De Soepkantine

Donderdag, vrijdag en zaterdag 11:00 - 20:00

Erg kort
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Voor een snelle lunch gestopt voor een kleine kom Mulligatawny met wat brood en voor mij was de kleinste maat al meer dan genoeg. Lekkere soepjes, rustige zaak en hippe atmosfeer. De vorige keer had ik de Marokkaanse kippensoep, die blijft mijn favoriet. Wellicht naast boter ook optie voor gezouten boter of (groente)dipjes/smeersels bij het brood als verbeterpunt?
Dank je voor je mooie recensie. We hebben standaard op het menu hummus voor bij het brood staan, maar we zullen zeker kijken naar meer dips of smeersels voor op het brood.
F.c. M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
FF binnen gewipt om te lunchen.... 4 verschillende soepjes en diverse andere zaken zoals broodjes en zoetigheden. Gumbo soep met ham besteld, zeer vlot geholpen. De soep werd geserveerd met een bruine boterham ( veel te donker dus gekleurd jammer), de soep vond ik eigenlijk voor een Gumbo een beetje waterig, maar qua smaak was er nix mis mee. Ook het afrekenen was zeer prettig grote soep met brood en boter 6 euries.
Beste proever. Bedankt voor je input. Van je opmerking over het brood schrok ik een beetje, dus ik heb bij de bakker geinformeerd of het brood gekleurd is of niet. Dit is niet het geval, de bruine kleur komt door gebruik van tarwemeel in het brood, en door de toevoeging van een beetje suiker. Het brood is absoluut niet kunstmatig gekleurd.

Reactie van proever:

Beste soepfabriek, biobakker Anee uit Amsterdam heeft jaren geleden al eens geprobeerd om donkerbruin brood te bakken. Hij kwam op het donkerst uit als een soort wat men in de supermarkt verkoopt als lichtbruin. Zulk donkerbrood kan je niet van tarwemeel maken en er is dus VERBRANDDE suiker (caramel) aan toegevoegd. Waarom suiker in brood....?
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Aanrader! Gisteren de heerlijke harirasoep gegeten, met linzen en lamsvlees. Echt genoten, ook van het brood en van de lavazza koffie. Een absoluut goede prijs kwaliteitsverhouding! Zeer aardig en vrolijk personeel, en gewoon gezellig. Smaakt naar (veel) meer!
Dwazedolly .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
De Soepkantine: geen naam die echt aantrekkelijk klinkt. Maar eenmaal aan tafel word je vriendelijk bediend. Hier hebben ze dagelijks een aantal verschillende, heel aparte soepjes. Helaas stonden er dit keer geen soepjes naar mijn smaak bij, maar gelukkig kon men ook een heldere kippenbouillon serveren met een lekker stukje bruin brood erbij. Je kunt hier ook gewoon salades of een broodje met beleg (ook hagelslag!) bestellen. Niet te lang blijven zitten, want de stoeltjes zijn niet echt comfortabel.

DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gisteren een proeverij van vegetarische soepen gegeten bij De Soepkantine, en man wat lekker! De Indiase linzensoep kende ik al, die is echt geweldig. Daarnaast een Marokkaanse groentesoep, ook superlekker, en een Spinaziesoep. Heerlijk brood erbij. De man van De Soepkantine vertelt graag over zijn recepten, de Marokkaanse soep was bijvoorbeeld op smaak gemaakt met appel-diksap. Daar was ik nou nooit opgekomen, subliem idee. Als toetje een heerlijk stuk cheesecake met een koffie verkeerd van Lavazza. Genoten, en dat voor iets van 12 euro. Favoriet in Haarlem!
Dank je wel, Dennis, goed om te lezen dat onze soepen zo goed in de smaak vallen!

