De Smidse

Havenstraat 12 3441 BJ Woerden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Smidse

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Super locatie. Leuk 7 gangen verrassingsdiner. Alles klopte. Prima, eerlijk eten zonder al te veel poespas. Leuke, attente jonge bediening en super eigenaresse/gastvrouw.
CorneliaC .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Heerlijk genoten van een 7-gangen verrassingsdiner. Heerlijke avond gehad!
Als je in Woerden wilt eten, ga dan naar De Smidse!
Suba .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
In de Smidse genoten van het 7 gangen Proeverij menu.
De Smidse is gevestigd in het centrum van het oude Woerden in een voormalige paardensmederij. Binnen is nog veel bewaard uit de oude tijd zoals houten balkenplafond. De eigenaren hebben de verdere aankleding van het restaurant hieraan mooi aangepast zodat je zit te dineren in een gezellige door hout gedomineerde ambiance.

Het menu bestond uit een carpaccio met (favoriet van Suba) Woerdense Reypenaer, een linzensoepje, een coquille en een gamba in een hoisin dressing met papadum kruimels, dorade filet met een goed krokant korstje op een lekker bedje van hutspot, een ouderwetse spoom van ananassorbetijs en prosecco, diamanthaas met een oestersaus (vergezeld van prima frieten) en een dessert van een parfait van lychees met een schuim van kokos en pandan. We sloten het diner af met een espresso en een eigengemaakte truffel bonbon.

Na een kir als aperitief namen we bij het eten een prima pinot grigio en een redelijk zware Argentijnse tempranillo. Water uit de kraan wordt geserveerd met ijsblokjes in een karaf, een geweldig pluspunt!

De bediening was attent en de eigenaresse / gastvrouw had een prima uitleg bij alle gerechten.

Al met al een bijzonder geslaagde avond voor ons.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Voor onze groep van 20 man ging de Smidse speciaal op zondag open. Een lange tafel was zorgvuldig en gezellig gedekt. De tafels werden voorzien van karaffen kraanwater met ijsblokjes.
Vooraf had ik een carpaccio. Ik kreeg een groot bord, formaat pizza, smakelijk opgemaakt. Het smaakte heerlijk, maar men had naar mijn smaak wat royaal olie erop gesprenkeld.
Als hoofdgerecht een heel goed medium gebakken tournedos. Heerlijk mals en zacht en een behoorlijk stuk vlees. Daarbij een salade en prima patat frites.
Als nagerecht had ik een proeverij van diverse kleine zoetigheden waaronder ijs, slagroom, brownie e.d.
Tijdens het eten werden de glazen steeds snel en royaal bijgevuld. We hebben heerlijk gegeten en gedronken.

