De Stee

Voorstraat 38 3401 DC IJsselstein Nederland Kaart

Over het restaurant De Stee

Happen, stappen, tappen!

Happen - Stappen - Tappen, oftewel de drie pijlers van Café De Stee. En kennelijk heeft dit concept succes, want het is hier altijd gezellig druk en het fornuis staat voor het grootste deel van de tijd roodgloeiend. Bij De Stee krijg je heerlijke gerechten voor een schappelijke prijs voorgeschoteld en altijd met een knipoog naar het seizoen. Bovendien geniet je hier van heerlijke bieren van zowel tap als fles en kun je ‘s avonds lekker met de voetjes van de vloer!

Meer informatie over restaurant De Stee

Maandag 17:00 - 21:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Airconditioning
Olga A.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten bediening is vriendelijk en niet opdringerig. Was al eerder in dit restaurant geweest, echt een aanrader.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik was nog nooit in De Stee geweest. Ik had van tevoren gelezen dat je het beste om een plek bij de open haard kon vragen, dus dat had ik duidelijk in de reservering vermeld. Mijn vriendin melden me dat ze eerst een tafel in een naar hoekje kreeg toegewezen. Toen ze aangaf bij het tafeltje bij de haard te willen zitten is dat alsnog geregeld. De Stee is echt een oud cafe met een rommelige indruk. Het was gezellig druk, maar je moet wel van deze sfeer houden. De bediening was vriendelijk. We hadden gekozen voor het Standaard menu van de AH actie. De bospaddenstoelen soep vonden we heerlijk. De Cordonbleu was voldoende maar ook weer niet top. Hij was wel erg groot, we kregen hem beide niet op. Het toetje kaneelijs met stoofpeertjes was weer erg lekker. Al met al redelijk gegeten voor een wel heel lage rekening.
Shila C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Nog echt een bruin cafe, waar ook live-optredens worden gegeven. Erg gezellig, maar dus ook erg veel geluid. Wel een goede band overigens (dropbox geloof ik). als voorgerecht de carpaccio en het vis-duo. Beiden erg lekker. Als hoofdgerecht namen we allebei de ribeye: heerlijk!! Voor een toetje was helaas geen plek meer over. Bij het afrekenen had men vergeten dat er EUR 21,00 af moest omdat we via de AH-actie aten hoewel dit wel op de rekening stond aangegeven. Gelukkig zagen we dit op tijd en werd het gecorrigeerd. Vriendelijke meiden in de bediening, zeker een plek om terug te komen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een donkerbruin café denk je, maag behalve drinken kan je er heel goed eten. De bediening is uiterst correct en vriendelijk. De keuze is behoorlijk, zeker niet overdreven.
h.lemmens .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prijzig. Voor fles water met prik wordt € 15.50 berekend. Wij hadden ongezellige koude zitplaatsen. Een van de twee gasten nam geen nagerecht en toen werd de korting van € 21 verlaagd naar € 17. Na discussie werd dat teruggedraaid.
Pim .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wij zijn misschien een beetje bevooroordeeld want eten in de stee is voor ons net zo fijn en vertrouwd als thuis eten. Anyway, wij vinden het hier altijd prima. Het eten is altijd goed, aardige bediening en de fijne informele en ongedwongen gezelligheid van een bruin café. Thanks weer en tot snel.
Jolanda P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wel wat lang moeten wachten waardoor we te laat waren voor de film dit hebben we van tevoren wel aangegeven. Eten prima
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Door de spaaractie van AH een keer de stap gewaagd om bij de Stee te gaan eten. Wij moeten eerlijk zeggen dat het ons totaal verrast heeft. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance en zeker niet voor de laatste keer
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Hilly V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wij kwamen met de AH actie en het viel ons tegen. Of het dagmenu nemen, zonder enige keuze of soep,kipsaté en ijs voor 21 euro. Er is dan geen sprake van tweede 3 gangendiner gratis. Gemiddeld kost een 3 gangen diner hier meer dan € 28,- Wij kregen € 21,- korting op de totaalrekening dus waren nog € 50,- kwijt. Dat was het eten niet waard. Wat op de site van de AH actie staat moesten wij zien als een "impressie" kregen wij te horen. Toch voelden wij ons misleid. Bediening is verder reuze aardig.
Em1983 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was goed. Voor vegetarische mensen had er wel iets extra's op de kaart gemogen
Nu geen keus omdat er maar 1 gerecht is dat is jammer.
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik was daar met familie met de AH bonnen actie. We konden kiezen uit het dagmenu of van de kaart en bij keuze van de kaart werd er per kaart 21 euro van het bedrag af getrokken. Wij hebben heerlijke gegeten in een leuke ambiance met zeer vriendelijk bedienend personeel!
v_koolwijk .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Erg gezellige setting, werden heel vriendelijk geholpen en regelmatig gevraagd of alles in orde was en of we wat wilde drinken. Zeker voor herhaling vatbaar!
wgcelie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Erg gezellige gelegenheid, vriendelijk personeel en lekker eten.
Helaas een beetje koud binnen.
Tip: vraag een tafeltje bij de open haard en niet dicht bij de deur.
roadqueen .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was een erg leuke locatie met leuke vriendelijke meiden in de bediening. Prima geregeld met de ah aktie. Een aanrader om hier even gezellig te eten. Super bedankt café de Stee.
A D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vanavond zijn wij met 6 personen uit eten geweest in cafe de stee.
Het was er gezellig druk. Toch hadden de serveersters tijd voor ons. Al vrij snel kwam het warme stokbroodje met kruidenboter en tapenade.
Toen wij onze bestelling wilde doen, vertelde de serveerster dat wij niet aan het menu gebonden waren, we konden kiezen van de kaart en dan werd er €21,- van de rekening afgehaald. Wat flexibel. Wij hadden oa de mosterdsoep en die smaakte heerlijk. Ook de carpaccio zag er goed gevuld uit. Mijn partner koos voor de kipcocktail en was hier erg enthousiast over. Bij de hoofdgerechten zat oa de varkenshaas met brie en rauweham, deze was heerlijk mals en rose gebakken. Ikzelf wilde graag de pasta mascarpone. Die staat op de kaart als vegetarisch gerecht, maar ik had ook wel zin in een stukje vlees. Toen zei de serveerster dat de kok er ook wel kip doorheen kon doen. Er wordt dus niet moeilijk gedaan over speciale wensen. De rest had een ribeye van de grill , mooi rood gebakken, goed op smaak gebracht en geserveerd met een bakje kruidenboter. Al onze gerechten werden heet opgediend op warme borden.
Daarna nog lekker een dessert en als toetje een kop thee na.
Wij hebben een heerlijke avond gehad en vonden de entourage erg knus, de bediening vlot en vriendelijk en het eten verrukkelijk. Wij komen zeker vaker terug.
J.a L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voor de 1e keer hier geweest daar wij nog niet zo lang in IJsselstein wonen. Maar het was het waard, fijne bediening, goed eten, perfect, komen zeker te weten nog een keer. Top.
harmkorvemaker1891 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
varkenshaasje was sappig en smakelijk en de kabeljauw gaar en op smaak gebracht. met het voorgerecht samen, gezellige uurtjes doorgebracht in het eetcafe.
Van-der-velde .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij ( mijn man, 2 kinderen en ik) hebben lekker gegeten bij de Stee. Wij hadden uit a la carte gekozen en daar ging dan €21,- vanaf, de prijs van het 3 gangen menu. Kindjes hadden een kindermenu (2 gangen) en daar konden we ook een ah actie kaart voor inleveren. Bediening vlot (was gisteren ook niet zo druk) en vriendelijk. Wij vonden de inrichting/sfeer van het eetcafe erg gezellig. Prima avond gehad.
L. R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hadden gereserveerd via de AH restaurantactie op zaterdag 20-08 om 19:00u voor 4 personen. Drankjes werden vlot opgenomen maar onze bestelling om wat te eten pas ruim een half uur later (na er om te vragen). Om 20:20u hadden we ons voorgerecht nog steeds niet. Dus ook hier weer om gevraagd. We kregen uiteindelijk om 20:30u ons voorgerecht (na ruim 1,5 uur wachten). Het is dat we een goed gezelschap waren, maar dit vind ik echt niet schappelijk!

