De Spaarbank

Noordstraat 125 5038 EH Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant De Spaarbank

Tilburg in het klein

Wil je Tilburg ervaren zoals Tilburg is? Begin dan in het centrum. Op een paar honderd meter van het Centraal Station ligt stadscafé de Spaarbank, vernoemd naar de functie die dit rijksmonument ooit had. De Spaarbank is niet voor niets een stadscafé: het is de plek waar de stad samenkomt, alle dagen van de week en bijna alle uren van de dag. Het is Tilburg in het klein: bruisend, gezellig en toegankelijk.

Meer informatie over restaurant De Spaarbank

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Rond 10.45 bij de spaarbank naar binnen gelopen voor een kop koffie met gebak, dat was waarschijnlijk te vroeg, er was een meneer bezig met stofkapje en een apparaat de vloer aan het schoonmaken? De tafel lag vol kruimels van het van te voren genuttigd ontbijt van het personeel. De bediening was vriendelijk en deed echt z'n best, de koffie was goed, de cheescake was redelijk en in verhouding te duur, de toiletten niet aan te bevelen..... Al met al zal ik hier niet meer naar binnen lopen voor een kop koffie met gebak, we waren duidelijk te vroeg.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Al weer een tijdje geleden voor de tweede keer gegeten. Het is een oud bankgebouw met een vleugje art deco details en voelt heel sfeervol aan.
Bediening is vlot en vriendelijk, water is gratis de akoestiek valt reuze mee en de zitruimte is uitstekend. Dat is een mooi begin. We namen salades en lamscurry. Geen hoogstandjes maar het was smakelijk en prima in orde. Als dessert probeerde ik poffertjes en die kunnen beter van de kaart gehaald worden. Een kartonachtige magnetron substantie.
Maar het mocht de pret niet drukken. Prima stek en Brabantsche gezelligheid in de Spaarbank en we komen zeker nog eens terug.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heel aardig gegeten bij de Spaarbank. De locatie blijft erg leuk! De kaart is niet super spannend, maar het wordt wel goed bereid allemaal. Ik had de Gamba's al Pil Pil, en hoewel het volgens mijn jumbogarnalen waren (gamba's zijn echt iets anders, ze zijn groter en smaken anders), waren die goed bereid. Wel proefde ik persoonlijk niet zoveel van de Pil Pil (pittige olie waar ze in gebakken zouden zijn). De friet was erg lekker. Eén van mijn tafelgenoten had de vissalade, die zag er ook verrukkelijk uit (en smaakte ook goed). De bediening was niet super snel, maar erg aardig en vond een plekje voor ons terwijl het erg vol was.
George D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Centraal, goed breikbaar en een keuze uit 3 plekken om te zitten. Voor de deur is een gezellig terras, bnnen is het simpel maar prima ingericht. De tuin is een perfecte rustgevende plek.

We kwamen kort voor 21:00 en vroegen om een tafel voor 2. Met als uitgangspunt een hapje te eten. Nadat de fles Prosecco was besteld en gebracht, ontspannen bediening, begon er wel erg veel tijd te verstrijken, we hadden nog geen kaart gezien. Navraag leerde dat de keuken al gesloten zou zijn. Na reclamatie hierover was de keuken toch bereid een hoofdgerecht te bereiden. Omdat het Tilburgse kermis was, was er een beknopt menu, met prima gerechten van dito kwaliteit:

Lamskroket
Spareribs
Kaasbordje

Partner:
Garnalenkroket
Gamba's
Dame blanche

Geen wereldschokkend bijzondere gerechten dus, maar de beide typen kroketten (gezien de simpelheid van bereiding, hadden we toch ook een voorgerecht besteld, dit werd zonder probleem geaccepteerd) waren buitengewoon goed van kwaliteit.

Al met al: prima locatie, flexbiliteit, kwalitatief (en kwantitatief) ruim voldoende gerechten en nette prijzen en derhalve een aanrader.
Kukelpapa .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
De spaarbank is de plek waar je wilt ziijn. De wijn is lekker. De barmannen knap & baardig en iedereen goedgehumeurd. Mooi pand en een mega relaxte sfeer. Als je geluk hebt worden er gehaktballetjes uitgedeeld. Overheerlijke taart en prima eten. Elke week even terugkomen is het advies
Hennie209 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Bijzondere en sfeervolle locatie in oud bankgebouw. Wij voelden ons bijzonder welkom, na telefonische melding vooraf van mijn gebroken been kregen we een 4pers. tafel 'uit de loop' voor ons 2en, zeer comfortabel. Alleen het trapje bij de ingang is wat lastig. Zeer sympatieke en vriendelijke bediening. Voorgerechten gerookte forel en pastrami van gans heerlijk, hoofdgerechten top: hele dorade uit de oven met lekkere groenten en lekker dikke frieten, op de tong smeltende kalfssucade in ras el hanoutjus met couscous (originele combinatie!), de sangiovese huiswijn combineerde daar mooi bij. Toetjes chocoladefondant met vanille-ijs en mascarponemousse met lemoncurd en rood fruit: yummie. Geweldige kennismaking dankzij de AH actie, wij komen zeker terug!
Olga1967 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wij hadden hier een 3 gangen keuzemenu. De keuze die wij gemaakt hadden, was als voorgerecht de gerookte forel met appeltjes, bietjes en spekjes die smaakte echt voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden wij de hele dorade met gestoomde groenten en frites, ook die smaakte naar meer. Als dessert hadden wij de Chocoladefondant, erg lekker.
De bediening was ook zeer goed. Dit was de eerste keer dat ik meemaakte dat ze vroegen of er een pauze tussen de gerechten in moest zitten of dat ze gelijk door konden om te serveren.
De ambiance van dit restaurant was erg knus. Deze zit in een oud (monumentaal?) pand waar vroeger een spaarbank in heeft gezeten. Mooi dat ze alle details bewaard hebben.
Ik zal dit restaurant zeker aan raden bij vrienden en kennissen!