Wesley V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Geweldig avond gehad en lekker gegeten. Bij binnenkomst al een huiselijke sfeer met een trap waar een hondenriem op lag en wat kinderschoenen. Voelde heel huiselijk en gezellig.
het 7 gangen menu gekozen. Werd in perfecte snelheid geserveerd, niet te lange tussen pauzes, maar gewoon goed. Fles witte wijn erbij en karaf kraanwater. Leuke spontane jonge bediening, in combinatie met de eigenaresse die het gastvrouwschap goed beheerst. Prijs kwaliteit goed, en we komen zeker terug.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
We komen hier een paar keer per jaar en doen dat al jaren. Dat zegt dus eigenlijk genoeg; top! De 7-gangen proeverij is een absolute aanrader. Mooie gerechten en vriendelijke, professionele bediening. Een aanrader in het mooie centrum van Woerden!
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
De Smidse is en blijft ons favoriete restaurant! Heerlijke wijnen icm met het proeverij menu van 7 gangen is voor ons een heerlijke avond uit. De allerlekkerste carpaccio eet je hier. Verder laten wij ons graag verrassen. Maar kijken we ook elke keer uit naar de heerlijke zelf gemarineerde olijven en huisgemaakte truffel bij de koffie.
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Bij De Smidse in Woerden waren we nog niet geweest. Het was er uiterst rustig in de zaak (we waren de enige gasten op een woensdag). Het restaurant wil een huiselijke sfeer uitstralen en vooral gezelligheid. Ik ben ervan overtuigd dat het er gezellig is en huiselijk als er wat meer gasten zitten. De bediening was in elk geval allervriendelijkst, had ook alle tijd voor ons. De dame in kwestie was goed op de hoogte van de wijnen. Ik zelf werd vooral getroffen door de vangst van de dag: een combinatie van Griet, Zalm, Snoekbaars en Roodbaars. Vooral die laatste twee zoetwatervissen vind je niet vaak op de kaart. Ik herinner me wel een snoekbaars, maar roodbaars had ik nog nooit in een restaurant gegeten. Wel eens van een bevriende visser gekregen. Vanwege de zelfdzaamheid van deze combinatie gingen wij dus allebei voor de vangst van de dag, en geheel toevallig, ook allebei voor de rundercarpaccio met pesto, geraspte kaas op een bedje van krulsla. De carpaccio was prima van smaak, mede doordat het op de juiste temperatuur, niet te koud, werd geserveerd. Door de hoeveelheid kaas en pesto viel de verfijnde smaak enigszins weg, maar het geheel was uitstekend en plezierig om te eten. De vangst van de dag toonde nog maar eens aan dat onze zoetwatervissen onderschat worden. Dat de Griet prima was was niet zo'n verrassing, maar de Snoekbaars en de Roodbaars waren buitengewoon en voor een keer betreurden wij de kleine porties. De vis werd geserveerd met een limoen botersaus die apart in een kannetje zat, hetgeen wij zeer waarderen want we geven de voorkeur aan de natuurlijke smaak. Bij het doorvragen over de zoetwatervissen kon de serveerster ons helaas geen nadere informatie geven en dat is nu weer jammer, want ik had graag geweten of het vis was die in de buurt was gevangen. Een interessante kennismaking dus met De Smidse in Woerden. We gaan het nog wel eens proberen daar.
Speurneusje .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
We hebben heerlijk gegeten bij de Smidse. Deze keer geen proeverij van 7 kleine gerechtjes, maar een voor- en hoofdgerecht van de kaart.
We kregen een schaaltje met diverse amuses en brood. Jammer dat we al ons voorgerecht kregen terwijl we nog maar net de eerste hap van de amuses had genomen.
Al voorgerecht had mijn partner een salade van mals limburgs varken en ikzelf de zoetzure salade met gamba's en coquilles, beide voorgerechten waren heel erg lekker. Ruime porties ook, bijna de hoeveelheid van een hoofdgerecht. Vervolgens als hoofdgerecht een smakelijk trio van kalf en lekker gekruide slibtongetjes, aangevuld met heerlijke frieten en een bakje salade.
Onze wijnglazen werden helaas niet zo snel bijgevuld, maar de gratis kannetjes kraanwater zorgden er gelukkig voor dat we geen dorst kregen.
We gingen evengoed met een plezierig gevoel naar huis: heerlijk gegeten in een mooi restaurant. En van de (vaste) bediening weten we uit ervaring dat ze meestal bijzonder attent en gezellig zijn, dus wij komen vast nog eens terug.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Ik geef niet snel 3 keer het maximale, maar bij de Smidse kan het niet anders. We zijn hier al diverse malen wezen eten, en telkens zeer hartelijk ontvangen en heerlijk gegeten.

Vanwege een allergie van mijn partner is het soms lastig om ergens gerust te eten. Bij de Smidse houdt men hier perfect rekening mee, en kun je rustig op je gemak van het eten genieten.

De sfeer is knus en intiem, de bediening vriendelijk en men onthoudt het als je vaker bent geweest, ook voelt men het goed aan als een minder formele benadering gewenst is. Men is behulpzaam en geeft een goede uitleg bij de gerechten en wijn.

