De Smulpot

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 10:30

Loes T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Met zijn tweeën hier gegeten, bediening zeer vriendelijk, er hangt een warme sfeer, spareribs en de saté waren heerlijk, echt een aanrader!
Tinus1975 T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Als afsluiten van een heerlijk weekend op Texel gegeten bij de smulpot,echt een aanrader,We hadden spareribs,hamburger,saté,spareribs waren heerlijk goed van smaak en het vlees viel zo van het bot top hamburger waren ook goed van smaak ,saté was gewoon top echt waar voor je geld leuke bediening. Gezellig en warm ingericht ze komen zeker weer eten als ze op Texel zijn.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Op 4 en 7 juni geweest. 4 juni met 7 personen en 7 juni met 2°en. Beide keren top! Complimenten voor de jongedame die vroeg of het "rosé bereiden van de hamburger door ons beiden werd gewenst". Inmiddels kleine 40 keer in dit restaurant geweest. Tot in september Smulpot!
Jantien R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Toen we, door omstandigheden, iets te laat binnen kwamen, werd ons meteen duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. En dat we een minder fijne tafel kregen. Het meisje dat de bediening vervolgens overnam was lief. Maar bij de taaie eendenborst zat jus (saus) met dikke klonten. Daar kwam vervanging voor en die was beter. Friet was slap en flauw. Salade smakeloos. Kortom, hier keren we niet meer terug.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
gisteren met 3 kinderen en mijn vrouw gegeten .
de menukaart was leuk en erg overzichtelijk , zelfs een apart kids menu.
de door mij bestelde t-bone steak { € 29,50 } was de slechtste die ik ooit heb mogen krijgen .
deze was vet en zat vol met zenen , toen ik dit aan de serveerster vertelde kreeg ik als enige uitleg dat een t-bone uit ossenhaas en een stuk entrecote bestond.
uiteraard wist ik dit al vandaar dat ik dit had besteld , later kwam mevr terug en zou dit met de slager !? opnemen redelijk kansloze oplossing voor mij dus.
De spareribs voor de kinderen waren ook heel erg vet en slordig gesneden en nauwelijks van hun vlies ontdaan ,dit zou volgens de kenners de specialiteit van dit restaurant zijn .
Wat m,n vrouw en ik ook erg vervelend vonden was dat er wel om de 5 minuten iemand kwam vragen of we nog iets te drinken wilden hebben.
we moesten na een verblijf van een uur € 140 ,00 afrekenen ! was dus toch nog duur dagje Texel.
ons advies voor toekomstige bezoekers van dit prachtige eiland is dus de "Smul"pot links laten liggen want je gaat teleurgesteld naar huis.
Hemme B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Als voorgerecht had ik de geitenkaas salade, welke te doorweekt was met dressingsaus. Als hoofdgerecht een mediumrare burger, maar ik kreeg een doorbakken burger. Toen ik hier wat van zei kreeg ik na 10 seconden een mediumrare burger, die ze per ongeluk aan een andere klant hadden gegeven. Echter, mijn burger was al aangesneden door de andere klant. Deze 'quick fix' vind ik niet kunnen, wie weet had de andere klant ook al een hapje genomen of even geproefd.

Ook bij andere tafelgenoten was het gevoel dat de gerechten wel erg mager waren, terwijl wel de hoofdprijs werd gevraagd. Bv een zeebaars met alleen wat wortelpuree voor ruim €25. Zoals het gerecht werd geserveerd was het dat niet waard.

Best een leuk eetcafé, maar niet restaurant waardig en de prijs kwaliteit verhouding is zoek.
Leonie O.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
We hebben hier gegeten met een kleine kerel van 2.5.
Allereerst was ons eten (de gamba's en de ossenhaas) voortreffelijk. Iedere vakantie op Texel houdt in minimaal 1x bij de Smulpot gaan eten! We geven de Smulpot aan iedereen als tip om te gaan eten.
Nu we een kleintje hebben is uiteten niet meer zo vanzelfsprekend. Maar ook aan de kleintjes wordt zeker gedacht!
Ze hebben voor de kleine eters een speciale kinderkaart en er was zelfs de mogelijkheid om een boterham voor het avondeten te bestellen (wel even van te voren vragen)! Uiteindelijk koos onze kleine man toch voor Goofy (frietjes met een frikadel, appelmoes, mayonaise en een ijsje met verrassing toe). Maar het was heel fijn om te weten dat er een alternatief was!
Zoals we al ruim 8 jaar doen blijven we de Smulpot aanraden, ook met kleintjes er bij!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
De Smulpot staat al jaren op onze agenda. Zo ook zondag 5 maart 17.00 uur. Vriendelijke ontvangst en dito personeel. Het voorgerecht "grand entree" mag wat ons betreft die naam zeker hebben. Zéér smaakvol. En dan de satéh van de varkenshaas weer eens besteld. Heerlijk. Ook de USA-burger van mijn partner werd weer goedgekeurd. Smulpot: tot in juni dan zijn wij weer van de partij!
Kristie L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Zoals altijd heerlijk eten, goeie sfeer, snelle en zeer sympathieke bediening en dit alles voor een scherpe prijs. Dit blijft onze favoriet op Texel!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eens en nooit meer!

Wat wij bestelde stond niet duidelijk op de menukaart omschreven. Uiteindelijk kreeg ik een gerecht wat in het vocht dreef en leek als of het uit de blender kwam.

