De Spil

Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heel lekker gegeten met een super ambiance en een heel gezellige bediening. Eten was culinair voor een vriendenprijsje en de wijn was ook van prima kwaliteit. In een woord; zeker voor herhaling vatbaar.
T H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vanvond lekker gegeten bij de spil. Een driegangenmenu voor 23.95. We hadden er niet veel van verwacht, maar het eten was gewoon goed. Een pluspunt voor het geit dat er groente bij werd geserveerd. Dat krijg je niet overal. Fijne hoge stoelen en een gezellige sfeer. Ook het personeel was vriendelijk!
Corné O.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Vanavond voor het eerst met tweeën keuze gemaakt voor De Spil. Werden keurig in een ontspannen sfeer ontvangen. Kaart was niet heel uitgebreid. Zowel vóór als hoofdgerecht was bijzonder goed. Borden goed voorverwarmd. Wij kunnen De Spil zeker aanraden voor een lekker en gezellig avondje uit eten.
Natoro .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij hebben een fantastische avond gehad in de Spil. De bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was lekker. Bedankt!
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Afgelopen zaterdag met 5 vrienden hier gegeten. Het restaurant was grotendeels leeg. Naast ons waren er slechts twee andere gasten, niet echt een gezellige drukte dus.
Helaas was de start met kabeljauwloin met spek en mosterdsaus gortdroog. De kabeljauw was overduidelijk niet voor ons bereid maar al een eerdere keer. Nauwelijks warm en overcooked. Ik begon me al zorgen te maken over de Brazillian flame rumpsteak maar dat was onterecht. Een heerlijk op de tong smeltend stukje vlees, met perfecte garing. Jammer dat de jus stijf stond van de rookaroma, dat zou verboden moeten worden in elke keuken. De creme brulee was top (kan ook haast niets mis mee gaan natuurlijk). De bediening was vriendelijk en accuraat. En gezellige vrienden maakt ook veel goed.
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Op Iens (op moment van schrijven) een 8,4 maar kennelijk weinig kritische gasten. Of er was tot nu toe een andere en betere kok. De kwaliteit van de gerechten ontstijgt met moeite het niveau van een ziekenhuiskeuken (die overigens steeds beter worden). De rode huiswijn is een prima middle-of-the-road doordrinker. Een grote fles prikwater is niet verkrijgbaar, alleen kleine flesjes Spa.
Ook hier weer, als bij veel restaurants tegenwoordig "Wilt u vast wat brood vooraf?". Op de rekening staat dan 4,95 voor het brood. Prima brood, maar geef dan even aan dat het niet van het huis is. We willen hier maar niet aan wennen.
Het interieur is gezellig en de bediening is zeer vriendelijk, maar dat was niet genoeg om de keuken te compenseren. Overigens, later op de avond, toen het drukker werd, blijkt de akoestiek storend lawaaierig. En als het drukker wordt, neemt ook meteen de alertheid van de bediening af. Frieten komen pas als de borden al bijna leeg zijn en je moet zwaaien om aandacht als je wat wil bestellen of vragen.
Ik koos voor een driegangenkeuzemenu (22,50). Soep van de dag was een courgettesoep... alsof het uit een pakje kwam, met magiesmaakje. Hoeveelheid... ongeveer 10 eetlepels! Hoofdgerecht scholfilet met krokant korstje... helaas een zompig lapje vis met paneermeeldrab en iets van kruiden (weer dat maggiesmaakje!) eromheen, niks krokant, het leek wel uit de magnetron. Het nagerecht, een crême brûlée was goed, al was ie zonder echte vanille maar met vanillesmaakstof.
Mijn tafelgenoot was misschien nog minder gelukkig met de gemaakte keuze à la carte, een voorgerecht van zeewolf (te droog en met opgewarmd eerder op de dag uitgebakken spek erbij). Het vegetarisch hoofdgerecht was een grote plak rollade op basis van drie kaassoorten. Een ondefinieerbare substantie (echt geen idee wat het precies was), met kaassmaak. En voor de groenteliefhebber... bij elk hoofdgerecht welgeteld 1 kerstomaatje, 1 miniworteltje, 1/10 stukje venkel en een theelepel puree.
Bij de hoofdgerechten kwam een schaaltje friet (we moesten erom vragen, want het kwam maar niet) en een bakje fantasieloze rauwkost. De frieten waren van het type uit de slechte snackbar... bleekgeel, te kort gebakken, geen knapperig korstje.
Een onvergetelijke avond!
BrinkyBarn .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Heerlijk gegeten met een grote groep van 17 personen. Iedereen kreeg tegelijk z'n eten en alles werd mooi opgediend geserveerd. Jullie hebben ons een leuke avond bezorgd, het was allemaal hartstikke lekker en net even anders dan andere tapasrestaurants. Vanwege een speciaal feestje zelfs nog een leuke attentie mee naar huis gekregen. De snelheid van het opnemen van drinken mag eventueel wel iets omhoog, verder niets dan lof! Ik kan het alleen maar aanbevelen.
AllesGoed74 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Heerlijk gegeten, leuke ambiance, goede uitleg van de gerechten, smakelijke wijnadviezen.
Goed verstopt, net buiten het centrum, maar zeker de moeite waard om naar op zoek te gaan!
M J.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2013
Super malse black angus steak van de houtskoolgrill gegeten.
Mooie wijnkaart met verrassend goede wijnen.
Kortom, een geweldige avond gehad met leuk gezelschap.
Hier kom ik zeker terug!
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Nieuwe inrichting ziet er heel sfeervol uit. Vanavond heerlijk gegeten bij De Spil; goede kwaliteit producten en gezellig zitten.

