De Stadthouder

Nieuwe Rijn 13 2312 JC Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Stadthouder

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Conny H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Leuk eetcafé aan het water, prima en snelle bediening, zowel buiten op de boot als binnen.
Interieur smaakvol en gezellig. Eten naar verhouding niet duur, lekker, vers en voldoende. Voor herhaling vatbaar.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eén van de mooiere eetcafés in Leiden. De prijs-kwaliteit verhouding is goed en de bediening is vriendelijk. Niet een plek om heel lang te tafelen en uitgebreid uit eten te gaan, maar wel een gezellige ontmoetingsplek als je even snel een hapje wilt eten met vrienden. Goede ligging ook in de stad.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Met een grote groep gegeten bij de stadthouder. We zaten in een apart zaaltje. Het zaaltje was prima en door het raam was de burcht te zien. De plastic stoeltjes zaten prima maar hadden veel weg van schoolkantinestoelen. De broodjes hadden lekkere dips. Als hoofdgerecht had de penne. Het was droge pasta met tomaatjes en spinazie. Niet lekker. Met saus was het misschien beter te doen. Als toetje een groot stuk tiramisu. Het was helaas vooral een grote hap slagroom. Het personeel was aardig maar het was niet mogelijk om de wijn uit te laten serveren, dit moest zelf ingeschonken worden. Dat was jammer.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Te lang in de stad blijven hangen; honger en geen zin om te koken..... Dus daarom gaan eten bij De Stadhouder. Gezellig interieur, maar een pietsie donker. Vooraf een broodje met smeersel. Heerlijke pesto! Vervolgens een Sate De Stadhouder en een Ierse dry aged biefstuk. Precies 'rare' gebakken als gevraagd. Daarbij een prima glaasje rode huiswijn (Merlot). Besloten met een cappuccino en een Irish coffee. Vrolijke en attente bediening. Voor herhaling vatbaar dus!
Cor G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
We aten (met een borrel vooraf) met een groep van 11 mensen in de fraaie Burghkamer op de bovenverdieping. De hele avond hadden we een privé-ober achter de bar tot onze beschikking. Iedereen kon een eigen menu kiezen en tot onze verrassing werden al die verschillende gerechten mooi op tijd tegelijk opgediend. Het eten was smakelijk en de prijs/kwaliteit- verhouding goed. Op de huiswijnen was niets aan te merken. De bediening was prima .
Ana W.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Donderdag avond met 4 volwassenen wat bier, hapjes en salades gehad. De 2 meisjes hadden we beetje te druk met een volle terras (dankzij mooi weer). Eten was lekker. Decor een beetje rustiek. Leuk aan het water (ponton).
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na eerst met 7 personen op eerste Pinksterdag heerlijk op het terras te hebben gezeten zijn wij naar binnen gegaan om te eten. De Stadhouder heeft een wat donkere maar toch moderne inrichting. Wij zaten achterin de zaak op een soort vide. Op de kaart staan een aantal maaltijdsalades, enkele soepen en de toch wat gangbare hoofdgerechten zo als een hamburger van Angus beef, saté met friet. De hamburger werd geserveerd met huisgemaakte ketchup. De ketchup was lekker van smaak en niet zo scherp en vuur als kant en klare ketchup. De pompoensoep was smakelijk. de flamkuche was schaars belegd. De maaltijdsalade daar in tegen was royaal gevuld. De bediening is vlot ondanks dat wij achter en bovenin het restaurant zaten.
MarvM .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Zeer slechte ervaring gehad vandaag. Met zes personen eten. Duurde lang voordat het eten geserveerd werd. 4 personen kregen eten. 2 personen pas veel later. Wit brood gevraagd voor de tosti. Bruin brood gekregen. Bij het aangeven van ons ongenoegen werd er eerst gezegd dat het helemaal mis ging in de keuken. Daarna gaf de bediening aan dat zij er meer last van hadden dan wij. Een vreemde opmerking. Met een naar gevoel daar weg gegaan. Niet voor herhaling vatbaar.
Justin S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Onverwachts daar gaan eten met 4 volwassenen en 2 kleine kinderen van bijna 2. En wat een goede service! Kinderstoeltjes werden snel geregeld, buggy's konden we makkelijk stallen en de kleintjes kregen een kleurboek met potloden. Zo konden wij als volwassenen rustig zitten en genieten van het goede eten. De burger was perfect en ook de kipsaté was erg goed. Wij hebben het dus als zeer prettig ervaren. Ook het personeel was erg vriendelijk.
Sina V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Wij waren bij de Stadthouder om van een lekker diner te genieten.
Omdat een persoon van de gezelschap met een maagprobleem zit hadden wij gevraagd of hier een kleiner portie had kunnen worden gemaakt.
Helaas zijn wij op een best onvriendelijke manier erop gewezen dat dir absoluut niet mogelijk wasm en dat de prijzen al geprogrameerd in de kassa staan dus dat er helemaal geen aanpassing mogelik is.
Als het te veel is moet het dus blijven liggen.
Dit vonden wij wel jammer vooral de reactie van de medewerker.

