De Steenoven

Steenovenweg 21 5708 HN Helmond Nederland Kaart

Over het restaurant De Steenoven

Een karakteristieke locatie

Als je een liefhebber bent van de mediterrane keuken is een bezoek aan Restaurant De Steenoven zeker aan te raden. Naast de uitgebreide keuze voor dagverse en seizoensgebonden producten is de accommodatie ook nog is zeer kenmerkend. Het restaurant is gevestigd in een voormalige steenfabriek met een torenhoge schoorsteen. Een vooroorlogs pand met bijpassende karakteristieke elementen is de ideale locatie voor een bijzondere avond.

Meer informatie over restaurant De Steenoven

Maandag en Dinsdag 17:00 - 21:30
Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 17:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, fijn personeel hebben oog voor detail.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Hier op zaterdag gegeten lekker vroeg om18.00 uur voor de grote drukte, bij binnen komst netjes ontvangen en naar een mooie ruime tafel gebracht.

Ook hier ziet men dat de kleine gerechtjes onbeperkt de hoofdzaak zijn, wij namen a la carte dan krijg jij vind ik mooiere gerechten.

Eerst kwam er een bord met twee soorten brood, op tafel stond al boter en een kruiden crème.

Het voorgerecht was voor beide gerookte zalm koteletjes met een garnituur van rode ui, kappertjes, tomaat, ei en truffel crème een mooi en keurig op gemaakt gerecht op een mooi bord.

Het hoofdgerecht was voor mijn vrouw een combinatie van gegrilde coquilles en gegrilde scampi's met basmati rijst en knoflookroomsaus.

Ik had een heerlijke In de roomboter gebakken ponds zeetong geserveerd met zijn garnituur mooie groenten zeekraal spinazie en venkel

Het nagerecht was een enorme grote kaasplank heerlijk met een blauwe kaas een oude kaas een Franse brie een kruide kaas en een rode kaas, hierbij walnoten, rucola sla.

Bij het eten hadden wij een fles witte huiswijn (chardonay) en bruis water en als afsluiter een koffie.

Dit is een van de drie restaurants van de zelfde eigenaar, hier was het wel groter en drukker als de andere twee restaurants maar het eten was wel goed .
jvcapelleveen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De laatste maal met de AH actie. Zes maal in verschillende restaurants gedineerd. De Steenoven komt daarin als 1ste uit de bus. Het menu met echt veel keuze mogelijkheden. Niet extra betalen voor brood of mayonaise en eten met een top kwaliteit. Gezellige entourage. Toppie!
By the way, de tweede plaats met ster komt volgens ons toe aan de 3 Gebroeders in Gerwen, ook zei zijn top.
K. F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
prijzen zijn over de top, een koude douche na een redelijk diner. prijs was ook redelijk, althans voor het ETEN. de rest is te gek voor woorden. een maltje 3,35 een babbelwijn voor 4.25. ik vrees dat de prijs van de fles dat ook was. tel uit je winst. als kroon op het bedrog, we hadden om water gevraagd, 2 flessen KRAANwater ( wat wij op zich toejuichen) bleken achteraf voor 3,90 per fles berekend te zijn. Het "ja" op de vraag of we een chocolaatje wilden bij de koffie werd afgestraft met een opslag waardoor een dubbele espresso op 4,50 kwam en een cappuccino 3,65. Bezopen. eens maar nooit weer. We zitten zelf in " het vak" maar zullen onze gasten nooit zo bedonderen.
j.verberne3 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten met met het AH menu, niets op aan te merken. Opmerkelijk was de grote keuze in voor, hoofd en nagerechten. Aan te bevelen restaurant.
Het was even geleden dat we er geweest waren maar ze zijn op niveau gebleven. Een goed restaurant en we gaan zeker snel weer een keer terug.
Netty V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een keer echt lang moeten wachten, was wel druk !
John A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Via AH actie hier gedineerd. 2 Volwassenen en kinderen 1 en 7 jaar oud. Kan niet anders zeggen dan dat het restaurant een dikke voldoende verdient. Alles was prima, eten, bediening en entourage.
Jo S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Met AH actie een heerlijk 3-gangen keuzemenu gegeten. Van begin tot eind genoten van verse ingrediënten, mooie opmaak en originele combinaties. Prima keuken met veel aandacht voor smaak.
Gerry V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
vriendelijke ontvangst, je voelt je welkom. Het eten was heerlijk, mooi geserveerd, in een woord TOP. We hebben genoten
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben met ons tweetjes heerlijk genoten van het AH keuze menu. Verrassend veel keuze uit diverse smakelijke culinaire gerechten. Complimenten voor de kok en de charmante bediening. We gaan hier zeker nog een keer terug.
Theo en Marjo Bosch
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Personeel erg aardig, maar eigenaar (in zwart overhemd) vindt kinderen echt erg vervelend en komt zeer onaardig over. Verder is het eten prima
Margo P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Voor de 2e keer hier met AH menu gegeten. Eerste keer in september was ook heel goed. Nu een ander, winters menu. Vooral het hoofdgerecht van wild en het hazelnoot parfait toetje waren heerlijk! Al vaker met AH actie ergens gegeten maar kreeg toch vaak het idee dat het dan een aangepast menuutje was, kwalitatief ook niet geweldig. Hier echter een geweldige keuze en zeer goede kwaliteit. Vraag me wel af of het ook mogelijk is gewoon water te bestellen ipv een fles merkwater die eigenlijk vanzelfsprekend wordt aangeboden.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Eten was we goed. Vriendelijk bediening/nooit lang moeten wachten.
Als ik punten moest geven was dit zeker 8,5
P.B.
Sanne P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Zeer tevreden. Gekozen voor het steentjesmenu. Goede bediening. Zelf vegetarisch en hier werd voortreffelijk mee omgegaan. Mooie wat luxere producten. Zou er zo weer heen gaan.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten,de ontvangst/bediening was heel fijn en ongedwongen.Zelfs met AH kaarten was de keuze heel royaal.
M.van de Ven
dirkerik .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
In 1990 voor het eerst de Steenoven bezocht. Toen was het al uitstekend. Daarna nog verscheidende keren geweest, steeds op een hoog niveau. Ook ditmaal weer verrassend vooral met de voor deze actie uitgebreide keuze van het 3-gangenmenu. Veel succes.
anjavanmeerwijk .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Prima restaurant. Goede bediening, dringt zich niet op en past zich aan aan de gasten en wat belangrijk is: Lekker eten en ruim voldoende.
cvanpelt .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We waren hier al jaren niet meer geweest, maar met de AH actie nog eens terug gegaan en we waren blij verrast! Elke gang was heel erg lekker, het is ook sfeervol, met name door de uitstraling van het gebouw. We komen nu zeker weer eens sneller terug, ook voor de volle prijs is het de moeite waard. Zeker aan te raden!
Margret V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten...pure verwennerij! Ook het AH-menu staat garant voor een avondje genieten! Vooraf de zalm was heerlijk, entrecote was perfect gebakken en de tiramisu was de perfecte afsluiter.
Margret V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Voor het eerst gebruik gemaakt van deze actie bij hen, maar ook dit is de moeite waard! Genoten van de zalm als voorafje, heerlijke entrecote bij het hoofdgerecht die perfect was gebakken en tiramisu als afsluiter....kortom een aanrader!