De Specerij

Langestreek 3 8531 HV Lemmer Nederland Kaart

Over restaurant De Specerij

Friese parel

In restaurant De Specerij in Lemmer worden specerijen en kruiden van over de hele wereld gebundeld in verrukkelijke smaakcombinaties. Het geheim van de keuken is dat zij deze mondiale invloeden perfect weten te combineren met streekproducten uit Friesland. Geniet ook van deze tongstrelende gerechten in het sfeervolle restaurant of op het gezellige terras. De veelzijdige kaart biedt voor vleeseters, visliefhebbers en vegetariërs volop keuze.

Meer informatie over restaurant De Specerij

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sam0 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Mijn favoriete gerecht, Specerij kip, Is elke keer weer overheerlijk. De laatste keer hebben we gezellig op het terras aan het water gedineert. De bediening past perfect bij het restaurant, zeer netjes met een oprechte glimlach!
De Specerij is zeker een aanrader. De sfeer is super evenals het eten en de koffie natuurlijk.
Annezwier .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Ik heb op 12 juli gegeten bij de specerij in lemmer. Ik was met mijn vrouw en kinderen en het was lekker weer we zaten op het terras. De bediening was top ze lachten en kwamen een praatje maken de gastheer was heel aardig,maar toen kwam het eten en dat was was echt GEWELDIG ik heb nog nooit zo lekker gegeten in lemmer. Perfect gekruik niet te rood niet te gaat. Echt een aanrader is de black angus. Geweldig en geen nadelen als je ergens wil eten in lemmer en omstreken kies dan de specerij
Klaartjeeet .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij aten op 16 juni 2016 bij De Specerij in Lemmer. De Specerij is gelegen aan de Lange Streek in Lemmer, een leuke locatie aan het water. De bediening was hartelijk en de timing van de verschillende gangen was goed. Met uitzondering van de pizzeria's serveren alle restaurants die op dit rijtje aan de Lange streek zitten hetzelfde. De menukaart was ook bij de Specerij erg standaard, terwijl je bij de naam van het restaurant echt wat bijzonders verwacht. Wij aten die avond vooraf knoflookbrood en tabouleh (erg flauw), zalm (erg zout) en asperges en 2 x thee toe. Al met al waren wij eur 43,- p.p.kwijt. Erg duur voor een standaardmenu, maar de prijs was vergelijkbaar van die van de naastgelegen restaurants.
Jammer dat geen van de restaurants het daar aandurft om echt wat lekkers op tafel te zetten. Er leggen in Lemmer genoeg boten aan, clientele te over dus.
Donald S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op de terugweg van Terschelling, Oerol, kwamen langs Lemmer. We hebben dit mooie plaatsje bekeken en kwamen langs de Specerij. We waren er vroeg om 17.00 uur, maar dat was prima om te dineren. De kaart zag er goed uit. We begonnen met een goed glas rode wijn (Chileens). Vooraf namen we knoflookbrood. Dit was heerlijk krokant met een heerlijke kruidenboter. De Black Angus gegrild (medium done) was heerlijk bereid. Ook de zeebaars was erg lekker (volgens mijn partner), ook erg goed bereid. De bediening was vriendelijk en attent. Als nagerecht koffie en capuccino, lekker en goed heet. Al met al prima voor elkaar, compliment voor de kok en de bediening. Als we in de buurt zijn, komen we zeker terug.
Bart1982 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij de Specerij in Lemmer, prima gastheer, wij zijn keurig door de gastheer verwelkomt en hebben een mooi plekje gekregen om te kunnen genieten. Het eten kwam snel en was erg goed bereid. We hebben ook heerlijk nageborrelt. Kortom goede producten en een erg fijn restaurant.
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Menig maal goed gegeten bij de Specerij, zowel vlees als vis. Kennelijk is er tegenwoordig een ander kok, zowel de vis als het vlees en de groente etc. waren helaas bagger en baggervet.
Bediening zoals altijd vriendelijk, het nam wel de nodige tijd totdat de maaltijden op tafel stonden.
Eef J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Het was gewoon erg goed. Vriendelijke bediening. Super lekker gegeten. Ik had ossenhaas du chef. Geweldig. Een aanrader.
Erik Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zaterdagavond gegeten. Wij waren vroeg en het was nog rustig. Zelf aangegeven om maar rustig aan te doen anders staan we na 1,5 uur buiten. Uiteindelijk werd het wel heel druk en moesten we lang wachten. Gelukkig hadden wij de tijd en kregen een drankje van de zaak vanwege het lange wachten. Om die reden wel het nagerecht overgeslagen. Het eten was super. Mooi voorgerecht van zalm, garnalen en paling en ook hoofdgerecht (ossenhaas) was super. Medium rare gevraagd en gekregen, dit kan ook anders! Kortom mooie ervaring en gaan zeker weer langskomen.

