De Smidse Culinair

Landstraat 9a 7122 Aalten Nederland Kaart

Over restaurant De Smidse Culinair

Echte bistronomie

Gastvrouw Nynke heet je van harte welkom bij binnenkomst terwijl chef-kok Marcel in de keuken zijn kooktalent laat zien. Kwaliteit, no-nonsense en vakmanschap komen overal terug, zowel in de keuken als aan de voorkant. Het menu staat vol herkenbare gerechten die je meteen al doen watertanden.

Meer informatie over restaurant De Smidse Culinair

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Carin E.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Zeker een aanrader !
Eenmaal thuis zagen wij dat er voor een glaasje huiswijn 5,95 euro berekend was. Dat vonden wij wel behoorlijk duur !
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten, echt een aanrader.
Riek P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
In een gezellige ruimte met vriendin genoten van locatie, bediening maar vooral van het eten. Heerlijk was het met grote smaakexplosies. Top!!!
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdagavond 22 oktober samen met mijn vrouw heerlijk genoten van de prachtige ambiance en de heerlijke gerechtjes en wijntjes. Erg vriendelijk personeel en een hele relaxte kok en eigenaar Marcel. Zeker niet de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Een echte aanrader voor de culinaire fijnproevers!!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een knus restaurant waar je geen menukaart vindt, maar waar de kok zelf de gerechten klaarmaakt. Kortom, je krijgt een verrassingsmenu en dat is zeer de moeite waard. We hebben heerlijk gegeten en de gerechten waren van een goede kwaliteit. Ook het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en bij ieder gerecht kregen we uitleg wat we te eten kregen.
Hanjo P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Na het lopen van de Gängekes tocht in Aalten, wat voortreffelijk georganiseerd is door de VVV in Aalten,eindigden we bij de Smidse.
In een prachtige ambiance hebben we heerlijk gegeten. Het was een verrassing , maar deze was fantastisch uitgevoerd qua sfeer bediening en ontvangst.
We waren met 14 personen. Bij elke tafel werd het eten goed op temperatuur op gediend met de bijpassende wijn. elk gerecht was een feestje.
De bediening was aller vriendelijkst en goedlachs en legde voortreffelijk uit wat we op gediend kregen.
Van te voren had ik afspraken gemaakt en deze werd correct na gekomen.
Een aanrader om uit eten te gaan !!!
M_hulzink .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Dit is een avondje uit! Het eten is erg lekker. Hier gaat u niet alleen uit eten, maar een avondje uit! We kunnen iedereeen aanraden om hier een hapje te eten.
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Leuke bediening, heerlijke Chardonay en smakelijke gerechten.
Met 3 gangen ruim voldoende gegeten.
Één puntje: elke gang (voor-, hoofd-, en nagerecht) had een naar koekkruiden smakend element in zich. Soms behoorlijk overheersend, zoals de zoete aardappelsaus bij de tong en de kruidenkorst op het (overheerlijke) klapstuk, soms minder duidelijk zoals de pimentboter bij het voorgerecht. Was iets teveel van het goede. Verder alle lof, ook voor de opmaak van de borden.
Jeroenfolkers .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De ambiance en bediening waren prima in orde en je zit er heel rustig en gezellig.
Alleen als je uit eten gaat, wil je voldoende eten en dit was echt niet voldoende. De hoeveelheden per gang (per gang betaal je €10) was echt onder de maat. En betalen voor salade en/of patat bij het hoofdgerecht vind ik te ver gaan!
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten, met bijzondere smaakcombinaties. Vooral de tong met palingsaus was voortreffelijk. Ook het dessert: aardbeienyoghurtijs met bietensaus eronder was verrassend lekker!
Het restaurant valt in de duurdere prijsklasse, maar dat is het waard!
Wij houden ervan om verrast te worden, dus een verrassingsmenu krijgen, vinden wij leuk. Verder was het gezellig druk, maar geen last van geluidsoverlast. We zaten op een mooi plekje in het sfeervolle restaurant.
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond op uitnodiging van Klaas en Ada, bijzondere goede bediening, heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht en toetje, met perfecte wijn erbij.
Een aanrader!!!!
HanP .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Het was een heel goede keus om de 1e kerstdag bij de Smidse te gaan eten. Het verrassingsmenu was verrukkelijk. Alle gangen waren even lekker. De sfeer was prima en de bediening was heel vriendelijk en goed. We kijken met plezier op deze avond terug en genieten nog na van al het lekkers.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Open ruimte maar door decoratie wel prive ruimte. Bediening was goed en kende haar etiquetten.
Het eten was overheerlijk, werkelijk alles lekker en vol van smaak. Porties zijn heel goed en lekker vullend. Niet voor de veelvraat maar voor de fijnproever
Voorproever10 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Een wat vreemde entree bij dit restaurant. De zeer vriendelijke gastvrouw vroeg direkt of we geinteresseerd waren in een verrassings menu. Zouden toch wel eerst even de kaart willen zien om een idee van het gebodene te krijgen! Natuurlijk, dat kon.