Het eten zelf was lekker. Niets dpeciaals maar gewoon eetcafe kwaliteit.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Het was een fijne avond bij de stadhouder, een hele mooie plek van Leiden, heerlijk op de terrasboot onder een zeer grote stevige parasol die het enkele buitje tegen houdt. De Nieuwe Rijn is niet voor niets een populaire plek in Leiden. Het eten bij de Stadhouder was prima van smaak en de bediening gewoon attent en vriendelijk. Vooraf wat tapas; de kroketjes van oude kaas met frisse zelfgemaakte mosterd, de sweat sticky chicken en brood met een romige pesto spread. De zelfgemaakte mosterd en de romige pesto spread waren lekker van smaak en duidelijk huisgemaakt. Hoofdgerechten waren de kaasfondue en de carpaccio salade. Een gedeelde tiramisu na, heerlijk het ijsschaafsel met limocello erbij. Tussendoor prima bier (de Stadhouder heeft een voldoende bierkeuze) en rode wijn. Afsluiten met koffie/thee en een Jack Daniels. Prima en zeer uitgebreid gegeten met 2 personen voor een redelijke 80 euro. De kaart van de Stadhouder is gevarieerd genoeg dat iedereen wel iets lekkers kan vinden, zonder dat de kaart te uitgebreid is. Alles bij elkaar een prima prijs/kwaliteits verhouding op een mooie locatie buiten.
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
We hebben lekker gezeten bij de Stadthouder op het ponton. Het was een mooi plekje aan/op de gracht. Jammer alleen dat bij het dessert de bolletjes ijs vergeten waren. Niet zo'n probleem want daarna kwam het alsnog. Het bleek echter het meest vieze ijs te zijn wat we ooit geproefd hadden. We hebben er wat van gezegd maar behalve een excuses was er niets mogelijk. Geen drankje van het huis, het ijs kon niet van de rekening gehaald worden. Daarna waren we blijkbaar bestempeld als lastige gasten, want we werden überhaupt niet meer bediend. Het personeel was erg onvriendelijk.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Op de avond voor koningsdag bij de Stadthouder gegeten. Hoewel de menukeuze zeer beperkt was en mijn keuze niet zo succesvol, saté met friet (erg weinig en niet echt smaakvol), moet ik zeggen dat ik wel aangenaam verrast was door de ambiance. Ik was hier lang niet geweest en het is erg leuk opgeknapt en ingericht. De bediening was ook fris en vriendelijk.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Hier geluncht met drie personen. Zaak was goed vol. De kwaliteit van de bediening is erg persoonsafhankelijk. Sommige meisjes werken vlot en met aandacht andere zijn wat stugger of ronduit traag. Wat coaching hierop is niet overbodig lijkt me. Personeel is meer op elkaar dan op de gasten gericht.
Na het plaatsen van de bestelling duurt het te lang eer drank en eten op tafel komen. Het eten is niet bijzonder en moet als matig worden gekwalificeerd. Brood is niet afbakvers. Clubsandwich is wat slap en smakeloos. Hier is veel voor verbetering vatbaar.
Corax .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wij hebben hier een prima lunch gehad. De BLTC en de vissalade waren lekker en zaten vol verse producten. Het personeel is uitermate vriendelijk en bedienen snel. Wij hebben ook twee avonden een afzakkertje hier gedronken. De "cocktail kaart" heeft een ruime keuze aan cocktails en shotjes. Voor een euro of 6 heb je een heerlijke cocktail en voor € 3,- heb je een shotje. Wij hebben ze allemaal geprobeerd en ze zijn stuk voor stuk top! Onze topper was de B52, proost en eet smakelijk!
Marc N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Heel slecht gegeten. Soep was lauw. Bij bestelling van een club sandwich was gevraagd dat de spek goed doorbakken zou zijn maar dat was blijkbaar te veel gevraagd. Toen wij hun vroegen om dit te herstellen kwam het zelfde sandwich terug, koud, met de spek ietsje meer gebakken maar nog steeds niet doorbakken! De rest van de ingrediënten waar ook van een berovend laag kwaliteit. Bij het maken van onze lunch is weinig aandacht aan besteed, behalve misschien voor de winst.
Gideon D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Op een zaterdagavond hier gegeten. Wij hebben alle tapas van de kaart geprobeerd en stuk voor stuk even lekker. Bediening was vriendelijk en snel. Kom hier zeker weer terug.
Horee-K .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Regelmatig een drankje gedronken op het terras. Maar nu ook een uitsmijter met kaas besteld. Men had spiegeleieren gebakken en vervolgens plakken kaas erop gedaan en die onder de salamander gezet met als resultaat dat de dooiers volledig gestold waren. Men durfde ook nog te vragen of het had gesmaakt. Volgende keer maar alleen een drankje. De locatie op de dekschuit voor het etablissement is overigens erg prettig.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
In de zomer is het heerlijk vertoeven op de terrasboot met borrelhapjes maar ook een aardige keuze uit verschillende tapas welke over het algemeen prima geprijsd zijn. Ook wisselen deze regelmatig.

Verder hebben ze hier een heerlijke goed gevulde kaasfondue waarbij je onbeperkt brood en groenten krijgt. Het aanvullen ging wel wat langzaam waardoor de kaasfondue eigenlijk wat te lang staat maar verder vinden wij het hier altijd heerlijk in de zomer.
Maaikebekelaar .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Dankzij heerlijk weer op het terras (aan water) met vriendin na middagje strand gegeten. Zij had de kaasfondeau (smaakte erg goed maar wel beetje aparte groenten erbij) Zelf had ik de maaltijdsalade met zalm, tonijn en forel. Deze was erg smaakvol en er zat ook genoeg vis in. Kortom heerlijk gegeten en bediening was ook goed. Binnen vond ik het er niet heel erg sfeervol uitzien maar eten was dus goed en voor een drankje/hapje op terras zeker een aanrader.