De Smoezer

Zaterdag en Zondag vanaf 16:30
- Diner vanaf 16:30

Anneke J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Tot voor kort was de Smoezer een restaurantje waar je werd verwend als gast. Extra dingetjes op tafel. Gewoon leuk. Nu, omdat de directie vindt dat er teveel weg gegooid werd moet je vanalles apart bestellen. Onzin natuurlijk, dit is gewoon een foute bezuiniging. Ze zeggen dat de gerechten goedkoper zijn geworden. Ik denk dat de gasten die bij de Smoezer gaan eten een bepaalde behandeling wensen. Dat eurootje goedkoper lijkt mij niet echt belangrijk. De als vanzelfsprekende service en je gast voelen is veel belangrijkr. Jammer, voor ons heeft de Smoezer geen meerwaarde meer om naar toe te gaan.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vanavond heerlijk gegeten. Het voorgerecht "paradapaardje"doet zijn naam eer aan. Een proeverij van allerlei lekkers. Het hoofdrecht was ook erg lekker, of het nu de garanalen of de ducrot was, beiden waren heerlijk. Je wordt hier echt inde watten gelegd. Top
Nicolette K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten in gezellig sfeervol restaurant. Spareribs waren zalig en de zalm met asperges ook. Heerlijk aperitief Hugo erbij, genoten. We komen nog eens terug!
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Vanmiddag 24 april 2016 heerlijk gegeten bij het team van John... Als voorgerecht een oude traditie die al sinds 1993 op de kaart staat, carpaccio, en als hoofdgerecht de spare ribs...dit restaurant staat bekend om zijn vertrouwde gastvrijheid en altijd zeer correcte bediening en eten (compliment aan Romy) ???? al met al een heerlijke avond in een gemoedelijke sfeer en ambiance en dat is een goede recensie waard om te schrijven
Milco H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
vaak langsgreden, eindelijk bezocht, parkeren was een ramp... maar ok... bediening vriendelijk, steak besteld... veel te lang gegaard.. niet fijn, de rest van het eten redelijk... maar zeker geen 10.... gewoon een restaurant.... ok... maar meer niet...
Froukje D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Prima kwaliteit - prijsverhouding! Leuke gerechten. Goede bediening met een persoonlijke touche tot en met uitgeleide bij de deur.
Marjola S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Zaterdag 2 1 november met de familie gegeen. Het eten was fantastisch en mooi opgediend. De medewerkers /sters waren super vriendelijk. De service was top van begin tot het eind. De prijs was zeer zeker de kwaliteit waard.
Alfons M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten ,helemaal niks op aan te merken . Ontvangst was top ,Bediening super ,Eten overheerlijk . Entrecote en Vis van de dag .Porties zeer royaal en goed op smaak .in tijden niet zo lekker gegeten .Enige minpuntje we zaten in de serre ,waar nog en groepje zat dat was wat lawaaierig .
Huiston .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Leuke locatie buiten het centrum. Goed personeel, vriendelijk, behulpzaam en deskundig.
Kaart beperkt maar smakelijk en vers. Wij hebben hier meerdere malen gegeten en het menu varieert maar beperkt. Wel een seizoenkaart met streekproducten.
De portionering van de gerechten is wat aan de kleine kant en het servies en bestek wat onhandig.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij De Smoezer. Ik ben voor het 3 gangen herfstmenu gegaan. Het voorgerecht was zalm op een Japanse manier. Zalm was lekker en een goede combinatie met de bijbehorende salade. Als hoofdgerecht heb ik sukade genomen. Er zit een stamppotje van aardappelen en prei bij. Wat een super gerecht! Het lekkerste wat ik sinds tijden heb gegeten. Het toetje was een combinatie van ijs, wafel, bosbessen en chocolademousse. De bediening is erg vriendelijk en attent. Top adres om iets te eten in Apeldoorn.
Jansen-en-co .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Gezellig, sfeervol restaurant dat buiten het centrum, aan een doorgaande weg ligt. Er is voldoende parkeergelegenheid. Mocht je vroeg zijn, of vooraf een activiteit willen doen dan wandel je aan de overkant zo het bos in. Ook de kinderboerderij en het zwembad zijn op loopafstand ( ongeveer 7-10 minuten).
