De Steenoven

Steenovenweg 21 5708 HN Helmond Nederland Kaart

Over het restaurant De Steenoven

Een karakteristieke locatie

Als je een liefhebber bent van de mediterrane keuken is een bezoek aan Restaurant De Steenoven zeker aan te raden. Naast de uitgebreide keuze voor dagverse en seizoensgebonden producten is de accommodatie ook nog is zeer kenmerkend. Het restaurant is gevestigd in een voormalige steenfabriek met een torenhoge schoorsteen. Een vooroorlogs pand met bijpassende karakteristieke elementen is de ideale locatie voor een bijzondere avond.

Meer informatie over restaurant De Steenoven

Maandag en Dinsdag 17:00 - 21:30
Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 17:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Steenoven

S.. D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten, prima kwaliteit! Zeker voor herhaling vatbaar. Prijs kwaliteit super, verse ingrediënten en vriendelijk personeel. Er hangt een leuke sfeer! Bedankt voor de leuke avond.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Gisteren avond heerlijk gegeten bij de steenoven uitstekende bediening en het eten was top ook een mooie ambiance ik ga hier zeker vaker eten
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Omdat we hier de vorige keer uitstekend gegeten hadden met ah bon, gingen we terug, dat viel tegen. Het begon al met de kruidenboter op tafel, bremzout. Als voorgerecht had ik gerookte eendenborst, een dergelijk brede eendenborst heb ik nog nooit gezien, er zat geen smaak aan, leek het meest op katenspek. De soep, we hadden verschillende soorten aan tafel, weer bremzout, je proefde nauwelijks de smaak van de soep. Ik had kalfsoester met ganzenleverpaté, het vlees was redelijk, maar weer te zout en in de paté zat nauwelijks eendenlever, iemand had slibtongetjes, niet vers gebakken, iemand had zeebaars, lauw, iemand had kalfslever, niet krokant gebakken. Dan het grand dessert, kaas was aardig, maar niet erg bijzonder, er waren veel zoetigheden, redelijk.
Ik denk dat ze een te grote kaart hebben en daarom niet genoeg aandacht kunnen hebben voor de gerechten. Dat dingen te zout zijn is jammer, want je kunt het er niet uit halen, maar wel bij doen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Ik vond de prijsverhouding hoog tav wat er geboden werd. Alle hoofdgerechten hadden dezelfde prijs. Ik kreeg het vermoeden dat hierop ook de porties aangepast waren en dat deed het gerecht geen goed.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
De porties konden een tikje groter zijn.
De keuze voor een menu zonder dessertbuffet is niet aangegeven noch aangereikt en heb hierover ook een opmerking over gemaakt. mijn gezelschap en ook ik vonden de kwaliteit van het eten goed. Kan dit restaurant zeker aanbevelen.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
We gingen voor het steentjesmenu. Helaas is dat gestopt per 1 oktober hoorden wij. 3 gangen menu gekozen waar grand dessert in buffetvorm was. Voor en hoofdgerecht smakelijk maar dessertbuffet erg matig. Weinig variatie en hoegenaamd geen vers fruit ( paar stukjes watermeloen)
Prijs/ kwaliteitsverhouding niet helemaal naar wens.
Remco R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. Vooral de hoofdgerechten: hertenhaasfilet en de tournedos waren voortreffelijk. Nieuw voor ons was het uitgebreide dessert. Er was heel veel keus en je kon zoveel keer gaan als je wilde. Het personeel was heel vriendelijk en belangstellend. We komen zeker terug, met of zonder AH restaurantactie.
Margo P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Voor de 3e keer met AH actie in september gegeten. Dit omdat het twee keer echt heel goed was. Deze keer was echter een tegenvaller. Weinig smaak aan hoofdgerechten met vooral lauwe groenten. Allen de tongfilet was goed. Bovendien werd een keuze van koffie/thee ipv nagerecht ook nog in rekening gebracht terwijl op menu duidelijk stond aangegeven dat dit een alternatief nagerecht was.
marion V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We hebben gebruik gemaakt van het AH menu, wat ons zeer goed bevallen is. We mochten een keuze maken van de kaart, 3-4-5 gangen menu wat zeer uitgebreid was! Ook het dessert was heel erg goed en zeer divers, werd geserveerd in buffetvorm. Zeker een rede om nog eens terug te gaan!
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Prima eten en goede bediening! De muziek stond niet te luid! Ook waren de porties eten precies goed! Voor de rest was het allemaal goed verzorgd!
gonneke K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten, goede service, aardige en goede bediening. Het was alleen ontzettend warm binnen
Rogier S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Steentjesmenu is niet meer....zo zonde!!

Kwaliteit van het eten is prima, maar erg weinig!

Nieuw concept maar verdiend een hoop aanpassingen!
yvonnebu .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Lekker gegeten, ruime keuze en vriendelijke ongedwongen bediening. Echter de sfeer/inrichting vonden wij wat minder, voornamelijk door te felle verlichting (o.a. bouwlampen aan de wanden).
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het eten was lekker en van goede kwaliteit.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Formule is ook aan te raden. Op de maandagavond best druk bezocht, gezellig.
We dachten dat we er alleen zouden zijn,niet dus. Gr. M.S d K
Mex V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Geweldig restaurant zeker een aanrader. Perfecte sfeer en perfecte service.
mvandiessen V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
De Steenoven hebben wij altijd als prima ervaren, zijn zeer tevreden.
Xiaoli K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Service is niet echt vriendelijk en prijs op kaart is niet heel duidelijk wordt uitgelegd .
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
We waren met 4 personen om onze A.H. bonnen te verzilveren door hier te gaan eten. Vanwege info vooraf hebben we dit restaurant doelbewust gekozen. Onze verwachtingen werden overtroffen.
Een eerdere ervaring bij een gans ander restaurant was ronduit teleurstellend. Daarvoor kreeg ik overigens geen evaluatie mailtje.
De Steenoven in Helmond "heeft het" helemaal. Dit adres gaan we alle 4 onthouden!
Leon D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Zeer vriendelijk personeel, aanrader.