Een wijnkaart werd ook niet gegeven maar een aantal wijnen opgenoemd zonder de prijs erbij te vermelden. Ook al vreemd!

Als appetiser pappadums met een curry dip. Goed, maar voor 4 personen zeer weinig.

Als vooraf een wildzwijns ham salade. Viel tegen. Een paar plakjes ham met wat versiering. geen kunst voor de kok. Daarna herten filet. Deze was zeer goed en perfekt gegaard. Portie had wel een plakje meer mogen hebben.

Al met al een gemiddelde score maar toch niet direkt om te herhalen.
BuenaseraChristina .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Werkelijk ongekend heerlijk gegeten, wat een verrassing! Quiche met knolselderij en papadum met eend. Fantastische wijnen. Decor wat wanna-be hip, een ratjetoe aan stijlen. Desalniettemin wat stijf. Service en kaart maken alles hélemaal goed. Veel dank!
Angela R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Mijn broer had het in de NRC gelezen ... dus daar gingen we heen toen we wat te vieren hadden: De Smidse Culinair in Aalten. Er werd goed met onze gluten- en lactosevrije diëten rekening gehouden, waarbij de vraag was of we bezwaar hadden tegen een verrassingsmenu: allen hetzelfde, zodat goed met de aanpassingen rekening gehouden zou kunnen worden zonder kwaliteitsverlies. Dit bleek een goede keuze en haute cuisine: wat een verrukkelijke verwennerijen kwamen er op tafel ... een mooie afwisseling van vis en vlees. Ook iedere amuse was een feestje van smaak. Het bleek één grote, feestelijke verrassing. De bediening was allerhartelijkst en persoonlijk. Geen kapsones, maar gewoon heel goed. En dat alles in een mooie en gezellige ambiance, die het ook akoestisch goed deed.Complimenten!
Henrik W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wij zijn wat minder enthousiast over onze eetervaring bij de Smidse. De inrichting is prima, mooie combinatie van de open keuken en de oude smederij. De keuze op de kaart is beperkt, slechts een aantal gerechten zijn hierop te vinden. Dit is niet erg maar dan verwacht je alleen toppers. De champignons met bierbeslag waren niet bijzonder en werden met eenvoudige ijsbergsla geserveerd. Het hoofdgerecht, de kabeljauw was goed gegaard. Echter was het een kleine portie en de saus was niet op smaak. De artisjokken en appels waren niet terug te proeven. Dit gold ook voor de aardappel lauriersaus dat bij de vis van mijn tafelgenoot werd geserveerd. De pavlova van het nagerecht leek meer op een eenvoudige klont merengue met aardbeien. Kortom, De kaart pretendeert meer dan dat er op het bord verschijnt, jammer want het concept klopt en de borden zijn mooi opgemaakt. Tip voor de chef: laat vaker zien waar de lokale producten vandaan komen.
Tonnie V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij De Smidse Culinair. Alles was tot in de puntjes verzorgd.
Er wordt veel gewerkt met Achterhoekse, kwaliteitsproducten. De huiswijnen zijn goed gekozen.
Verder werden we hartelijk ontvangen, de service aan tafel was precies goed. Als we weer in de Achterhoek zijn, dan komen we hier terug.
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
bij aankomst prima gegroet, begeleid tot ons tafel. Bij de actie albert heijn wordt je goed verzorgd. Chef gezien bezig met de gerechten...ook leuk! En aan het einde van de avond viel de rekening erg mee.
Komen wij zeker weer
Hbbeernink .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Bij de Smidse waan je je in een soort huiskamer waar het goed toeven is. De ontvangst en de bedeining is vriendelijk. Marcel, de eigenaar en kok kan echt toeveren met smaken en gerechten. Voortreffelijk!
Is er dan geen minpuntje? Ja toch wel. De drankjes zijn behoorlijk prijzig. En dat is niet nodig. Voor een klein kopje koffie betaal je 3,50. Dat is buiten proportie.