De Stadskantine

Maandag t/m Vrijdag 08:30 - 22:00
Zaterdag en Zondag 09:30 - 22:00

Anilee .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Perfect in de ochtend of overdag voor een werk afspraak. Ook heel fijn om alleen te zitten met je laptop, genoeg stopcontacten een je kunt rustig lang zitten. We doen hier regelmatig lunchen en vergaderen. Heerlijke broodje met gedroogde ham en truffelmayo. Thaise noodlesoep is ook altijd lekker. Koffie is heel lekker! Bij de kassa zelf bestellen en zelf opruimen. Super vriendelijke personeel. Nooit in de avond gegeten.
Levelt .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Helaas, hier een thais broodje gegeten met kip en die was echt niet lekker. Te hard brood, te gekruid vlees. Het is een kantine idee en dat maken ze ook waar. Hopelijk volgende keer beter. PErsoneel was attent en vriendelijk, decor doet inderdaad denken aan een kantine.
Floortje B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Meerdere keren gegeten zowel alleen als met gezelschap. Lekker vers eten goede porties gezellige sfeer mede dankzij divers publiek en vriendelijk personeel. Een aanrader als je in Amsterdam voor een tientje eten wilt.
Galactic .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Lekker eten voor weinig geld. Vriendelijk personeel. Eerste keer was onze portie wel echt te klein. Tweede keer was alles top. Derde keer vond ik mijn vis gerecht minder. En vierde keer weer alles top. Het enige nadeel vind ik dat het binnen wat benauwd kan zijn. Het is wel een plek die ik iedereen aanraad. Hoofdgerecht €9 inclusief salade
DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Leuk ingericht restaurant met een echte kantinesfeer. Maar, het eten was niet geweldig. Het vegetarisch menu was flauw, weinig en een beetje te lauw. De vleesschotel was iets beter, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Al met al begrijp ik de ophef over deze zaak op Iens niet echt. Alleen over het decor, dat wel.
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Het is dus een 'kantine' en je moet je eigen dienblad afruimen maar dat maakt het juist leuk. Dat ik de 'service' een 9 geef komt door het personeel. Zij zijn echt heel goed, vriendelijk en heel behulpzaam. De granola is heerlijk en verder staat er altijd wel iets lekkers op het menu. Niet ingewikkeld, gewoon een lekker bord eten tegen een goede prijs. Ook een fijne plek om te werken.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Superleuk concept, prettige plek om alleen (al dan niet met laptop) of met meerderen te eten. Het eten is vers en erg lekker en de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Elke dag weer leuke, originele gerechten.
Bediening is prettig en als de muziek, die je zachtjes op de achtergrond hoort, je niet bevalt vraag je met de Songwaiter app op je smartphone gewoon iets anders aan.
Jeannette M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Vanavond vispastei gegeten, met daarin ondermeer heek en garnalen, aardappel en wortel of pompoen. Erbij een saus met crème fraiche en dille. Ook nog een kleine groene salade met verschillende slasoorten en verse doperwten, peultjes en haricots verts. Het was echt heerlijk! En dat voor minder dan 10€.
Ab S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
De stadskantine doet zijn naam eer aan, het is een echte kantine. Je eten afhalen aan een balie, alles zelf opruimen, en je krijgt de keus uit 3 gerechten. Ik koos helaas voor het enige gerecht (goulash) waar in de schil gekookte aardappelen bij hoorde, deze waren vandaag (zo 6 juli) behoorlijk aan de harde kant. Gezien de andere recensies zal dit wel een uitzondering zijn geweest.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Ik heb hier zojuist gegeten met een collega, allebei de lasagne (alleen ik met vlees). Ik had er Fritzkola bij, Duitse cola met extra veel cafeïne, daar had ik niet specifiek om gevraagd maar was verder prima. De lasagner was goed gevuld, bij mij met veel vlees, bij mijn collega met veel spinazie. Ook de porties waren prima en de prijs lekker laag. Voor de service kom je hier natuurlijk niet, maar de ambiance is verder prima.
Anjaklaassen .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Fijne plek om overdag met de laptop te werken en tussendoor een broodje te eten. Broodjes zijn prima, ik nam de laatste keer de makreel. De koffie is goed. Het zelf halen aan de balie past bij het kantineconcept en vind ik niet storend.
Stefanievl .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Het woord 'kantine' zegt het al, je komt hier binnen om een hap te halen (zelf halen en je eigen bordje even opruimen) voor relatief weinig geld. Dat gezegd hebbende, de prijs/kwaliteit verhouding is prima. Er zijn altijd 3 keuzes (vis, vlees, vega), waarvan 1 me altijd wel aanspreekt (ben ook geen moeilijke eter). Ik vind dit een prima plek om lekker even met een vriendinnetje bij te kletsen en een hapje te doen. Voor 20,- pp hebben we dan soep, hoofd, na gegeten en een karaf wijn gedronken. De keren dat ik er ben geweest was het eten prima. Goed op smaak (soms ietsjes meer zout) en gewoon lekker vers. Mijn visballetje was wat aan de droge kant, maar als je daar melding van maakt (dat er misschien wat meer saus bij moet), krijg je gewoon een schep saus erbij! Het hangt soms wel af van wie er opschept...Gewoon een prima no-nonsense eetcafe met een interieur dat doet denken aan je schooltijd.
Carijntjes .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Prima om even snel te eten, aardige mensen ook.
Toch twee minpunten; de porties om mee te nemen zijn soms echt te klein, het is erg afhankelijk van wie opschept: krijg je veel of krijg je weinig.
Soms gaat een menu dagen mee, dat maakt de variatie wat klein.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Het heet de Stadskantine, ik snap dan niet dat mensen cijfers geven alsof het een volwaardig restaurant is. Ze doen precies wat ze zeggen, prijs is gewoon goed naar kwaliteit. Ik lunch en ontbijt hier met regelmaat omdat de sfeer ontspannen is en de broodjes naar behoren smaken. Rosbief met oude kaas is een moetje. Ik ben blij met een plekje als deze.
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Leuke plek voor als je wel buiten de deur wilt eten, maar het hoeft allemaal niet zo luxe en uitgebreid. Ingericht als een echte kantine. Wij gingen voor het menu van €17,-, daarvoor kregen we een wortelsoep vooraf, daarna als hoofd lamsvlees met aardappelen en een heerlijke mango-chili toetje toe. Top plek! Lekker en simpel eten. Vriendelijke mensen achter de bar. Je moet wel alles zelf ophalen en afruimen. Maar voor die prijs doe ik dat graag!
Bartterstegen .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
je moet je eten bij de balie halen en dat vind ik stom. ik wil gewoon worden bediend. de sfeer is ontspannen/ veel studenten. het leeft wel; dat moet ik ze nageven. prei als groente erbij vond ik helemaal niks. de prijzen zijn wel erg laag; respect! de vegetarische lasagne is trouwens erg lekker.
Liz050 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Het heet een stadskantine en is dat ook: niet duur, veredelde self-service en een ongedwongen sfeer. Ik had hier eerder al een keer gezeten voor koffie en een broodje, een prima plek hiervoor. Gisteren het avondeten geprobeerd en dit viel toch ietwat tegen: smaakloze aardappelpuree, hompen prei bij de groente en een te ver doorgegaarde zalm waar je moeite voor moest doen om hem te snijden (naar mijn mening hoef je zalm normaal niet eens te snijden). Jammer vind ik dat. Kortom: voor de koffies e.d. kun je hier prima zitten, voor het avondeten zou ik de volgende keer verder kijken.
Bas-IJburg .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Ik heb hier 1 maal gegeten en 1 maal afgehaald.

