Over restaurant De Steenen Tafel

Een culinaire ervaring bij de Steenen Tafel

De Steenen Tafel is een intiem restaurant met een ruime, lichte en warme uitstraling. Het interieur is helemaal aan de bosrijke omgeving van Arnhem aangepast. Op de Frans georiënteerde menukaart staan gerechten waar zoveel mogelijk ecologische en biologische producten in de verwerkt wordt. Ervaar de gastvrijheid en kom snel langs voor een heerlijk etentje!

Meer informatie over restaurant De Steenen Tafel

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Arno P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Super we old menu met bij passende wijzen en een goede service
Henriette A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
het eten heeft geheel aan onze verwachting voldaan.
erg lekker, keurige bediening.
komen zeker nog terug.
Quli -.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Smaakvol maar qua variatie in bereiding nogal beperkt. Uiteindelijk toch gewoon een stukje vlees of vis met garnituur. In deze categorie restaurants verwacht je wel
wat meer.

Dick .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het was echt een heerlijk avondje uit eten.
Een perfecte haring vooraf gevolgd door een haringkaviaar met room en rode biet.

Het reekalf van de Veluwe was redelijk doorbakken.

De stoelen kunnen wel stukken beter, ook is de opstelling iets aan de krappe kant. Voor een ultiem gevoel verdient dit verbetering.

Prisca .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We hebben onlangs met z'n vieren gegeten in de Steenen Tafel. Eerst een glaasje wijn op het terras met eigenlijk het mooiste uitzicht en daarna een viergangen menu. Een aanrader. Bediening door een jonge , enthousiaste jongeman en vakkundige dames. Alles klopte!
Leo K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op een zaterdagavond voor het eerst gaan eten bij de Steenen Tafel. Vanwege het schitterende weer konden we buiten op het terras eten en ondertussen genieten van het mooiste uitzicht van Gelderland.

De bediening was tijdens het hele diner erg goed: attent, vlot, niet uit de hoogte en met duidelijke uitleg over de gerechten en wijnen.

Vooraf de ravioli met eend gegeten: heerlijk zacht, pasta perfect gegaard en mooie diepe smaak van eend. De bijpassende rode wijn was voortreffelijk.

Als hoofdgerecht een heerlijke zeebaars. Naast de erg goed gegaarde vis ook hele fijne garnituren met mosseltjes. Ook bij deze gang een goed bijpassende witte wijn.

Als nagerecht aten we een moelleux met pruimen en vanille-ijs. De moelleux was net te lang in de oven geweest waardoor deze van binnen niet vloeibaar genoeg meer was. Het ijs was voortreffelijk.

