de Smaeck van Brielle

• Per boot te bereiken
Duur
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lunch op zaterdagmiddag bij de Smaeck van Brielle. Wij hadden koffie, witte huiswijn en schaal- en schelpdierensoep met brood. Nou, voor smaak ben je aan het goede adres! De soep werd geserveerd op een bord met vlees van schaal- en schelpdieren erin en daarna werd de soep uit een theepot royaal geschonken. Een ware smaakexplosie was het resultaat. Een simpele suggestie is wel om bij de soep naast een lepel ook een mesje ie geven voor de roomboter op het brood, het lukte zonder ook wel, maar met is toch makkelijker met. Spontaan besloten we te reserveren voor het diner, ook getriggerd door de interessante kaart. Helaas, volgeboekt. Er waren er dus meer die dit smaakpareltje ontdekt hadden. We zijn toen maar een tijdje op het terras in het zonnetje blijven zitten met een glas goede huiswijn. Een volgende keer gaan we het zeker weer proberen en boeken we eerder.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteren met 3 personen voor het eerst hier gegeten. Eerst buiten, heerlijk op het pleintje op het terras ontspannen met een glaasje en wat lekker brood vooraf. Genieten. We kozen alle 3 voor het 4 gangendiner voor €29,50. Voorgerecht heerlijke ham met meloentartaar, gevolgd door kervelsoep met zalm. Leuk eerst wordt de zalm opgediend en daarna de soep bijgeschonken. Erg leuk tafereel. Daarna diamanthaas met heerlijke groenten. Als afsluiter een heerlijk dessert. We hebben genoten! De smaeck van Brielle; deze keuken kent zijn vak. Prachtig gewoon. De bediening deed eveneens haar best, maar schoot tekort helaas. Fles witte wijn op tafel zetten zonder koeling? Gin tonic in longdrinkglas? Limoncello lauw serveren? Toch deed iedereen zijn best en was heel erg vriendelijk. Dus erg leuke avond gehad! We komen zeker terug!
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gisteren heerlijke lunch genoten op het buitenterras op deze voor ons zeer bekende locatie. Locatie is werkelijk schitterend en ademt veel historie ( In naam van Oranje). Bediening is vriendelijk echter uniforme kleding zal meer "allure" aan deze zaak geven. De lunch was voortreffelijk, sandwich tonijnsalade en sandwich Brie met honing waren werkelijk subliem. Wij moesten er wel even op wachten maar het was het absoluut waard. Kortom...een aanrader!!!
Juliegarside .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier met vijf mensen gedineerd waarvan twee jongere mensen die als volwassene eten. Het eten zelf was goed voorbereid en smaakte lekker. Porties aan de kleine kant; kom dus niet met een te grote trek eten.

Aanzienlijk verbeterd is de wachttijd tussen de gangen. In het verleden hebben wij bijvoorbeeld bijna een uur op het hoofdgerecht moeten wachten en bijna drie kwartier op een nagerecht dat alleen geassembleerd moest worden en niet gekookt. Een echte verbetering dus.

Niet verbeterd is de bewaar- en serveertemperatuur van de rode wijnen. Dit restaurant moet een voorziening treffen om de hun rode wijnen op de juiste temperatuur te bewaren. Bij "kamer temperatuur" wordt niet bedoeld "omgevingstemperatuur" vooral als het boven de twintig graden is. Ook zie ik liever kleine flesjes water of andere frisdrank aan tafel geopend en niet reeds geopend op het dienblad.
Verweel1 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten, 4 gangenmenu voor €29,50. Daarna koffie en thee zeer goed verzorgd met zelfgemaakte koekjes. Enig minpunt is de slechte akoestiek, des te drukker het werd kon je je tafelgenoten bijna niet meer verstaan
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De Smaeck van Brielle stond al een tijdje op m'n lijstje voor een diner, maar vandaag aangeschoven voor de lunch. De zaak is opgesplitst in 2 delen; het deel van de mooie open keuken is gedateerd en donker, het andere deel is modern en licht. De lunchkaart zag er smoezelig en oud uit. Erg zonde! Ondanks de op het eerste oog "standaard" lunchgerechten, worden deze bijzonder geserveerd én op lekker brioche brood! Wij zijn voor de lauwwarme geitenkaassalade gegaan en sandwich krabsalade. Erg smaakvol allebei. Het donkere deel van de kaart en de onverzorgde menukaart maken het geheel minder bijzonder en dat is erg zonde. Ik begrijp de keuze niet van deze splitsing. Het bedienende personeel was erg vriendelijk en beleefd, maar nog wat onervaren; niet alle drankjes zijn bezorgd helaas. Niet de ervaring die ik had gehoopt, maar wil nog graag een keer terug voor het diner.
