De Steenoven

Steenovenweg 21 5708 HN Helmond Nederland Kaart

Over het restaurant De Steenoven

Een karakteristieke locatie

Als je een liefhebber bent van de mediterrane keuken is een bezoek aan Restaurant De Steenoven zeker aan te raden. Naast de uitgebreide keuze voor dagverse en seizoensgebonden producten is de accommodatie ook nog is zeer kenmerkend. Het restaurant is gevestigd in een voormalige steenfabriek met een torenhoge schoorsteen. Een vooroorlogs pand met bijpassende karakteristieke elementen is de ideale locatie voor een bijzondere avond.

Meer informatie over restaurant De Steenoven

Maandag en Dinsdag 17:00 - 21:30
Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 17:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

Leny G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
we hebben een aangename avond gehad
jammer van de rode wijn , deze was echt te warm
Piet M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Bediening was zonder meer goed
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij hebben een gezellig avondje uit gehad met vrienden. Hebben prima gegeten in een gezellige locatie. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Aukje V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Prima restaurant met n lekkere keuken goede prijs kwaliteitsverhouding en een bijzonder gastvrij personeel waarvoor niets te veel is. Super we komen zeker terug en bevelen de Steenoven zeker aan
Margret V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Menu gegeten ( AH actie), op zich lekker gegeten. Zalm was goed gegaard en lekker in de combinatie met groenten. Ik vond het voorgerecht en nagerecht kwalitatief wat minder. Op zich wel lekker maar dat kan echt beter. Carpaccio had 4 vlokjes kaas en een berg truffelmayonaise en een wat vlakke smaak. De dame blanche was al aan het smelten bij het uitserveren. Geen roomijs met een goede vanille smaak en geen slagroom maar iets van een mousse met een vreemde structuur. Beetje goedkoop kwam het over. Dat vonden we jammer als fijnproevers, we hadden er meer van verwacht. De AH actie was voor on de aanleiding om de steenoven uit te proberen..
Jos T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Het was de derde keer dat we gebruik maakten van Restaurant de Steenoven waarvan 2 maal de AH menu's. Telkens waren we zeer tevreden over de kwaliteit en de verzorging uitstekend en voor herhaling vatbaar.
Elze M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Het eten was goed te noemen. De service en bediening was echter minder goed. Hoe het dessert was hebben we helaas niet kunnen beoordelen omdat we die nooit hebben gekregen..
peggyvdberg .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Heerlijk AH-menu gegeten, mooi weer dus lekker buiten gezeten. Kortom voor een mooie prijs, echt verwend! Voor herhaling vatbaar...
Twan W.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Omdat wij buitenmensen zijn (en deel vd familie rookt) hadden wij om een buitentafel gevraagd tijdens de reservering. Helaas kregen wij een plaats binnen. Toen om uitleg werd gevraagd waarom het niet buiten kon, werd gezegd dat ze per dag bekijken of ze buiten serveren of niet, en dus was het blijkbaar te koud (19 graden, prima om buiten te zitten maar goed). Binnen hangt er naar mijn mening weinig sfeer. De bediening vonden we niet erg sterk; zo stonden er op een gegeven moment meerdere lege flesjes frisdrank, die ook niet werden meegenomen toen er nieuw drinken gebracht werd. Qua eten: hoewel de krieltjes niet bij de asperges zaten, en dit wel op de kaart stond, was het eten verder van redelijke tot goede kwaliteit. Jammer van de zaken er om heen.
Bertien W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Gezellige avond in een rustige omgeving met uitzicht op de groene tuin. Voor elk wat wils, want iedereen heeft genoten van de diverse gerechten, zoals gerookte eendenborst met frambozen vinaigrette, aspergesoep, bouillon, zalm, schol en tiramisu met aardbeien, om er 'n paar te noemen.
A V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Bediening zeer vriendelijk maar er zit een hoog tempo in. Beetje jammer dat je met een drie gangen menu en koffie na binnen 1,5 uur weer buiten staat.
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dat je voor water moet betalen was teleurstellend!
Annet C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten was zeer goed voor die prijs! Sommige gerechtjes van het steentjes zijn ware smaaksensaties. Top!
Willemien G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij zijn regelmatige bezoekers. De sfeer is altijd goed, ontvangst, bediening en kwaliteit geef ik een 8.
sswiers .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Gebruik gemaakt van de AH actie. Wat opvalt is dat ze de prijs van een 3 gangen omhoog gooien naar 34,50 euro ipv de gebruikelijke 27,50 euro voor hetzelfde 3 gangen diner. Desondanks wel lekker gegeten. Wij kwamen voor de asperges. De asperges bij het voorgerecht werden vergeten, maar na melding werden deze alsnog geserveerd op een apart bordje. Wij hebben een leuke avond gehad.
Hannie D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We waren met vrienden en hebben heerlijk gegeten,
De bediening was ook zeer goed!
Een aanrader dus! ????????????
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Het was een hernieuwde kennismaking na járen, dan worden je herinneringen natuurlijk gekleurd, maar uiteindelijk viel het toch allemaal niet mee.
Over de voorgerechten werd vooraf foutieve informatie verstrekt, maar de uitvoering was netjes. Maar bij de hoofdgerechten was het vlees óf niet mals óf veel te hard - tot zwart aan toe - gebakken/verschroeid. ook het fantasieloze peultjes-garnituur was ondermaats: behalve sufgekookt nauwelijks enige bereiding.
De desserts waren heel redelijk, met verse ingrediënten. Maar op de mousse lag een bolletje ijs, dat tevoren was geschept en daarna weer in de diepvries was bewaard: echt keihard op een zachte ondergrond is onplezierig eten. De Dame Blanche was geen voorbeeld van fantasie maar wel lekker.
Een heel klein zesje daarom, niet heel slecht maar wel zo'n adres dat ik een volgende keer in Helmond zéker op zoek zal gaan naar een alternatief adres.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, fijn personeel hebben oog voor detail.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Hier op zaterdag gegeten lekker vroeg om18.00 uur voor de grote drukte, bij binnen komst netjes ontvangen en naar een mooie ruime tafel gebracht.

