De Smeltkroes

7,2
6,5
Wiresh K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Smeltkroes in de Bijlmer is zeker de moeite waard om te eten. Het is voornamelijk bestellen en zelfservice en qua decoratie is het ook niet denderend, maar het eten was lekker. Kleine sautosoep genomen en een telo bakkeljauw. De soep was goed, maar de bakkeljauw was heerlijk, een beetje zoetig. Zeker aan te raden!
Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Voor de inrichting ga je niet naar dit verder prima tentje, nee. Maar wel voor het heerlijke eten en dat is het belangrijkste, zeker als je wat wilt afhalen of even snel wilt eten. Fijne saoto soep, bakkeljauw met cassave en broodjes pom. En niet te vergeten de Dawet, je tandglazuur slaat er bijna kapot van, maar oh oh wat is dat drankje toch lekker.
Maurice Appelman .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Getipt door een vriend vanwege het eten en zijn er met vrienden heen gegaan.
En dat hebben we geweten, het was heerlijk!

Diverse typisch Javaanse gerechten hebben we besteld die super waren, maar ook de bami met kip en de telo waren erg lekker.
Mijn Surinaamse vriend was ook erg te spreken over de Surinaamse gerechten.

De bediening is verder goed, we werden vriendelijk te woord gestaan.
Alleen de ruimte verdient een verbetering, het is nu naar onze smaak teveel een kantine met tafels en stoelen. Dit zou beter kunnen.

We komen zeker weer een keer terug en kunnen het anderen ook aanraden.

Pat36 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Lekker Javaans eten (saoto en telo zijn echte aanraders!) en de bediening is erg vriendelijk. De aankleding mag wel beter, maar dit zou ook in de planning liggen. Ik kom snel weer langs.
Stjon .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Eten is goed, alleen de Soato soep is wel zout vind ik. Ze hanteren wel dure prijzen voor Surinaams eten. Elk jaar gaan hun prijzen ook nog omhoog en krijg je er minder voor. Service is dat je lang moet wachten op je eten. Je kan het beste van te voren bellen, dan gaan zitten en wachten. Maar dat is ook geen stijl. Decor lijkt op een school kantine, straalt geen leuke sfeer uit. Verder wel veel ruimte om te zitten.
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
De smeltkroes is werkelijk waar mijn favoriete plek! Is maar goed dat het niet om de hoek zit bij mij anders was ik een tientonner geweest. Heerlijk eten, lieve mensen en een leuke sfeer. B2en zelf nog student en het is leuk om hier samen met mijn vriend te eten, voor €25 zijn wij klaar met zijn tweetjes, leuk bedrag om voor uit eten te gaan. Dat je niet bediend wordt en soms even moet wachten... ach, dat is toch overal zo. Voor het geld hoef je het niet te laten, je zal geen spijt krijgen!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
N.a.v. krantenbericht in Het Parool een bezoek gebracht aan De Smeltkroes in Amsterdam. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Wachttijd 1 tot 1,5 uur. En dat voor een afhaalportie Gado Gado en nasi met kip. Wat een teleurstelling. De Gado Gado was erg sober en de nasi was rijst met een kleurtje/smaakje. Het ziet er uit als een vreetschuur of een kantine, super ongezellige ambiance. De meneer die de bestellingen aanneemt achter de counter is erg onvriendelijk. Kortom: hier ga ik nooit meer naar toe.
Pipo123 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Prima Surinaams gegeten. Had Telo mix, met bakkeljauw en terie. Heerlijk! Nergens zulke goede terie gegeten. Ook Bami Rames, in zijn geheel erg lekker, goed stukje kip er ook bij, alleen het sateetje is voor verbetering vatbaar, die is nogal droog. De satésaus is trouwens wel weer erg smakelijk.

Het heeft inderdaad een kantine uitstraling, maar wel een leuke, er zitten bijna alleen maar Surinamers! Je komt echt in een andere wereld als je niet uit zuidoost komt. Je moet wel lang wachten (30-50 minuten), maar dat komt omdat het zo druk is, en ze geven het netjes aan als je je bestelling plaatst. Je moet het bij de balie afhalen, maar daar kan je een tent niet op beoordelen.

Aanrader om een keer te proberen, de prijs is gewoon prima.
22amin .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Verschrikkelijke service, had een baka bana besteld en kreeg iets terug dat leek op bananen chips en als je dan heel vriendelijk om een andere vraagt krijg je een grote mond van die vrouw aan de balie dat het "krokant" is. Bij de eerste hap bijna een van mijn tanden verloren. Slechte eten en slechte service dus.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Roti kipfilet gekozen, je krijgt een bon met nummer en als het klaar is kan je het eten uit de warmhoudkast ophalen. Welk bord van jou is miet je een beetje raden. Drinken zelf pakken uit koeling.
Roti was erg droog. Kip bijna geen saus. Aardappel was lekker, kousenband in stukjes van halve centimeter waren nog erg hard.
Totaal was wat flauw. Niet voor herhaling vatbaar.
Interieur erg leeg, gehorig en koud.
Abdul-Rahman I.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Ik ging hier vroeger vaak eten met tevredenheid maar dat is verandert sinds een jaar. De porties zijn veel kleiner, de prijzen zijn hoger en ze zijn super gierig met sate saus. Kip sate bestellen? zit een theelepeltje satesaus bij... en wil je meer dan kost het je een euro. Zo blijft het doorgaan met allerlei porties die ze flink verkleind hebben. Ook is het eten niet meer zo lekker als vroeger, alles lijkt massaler gemaakt te zijn... helaas
Romy S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Ik kom hier nooit meer terug. Niet omdat het eten onsmakelijk was; de prijs was redelijk en de porties niet indrukwekkend, maar oké. Kleine rotiplaat, dat wel. Als vegetariër wil je nu eenmaal niet een stuk onidentificeerbaar stuk vlees in je bakje opmerken. De rest is in de prullenbak gemikt. Mijn trek naar Smeltkroes eten is voorgoed gestild. Was al een paar keer geweest, voor de makkelijke trek, maar dit was de laatste keer.