Het restaurant is niet goedkoop. Aan de andere kant; als er op het eten zo weinig valt af te dingen, dan is de prijs ook gerechtvaardigd.
Jeroen C.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Zeer vriendelijk personeel, zeer goed eten kwaliteit en kwantiteit. Mooi uitzicht! Prijs voorgerechten even hoog of hoger dan hoofdgerechten, dat moet anders kunnen. Er was een beperkte hoeveelheid asperges volgens de bediening van een boerderij uit Gelderland, maar mijn disgenoot was daar smorgens geweest en toen waren ze er nog niet. Foutje in de interne communicatie. Kleinigheden, verder een aanrader!
Rogiervhuffelen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op donderdag hier gegeten, het is hier altijd genieten! aparte smaakcombinaties die goed met elkaar gaan mooie producten die er worden gebruikt, lekkere wijnen en een goede ongedwongen service. kaasjes zijn ook top! Mooi uitgelegdt op een trolley. Genoten! zeker een aanrader. 1minpuntje vindt het decor ietsje verouderd maar wel op een zeer mooie locatie!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Eten top! Vier gangen verrassingsmenu, origineel, verrassend en zoooo lekker. Wijnen mooi bijpassend en alles wordt uitgebreid uitgelegd, maar niet overdreven. Waanzinnig genoten! Bediening echt super. Beleefd en toch gezellig. Interieur stijlvol.
Als we weer wat te vieren hebben, komen we vast nog eens terug!
Reisthijs .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Blijvend hoog ( 3 x bezocht )niveau zowel culinair/bediening als entourage. Kaaswagen is een "must "! Hier moet je niet meer woorden aan besteden maar gewoon gaan (genieten) eten !
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De ruimte was in Kerstsfeer, op een stijlvolle manier ingericht. De tafels staan op prettige afstand van elkaar. Wel is er op een of andere manier iets in de acoestiek waardoor je moeite moet doen elkaar te verstaan. Maar goed, we komen ook om te eten. De bediening is vriendelijk, prettig en niet stijfjes. Ik heb ravioli met eend gegeten, die overheerlijk was. Als hoofdgerecht twee bereidingen van ree, lekker mals vlees vol smaak. De porties zijn niet te groot. Iets meer groente erbij zou ik prettig vinden. Van de tafelgenoten hoor ik ook alleen maar enthousiaste reacties ( oa over de rog met zuurkool, en over de fazant )Bij de koffie nemen we een bordje met friandises, die ook allemaal even lekker zijn. De prijs is voor mij boven mijn normale budget, maar voor een speciale gelegenheid houd ik dit restaurant zeker in gedachten.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wegens sluiting van ons vaste '5 december restaurant' aan de A28 net voorbij Zwolle (richting Meppel) moesten wij op zoek naar een waardig vervanger. Eenmaal per jaar willen wij zes gangen heerlijkheid, met bijpassend wijnarrangement, onze tongen laten strelen, dus de lat ligt hoog.
De oplossing van deze queeste was echter snel gevonden in onze 'eigen' Arnhemse watertoren: De Steenen Tafel. Na 10 jaar wonen in Arnhem, waren wij hier nog steeds niet geweest, een gotspe!
De locatie is natuurlijk al sensationeel; hoewel wij daar op dit avondlijk uur weinig van konden beleven. Hoewel, de statige, op hoog niveau gelegen, watertoren die uitkijkt op de lichtjes in het dal, die het uitzicht op Arnhem in een feeëriek geheel dompelden, bleek een premonitie voor de dingen die zouden komen.

De ontvangst was allerhartelijkst. Na afgifte van onze jassen werden we keurig naar een schitterende wit gevlamde en ovaal gevormde stenen tafel in de hoek van het sfeervol, art-deco ingerichte restaurant begeleid. Verwacht hier niet de obligate lange banken in brasserie-opstelling, maar keurig op ruim voldoende afstand van elkaar geplaatste tafels. De wanden zijn voorzien van kunst en rustig licht.
Nadat de eetbeperkingen van één van ons vieren werden doorgenomen duurde het niet lang voordat een serie 'pre-amuses' werden geserveerd. De met truffeldressing besprenkelde popcorn vonden wij een ware vondst.
De amuse van crème van mierikswortel en appel op haringkaviaar en getopt met een rood schuim viel ook bij ons allen in de smaak. De ceviche van kreeft deed haar werk prima, evenals de bereidingen van Veluws reebok met spruitenkool en de rogvleugel met romige zuurkool, zuurkooljus en kruim van bloedworst.
Het glaasje hete pompoensoep was een mooi intermezzo tijdens dit festijn van culinaire lekkernijen. De liefde en aandacht waarmee de keukenbrigade vanavond haar werk deed, was terug te vinden op ons bord en op onze tong. Zo hoort het.
De 'pièce-de-réstistance' was toch wel de eendenborst met een jus verkregen uit de 'presse-de-canard'; een prachtig werktuig waarbij het karkas van de eend als het ware samengeperst wordt, waardoor alle sappen uit merg, botten en restvlees geconcentreerd te vangen zijn. Dit apparaat werd aan tafel nader toegelicht door de enthousiaste bediening. Naar het schijnt is De Steenen Tafel slechts één van de drie restaurants in Nederland waar de presse-de-canard nog in gebruik is. De jus is dan ook onovertroffen naar mijn smaak. Mijn vrouw vond vooral de 'bloedsmaak' overheersen.

