De Spaansche Vloot

Langestraat 53 2691 BD 's-Gravenzande Nederland Kaart

Over restaurant De Spaansche Vloot

Koninklijke kwaliteit

In de bloemen- en groentetuin van Europa vind je, weg van alle drukte van de Randstad, “De Spaansche Vloot”. Begonnen in 1540 als herberg en uitgegroeid van veilinghal naar restaurant en party-accommodatie. De naam ontstond in 1639 uit nationale trots, toen een Hollandse Admiraal een Spaanse vloot versloeg. Het restaurant staat inmiddels hoog aangeschreven om zijn aspergediners. In 1990 werd “De Spaansche Vloot” bekroond tot Hofleverancier. Genoeg redenen dus voor een smakelijk bezoek.

Meer informatie over restaurant De Spaansche Vloot

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Erg kort
Fonger P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Eerst wat een afgemeten welkom en service, ontdooide later wel wat. Ook wat te snel: voorgerecht was nog niet op toen volgende ronde al geserveerd werd. Inrichting kan een opfrisser gebruiken maar het eten, en vooral de vleesgerechten, waren van uitstekende kwaliteit.
ThP .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
De asperges zijn er altijd heerlijk (en altijd een tweede ronde) - de sfeer is er altijd ongedwongen gemoedelijk en gezellig, kortom plezierig om daar uit eten te gaan.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten. Het eten is goed, het restaurant enigszins gedateerd.
Keurig tafellinnen. Vriendelijke, amicale bediening. De overige gasten in het restaurant waren duidelijk mensen uit de buurt die hier vaak eten. Daardoor was de bedienende ober druk met het uitwisselen van ditjes en datjes en had weinig aandacht voor de overige gasten. Dat was jammer hierdoor moesten wij lange tijd wachten op de vraag wat wij als nagerecht wilden gebruiken. Zoals gezegd, het eten was oké alleen de aandacht zou iets meer gevestigd kunnen worden op alle gasten.
K.M. W.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Viergangenmenu Chef's keuze bleek een zeer goede keus. Alles was even lekker, en de prijs-kwaliteitverhouding is bijzonder goed. Onze kinderen van 2 en 3 mochten een menu delen, en dat vonden ze geweldig, al die kleine porties met verschillende lekkernijen. Er werd goed meegedacht, ze kregen een speciale amuse en dessert - ze hebben zitten smullen!
Klassieke entourage, persoonlijke bediening en heerlijk eten. Kortom, wij komen zeker terug!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Hier weer gegeten, denk dat we al 9 jaar komen en zo als vanouds heerlijk gegeten en gedronken. De service kan naar mijn mening niet beter. Altijd vriendelijk en voorkomend. Je voelt je echt te gast en welkom. Wij nemen regelmatig vrienden mee en die zijn ook altijd vol lof. Gelukkig mogen wij met de kerst alweer. Voor ons echt een feestje.
Braban B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Gisteren voor het eerst sinds een hele lange tijd weer eens gegeten in De Spaansche Vloot.
Met zijn drietjes hebben we genoten voor een heerlijk wildbuffet (ook al is mijn vrouw niet een echte wild-liefhebster). Alle gerechten van het buffet zijn van hoge kwaliteit. De Chileense huiswijn (combinatie van Cabernet Sauvignon met Malbec) past uitstekend bij de wildgerechten.
Wij hebben genoten van een heerlijke avond uit en komen dit keer snel weer terug.
Q S J V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Vanavond met onze vrienden genoten van het wildbuffet, heerlijke jachtschotel, konijn, wildzwijn, appeltjes gegaard in de folie, rauwkost rode kool zuurkool teveel om op te noemen, een goede bijpassende volle rode wijn.
Een super gezellige prettige bediening, sfeervol gedekte tafels een leuke ambiance, komen hier al een aantal jaren, en altijd alles even lekker, kortom een echte aanrader, A/R v W
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Zaterdagavond tijdens het aspergeseizoen, waar dit restaurant om bekend staat, hier gegeten. Helaas niet vol, zo wel voldoende aandacht van personeel voor de gasten. Warm welkom bij de deur. Restaurant in mooi historisch pand midden in het centrum aan het Marktplein. Verwacht hier geen trendy gerechten of interieur.
Hier wordt goed en traditioneel gekookt. Uiteraard asperges met ham, eieren en aardappeltjes met botersauzen als hoofdgerecht besteld. Degelijk en goed zoals je hier mag verwachten. Tijdens aspergeseizoen aparte wijnkaart aangepast op de asperges. Men is er klaar voor!
Dick_Laarman .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Met groot gezelschap hier gegeten. Eten was niet slecht, maar zeer karig. Minimale hoeveelheid groente en patat. De bediening zette bliksemsnel het eten op tafel en daarna zag je ze niet meer. Een paar extra patatjes of een glaasje water was teveel gevraagd. Voor een behoorlijk Westlands "prakkie" moet je hier niet zijn.
Jammer genoeg leven we in een tijd dat er voor een minimale prijs het maximale wordt verwacht. Voor € 20,00: aperitief, 3 gangendiner met keuze vis-vlees, wijn en koffie en dat alles in een vooraf (beperkte) vastgestelde tijd. Ben er van overtuigd een goede kwaliteit geserveerd te hebben!

Reactie van proever:

Maar een kannetje water op tafel kost niets extra. En een paar patatjes aanvullen kan ook de winst of het verlies niet maken. De Spaansche Vloot heeft tenslotte een goede naam hoog te houden. In ieder geval: Dank voor uw reactie.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Wij komen hier al jaren juist omdat het steeds weer zo goed is. Wat je er ook eet het is altijd met veel aandacht gemaakt. Het personeel is zeer vriendelijk. Je wordt er gastvrij ontvangen. Wij komen graag terug.
Geekazet .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Wat hebben we weer lekker canner kreeft gegeten. Ik had me er al de hele week op verheugd en het was fantastisch. Met een heerlijke saus met hollandse garnalen was het helemaal af.