Het eten zelf is heerlijk. En dat begint al bij het brood en bijbehorende garnituur vooraf. Op 1 of andere manier blijf ik maar snoepen van de ingelegde olijfjes. Het brood is heerlijk en de diverse sausjes daarbij ook.

Gegeten:

Voor:
Een lekkere proeverij van diverse voorgerechtjes met een heerlijk soepje, en de lamscombi met roosevalaardappeltjes.

Hoofd:
De dagschotel van vis, met diverse soorten perfect gebakken vis en de diamanthaas (bevindt zicht tussen de schouders bij een rund) met een goed gelukte risotto en een heerlijke saus.

Na:
Natuurlijk koffie. En me laten verassen met de appeltjes uit de wok met kanaalschuim, boerenjongensijs en een kletskop. Een verrassend geslaagde combinatie van smaken en texturen.

En natuurlijk de zelfgemaakte truffel bij de koffie, heerlijk!

De borden zien er mooi uit, en je ziet dat er aandacht is besteed aan de bereiding, smaak en opmaak van de gerechten.

Wij zullen hier nog regelmatig terugkomen.
CarlijnWoerden .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Afgelopen zaterdag met 6 personen gegeten, waren hier een aantal jaren geleden geweest en vonden het toen heel goed. Ontvangst was heel goed en hartelijk, helaas toen we eenmaal wilde bestellen, duurde het heel lang. Het wachten op de wijnen was niet zoals het hoort. De gerechten waren goed, maar eenvoudig. Helaas door deze ervaring raad ik het niet aan en komen we hier niet meer terug.
Eb D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Een geweldig restaurant met mooie menukaart en uitstekend bereide gerechten. De bediening vertelt wat er wordt geserveerd. Prijs en kwaliteit goed in verhouding. Sfeervol binnenterras voor eerst een aperitief.
Rened .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Alleen maar lof voor dit restaurant ! Afgelopen zaterdag hier met zijn achten gegeten ,waaronder twee kinderen van 11 en 15 .
Werkelijk iedereen heeft heerlijk gegeten . Allemaal verse zelfgemaakte producten .Niks geen stokbroodje kruidenboter vooraf maar heerlijk vers warm brood met allerlei zelfgemaakte smeersels ,bv de pompoenmayonaise was heerlijk en de zelf gemarineerde olijven ook .Iedereen had ook een heerlijk voorgerecht .(nog nooit zulke lekkere cappacio gegeten . Ook de zelfgemaakte frieten bij het hoofdgerecht waren heerlijk .Dit restaurant wordt een van onze favorieten !
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Met 2 gedineerd bij de Smidse.
Op het laatste moment gereserveerd, afhandeling aan de telefoon vriendelijk en correct.

Bij binnenkomst een warm en professioneel welkom. De inrichting is knus en romantisch maar tegelijkertijd is de opzet ruim en ondanks dat het vol zat waan je je alleen met je tafelgenoten.

Het eten beviel uitstekend. Men kookt mee met de seizoenen dus nu veel wildgerechten op de kaart.
Voor:
Carpaccio en de proeverij van wild
Hoofd:
Wildstoofpotje en wildliefhebber.

De hoeveelheden waren ruim, en er is duidelijk aandacht besteed aan de presentatie op het bord. De wildgerechten waren zeer divers, goed op smaak en perefect gegaard. Bovendien voorzien van deskundige toelichting door de bediening. Ook de geserveerde wijn smaakte prima en paste goed bij de gerechten.

De bediening is vriendelijk en atent. Men geeft een toelichting bij gerechten waar nodig, maar doet dit zonder pretenties.

Zowel de service als tafelinrichting is tegelijkertijd informeel en prettig maar toch deskundig en volgens alle ettiquetes die er nou eenmaal bij horen.

Alles bij elkaar dik verdiend 3 keer een 9.