Reactie van proever:

Leuk dat jullie reageren, kom snel weer langs!
Berryjam .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Soepje afgehaald voor de lunch: kippensoep met harira was werkelijk heerlijk en deed mijn verkoudheid goed. De pompoensoep met merguez was volgens collega ook erg lekker. Elke zo veel tijd vijf nieuwe soepen op het menu, waarbij volgens mij alleen de Mulligatawny blijvend in het assortiment is. Het brood erbij zeker niet laten: heerlijke toevoeging. Een medium soep plus sneetje brood is € 5,=, wat het voor mij een van de duurdere lunchopties in het centrum maakte, maar daar krijg je wel een flinke kom gevulde soep voor, dus zorg ervoor dat je trek hebt.
Bedankt voor je compliment(en)! We hebben de Indiase Linzensoep en de Mulligatawny vast op het menu staan, en iedere week 3 nieuwe soepen. Soms oude bekenden, zoals deze week de Caribische kippensoep, en soms volledig nieuwe recepten.
Carimmy .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Toevallig terecht gekomen tijdens een dagje Haarlem. Echt een heerlijke soep gegeten, de Mulligatawny.
Deze soep was werkelijk zoooo enorm lekker en krijgt van mij een 10.
Ik ga hem zeker na proberen te maken.
????
We lichten een tipje van de Mulligatawnysluier op: er zit zoete aardappel en mango chutney in! Zo ben je al een heel stuk verder :-)
Garfunkel .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Wat een aanwinst in Haarlem. Te vaak langsgelopen en niet gegaan. Gister hier dan eindelijk 2 soepjes gehaald. Citroenkippensoep was héérlijk! Had de griep en knapte hier letterlijk van op. Gumbo soepje was ook lekker, alhoewel ik er geen gumbo smaak aan vond zitten, maar de soep was rijk gevuld met groente en verder heerlijk. Porties zijn perfect. Ik kom hier zeker weten terug, heel snel zelfs. Had de soep meegenomen, maar interieur ziet er leuk en knus uit, alle meubels zijn anders. Leuk gedaan, heerlijke soep, aardig personeel, helemaal blij.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Op de hoek van de Gierstraat en de Botermarkt bevindt zich sinds een half jaartje De Soepkantine. Nadat een eerder soeprestaurant vlakbij al snel ter ziele ging, probeert deze uitbater het op geheel eigen wijze op deze plek opnieuw. Alle soepen (keuze uit vijf) zijn versbereid en huisgemaakt. Wij probeerden de Indiase Linzen en de Mulligatawny. Allebei vegetarisch en verrukkulluk. De Mulligatawny heeft als basis verse groenten, zoete aardappel, curry en mango chutney en word geserveerd met een kloddertje “hangop” (uitgehangen yoghurt) om het “af” te maken. Beide soepen waren lekker pittig. We kregen er een vers stuk bruin brood bij met roomboter. Deze uitbater heeft geen alcoholvergunning. Dat werd dus een kop thee.

De inrichting is absoluut origineel. Niets is standaard. Geen stoel is hetzelfde, alle tafels zijn verschillend en dat geldt ook voor de verlichting en de dienblaadjes. Eén lamp werd door de eigenaar helemaal zelf gemaakt. Aan de muur hangt vrolijke moderne kunst, afkomstig uit het huiskameratelier aan de overkant. Erg fijn dat de “muzak” ontbreekt. Al moet er nog wel wat worden verbeterd aan de akoestiek. Het klinkt een beetje kaal en hol binnen waardoor je ofwel (bij weinig gasten) alles letterlijk kunt verstaan wat er aan andere tafels wordt gezegd ofwel (als het vol zit) je elkaar aan tafel niet meer kunt verstaan door de kakofonie van geluid. Wifi is gratis.

De bediening erg attent en aardig maar een beetje aan de trage kant. De uitbater staat er ook helemaal alleen voor. Aanrader? Ja, erg goed voor een heerlijke en betaalbare kop soep. Vooral op natte en koude dagen. En daar hebben we er gelukkig veel van in Nederland.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Nu het geen weer meer is om op het terras te zitten, smaakt een kop warme soep extra lekker. Bij de soepkantine staan 5 bijzondere versgemaakte soepen voor je klaar. Kies voor een grote of kleine kom of neem een soepmenu, dan krijg je er nog een broodje en fruitje bij. Meenemen om thuis op te eten kan ook. De linzensoep en de soep met zoete aardappel vonden we zalig.
Wij vinden het een gezond, smakelijk en voordelig adresje voor een heerlijk hapje.
Vriendelijke bediening, leuk kantine sfeertje met allerlei verschillende lampen, stoelen en tafels.
Tijmen92 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Heb hier laatst een heerlijke erwtensoep gehaald. Het was een goed gevulde en erg smakelijke soep. De man van de Soepkantine was erg aardig en ook in voor een praatje. Enige min puntje was dat de prijs misschien een beetje duur was. Verder erg lekker en voor herhaling vatbaar