De Staalmeesters

6,5
6,1
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Lekker op het terras van de Staalmeesters neergedaald, omdat het een leuk plekje is en lekker verwarmd (heater). Voor de liefhebbers loopt er een leuke kat rond.
Leuk uitzicht, veel langslopers en al met al dus een leuk gezellig comfortabel zitje (ook letterlijk).

Helaas werden we buiten 20 minuten lang niet opgemerkt en bediend dus moesten we zelf bediening zoeken binnen, die niet wist of de keuken nog open was. Grappig, want we zaten recht onder een poster dat er bediening gezocht wordt.
Het eten werd later zonder bestek geserveerd en er werd (met lege glazen) niet gevraagd of we nog wat wilden drinken (dus ik moest weer naar binnen). Men liet wat dingen vallen en de pauzes werden buiten rokend in zicht van de bezoekers gehouden. Kortom, aardige dames, maar er mag net wat meer enthousiasme en professionaliteit in!

Het eten is gewoon zoals vele eetcafés. De standaard carpaccio was prima en een iets originelere kaasfondue deed het aardig. Lekker en veel, en met verse groenten, dus niet saai of kaal. Het (fondue)brood was echter behoorlijk oud en smerig (en de salade was karig)!

Gewoon een aardig eetcafe dus, waar je prima een simpele hap kunt halen en een drankje, zonder pretenties of een ellenlange rekening.
Mtlauwe .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Zwaar teleurgesteld. Lang moeten wachten op saté terwijl het erg rustig was. De kip was nog rauw, sla verlept, friet te lang gebakken, satésaus veel te pittig.
Dan de hamburger, weer die slappe sla. Een baksteen als broodje en verband rundvlees jammie!
We zaten bijna naast de keuken, de koks hadden er geen zin in en zaten gewoon op de werkbank. Erg hygiënisch (not)

De bank waarop we zaten was kapot, en we kwamen er al snel achter waarom, hun huiskat gebruikt het als krabpaal...