Je wordt vriendelijk geholpen in een ongedwongen sfeer. Ik had bijvoorbeeld vooraf soep besteld (zeer goed). Er wordt dan gevraagd of je eerst de soep wilt en dan het hoofdgerecht of beiden tegelijk. Netjes.

De keuken is open tot 21.45 uur dus je kunt ook nog wat later op de avond afhalen. Er is keuze uit 3 gerechten (vlees, vis en vegatarisch). De keuzes staan per dag op internet. Daarnaast staat elk bord uitgestald op de toonbank.

Over de kwaliteit van het eten ben ik erg te spreken. Voor 8,85 krijg je een goede kwaliteit en een smakelijke maaltijd. Ook zitten er verse groenten bij de maaltijd.

Ook het afhalen is gemakkelijk. Ik heb de maaltijd thuis gewogen (ivm sporten). 500 gram.

Ik rijd er vanaf mijn werk graag voor om en ga hier zeker nog vaker komen.
Vrijn .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2013
De naam zegt het al: het concept is gebaseerd op een soort gaarkeuken. Dat maakt dat je zelf je eten en drinken afhaalt aan de counter, maar dat betekent niet dat je hier niet leuk zit. De ambiance is relax en de wijn is best lekker. Daarnaast is het een toptent om je eten af te halen, voor een paar euro meer heb je toch veel meer kwaliteit dan een supermarkt stoommaaltijd.
Maties .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
De Stadskantine is zoals het heet, een gezellige kantine in de stad. Daar is de service naar, daar is het eten naar en daar is het decor naar. En voor een prijs van 8,85 voor de daghap met keuze uit vis, vlees of vegetarisch vind ik dat ook helemaal niet erg. Ik was er al vaak langs gefietst, maar gisteren heb ik er voor het eerst gegeten. Het was kabeljauw met een kruidenkorst en couscous met gegrilde cherrytomaatjes, aubergine en kikkererwten. En het was best heel oké, tot mijn verbazing. De vis was iets te ver doorgegaard, waarschijnlijk te wijden aan de bakken waarin het warm gehouden hield en de couscous had voor mij iets smaakvoller gemogen. Maar de vis was nog steeds lekker, omdat het maar een klein beetje was en verder goed op smaak en met peper en zout kom je een heel eind. Ik zou de chef aanraden het geheel iets meer op smaak te brengen, en dan is de kwaliteit van je eten meteen een stuk hoger. Misschien voorzien van een lekkere saus? Het was een flink bord voor een klein prijsje, in een gezellige setting. De bediening, nouja, de mensen achter de balie, zijn erg vriendelijk, er wordt leuke muziek gedraaid en de sfeer is gewoon goed. Het voelt echt aan als een soort koffietent met buurthuisfunctie, maar dan ook met avondeten. Een leuk concept.