De Stadskamer

Sint Janstraat 16 4811 ZL Breda Nederland Kaart

Over restaurant De Stadskamer

Leer en werkplek in Breda!

De Stadskamer ligt midden in het centrum van Breda aan een rustige hof met een prachtige beukenboom.In een klassieke omgeving van een voormalige pastorie kunt u genieten van koffie, thee met iets zoets of een eenvoudige lunch.De producten zijn vers gemaakt. De Stadskamer is een leer-werkplek voor mensen met een rugzakje, zodat zij kunnen deelnemen aan de maatschappij. Met veel enthousiasme zullen zij u bedienen.

Meer informatie over restaurant De Stadskamer

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 10:00 - 17:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Matty60 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat een verademing om hier te lunchen. Zachte klassieke muziek op de achtergrond. Soort grote kasteelachtige huiskamer, tapijten op de grond: eindelijk eens een plek waar je je oren NIET hoeft te spitsen om elkaar te verstaan zoals in de meeste lunchtentjes van tegenwoordig. Een prima omelet zalm gegeten. Gezellig een POT thee, ook zo huiselijk. En niet duur! De bediening is vriendelijk en heeft wat meer tijd nodig maar als je daar zo lekker zit... Ga snel nog eens terug om de appeltaart te proeven bij een krantje.
Marieke_1983 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We kwamen op zaterdagmiddag geheel toevallig bij de Stadskamer terecht. We hebben heerlijk in de zon op het rustige terrasje gezeten - op een haast onontdekt plekje in het centrum van Breda. Vervolgens viel het eten en de bediening helaas erg tegen. Een beetje vreemde jongeman bediende ons weliswaar vriendelijk, maar erg onhandig zodat wij er ook wat ongemakkelijk van werden. Vervolgens konden we niet pinnen, waardoor we helemaal naar de pinautomaat aan de Oude Vest moesten lopen om te kunnen afrekenen. Als je anno 2015 geen pinautomaat hebt dan kun je dat het beste vooraf even laten weten. Goed om te weten: er is hier *geen alcohol* verkrijgbaar.
RitaenMarijke .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Na een voormiddag kerstinkopen te hebben gedaan hier binnen gegaan zonder het te kennen. Wat een meevaller! Authentiek, sober maar mooi kader en ontzettend rustig. Dat laatste vonden we wat sneu want het is onterecht dat blijkbaar zo weinig mensen de weg naar " de Stadskamer" vinden terwijl het zo dicht bij het centrum ligt. Het eten was eenvoudig, maar puur en best lekker. We aten vers bereide tomatensoep met toast en boter, een veggie Quiche met een slaatje en een klein dessertje. We kregen water naar believen en ook op een kopje koffie kwam het niet aan! De man die ons bediende was heel vriendelijk, rustig en zorgzaam. En als je weet dat we voor dit alles maar 11 euro kwijt waren...we hopen dat ze er hun broek niet aan scheuren...
Ik zou het niet aanraden als je eens culinair wil gaan tafelen, daarvoor is de kaart te beperkt. Maar des te meer zou ik het aanraden als je eens wil verpozen tussen het drukke shoppen door of iets lekkers gezonds wil gaan eten in een mooi decor. Er is ook een grote tafel die uitnodigt om gezellig aan te schuiven en een praatje te maken met de andere gasten. Maar wil je knusjes met z'n beiden aan het venster gaan zitten( met een vreselijk uitzicht op de achterkant van een sportzaal, wat zo jammer is ,,,daar moeten de politici eens wat aan doen) dan kan dat ook en waan je je 100 jaar terug...
Zeker gaan, ben anders bang dat het gaat verdwijnen en dat zou jammer zijn...
M O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Een soort van oase in de stad, het is erg rustig hier, we konden vandaag hier echt even bijkomen aan het eind van de middag na een hectische en koude dag. Het gaat wel een tikje onbeholpen allemaal wat de bediening betreft. Zo hadden we geen kaart en werd het verkeerde drankje gebracht en de bestellingen werden verwisseld. Inrichting erg prettig, waxinelichtjes aan, gemoedelijk . De prijzen zijn zeer aangenaam dat is ook een welkome afwisseling na alle dure horecagelegenheden die ik meestal tref. Tosti zelf was redelijk maar niet speciaal. Wel leuk dat er dan als extra zowel aangemaakte sla als chips naast ligt. Koffie verkeerd hadden ze op zich niet maar werd wel geïmproviseerd, kannetje hete melk en kannetje koffie. Dat is dan wel weer punten waard.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Mooie en sfeervolle lunchroom in een karakteristiek pand in het centrum. Rustige en fijne sfeer met bijpassende muziek op de achtergrond. Gezellig en zonnig klein terras. Geen grote kaart maar genoeg keuze, zowel bij de koffie/thee als bij de lunch. Heerlijke appeltaart! Ook de soep en de quiche zijn aan te raden.
Bediening is gezellig en attent dus als je de hectiek even achter je wilt laten is dit een aanrader.