Over het decor: kil, opgeruimd, straalt geen sfeer uit. Service: niets op aan te merken, ook geen hoogtepunt.

Ronduit belachelijk; saus apart kost extra, saus in een bakje kost nog meer.
Mevrdeklant .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Saoto's, nasi, bamie, baka bana's, telo's, sate, en dawet. Dat was onze bestelling.
Wat waren wij zwaar teleurgesteld! Ons inhoud voor in de saoto zat in een apart bakje. Het was niet te geloven hoe weinig dat was. Zij zouden zich moeten schamen! Ik zou mijn saoto ook zonder rijst moeten kunnen eten en er een voldaan gevoel bij moeten krijgen maar dat is bij hun helaas niet zo.
10 baka bana's waar we dan 2 kuipjes saus bij kregen. Ik kan je vertellen dat dat NIET genoeg is voor TIEN baka bana's. Telo, met zoete bakkeljauw....hoef mij niet verder te verklaren toch? Nasi die geen smaak had en dan nog het leukste....de bami, die bleek een nasi te zijn. Dus niet alleen waren wij teleurgesteld door het eten maar ook nog eens omdat de bestelling niet goed was ingepakt. Ingepakt ja, want bij het bestellen aan de kassa werd onze bestelling herhaald. Zelfs bij het afgeven van ons eten werd het herhaald.
Over het personeel heb ik niets te klagen, los van de mannen die in de keuken het verkeerd ingepakt hebben. De man achter de kassa was vriendelijk.
Je wordt er vriendelijk en beleefd geholpen alleen moet je wel veel geduld hebben want lang wachten op je bestelling zul je zeker.
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Telo met bakkeljauw, loempia,dawet en saoto zijn de enige lekkere dingen daar. De rest is niet lekker. Sate is uitgedroogd. Bami is smakeloos.
Wat ik jammer vind zijn de verschillende smaken. Soms is de bakkeljauw ineens een stuk pittiger dan voorheen, net als de pindasaus
Ik vind de prijzen duur als je kijkt naar de omgeving en klantvriendelijkheid vooral omdat alles selfservice is verwacht je snackbarprijzen aangezien zij besparen op personeelskosten.
Er heerst een snackbarsfeer dus niet supergezellig.
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Heb hier nu een paar keer gegeten en afgehaald. Rijst met Kip is heerlijk. Alleen jammer dat de kouseband volgens mij uit de diepvries komt. Dit is toch minder lekker. Personeel is vriendelijk en het is er altijd druk met mensen die afhalen. Wel lullig dat je voor extra jus moet betalen. Tevens is het zo dat als je afhaald en je wil sambal mee, dan betaal je daarvoor. Eet je daar terplekke, dan kan je net zoveel pakken als je maar wil. Prijs/kwaliteit is uitstekend. Voor gewoon een simpele lekkere betaalbare hap kan je er prima terecht. Een zakelijke afspraak zou ik daar niet doen, gezien de onpersoonlijke sfeer van de locatie.
Emmanuel A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Een hele goeie restaurant voor een goedkoop prijsje! Ik heb de bami met saté gegeten en die was echt het beste wat ik ooit had geproefd! Een aanrader
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Een plaats voor de lekkere hap, Teloh met bakkeljauw, broodje Pom, broodje kipfilet kerrie, zeer smakelijk. Maar de saoto was niet geheel geslaagd, de zoute smaak overheerste en het ei was nog koud van binnen. De rijst daarentegen geurde heerlijk. De gerechten kosten weinig, de prijs-kwaliteit verhouding is daarmee hoog ondanks de wat onpersoonlijke bediening.
Prettygoldnatural .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Het eten van de Smeltkroes is echt heerlijk. Zeker een aanrader voor de surinaamse keuken. Het personeel is er vriendelijk en aanpassingen aan de samenstelling van je gerecht is geen probleem. Het decor is nogal standaard. niks bijzonders. Maar daar zie je zo overheen met de heerlijk tong strelende smaken van hun gerechten.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Wij vonden een hele leuke tent. Je besteld je eten bij de kassa en goed luisteren wanneer je nummertje wordt afgeroepen. Eten was lekker en in combinatie met een lage prijs voor mij zeker een 8 waard. Het restaurant heeft een kantine achtige sfeer, verwacht dus geen chique restaurant. In combinatie net concert Arena, HMH, of Ziggo erg goede keuze!
Angel020 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Het eten van Smeltkroes is lekker vooral de saoto, bami en telo bakeljauw. Er is helaas maar één kassa wat heel vervelend is in het weekend of in de avonden wanneer er hele lange rijen zijn. Jammer genoeg heeft het niet veel nut als je van te voren telefonisch besteld omdat je alsnog in dezelfde rij komt te staan. Als je in het restaurant eet is de peper en/of sambal gratis maar wanneer je extra vraagt bij een afhaalbestelling kost het €0,50 voor een klein cupje. Ook wordt er weinig pindasaus bij de bakabana en satebestellingen gegeven. Toch weerhoudt dit mij niet om hier regelmatig een maaltijd te nuttigen. Tot mijn verbazing is dit restaurant zondag gesloten.