Met vriendelijke groet
O. van Iersel
Sjef V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
we hebben zondag 23-11-2014 gegeten bij de spaarbank in tilburg ,met de ah kortings kaart we konden uit een vast gestelde menu kiezen,hebben als voorgerecht herte carpaccio, als hoofd gerecht wild, konijn poot, had iets meer mogen zijn en met aardappel kroketten en rode kool en als toetje kaas plankje. we hebben er lekker gegeten aardige bediening, leuke sfeer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Super eten! Waren voor het Ah menu. Maar zouden zo weer gaan om de rest van de kaart te proberen. Port en de wijn bij de gerechten waren top!
Carlabentvelsen .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Wij hebben de vegetarische gerechten gegeten en mijn zoon en schoondochter de wildgerechten. Allemaal zeer tevreden. Hele gezellige sfeer ondanks de regenbuien buiten, mooi decor en heel vriendelijke bediening.
FONDELAAT .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Het eten was prima. Voorgerecht: mooi gebakken coquilles, erg lekker. Hoofdgerecht: wildgoulasch met zuurkool, erg smakelijk. Nagerecht; kaasplankje: goed verzorgd.
Service: leuke bediening. Jammer dat voor een beetje extra zuurkool extra betaald moest worden.
Drank: Wijn was goed. Bier: westmalle dubbel van de tap: Meer dan slecht. Kan geen westmalle dubbel zijn geweest (erg waterig) ( Ben brouwer en bierkenner)
Wij komen nog graag eens terug
PartyBart .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Via de spaaraktie van AH een drie gangen keuzemenu op met een gezelschap van 6.
Genoeg keuze en alle gerechten zeer goede kwaliteit. Tevens een erg aardige bediening, ondanks de drukte. Wij gaan hier zeker terugkomen!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Heerlijke paddenstoelen risottokroketjes met truffelmayonaise! Daarnaast super gezellige en betrokken bediening, wij hebben erg genoten!
Alexandra I.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
De tweede keer dat ik heb gegeten bij De Spaarbank. Deze keer was het erg smakelijk! De viskoekjes vooraf waren echt lekker. De zwaardvis (hoofdgerecht) een tikkeltje aan de droge kant, maar de frietjes, groenten en de heerlijke saus maakten het helemaal goed. Ook het toetje was erg lekker, de chocolademousse is een echte aanrader!!
Hansophorst1 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
mooi eetcafe. vriendelijke bediening, relaxte mensen, prima huiswijn. het voorgerecht dreef in de sojasaus. eend als hoofd smaakte niet vers maar leek op diepvries met een te zoete appelstroop saus. kaasplankje was oke.
Ellen W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Woensdag avond hebben we een AH-spaaractie menu gegeten bij De Spaarbank en waren blij verrast! Het eerste aanzicht van het menu vonden we twijfelachtig maar we wilden het graag proberen, wat heel goed is uitgepakt! Erg creatief! Hoge kwaliteit voor een relatief lage prijs. Ook de bediening vond ik aardig en opgewekt, mijn complimenten.
We zullen snel weer terugkomen !
VR_013 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Afgelopen dinsdagavond voor het eerst daar gegeten, via de restaurant spaaractie van Albert Heijn. Was een heerlijke verrassing. Een mooi, evenwichtig menu voor een goede prijs. Ook de locatie is zeer fraai, een oud-bankgebouw zeer mooi opgeknapt.

Bediening was spontaan en vrolijk. Hier komen we zeker een keer terug.
Wendywilhelmina .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
De Spaarbank is een ontzettend gezellige plek om te eten, te borrelen of zomaar om een koffie te gaan drinken. Het eten is geweldig goed tegen een lage prijs.
Eriksmidt .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Mooi terras. Verder prima gegeten. De bediening is goed en het speeltuintje ernaast is heerlijk voor de kinderen. Alleen jammer dat deze dichtgaat aan het begin van de avond volgens afspraken met gemeente.
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Het terras van De Spaarbank zit op een van de mooiste plekjes van Tilburg. Toen we om half 2 voor een lunch neerstreken, was het terras nog redelijk gevuld. Blijkbaar had het personeel het doel om het terras zo snel mogelijk leeg te krijgen. Het eten was al niet geweldig (o.a. zogenaamde bourgondische kroketten die nog niet eens lauw waren), maar het gedrag van het personeel sloeg werkelijk alles.

Men kwam gewoon niet meer naar buiten, waardoor nieuwe gasten op het terras weer opstonden (3 tafeltjes). Na 25 minuten ben ik maar eens naar binnengegaan om te waarschuwen en nog wat te bestellen, maar de reactie was nog lauwer dan de kroketten. Nadat de drankjes waren geserveerd klonterde het personeel samen aan de hoek van de bar (van buiten zichtbaar, dus andersom ook). De smartphones leken belangrijker dan wat dan ook. Na zeker een halfuur (ik overdrijf niet) zonder iemand buiten te hebben gezien, hebben we het maar opgegeven. Het terras was dan echt helemaal leeg. En dat op een zonnige middag, terwijl het bij de buren wel druk was.

Prachtlocatie waar je graag wilt zitten, maar ik laat dit voorlopig wel uit mijn hoofd. Personeel laat bewust omzet weglopen.