Een mooie bijkomstigheid is dat dit restaurant niet tot op de m2 met tafels wordt volgepropt om de bezetting maar zo volledig mogelijk te benutten. Dat geeft veel rust en maakt normaal praten goed mogelijk.
Famke45 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Nog maar een keer proberen...maar helaas wederom erg lang moeten wachten. 1,5u op het hoofdgerecht, niemand kwam iets vragen, uitleggen, zelf om drinken moeten vragen, slecht! Zowel in de keuken als in de bediening onderbezet. Zij deden overigens hun best maar konden niet op tegen een vol restaurant waar meerdere klanten klaagde over de service cq lange wachttijden. Geef de klant bijv een drankje van het huis! De eigenaar kwam met smoesjes dat hij het zo druk niet had verwacht??? Al jaren runt hij een restaurant maar vind het blijkbaar wel goed zo want we hebben dit nu paar keer mee gemaakt. Jammer want het is een leuk restaurant en het eten is prima. Wij komen er nooit meer!
LoekTheunissen .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Uitstekend gedineerd afgelopen vrijdag in De Specerij Lemmer. Hoofdgerechten Vis-en Vlees waren zeer goed en smakelijk bereid. De nieuwe Boschendal Sauvignon Blanc was een verrassend heerlijke wijn bij beide gerechten. Ja, en vis moet zwemmen (vlees schijnbaar ook) dus dan gaan de flessen snel.
De ambiance is aangenaam en gezellig met twee mooie schilderijen aan de muur en het personeel attent en in een goede en gezellige sfeer wordt er bediend. Hopen op 1 april tijdens de muziek weer aanwezig te zijn. Tot de volgende keer. Fam. Leendertse en vriend.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vandaag mijn beide zussen en zwagers meegenomen naar dit mooie restaurant in Lemmer. Was weer een feestje. De tijdelijke wildgerechten waren zalig. Perfecte smaak en verrassende variatie. Heerlijk wijntje en zalig dessert. Personeel voorkomend en heel vriendelijk. Een zaak waar Lemmer zuinig op moet zijn. Hoge kwaliteit voor een passende prijs Aanrader voor iedereen die eens lekker wil eten voor een goede prijs Wij komen zeker terug.
Bedankt voor deze mooie recensie, we vinden het heel fijn dat jullie zo hebben genoten. We zien u graag terug!
FamHuizinga .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
zeer gastvrij ontvangen, en heerlijk gegeten.
ook vind ik de locatie aan het dok van lemmer prachtig.

kortom; een echte aanrader!
Michelle N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wauw wat een gezellig heid, veel zweer.
En onwijs vers en lekker eten.
Het personeel heel vriendelijk en vrolijk.

En de locatie aan het water maakt het helemaal af!

Zeker een aanrader om te eten!

Randy V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Ik heb hier nu al 3 keer gegeten en wij vinden het heerlijk, het is de moeite waard om er gezellig nog een keer langs te komen om te eten! De bediening is super, en de baas is heel vriendelijk en je kan alles aan hem vragen. kortom een top vent. Het eten smaakt ook goed want ik heb meerdere restaurants in lemmer bezocht. Maar dit is uitsluitend de beste voor onze familie.
Loesharmslagter .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving.
Vlotte bediening en een zeer vriendelijke en attente gastheer.
Eten was goed bereid en vooral erg lekker.
Aanrader.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij de Specerij,een erg lekkere huiswijn,heerlijke broodsoorten en voorgerechten.Het hoofdgerecht (biefstuk van het huis) was erg mals en goed gebakken.Kortom een prima adres in het hartje van Lemmer met een uitstekende gastheer.
Astridpiesaar .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten, vooraf heerlijk knoflookbrood en meer dan geweldige gamba's. Deze waren zo ontzettend lekker....mmmmm en toen mosselen, bijzonder van smaak. Het verdere tafelgezelschap had vlees. Goed gekruid en overheerlijk.
Krokant-filet-lapje .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik heb hier nu een paar keer gegeten.
De bediening is erg vriendelijk, het eten is ook goed maar weinig keuze.
Het is jammer dat de eigenaar overdreven vriendelijk gedraagt tegen de gasten, maar blaft z'n personeel behoorlijk af.
Terwijl het personeel heel goed hun best doet om hun gasten tevreden te stellen.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij de Specerij in Lemmer. Buiten de kaart werd ons een geweldige T Bone aangeboden. Heerlijk mals en prima gebakken. Ook het voorgerecht gamba's was genieten.
Kortom bent u in de buurt van Lemmer een echte aanrader.
WybeBoontje .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Buiten de kaart om werd ons zeebaars aangeboden. Beiden hebben we zeebaars besteld en werkelijk verrukkelijk gegeten. Direct werd ons duidelijk dat de roots van dit restaurant een Grieks verleden heeft bij een toch overwegend Hollandse menukaart. Zowel bij de zeebaars als de salades werden verse groenten en kruiden gebruikt die de gerechten een unieke smaak geven. Daar naast is de akoestiek van het restaurant dempend waardoor je je tafelgenoten goed kan blijven verstaan in het geroezemoes van de andere gasten. De rode huiswijn was heerlijk, de stoelen zitten comfortabel met rustige prettige achtergrond muziek. De bediening is gastvrij vriendelijk en allert.