Super bediening, vriendelijk en heeft ons goed geadviseerd. Niet een keer hoeven vragen om drinken enz. Bediening was steeds op het juiste moment aanwezig.

Absoluut een aanrader!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Een fantastische avond…
Voor het weekend van 2 december had ik met 9 vrienden een brouwcursus in Stadsbrouwerij De Hemel georganiseerd. Aansluitend op de cursus een afspraak gemaakt in De Spil voor een “all-in-arrangement”. Iets vroeger aangekomen dan afgesproken werden we door Michael en Heidi gastvrij ontvangen en in afwachting op het vrijkomen van de tafel aan de bar voorzien van de nodige drankjes. Het etablissement is sfeervol ingericht en het is er aangenaam vertoeven, losjes en ontspannen. Het arrangement bestaat uit een flexibel 4-gangen diner. Je kiest simpel van de uitgebreide 3-gangen menukaart, waarbij je de keuze hebt tussen 2 voorgerechten of 2 nagerechten. Alle gerechten worden goed verzorgd gepresenteerd en over de smaak heb ik alleen maar goede opmerkingen gehoord. Ik vond b.v. de slakken zelfs heel erg lekker. Tussen de gangen door werden we in ruim voldoende mate voorzien van een variatie aan drankjes. Om 11:30 verlieten we dan ook voldaan, goed gemutst en genoten van een heerlijke gezellige avond De Spil. Michael we vonden het echt tóp.
Bram G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Avondje gegeten bij de Spil. Ik was positief verrast! Als voorgerecht de eend en als hoofdgerecht spareribs (heb je wel eens zin in :)). De eend was ok (iets te lang gebakken), de spareribs erg lekker!

De bediening was erg vriendelijk en we hebben leuk gezeten. Top om hier even een hapje te eten!
Soezen .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2012
Ik heb hier gegeten met mijn 2 zussen. De ambiance is goed. Gezellig. Bij het opdienen van het hoofdgerecht moest mijn zus wachten. Ze moest zolang wachten op haar hoofdgerecht dat wij vervolgens al klaar waren. Toen het uiteindelijk werd opgediend was het vlees niet gaar. Wederom moesten we erg lang wachten. Uiteindelijk begon ze met eten nadat wij al lang en breed klaar waren. Erg vervelend en erg ongezellig.
Als goedmakertje kreeg ze 1 fles wijn. Nou ja, aardig maar dit kon het hele gebeuren niet goedmaken. Hier komen we niet meer.