De Smidse

• Huisdieren welkom , Terras
6,2
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk buiten op straat gegeten in een klein steegje nabij de Korenmark. Zeer vriendelijke bediening, het gedeelde voorgerecht kwam met twee bordjes, netjes. Gebakken champignons en ham op brood. Beetje vet, maar lekker. Hoofdgerecht de entrecote met pepersaus, erg smaakvol en mals. Prima gegeten met een goede prijs/kwaliteit. Binnen is het een ander verhaal, wat een bijzondere inrichting. Niet mijn smaak, donker, allerlei stijlen door elkaar. Na afloop werd tafelgenoot nog netjes in de jas geholpen, prima.
KarstR .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Prima gegeten bij de Smidse. Vooraf de garnalen in knoflook. Uitstekende garnalen en zelfs eentje meer dan werd aangegeven op de kaart. Hoofdgerecht een entrecote met pepersaus die prima bereid was. In de keuken staat iemand die weet wat hij doet. Ook gezellig gekletst met de bediening die ook verder prima haar werk deed. Wachttijden wel een pietsie aan de lange kant.

De kaart is klassiek en niet reuze spannend maar uitgebreid genoeg om altijd wel wat te vinden Alleen het decor moet echt een opknapbeurt hebben. Te vol, te bruin en te jaren zeventig. Knap de boel eens goed op binnen, de keuken en bediening verdient het.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Goed eten, royale porties en vriendelijk geprijsd. Wachttijden zijn wat lang, maar net niet te lang. Het is niet even snel iets eten, meer een avondje uit. Ook als je er niet vaak komt word je toch herkend door de bediening. Het interieur zou inderdaad moderner kunnen, maar als "vaste waarde" verdient het ook lof als men vasthoudt aan het huidige interieur c.q. concept. Daarom een zeven. Vies of groezelig vind ik het in elk geval niet. In de zomer kan je lekker buiten zitten in het gezellige, smalle straatje.
Dorien W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Leuk straatje, net Frankrijk, leuke restaurantjes. Geheel beetje "groezelig" bij dit restaurant. Weet niet hoe te zeggen, maar rest van de restauranants innde steeg ziet er "frisser" uit! Veel dus echt wel beetje tegen, niet vers in ieder geval. Spareribs gegeten, , helaas niet zo mals.
Decor helaas een 4: spinnenweb in vensterbank en een smoezelig tafelkleed.

Pzeggen, wan
Helene B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wat een oubollig restaurant met dito kaart.
Onervaren serveerster die niets van de kaart wist. Van de wijn wist ze alleen het verschil tussen witte en rode wijn.
Soep voor was goed van smaak.
Daarna gebakken vis en entrecote
Vis was vers maar qua smaak zou je dit ook bij een viskraam op de markt kunnen eten. Entrecote was goed gebakken maar overladen met gebakken ui. De salade bestond voor de helft uit fruit, daar moet je van houden. Duurde allemaal wel heel lang. Wij hadden het eten nog redelijk snel vergeleken met gasten naast ons.
We vroegen om een dubbele espresso en kregen slootwater .
Serveerster heeft het nog een keer geprobeerd en we kregen les over wat een goede espresso was!!
Niet te drinken.
Geurt H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
voor de eerste keer bij de smidse geweest,niet tegengevallen..een heerlijke visserslatijn en lamsrack gegeten met broccoli salade en gebakken aardappellen en een tiramusa als nagerecht een lekker broodje vooraf met oa kruidenboter wel een beetje donker binnen maar eten en bediening niks op aan te merken
Proevermans .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Het eten was boven verwachting lekker! Als je van een goed diner houdt zonder fratsen, dan moet je hier aanschuiven. Je krijgt echt waar voor je geld. De scampi's, kogelbiefstuk en varkenshaas waren heerlijk bereid, varkenshaas misschien iets te lang op de gril. Het dessert was verrassend groot! Meestal val ik er in een restaurant over dat de opmaak van een bord boven de smaak gaat, dat is hier geenszins het geval, ze gaan hand in hand. Ik vond de gastvrouw een leuke dame die haar best deed het ons naar de zin te maken. Het interieur geeft je het gevoel dat je in een knus donker holletje je maaltijd aan het nuttigen bent. Je bent er even helemaal uit! Gelukkig maar, want de sfeer van de korenmarkt en omgeving is geen type sfeer waar ik per se de deur voor uit ga!
Philip G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Hier laatst prima gegeten, vond het persoonlijk wel een beetje een zigeuner tent en geef het decor dan ook een 2 , te donker, te vies, te vol, te oubollig. Bediening was raar... Ze kwamen vragen of ik wel 18 was, niks mis mee, maar het merkwaardige was , dat een ander toen haar excuses ging aanbieden voor het feit dat haar collega geheel terecht naar mijn leeftijd vroeg, dit was merkwaardig, ze liepen ons ook de hele tijd aan te staren voor mijn gevoel en ze konden grapjes van mijn tafelpartner bijzonder slecht hebben. Toen mijn tafelpartner om zijn vinger opstook om zo de aandacht te krijgen van de bediende, kwam ze naar ons toe met de mededeling dat ze geen hond was... Bel me voor nog meer voorbeelden! Service is gewoon slecht maar mijn mening. Gek genoeg was het prima eten! We hadden een lekker stuk vlees, met zelfgemaakt kruidenboter, was goed gebakken en ontbrak qua groenten en aardappeltjes niks aan. Lekker stukje brood gehad met 3 sausjes, was goed, als ze nou een binnenhuisarchitect inhuren, wat lampen ophangen, en de bediening naar huis sturen kom ik zeker terug!
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Prima gegeten bij de Smidse. Het aanbod in de buurt van dit restaurant is redelijk groot, maar de Smidse kan zich prima meten met de andere restaurants. Eerlijke Franse - Nederlandse keuken. Heerlijk mandje brood met suasjes EN zelfgemaakte kruidenboter, Heerlijk!

