De Smeltkroes

Bijlmerdreef 1289 1108 DE Amsterdam Nederland Kaart
31-204952076

Over het restaurant De Smeltkroes

In de keuken van Padjak De Smeltkroes smelten culinaire gewoontes uit Java en Suriname samen tot een veelzijdig menu. Sluit je ogen en ontdek een wereld met exotische geuren en smaken. Eigenaresse en chef Sri Karso staat inmiddels bekend om haar bakabana met pindasaus. Eenvoudige en authentieke gerechten, ze bereidt ze met liefde. Ze gebruikt alleen pure ingrediënten, zonder toevoegingen. Net zoals haar oma dat altijd deed.

Meer informatie over restaurant De Smeltkroes

Lang

Jouw recensie over het restaurant De Smeltkroes

Arti S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Eten was bedorven. Nadat we het gemeld hadden zei de kok dat hij het gerecht niet zou vervangen voor ons. Teleurgesteld!
Shakila B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Bediening moet meer aandacht en service verlenen aan tafels die gereserveerd zijn voor groepen.
Shani S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Erg lang gewacht!! 1 uur lang! Het is het niet waard, vooral als je kinderen hebt! Personeel is ook niet alert, abnormaal!
Shanti P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Toen de zaak pas geopend was waren de gerechten lekker. Nu krijg je gortdroge en oude bami en nasi. Geen aanrader! De bami was samemgekoekt en gortdroog. Nasi had geen smaak . Ook de saté is niet meer wat het vroeger was. Weinig smaak. Saoto alleen heet water met een slap aftreksel met taug
Kitta S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk gegeten met mijn partner ik had nasi kip en zei had bami kip het eten was lekker, alleen vonden wij wel jammer dat het self service restaurant is. Sfeer was ook wel minder. Ik ga zeker wel terug voor het eten
Wiresh K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Smeltkroes in de Bijlmer is zeker de moeite waard om te eten. Het is voornamelijk bestellen en zelfservice en qua decoratie is het ook niet denderend, maar het eten was lekker. Kleine sautosoep genomen en een telo bakkeljauw. De soep was goed, maar de bakkeljauw was heerlijk, een beetje zoetig. Zeker aan te raden!
Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Voor de inrichting ga je niet naar dit verder prima tentje, nee. Maar wel voor het heerlijke eten en dat is het belangrijkste, zeker als je wat wilt afhalen of even snel wilt eten. Fijne saoto soep, bakkeljauw met cassave en broodjes pom. En niet te vergeten de Dawet, je tandglazuur slaat er bijna kapot van, maar oh oh wat is dat drankje toch lekker.
maurice appelman .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Getipt door een vriend vanwege het eten en zijn er met vrienden heen gegaan.
En dat hebben we geweten, het was heerlijk!

Diverse typisch Javaanse gerechten hebben we besteld die super waren, maar ook de bami met kip en de telo waren erg lekker.
Mijn Surinaamse vriend was ook erg te spreken over de Surinaamse gerechten.

De bediening is verder goed, we werden vriendelijk te woord gestaan.
Alleen de ruimte verdient een verbetering, het is nu naar onze smaak teveel een kantine met tafels en stoelen. Dit zou beter kunnen.

We komen zeker weer een keer terug en kunnen het anderen ook aanraden.

pat36 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Lekker Javaans eten (saoto en telo zijn echte aanraders!) en de bediening is erg vriendelijk. De aankleding mag wel beter, maar dit zou ook in de planning liggen. Ik kom snel weer langs.
Stephanie P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Eten is goed, alleen de Soato soep is wel zout vind ik. Ze hanteren wel dure prijzen voor Surinaams eten. Elk jaar gaan hun prijzen ook nog omhoog en krijg je er minder voor. Service is dat je lang moet wachten op je eten. Je kan het beste van te voren bellen, dan gaan zitten en wachten. Maar dat is ook geen stijl. Decor lijkt op een school kantine, straalt geen leuke sfeer uit. Verder wel veel ruimte om te zitten.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
N.a.v. krantenbericht in Het Parool een bezoek gebracht aan De Smeltkroes in Amsterdam. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Wachttijd 1 tot 1,5 uur. En dat voor een afhaalportie Gado Gado en nasi met kip. Wat een teleurstelling. De Gado Gado was erg sober en de nasi was rijst met een kleurtje/smaakje. Het ziet er uit als een vreetschuur of een kantine, super ongezellige ambiance. De meneer die de bestellingen aanneemt achter de counter is erg onvriendelijk. Kortom: hier ga ik nooit meer naar toe.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Roti kipfilet gekozen, je krijgt een bon met nummer en als het klaar is kan je het eten uit de warmhoudkast ophalen. Welk bord van jou is miet je een beetje raden. Drinken zelf pakken uit koeling.
Roti was erg droog. Kip bijna geen saus. Aardappel was lekker, kousenband in stukjes van halve centimeter waren nog erg hard.
Totaal was wat flauw. Niet voor herhaling vatbaar.
Interieur erg leeg, gehorig en koud.
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Heb hier nu een paar keer gegeten en afgehaald. Rijst met Kip is heerlijk. Alleen jammer dat de kouseband volgens mij uit de diepvries komt. Dit is toch minder lekker. Personeel is vriendelijk en het is er altijd druk met mensen die afhalen. Wel lullig dat je voor extra jus moet betalen. Tevens is het zo dat als je afhaald en je wil sambal mee, dan betaal je daarvoor. Eet je daar terplekke, dan kan je net zoveel pakken als je maar wil. Prijs/kwaliteit is uitstekend. Voor gewoon een simpele lekkere betaalbare hap kan je er prima terecht. Een zakelijke afspraak zou ik daar niet doen, gezien de onpersoonlijke sfeer van de locatie.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Een plaats voor de lekkere hap, Teloh met bakkeljauw, broodje Pom, broodje kipfilet kerrie, zeer smakelijk. Maar de saoto was niet geheel geslaagd, de zoute smaak overheerste en het ei was nog koud van binnen. De rijst daarentegen geurde heerlijk. De gerechten kosten weinig, de prijs-kwaliteit verhouding is daarmee hoog ondanks de wat onpersoonlijke bediening.