Enige pluspunt was de enorm fijne bediening. De 2 dames deden erg hun best ons toch zo goed mogelijk te helpen. Zelfs toen iemand (eigenaar?) een van de dames zeer onprofessioneel op haar (blijkbaar slechte) houding tegenover de gasten aansprak. Ik kon me bijna niet inhouden.
Hoe dan ook. Een zeer bijzondere avond.
JasperJoost .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Eten is voor een eetcafe redelijk. Weinig uitdagend maar te doen. De service is matig omdat het personeel slecht ingewerkt is. Een van ons had een allergie, daar werd goed rekening mee gehouden, maar daardoor ontbrak een deel van de maaltijd, hier was namelijk ook de allergeen in verwerkt, het was netjes geweest als dit vooraf verteld was, dan haddden we dit niet genomen. Domper van de avond: geregeld kwam er een zeer onaangename geur voorbij uit de wc, terwijl we daar niet naast zaten. Hopelijk dat die slechte hygiene zich slecht beperkt tot de wc. Wij komen hier niet meer terug.
Adinda J.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
We zijn hier nu al een paar keer geweest en het blijft een fijn restaurant! Gezellige uitstraling, eenvoudig en knus. Eten was verrassend lekker, ook een divers menu voor zo'n klein restaurantje. Centraal gelegen, vlotte bediening!
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Leuk eetcafé, met echt een goede prijs-kwaliteitverhouding. De kwaliteit van het eten was vele malen beter dan wat ik verwacht had aan de hand van de kroeg-achtige uitstraling. En tot onze verbazing konden we er zelfs op een vrijdagavond zonder reservering terecht! De kat vind ik erg leuk (die kijkt je echt het eten uit de mond), maar ik kan me voorstellen dat sommigen daar een bezwaar tegen hebben. Bediening was erg aardig - wel heel informeel maar dat past ook bij het karakter. En.. We bestelden het warme chocoladetoetje (ben de exacte naam vergeten), en de keuken was niet helemaal tevreden want hij was in elkaar gezakt, dus die kregen we van de zaak. Super service! Ook een goed teken dat ze hem niet weggooien en dan maar een nieuwe maken.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Erg gezellig eetcafé in het centrum. Terras waar veel voorbijkomt, lekker kijken. Goed lunch plekje met lekker brood en lekkers er op. Bijvoorbeeld de Mega Vega, het woord zegt het al. Vlotte bediening en er kan een lach af. De lunchspecial is meestal anders en gewoon altijd goed voor als je geen vegetariër bent en nette prijs, voor 7,50 euro. Veel lekkere biertjes op fles, maar die zijn zoals in heel Amsterdam iets te duur.
Banaantje .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Op zich lekker gegeten. Ik had een vegetarische pasta van de dag. Het bord was enorm. Ik vond het zelf niet zo prettig dat er een kat rondliep. Ik zat naast de keuken en ik kon zo zien dat de kat op het aanrecht en keukengerei liep. Als ik dat eerder had gezien, was ik er niet gaan eten. Niet echt een fris idee.
Christel L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Lekker gegeten bij de Staalmeesters. Hoofdgerecht Kaasfondue en kipsaté waren dik in orde!!
Tegenvaller is dat de frisdranken uit een spuitmond komen. Cola light is echt NIET lekker!!!
Toetje viel tegen, we zouden een warm chocoladetaartje krijgen met mousse, dit was een beetje mislukt, de smaak echter goed, maar we hadden er meer van verwacht. Terrasje is klein, maar gezellig, leuk om mensen te kijken. Bediening is vriendelijk en attent.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Mijn favoriete eetcafé in Amsterdam. Het decor en kaart is eenvoudig maar erg gezellig. Gewoon leuk bruin eetcafé. In de zomer is het terras erg goed toeven. Leuke locatie - locals + andere mensen. Ik heb deze x kip saté genomen. Erg lekker veel groenten. Mijn tafelgenoot had pasta deze smaakte ook erg goed. 2 hoofdgerechten + 2 biertjes nog geen 40 €.
Minnieripperton .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Het eten is hier redelijk ok, zeker gezien de plek. Verwacht geen knappe bereidingen of bijzondere gerechten maar wel flinke borden simpel en in orde. De bediening doet ook hun best en je kunt lekker mensen kijken tussen de mengelmoes van toeristen en buurtmensen die hier komt.
Wouter G. G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Alle waarde naar zijn geld! Waar kun je gewoon lekker eten onder de 20 euro? De daghap zelfs 12,50? Waar kun je heerlijk een biertje drinken en kijken naar de mensen die voorbij komen? Ja bij de staalmeesters in Amsterdam.
Ga je hier eten? Leuk is dat je vooraf lekker brood met wat olijfjes krijgt (erg gastvrij) ookal neem je bijvoorbeeld geen voorgerecht. Het is een gezellig eetcafe waar mensen uit de buurt elkaar tegen komen in combinatie met toeristen (maar zeker niet overladen) Ga eens buiten op het terras zitten in de zomer en kijk wat er voorbij komt, een levend schilderij! En met de heaters is het met de zomeravonden ook heerlijk zitten :-)
Emvd86 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Ik was hier met een vriend op een rustige zondagavond. Net zacht genoeg om buiten te zitten. Jammer: het tafeltje was zo wankel dat bij elke minieme beweging de wijn uit de glazen gutste. Misschien een kleine investering in het buitenmeubilair?

Verder zeer attente bediening, waren ook snel en vriendelijk. Er stond al snel een mandje lekker brood op tafel en er werd regelmatig een rondje gelopen voor drankjes/alles naar wens.

Het eten was prima. Ik had de dagschotel (oosterse kip uit de wok). Heerlijke verse groente, knapperig & fris, de kip was lekker gekruid en mals. Er stond alleen een behoorlijke plas vocht in het bord, waardoor het eten een beetje zompig werd. Dat was het enige verbeterpuntje - smaak was super.

Ambiance is verder prima. Je zit buiten tegenover een ander cafeetje en je hebt gezellig uitzicht over het water en rondlopende toeristen. Dichtbij het centrum maar toch rustig. Prima plek.

Prijs/kwaliteit is goed. Voor hoofdgerecht, 2 wijntjes (en brood inbegrepen) ca. 25 euro kwijt.
Joostietoostie01 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
De plek is heel leuk, maar sorry ik raad dit restaurant niet aan, we werden heel erg genaaid met de prijzen van het bier. Zogenaamd was de buitenkaart nog niet up to date, nadat we er wat van zeiden.. Daarnaast was de bittergarnituur belachelijk duur (iets van 30 euro voor 15 bitterballen). Niet nog eens voor mij dus.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Klein maar fijn! De restauranthouder van Staalmeesters heeft meerder eetcafés in Amsterdam (o.a. Bloemers). Het kan dus zijn dat je de kaart zit te bekijken en denkt... waar heb ik deze gerechten eerder gezien? Dit is echter geen probleem want het eten is heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Je krijgt niet de minste porties en de tijd die tussen de gerechten zit is uitstekend!! Ze geven je de tijd om te kletsen met je gezelschap, maar niet zo lang dat je denkt: 'waar blijft het eten nou?'.

Ook geschikt om na te borrelen of als aftrap voor een avondje stappen.

Bediening ook top!