Breeman .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We komen al heel lang bij de Smaeck, maar hebben wel het een en ander zien veranderen. Kleinere porties en zo goed als geen bijgerechten/garnituur meer. Hierin onderscheidde de Smaeck zich echt met andere restaurants, lekkere geroerbakte verse groentes, een aardappelgratin of quiche, tomaat uit de oven bij het prima stuk vlees of vis. Nu helaas een kaal voorgerecht (tonijn) en hoofdgerecht diamanthaas met puree en boontjes, bij andere gerecht op de kaart wortelpuree. Wel makkelijk gepureerde groenten maar daar wordt ik niet vrolijk van... Bij de tournedos een fantasieloos bakje met slablaadjes..Zou het bezuiniging zijn of ligt het aan de kok.... Hoop van harte dat er weer aandacht aan besteed wordt. Verder was het vlees van prima kwaliteit en perfect gebakken, maar je mist gewoon wat lekkere bijgerechten, het eten wordt op deze manier erg saai..
GHHeijden .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Met z'n vijven heerlijk gegeten in de Smaeck van Brielle. In zo'n sfeervol historisch pand zit je eigenlijk direct op je gemak. De bediening was plezierig en deed erg z'n best te zorgen dat de gerechten vlot na elkaar werden opgediend. In onze groep aten twee personen vegetarisch. Ze hebben heerlijk gegeten, maar er viel voor hen geen hoofdgerecht te kiezen. Er staat maar een vegetarisch hoofdgerecht op de kaart. Heel attent dat de bediening hen adviseerde bij de keuze van het voorgerecht en daarbij wel variaties aan kon bieden. Wij kozen de carpaccio en de varkenshaas. Wat een heerlijke gerechten. Een van ons at kalf en een pomodorisoep als voorgerecht. Ook hij was erg te spreken over de gerechten. Als nagerecht genoten we van Creme Brulee en Bananen dessert. Een aanrader vinden we dit restaurant. Puntje ter verbetering: wij zien graag een glaasje water bij de espresso en een kan water op tafel bij het hoofdgerecht.
D. J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Mooie gerechten, met veel aandacht bereid. Prijs kwaliteit verhouding is super. Zo is er altijd een wisselend viergangenmenu voor slechts 29,50. Gisteren hadden we een hertencarpaccio met roze pepersaus vooraf, kastanjepreisoep als tussengerecht, hertenbiefstuk met een geweldige jus als hoofdgerecht en als afsluiter een koffiedessert met koffie-ijs, koffieschuim, een stroop van koffie en een lekkere crumble erbij. Het hoofdgerecht was eigenlijk zwijn (of vis), maar omdat wij geen varken eten en toch graag vlees wilden werd de hertenbiefstuk als alternatief aangeboden. Het personeel is vriendelijk en correct en erg behulpzaam. We kregen een uitstekend wijnadvies, het paste erg goed bij onze gerechten. Wij komen graag vaker terug!
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heel erg lekker eten voor een hele goede prijs. Zeker aan te raden. Gezellig knus restaurant met prima bediening. Vooral de lunch kaart is aan te raden.
Tom C.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
ik heb hier een tijdje geleden gegeten en ik moet zeggen dat het heerlijk was
het decor ziet er goed de bediening is aardig en beleeft.
ik had de heerlijke Rundercarpaccio waar echt van genoten heb.
daarna had ik de Trio van kalfssucade, kalfslende en kalfsbitterbal
die ook echt heerlijk was.
als dessert had ik de Bananen dessert wat een geweldige afsluiter was van een heerlijk dineer.
een echte aanrader
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteravond met vrienden gegeten bij De Smaeck van Brielle. Het menu genomen voor 29,50 voor 4 gangen. Het is niet kwantitatief maar kwalitatief dik in orde. Voorheen was het dessert een verrassing, nu is het bekend. Na het zalmtaartje en de pastinaaksoep ( lekker zout) het vleesgerecht gekozen: wild zwijn. Tot slot een goed smakend dessert. We genieten meestal in Brielle en vandaag was dat niet anders.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij wilden snel een hapje eten en kwamen bij toeval bij de Smaeck. Dat viel zeker niet tegen. Omdat we toch wel snel door wilden, bestelden we alleen een hoofdgerecht en toch ook maar een kaasplank. Beide waren prima verzorgd. Het hoofdgerecht was smakelijk en goed opgemaakt. Als we weer in Brielle zijn en wat meer tijd hebben gaan we zeker terug.