De mosselen en slakken vooraf waren prima. Lekker op smaak al mochten de slakken wat heter (sissend pannetje, u weet wel...). Als hoofdgerecht een entrecote met kruidenboter en een tournedos bordelaise. Uitstekend gedaan met lekkere groenten en gebakken aardappeltjes.

Gewoon lekker gegeten voor een zeer schappelijke prijs!
Brigit R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
1e kerstdag 2014 hebben wij hier gegeten.wij kwamen om half 6 aan en hadden een 5 gangen diner gekozen voor de prijs van 38.95.We werden hartelijk ontvangen en hadden een mooi plaatsje bij de open haard.Ons voor gerecht kwam erg snel,helaas was de serveerster de toast vergeten die wij achteraf kregen.Op ons tweede gerecht moesten we bijna een uur wachten, erg jammer.Daarna kwamen de gerechten wel snel achter elkaar.Ze werken daar met 2 mensen personeel in een restaurant met vrij veel mensen.Het eten was lekker.Bij het verlaten kregen we nog een kerstboompje mee als geschenk. Dat was wel vriendelijk.Het lange wachten was dus erg jammer.Verder was het goed.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Aardig restaurantje als je voor niet al te veel geld iets wil eten. Beetje merkwaardig eclectisch interieur. Het eten? Eigenlijk prima. We aten een lekkere soep vooraf die goed gevuld was. Daarna een biefstuk. Goede smaak en een redelijke malsheid. Er werd lekker brood geserveerd. Voor deze prijsklasse uitstekend.
Nielsv0 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Wat is dit een super leuk gezellig lekker restaurant! Hier in september heerlijk gegeten met mijn vriendin. Vooraf had ik een bonbon van gerookte zalm en forel (een mousse van forel in een jasje van gerookte schotse zalm).

Als hoofdgerecht had ik een Tournedos Bordelaise (een Spaanse saus met o.a. thijm, sjalotjes, gemalen pepers, laurierblad en rode wijn) die ook super was. Heerlijke tournedos met speciaal kruidig sausje. Aardappeltjes en salade zaten er natuurlijk ook bij, en dat smaakte zelfs super.

Als nagerecht de geflambeerde kersen met roomijs en slagroom genomen, wat de slagroom op de kers was! Flambeerapparaat was kapot, dus werden de kersen met een kaars en aansteker bij de tafel geflambeerd, wat zeker niet minder smaakte!

Niks op aan te merken, het was heerlijk! Service wat niet super snel, het was ook heel druk in het restaurant, maar dat mocht niet baten. Een heel leuk restaurantje, en een super vriendelijke serveerster. Restaurant is culinair, gezellig en donker uitgevoerd. Van buitenaf niet aantrekkelijk, maar het eten is sowieso en 10! Een restaurant waar ik zeker een keer terugkom.
EmmAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Mijn vriend en ik waren een dagje in Arnhem en wilden ergens lekker eten ter afsluiting van de dag. We liepen door de Duizelsteeg en zagen de borden van de Smidse waarop de sliptongetjes (op het bord "slibtongetjes") stonden. Omdat we allebei zin hadden in vis streken we hier neer op het terras. Het zou meer dan twee uur duren voordat we de rekening kregen. Het terras zat vol, binnen was de zaak leeg en zeer donker en er liepen twee mensen in de bediening. Na drie kwartier kwam de bedrijfsleider langs om te zeggen dat we brood zouden krijgen. Een half uur later was dat er nog niet en bij navraag kwam het daarna "snel" op tafel. Vlak hierna, na ongeveer anderhalf uur wachten, kwamen de sliptongetjes. Die waren gekruid met iets dat smaakte naar rozemarijn, terwijl die vis eigenlijk niets meer nodig heeft dan wat zout, peper en misschien nog wat citroen. De mosselen die ik had waren lekker. Maar de wachttijd was zo bizar lang dat ik geen hoge cijfers kan geven. De bedrijfsleider probeerde het op het einde nog goed te maken met chocoladetruffels en een rode roos, maar dat leidde er niet toe dat we onze verloren tijd terugkregen.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Bij toeval hier weer eens gegeten. Het restaurant is een oude smidse. Wat donker, maar wel gezellig. Zeker met de brandende haard. De menukaart is groot, wat mij betreft te groot. Vooraf de handgemaakte farnaalkroketjes (erg lekker) en de scampi in knoflook (lekker, maar wel kleine scampi). Daarna entrecote en speenvarkenkoteletjes. Alles komt van de houtskoolgrill. Ik vind dar een lekkere smaak. Andere gasten niet. Daarna nog een chocolademousse en espresso. De chocolademousse was een verrassing, lekker luchtig en vooral niet te zoet. Prijs kwaliteit is prima. Wel moet je geduld hebben als je hier gaat eten. Op onze avond waren er slechts twee man in de bediening. Dat is echt te weinig op een zaterdagavond. De zaak zat zo goed als vol en het bleef daarna ook doorlopen.
Fhans .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Al weer even geleden dat we hier gegeten hebben. Gezellige en gemoedelijke sfeer. Bediening doen hun best en als je een paar keer vaker bent geweest weet men over het algemeen wat men als apperatief wil drinken. Je kunt duidelijk merken dat de kok meer plezier heeft in het bereiden van een vismaaltijd dan een vleesmaaltijd. Maar ook de vleesmaltijden zijn heel lekker. We hebben er zelfs een keer een heerlijke kreeft gegeten maar dat was een paar dagen van te voren gereserveerd. Kortom een leuk en gezellig restaurant waar je lekker kunt eten voor een goede prijs.