We hadden een mosterdsoep (smaakte ok, maar de lepel ontbrak dus ook hier moesten we dit zelf vragen), carpaccio (smaak ok), ham meloen (weinig ham) en een kipcocktail (deze is niet aan te raden). Ons hoofgerecht ging wat sneller en we konden uiteindelijk iets na 21:00u eindelijk onze mes zetten in 1 biefstukje, 1 runderhamburger en 2x de varkenshaas. Wat opviel was dat er verschil was tussen de varkenshaasjes (de een had brie/camembert) ertussen en de ander niet, (blijkbaar waren ze dat vergeten). Biefstuk was wel wel op smaak. Bord was verder heel karig. Mijn moeder had gevraagd of er aardappelkroketjes bij haar gerecht konden. Dit zou er volgens de serveester al op het bord bij zitten. Je snapt de teleurstelling toen ze slechts één klein aardappelkroketje aantrof... verder kregen we een klein schaaltje friet (lees formaat appelmoesschaaltje) + zo'n zelfde schaaltje met wat sla die ook nog eens voor de helft gevuld was. Dit is echt, maar dan ook echt veel te weinig voor 4 personen met hoofdgerecht. We hebben hier niets van gezegd om het zo te laten. We hadden namelijk erge honger en wilden niet nog langer wachten. Uiteindelijk hebben we natuurlijk meer gedronken dan gegeten, maar goed. We vroegen uiteindelijk de rekening.

We moesten 132,10 euro afrekenen - 42 euro (AH restaurantbonnen) en betaalden uiteindelijk 90,10 euro. Was het omdat we de bonnen hadden dat we anders werden behandeld? Ik weet het niet...

Het is in ieder geval jammer dat het zo is gelopen. Mijn ouders kwamen voor het eerst op bezoek en hebben gelijk deze indruk gekregen van een restaurant in IJsselstein. We komen hier op deze manier liever niet meer. Ook met onze klacht werd er niets gedaan (het was druk en weinig personeel werd er gezegd). Een fooi werd wel duidelijk verwacht, maar sorry het was eerder een teleurstelling dan dat we echt van het etentje hebben genoten.