De Smidse Culinair

Landstraat 9a 7122 Aalten Nederland Kaart

Over het restaurant De Smidse Culinair

Echte bistronomie

Gastvrouw Nynke heet je van harte welkom bij binnenkomst terwijl chef-kok Marcel in de keuken zijn kooktalent laat zien. Kwaliteit, no-nonsense en vakmanschap komen overal terug, zowel in de keuken als aan de voorkant. Het menu staat vol herkenbare gerechten die je meteen al doen watertanden.

Meer informatie over restaurant De Smidse Culinair

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant De Smidse Culinair

Hannie O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten!! Gastvrij ontvangen, bediening goed en de uitleg van gerechten prima.
Tonnie K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
er is geen menu kaart .oke. kan 3-4-5 gerechten nemen . niet duidelijk wat het hoofd gerecht is ,gerecht 1-2-3-4
of 5. neem je 3 gerechten zit het hoofd menu er dan bij of zijn het alleen voorgerechten . dit toch wel duidelijk aangeven ,omdat de prijs er ook naar is.
Mathijs W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten met passende wijnen! Wij komen vaker bij de Smidse. Elke keer is het anders, maar kwalitatief en qua smaak zijn de gerechten altijd weer op hoog niveau. De moeite waard om voor de Smidse een keer richting Aalten te komen (al hebben wij het geluk met de fiets naar huis te kunnen;-).
Gert-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Erg lekker gegeten. De vermelding in de Lekker500 is zeker terecht! Ga zo door! Het toprestaurant van Aalten en omgeving!
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met twee vrienden voor het eerst gegeten. De teksten op de site waren veelbelovend. Culinair, bistronomie, karaktervol leuke foto’s. Wat een deceptie! Ben zo teleurgesteld dat ik er eigenlijk geen woorden voor heb. Voorgerecht redelijk, bij (uit wijnarrangement) geserveerde wijn, te zoet, dit aangegeven het resultaat. Stilte. Actie bediening nul. Tweede culinair gerecht kwam uit Oma’s keuken veel te veel gegaard vlees. Grappig/treurig dat het derde gerecht naar het tweede smaakte. De rode wijn erbij uitstekend alleen kregen we te horen na het 6e glas, de wijn is op!
Wat een feestje had moeten worden werd een drama, een van mijn gasten brak zelfs tussen door op!
Tot slot de afrekening, op de vraag van de bediening is alles naar wens geweest, mijn antwoord nee het was slecht, wordt je aangekeken en dat was het.
Carin E.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Zeker een aanrader !
Eenmaal thuis zagen wij dat er voor een glaasje huiswijn 5,95 euro berekend was. Dat vonden wij wel behoorlijk duur !
simone V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten, echt een aanrader.
Riek P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
In een gezellige ruimte met vriendin genoten van locatie, bediening maar vooral van het eten. Heerlijk was het met grote smaakexplosies. Top!!!
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdagavond 22 oktober samen met mijn vrouw heerlijk genoten van de prachtige ambiance en de heerlijke gerechtjes en wijntjes. Erg vriendelijk personeel en een hele relaxte kok en eigenaar Marcel. Zeker niet de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Een echte aanrader voor de culinaire fijnproevers!!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een knus restaurant waar je geen menukaart vindt, maar waar de kok zelf de gerechten klaarmaakt. Kortom, je krijgt een verrassingsmenu en dat is zeer de moeite waard. We hebben heerlijk gegeten en de gerechten waren van een goede kwaliteit. Ook het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en bij ieder gerecht kregen we uitleg wat we te eten kregen.
Hanjo P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Na het lopen van de Gängekes tocht in Aalten, wat voortreffelijk georganiseerd is door de VVV in Aalten,eindigden we bij de Smidse.
In een prachtige ambiance hebben we heerlijk gegeten. Het was een verrassing , maar deze was fantastisch uitgevoerd qua sfeer bediening en ontvangst.