De prijzen liggen aan de hoge kant en dan verwacht je klasse eten. Dat viel een beetje tegen. De sfeer en de entourage zijn bovengemiddeld, en dat is ook veel waard. Je voelt je echt welkom. Het personeel is vriendelijk, attent en professioneel en alles is super hygiënisch.
Duckie202 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op een zaterdagavond gegeten in dit restaurant. Jammer dat we een tafeltje in de hoek kregen, hierdoor zag de bediening ons vaak over het hoofd. Eenmaal aan tafel waren ze echter vriendelijk en professioneel. De kaart was zeer uitgebreid. We namen de sushi als voorgerecht (voortreffelijk) en de vegetarische wrap en varkenshaasspies als hoofdgerecht (heerlijk). Alleen het dessert dat omschreven werd als een aardbeien tiramisu was wat minder lekker. Het smaakte meer als een bavarois. We hebben al met al lekker gegeten en mochten we weer eens in de buurt zijn, dan komen we zeker langs.
Huisel .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Prima restaurant. Wel prijzig voor de geboden maaltijden.
Ook zouden de gerechten wat ruimer mogen zijn, smaken zij prima en ingrediënten vers.
Tafels staan te dicht op elkaar.
ChantalProever .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Wij komen regelmatig bij de smoezer en wij vinden het altijd erg lekker en gezellig om hier te eten. Zelf neem ik standaard de champignons in bierbeslag. Bediening is zeer attent, oplettend. Enige minpuntje de karafjes kraanwater waren eerder vanzelfsprekend en nu staan er dan toch flessen water op tafel. Verder 1 van onze favo restaurants om naar toe te gaan.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Ontzettend vriendelijke bediening, leuke sfeer, maar wat tegenvallend eten. Het lijkt wel of ze hier wat stil staan in de tijd. De broodjes worden geserveerd met mayonaise-achtige smeersels op smaak gebracht met knoflook, kerrie en andere kruiden, waarbij een soort zoet-zure olijven bij worden geserveerd. Als voorgerecht neem ik salade met geitenkaas, waarin de geitenkaas in wat harde bolletjes is gedraaid en door een noten-gedroogde vruchtenmengsel is gerold en bovenop een eenvoudige salade is gelegd met weer die onsmakelijke olijven en smakeloze tomaat.
Als hoofdgerecht kiezen we de vis-van-de-dag, wat een gegrilde zeebaars zou moeten zijn, het is echter een stuk kabeljauw, die eerlijk gezegd perfect van cuisson is en geserveerd met een Hollandaise saus. De groenten erbij vormen helaas totaal geen eenheid en frietjes zijn smakeloos.
Als we koffie bestellen worden er allerlei snoepjes (zuurtjes in allerlei kleuren en vormen) bij geserveerd, wat naar mijn mening geen fijne afsluiter is van de maaltijd.
Al met al een teleurstellende ervaring. Aan de service ligt het niet, de porties zijn royaal. Alleen wat meer vernieuwen en met de tijd mee en dan kan het best wat worden de Smoezer.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Wilden even snel wat eten i.v.m. afspraak aan begin van avond. Dit bij personeel aangegeven. Bleek geen probleem. Gekozen voor de traditionele asperges met ham, ei, peterselie en botersaus. Asperges werden, zoals het hoort, heet opgediend. Vond het feit dat de bijgerechten in kleine bakjes zaten wat lastig om deze toe te voegen aan hoofdgerecht....kleine min. E.e.a. werd begeleid met een heerlijke sauvignon blanc en tafelgenoot koos voor volle chardonay. Al met al een geslaagde maaltijd met vriendelijke en behulpzame bediening.
iris C.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Super was het bij de smoezer. kaart al op internet bekeken maar toch was het eten een groote verrassing. niet te groote portie' s en je kunt zien en proeven dat er veel tijd en zorg aan is besteed. de gerechten zagen er prachtig uit en waren heerlijk. de bediening was vlot en heel vriendelijk.