Jalermo 1.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gisteren hier gegeten aangenaam verrast,want de vergelijking met de smaak van Hellevoet is gauw gemaakt.Ongedwongen sfeer.Wij hadden de vissalade met qinoa,garnaaltje,paling en zalm en de gebakken ganzelever 2 lekkere entree's (alleen jammer dat het briochebrood alle saus had opgezogen waardoor het wat papperig werd).
Als hoofdgerecht 2x gegrilde tonijn met pasta en kreeftensaus en vongole ( erg smaakvol).
Als dessert een zomertriffle met frambozen.
Als wijn een heerlijke Gruner Feltliner gedronken.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Prima brasserie bij de kerk in pittoresk Brielle. Aspergesoep en gebakken tonijn voor mijn disgenoot waren prima, en ook mijn Kreftensoep en op de huid gebakken dorade was heerlijk. Ongedwongen en correcte bediening. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Eduardhuisman .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Dicht bij huis in het pittoreske Brielle vonden wij dit gezellige restaurant.
Het dagmenu en de witte wijn waren prima van smaak; de bediening vlot en correct en zagen er erg mooi en aantrekkelijk uit.
Wat ik miste was een mandje brood of tenminste
Ook vond ik de gerechten niet erg ruim qua hoeveelheid, reden om geen 9 te geven.
De smakelijke aspergesoep, werd in een koffie kop geserveerd.
Echt jammer als je nog met een kleine trek deze verder goed verzorgde en gezellige eettent verlaat.
Marry Z.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Al vaak bij De Smaeck gegeten en altijd weer bevalt het me prima. Gisterenavond met mijn man daar wezen eten en ook dit keer was het weer verukkelijk. Mijn man had de ganzelever en de tournedos en ik de rundercarpaccio en de kabeljauw. Ronduit heeeerlijk! Dat vonden we allebei. Ook de rode port was heerlijk. Kortom een aanrader!
BrunoBRL .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Wij hebben een paar maanden geleden bij de smaak van Brielle gegeten. Alles was prima totdat we bij het hoofdgerecht heel lang moeten wachten op extra patat. Dit duurde constant 15 min wanneer het nieuwe bakje kwam. Voor de rest was alles prima!
Osito .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Eerste keer bij de smaeck van brielle, tevens de laatste keer. gerecht met kalfs-biefstuk, pasta-achtige deegbolletjes en nog iets wat we niet herkende; vlees was redelijk, van de rest eigenlijk niet veel gegeten. was gewoon echt niet lekker.(wellicht gewoon niet onze smaak) Jammer; de rest van de avond was best geslaagd..
Dannik .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Een keer niet de Smaeck van Hellevoetsluis maar nu de Smaeck van Brielle. Het decor valt wel echt in het niet bij dat van Hellevoetsluis en het was er echt veel te warm waardoor het onplezierig eten werd.
Voorgerecht hadden we 3 maal de Rundercarpaccio en 1 maal de eendenborst salade, en dat beviel ons goed misschien iets teveel truffel mayonaise maar voor de rest prima. Hoofdgerecht hadden we 2 maal de tournedos die prima was en de groentes waren lekker van smaak met een lekkere bite. Ook hadden we nog 2 maal de kalfsbiefstuk met gnocchi, de kalf was prima van smaak en de groentes waren ook erg lekker, de gnocchi was wat teveel deegachtig en weinig tot geen smaak. Als desserts hadden we bastogne/citroen taartje en nog een dessert met heerlijke aardbeien, fudge, witte chocolade en mascarpone, de desserts waren heerlijk.

Graag zouden we nog wel terug willen gaan alleen moeten ze dan wel wat aan het decor doen en aan de hitte, voorlopig dan maar weer naar de Smaeck van Hellevoet