Ook hier ziet men dat de kleine gerechtjes onbeperkt de hoofdzaak zijn, wij namen a la carte dan krijg jij vind ik mooiere gerechten.

Eerst kwam er een bord met twee soorten brood, op tafel stond al boter en een kruiden crème.

Het voorgerecht was voor beide gerookte zalm koteletjes met een garnituur van rode ui, kappertjes, tomaat, ei en truffel crème een mooi en keurig op gemaakt gerecht op een mooi bord.

Het hoofdgerecht was voor mijn vrouw een combinatie van gegrilde coquilles en gegrilde scampi's met basmati rijst en knoflookroomsaus.

Ik had een heerlijke In de roomboter gebakken ponds zeetong geserveerd met zijn garnituur mooie groenten zeekraal spinazie en venkel

Het nagerecht was een enorme grote kaasplank heerlijk met een blauwe kaas een oude kaas een Franse brie een kruide kaas en een rode kaas, hierbij walnoten, rucola sla.

Bij het eten hadden wij een fles witte huiswijn (chardonay) en bruis water en als afsluiter een koffie.

Dit is een van de drie restaurants van de zelfde eigenaar, hier was het wel groter en drukker als de andere twee restaurants maar het eten was wel goed .
jvcapelleveen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De laatste maal met de AH actie. Zes maal in verschillende restaurants gedineerd. De Steenoven komt daarin als 1ste uit de bus. Het menu met echt veel keuze mogelijkheden. Niet extra betalen voor brood of mayonaise en eten met een top kwaliteit. Gezellige entourage. Toppie!
By the way, de tweede plaats met ster komt volgens ons toe aan de 3 Gebroeders in Gerwen, ook zei zijn top.