Het wijnarrangement paste als een handschoen, ondanks de te lange wachttijden tussen schenken van de wijn en serveren van de volgende (bijpassende) gang. Als we dus een kritische noot moeten plaatsen, is dat men deze synchroniciteit dient aan te pakken.

Gezegd moet dat onze tafel continu voorzien werd van heerlijke broodjes waarop de Guernsey-boter goed tot haar recht kwam. Dit alles om de mondholte qua smaak te neutraliseren.

Arnhem is natuurlijk 'trolleystad' bij uitstek, dus ook de kazen werden in een prachtige 'kaastrolley' gepresenteerd. De prima uitleg van de bediening prikkelde onze smaak-zintuigen en deze werden dan ook ruimschoots beloond met een elegante begeleiding van een zusje van Pedro Ximenez.

Resumerend hebben wij een zeer waardige vervanging gevonden in De Steenen Tafel. Een vervanger welke het beter doet dan zijn voorganger! Zo zien we het graag.
Komende zomer kan De Steenen Tafel onze komst zeker verwachten. Een tafeltje op het terras met prachtig uitzicht op ons mooie Arnhem verdient de beste smaak die je je maar kan voorstellen en De Steenen Tafel is als geen ander te vertrouwen in haar rol van leverancier van deze goede smaak.
Trudy.vanerp .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We komen nu al een paar jaar bij de Steenen Tafel. Het eten is er goed, maar weinig verrassend. Ik verwacht van een gerenomeerd restaurant als dit , dat zij de kaart blijven vernieuwen. Al 3 of 4 jaar zien we hetzelfde menu voorbij komen.
Vervolgens blijken de coquilles niet meer te bestellen. Ze lossen het wel op met een mooi alternatief en een extra glaasje, maar daar kwamen we niet voor. Jammer!
Blijft de kaart, dan is dit ons laatste bezoek geweest.
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na een lange, ongeplande afwezigheid aten we weer eens bij de Steenen Tafel. Het restaurant stond altijd al hoog op onze waarderingslijst, maar de afgelopen twee jaar heeft het team er nog een schep kwaliteit bovenop gedaan! Werkelijk alles wat we in zes gangen en twee amuses voorgeschoteld kregen was heerlijk. Een interessant komkommersoepje met wasabi en haringkuit, een combinatie van avocado en truffel... de kreeft, een stukje vis, de bereiding van hert... En als afsluiter natuurlijk de fameuze kaaswagen, met een voortreffelijke uitleg bij alle kazen. Na nog een kopje koffie met om wille van de al verzadigde magen slechts 1 klein zoetigheidje gingen we volmaakt tevreden de berg af.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Gezellig, zeer sfeervol restaurant. Heel leuk en lekker dat er veel streekproducten worden gebruikt. Goede bediening die tijd nemen om een praatje te maken. Wij komen zeker terug.
Mrntje .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Mooi uitzicht. Bijzondere gerechten met lokale producten. Veel toelichting bij de gerechten, heel prettig. Het nagerecht miste een bolletje ijs wat na vermelding hiervan direct werd nageleverd. Enige minpuntje was het eerste welkomstgerechtje wat weg werd gehaald terwijl we nog zaten te genieten van de plakjes worst die erop lagen. Verder echt top.
Andrew V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Gewoon erg gemoedelijk en ontspannen genoten van heerlijk eten en heerlijke bijpassende wijnen! De locatie is natuurlijk prachtig en voor ons ideaal omdat we er lopend (15 minuten) naar toe kunnen.
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Laatst voor het eerst bij de Steenen Tafel gegeten. Het eten smaakte heerlijk en de bijpassende wijnen combineerden goed met de gerechten. De bediening was ook erg vriendelijk. Kortom, wij hebben een heerlijke avond gehad!
Esther313 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Ontvangen in ontspannen sfeer. Grote klassieke huiskamer waar je heerlijk kan eten en praten. Goede tips van het personeel over de eventuele extra keuzes en heerlijke wijn.
Complimenten aan de kok!
A C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Vanwege een verjaardag de IENS dinner gereserveerd bij de Steenen Tafel. En samen met de kinderen heerlijk genoten. Eten was perfect en de bediening hield goed rekening met de 2 kids.