Voor de jarige werd er nog speciaal een mooi bord met gefeliciteerd gebracht. Er werd een foto gemaakt door de bediening. Na het diner kreeg de jarige de foto in een mooi fotolijstje als geschrenk. Super!
Wij komen zeker terug!
HeleenRW .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Een paar keer per jaar ga ik eten bij De Smoezer en het is altijd top! De sfeer is heerlijk knus, het eten altijd lekker en de gastvrijheid en service van het personeel kom je bijna nergens anders tegen. Dit keer had ik een vriendin uitgenodigd die er nog nooit geweest was. Het eerste wat ze zei toen we binnen kwamen: "wow, wat een fantastische sfeer hangt hier".
We genoten van de lekkere zoete olijven en het broodje met smeersels vooraf. En toen was het tijd voor het voorgerecht: mijn vriendin had op mijn aanraden de knoflooksoep. Heel bijzonder, lekker en origineel geserveerd in een uitgehold broodje. Als hoofdgerecht nam zij de spareribs ("super lekker gemarineerd en heel mals"). Ik had vooraf de carpaccio, mijn favoriet. Nog nooit heb ik lekkerder carpaccio gegeten dan die van De Smoezer. Ze doen iets met het vlees waardoor het veel smaak krijgt. Als hoofdgerecht nam ik de haasbiefstuk. Op facebook had ik een gaaf filmpje gezien van hoe ze zo'n biefstuk van A tot Z bereiden. Het filmpje staat ook op hun website en is echt de moeite waard om te bekijken.
We sloten af met een heerlijk potje thee.
Al met al was het een heerlijke avond uit, onder de prachtige grote sfeerlampen, bijna kroonluchters, die in de serre hangen. Als ik uit eten ga ik het liefst naar De Smoezer!
Demi174 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Op 5 februari hebben ik en mijn vriendin voor het eerst bij "De Smoezer" gegeten. Alles smaakte goed en we hadden niets aan te merken.
Vandaag (19 februari) hadden we gereserveerd en we keken uit naar het voorgerecht, het "Paradepaardje" en het vlees wat de eerste keer erg goed was bevallen. Het voorgerecht was heerlijk en hebben er samen van zitten smullen! Deze keer had ik besloten om als hoofdgerecht de ossenhaas te nemen. Een stukje vlees van € 32,95 voor 220 gram. Aardig aan de prijs, maar voor goed vlees betaal Ik graag wat meer... Ik had het stukje vlees medium rare besteld, echter was het stukje vlees aan 1 kant helemaal doorbakken. Na dit doorgegeven te hebben aan de gastheer, werd het vlees meegenomen naar de keuken. Ik kreeg een nieuw stuk vlees, zo werd mij verteld... maar echter bleek dit precies hetzelfde stukje te zijn. Omdat ik aan de andere kant begon, leek het vlees wel te zijn zoals besteld maar later zag ik dat het hetzelfde stukje vlees was, het was aan de onderkant ook nog eens ingesneden om te kijken hoe de garing was. In het midden was het vlees inderdaad nog rood, maar bij medium rare hoort niet alleen het midden rood te zijn... Al met al voelde ik me niet goed behandeld.
Toen ik later aangaf aan de gastheer dat het vlees niet was bevallen omdat het te doorbakken was, kreeg ik te horen dat het bij dikke stukken vlees lastig is om het overal dezelfde garing te geven... Wat mij betreft een slecht verhaal voor zo een duur stuk vlees. Na het hoofdgerecht hebben we afgerekend en zijn we teleurgesteld weg gegaan. De Smoezer zal ons niet meer terug zien.
Foodkenner80 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Ik eet al jaren bij de Smoezer maar ik merk dat de kwaliteit en ambiance die er voorheen was er niet meer is. Kwaliteit van het vlees en andere gerechten zijn niet in verhouding tot de prijs die je ervoor betaald. Het vlees van sate was droog en niet gegrild maar eerder gestoofd of in de oven bereid. Ook de slagerij waar men in de menukaart naar refereert staat bij mij niet te boek als een kwaliteits slagerij.