We waren met 14 personen. Bij elke tafel werd het eten goed op temperatuur op gediend met de bijpassende wijn. elk gerecht was een feestje.
De bediening was aller vriendelijkst en goedlachs en legde voortreffelijk uit wat we op gediend kregen.
Van te voren had ik afspraken gemaakt en deze werd correct na gekomen.
Een aanrader om uit eten te gaan !!!
m_hulzink .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Dit is een avondje uit! Het eten is erg lekker. Hier gaat u niet alleen uit eten, maar een avondje uit! We kunnen iedereeen aanraden om hier een hapje te eten.
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Leuke bediening, heerlijke Chardonay en smakelijke gerechten.
Met 3 gangen ruim voldoende gegeten.
Één puntje: elke gang (voor-, hoofd-, en nagerecht) had een naar koekkruiden smakend element in zich. Soms behoorlijk overheersend, zoals de zoete aardappelsaus bij de tong en de kruidenkorst op het (overheerlijke) klapstuk, soms minder duidelijk zoals de pimentboter bij het voorgerecht. Was iets teveel van het goede. Verder alle lof, ook voor de opmaak van de borden.
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De ambiance en bediening waren prima in orde en je zit er heel rustig en gezellig.
Alleen als je uit eten gaat, wil je voldoende eten en dit was echt niet voldoende. De hoeveelheden per gang (per gang betaal je €10) was echt onder de maat. En betalen voor salade en/of patat bij het hoofdgerecht vind ik te ver gaan!
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten, met bijzondere smaakcombinaties. Vooral de tong met palingsaus was voortreffelijk. Ook het dessert: aardbeienyoghurtijs met bietensaus eronder was verrassend lekker!
Het restaurant valt in de duurdere prijsklasse, maar dat is het waard!
Wij houden ervan om verrast te worden, dus een verrassingsmenu krijgen, vinden wij leuk. Verder was het gezellig druk, maar geen last van geluidsoverlast. We zaten op een mooi plekje in het sfeervolle restaurant.
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond op uitnodiging van Klaas en Ada, bijzondere goede bediening, heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht en toetje, met perfecte wijn erbij.
Een aanrader!!!!
HanP .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Het was een heel goede keus om de 1e kerstdag bij de Smidse te gaan eten. Het verrassingsmenu was verrukkelijk. Alle gangen waren even lekker. De sfeer was prima en de bediening was heel vriendelijk en goed. We kijken met plezier op deze avond terug en genieten nog na van al het lekkers.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Open ruimte maar door decoratie wel prive ruimte. Bediening was goed en kende haar etiquetten.
Het eten was overheerlijk, werkelijk alles lekker en vol van smaak. Porties zijn heel goed en lekker vullend. Niet voor de veelvraat maar voor de fijnproever
Voorproever10 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Een wat vreemde entree bij dit restaurant. De zeer vriendelijke gastvrouw vroeg direkt of we geinteresseerd waren in een verrassings menu. Zouden toch wel eerst even de kaart willen zien om een idee van het gebodene te krijgen! Natuurlijk, dat kon.

Een wijnkaart werd ook niet gegeven maar een aantal wijnen opgenoemd zonder de prijs erbij te vermelden. Ook al vreemd!

Als appetiser pappadums met een curry dip. Goed, maar voor 4 personen zeer weinig.

Als vooraf een wildzwijns ham salade. Viel tegen. Een paar plakjes ham met wat versiering. geen kunst voor de kok. Daarna herten filet. Deze was zeer goed en perfekt gegaard. Portie had wel een plakje meer mogen hebben.

Al met al een gemiddelde score maar toch niet direkt om te herhalen.
BuenaseraChristina .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Werkelijk ongekend heerlijk gegeten, wat een verrassing! Quiche met knolselderij en papadum met eend. Fantastische wijnen. Decor wat wanna-be hip, een ratjetoe aan stijlen. Desalniettemin wat stijf. Service en kaart maken alles hélemaal goed. Veel dank!