Mocht uiteindelijk een nieuw gerecht kiezen wat ook niet te eten was. Puntje bepaalde bij het afrekenen moesten we beide betalen. Wat niet was aangegeven bij het aanbieden van het nieuwe gerecht, anders waren we gelijk wel weg gegaan.
Wat een slechte service zeg!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Kom regelmatig in dit restaurant er hangt altijd een gezellige warme sfeer, het eten is er fantastisch en de bediening is super
Andy K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een topper. Waren per ongeluk hier terecht gekomen omdat het restaurant wat we eerst op het oog hadden geen plaats meer had. Bij binnenkomst vriendelijk te woord gestaan, maar hadden helaas geen tafel meer vrij. Wij mochten plaats nemen aan de bar en kregen stokbrood van het huis. Hoefden niet lang te wachten tot er een tafeltje vrij was. De spare-ribs zijn een echte aanrader en ook de spies van ossenhaas was voortreffelijk! De bediening was goed en erg vriendelijk. Jammer dat De Smulpot niet bij ons in de buurt is, anders kwamen we er zeker vaker!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Wat een super gave tent. Schitterend gelegen tegenover de kerk. Hele aardige bediening. Lunch was geweldig. Zelfs van een tosti maken ze iets feestelijks. Salade was ook top. Eigen glazen zijn zelfs zo leuk dat ik er 1 heb gekocht. Absolute aanrader om naar toe te gaan!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
We hadden een vvv arrangement voor texel en daar zat een gratis kop soep bij van de smulpot. Deze was al superlekker. Later die dag teruggegekomen en het heerlijke dagmenu gegeten. Lamsrack. Deze was super mals en met heerlijke groenten en saus afgemaakt.
Ook aardige bediening!
Top tent!
G En J ..
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een gezellige en goedlopende zaak. Leuke lokatie, vriendelijke en alerte bediening. Het eten was ontzettend lekker. De varkenshaas was zo heerlijk mals, de tournedo was goed, evenals de T-bonestaek. Patat was goed heet van temperatuur en knapperig. PLUSPUNT: (waar vele restaurants een voorbeeld aan kunnen nemen) was, dat je bij elk drankje een glas water kreeg. Echt helemaal TOPPIE!!!! Ook niet onbelangrijk, schone toiletten. Heb met Dave, de eigenaar een fijn gesprek gehad, jij bent een TOPPER!!!!
Marlies O.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Vanavond op onze verjaardag van onze dochter hier gevierd! Helaas hadden we niet gereserveerd waardoor wij niet op de mooie ronde bankjes konden zitten. De kinderen kregen een kleurplaat met kleurtjes. De saté was erg lekker en de porties royaal. De bediening was vlot en vriendelijk. Het leukste was toen ze gingen zingen voor onze dochter en een mooi toetje voor haar hadden gemaakt! Echt super leuk! En ze kreeg ook nog n extra verassing! Echt heel gezellig en feestelijk
Rene .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na het lezen van de goeie recensies hier op Iens gaan eten bij de smulpot. Het was wat druk dus we moesten lang wachten op ons eten.
De spareribs zouden erg moeten zijn, helaas viel dit erg tegen. Het vlees was erg droog en smaakloos. Aangezien er geen marinade opzat en het vlees droog was, was het maar goed dat er bbq saus op zat. Los zat er een bakje knoflook saus en sweet Chili saus bij ( past niet echt bij spareribs...).
De saté was ook niet bijzonder. De bijgerechten was wat mager. 1 klein bakje friet en sla voor twee personen.

Dit is zeker geen aanrader, er zijn hier restaurants die meer kwaliteit leveren voor minder geld!!!!
fijnproevertx .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijke zaak met gevoel voor gastvrijheid. Meestal voel ik mij niet zo geroepen om iets te 'schrijven' over een zaak. Als een gast terug wilt komen bepaald hij dat zelf wel. En daar hangt het succes van een bedrijf vanaf. Dat blijkt hier uitstekend te gaan blijkbaar. Gezellig druk en no-nonsens eten op tafel. Kaart voor iedere wat wils. Jammer dat er vaak door (vooral) anonieme betweters zo geklaagd word. Wij komen hier al jaren met veel plezier. Ga zo door.
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De Smulpot heeft een make over ondergaan. Terras buiten zit je erg gezellig op bankjes met schapevacht en heater erboven en voorzien van wat tussenwandjes voor de privacy en/of wind.
Eten is nog beter geworden. Zeer smaakvol lamsgerecht en de hamburger was van echt goede kwaliteit. Bediening vlot en aardig. Ook als er niet direct plaats is wordt er gekeken naar een oplossing, zoals even aan de bar zitten waarbij je al heel snel geroepen wordt voor een tafeltje. Top zaak en top bediening. Zit niet voor niets altijd vol!
Marike T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We hebben met ons gezin gegeten bij de Smulpot. We hadden alle 4 een ander gerecht. De gerechten zagen er super uit en ze waren heerlijk! De bediening was erg gastvrij en gezellig! Het restaurant zag er mooi verzorgd uit!
Goede avond Marike,
wat fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Graag tot eenvolgende keer en alvast bedankt voor het schrijven van jullie ervaring bij ons.

Groeten Dave en team Smulpot