De Stiftschuur in Weerselo. Als je aan komt lopen doet het rustiek en rustgevend aan. Met de grouponbon konden we gewoon kiezen uit een voor-, hoofd- en nagerecht van de kaart. We krijgen stokbrood met heksenkaas van het huis voordat de voorgerechten worden geserveerd: Twents nagelhout met geschaafde zure appel en fijne salade (goed maar niet bijzonder) en 1x Stiftse mosterdsoep met bieslook en gerookte Noorse zalm (lekker pittige en romig en goed gevuld met zalm). Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor Duo van gegrilde rack en filet van Lemselo´s weidelam met knoflook en rozemarijnjus (heerlijk zacht vlees met een lekkere pittige saus) en de Wildspecial, welke vandaag de hertenrugfilet is (super mals met een lekkere zoete vlierbessensaus). Niets dan lof maar als ik een kanttekening wil plaatsen dan prefereert mijn partner toch de honing tijmsaus op de lam maar dat is een persoonlijke smaak en ik had een beetje meer saus wel lekker gevonden. Beide gerechten werden vergezeld door een heerlijk frisse rosé en een lekkere stevige rode wijn.
Als dessert hebben we een Chocolade taartje met walnoten ijs, karamelsaus en amandel krokant en Crème brûlée van witte chocolade (een van de betere die ik de laatste tijd gegeten heb) met stracciatella roomijs besteld. Op beide was niets aan te merken. Door deze gezellige omgeving, de vriendelijke en spontane bediening en een goede prijs kwaliteit verhouding hebben we een prima avond gehad.
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Voor de lunch de auto naar de Stiftsschuur in Weerselo gestuurd. We hadden trek in een pannenkoek, en hier vlogen de goede recensies ons op internet om de oren. We konden gelukkig door de goede weersomstandigheden buiten zitten, en werden vriendelijk welkom geheten. De locatie is een soort binnenplaats tussen de bomen naast de Stiftskerk. Zeer sfeervol. De honden kregen een bak water, een blijk van een goede gastvrijheid. Allebei bestelden we de spekpannenkoek. We roken hoe hij gebakken werd, en dat maakte onze trek alleen maar groter! Toen de pannenkoek werd geserveerd viel mij op dat deze redelijk aan de vette kant was. Mijn vrouw vond hem nog redelijk smaakvol, maar ik vond hem echt te vet. Wat jammer! De Stiftsschuur heeft alles, vriendelijke bediening, leuke locatie en dan valt het eten tegen. We hebben het er maar op gehouden dat de kok een slechte dag had. Dus ondanks onze ervaring met het eten kan ik de Stiftsschuur aanbevelen voor een bezoek. Wij zouden hetzelfde doen als we weer in de buurt zouden zijn om nogmaals een pannenkoek te proberen. We zijn ervan overtuigd dat hij dan beter zal smaken Helaas was het nu niet meer dan gemiddeld.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
De locatie van dit restaurant is uniek: het Stift in Weerselo is een prachtige bijna verstilde plek waar je een aantal eeuwen teruggaat in de tijd. Wij aten er diverse uitsmijters en deze waren met zorg bereid. Ook de spekpannekoek was in orde. Jammer dat de bediening de drankjes geheel vergat: een beetje slordig...
Wies04 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Wij hebben hier gisterenavond met ons gezin gegeten. We waren vol lof.
Een gezellig restaurant. Leuk aangekleed.
Het eten was voortreffelijk. Een compliment voor de keuken.
Wij komen hier zekers nog eens weer.
Jokevandervliet .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Hebben ter gelegenheid van mijn 60e verjaardag hier gegeten, vooraf de mosterdsoep, eem echte aanrader, heerlijk zacht van smaak. Daarna biefstuk en entrecote van de grill. Ik wilde de biefstuk medium richting well done hebben en kreeg deze precies zoals gevraagd. Inrichting is heel sfeervol, in alle vensterbanken brandende kaarsjes. Bediening was uitstekend, heel attent. Komen zonder ,eer hier terug.