De Smaak van Vietnam

6,8
Voordelig
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Dit restaurant is een aanrader voor iedereen die de Viëtnamese keuken een warm hart toedraagt. De kwaliteit van het eten is uitstekend. Wij namen de proeverij van kleine hapjes. Prachtige smaakcombinaties en met zorg bereid. Prettige, efficiënte en terzake kundige bediening. Het restaurant is "basic", maar zeker niet ongezellig ingericht. Huiswijn redelijk.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gisteren kwamen we op de terugreis bij toeval in Woerden terecht, en zo hebben we ook bij toeval dit Vietnamese eethuisje ontdekt. We hadden uiteraard niet gereserveerd, maar ondanks dat het best druk was, hadden ze nog wel een plaatsje voor ons. De inrichting had nog wel wat origineler en meer Aziatisch gekund, maar de stoelen zaten lekker en de bediening was correct. Ook viel op dat het leek alsof er nogal wat mensen waren die hier wel vaker kwamen. En dat is een goed teken. We hadden allebei een combinatie gerecht (nr25) gekozen, wat bestond uit een bord met in het midden een bergje lekkere rijst en daarom heen, kip, beef, garnalen en groente met tofoe. En dat smaakte allemaal heel erg lekker en wel origineel en Aziatisch. Daar gaat het toch om. Met een tevreden gevoel hebben we daarna onze reis weer vervolgd. Dit is echt veel leuker en lekkerder dan een wegrestaurant. En bovendien goedkoper.
Willem993 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Bij de smaak van Vietnam hebben we met zun tweeën onwijs lekker gegeten. Om te beginnen hebben we het voorgerechten assortiment genomen met biefspiesje, gegrilde kip, loempia en een garnalen vers gerolde loempia. Zeker een aanrader! De biefspiesje perfect van smaak, mals en sappig. En natuurlijk de versgerolde loempia, rijk gevuld en voortreffelijk. Vervolgens hebben we als hoofdgerecht de gekarameliseerde kippendijfilet en gegrilde zalm genomen. Kippendijfilet goed gekruid met citroengras en knoflook. Zalm super lekker. Het smelt op je tong. Bediening is uitstekend. Het is nooit teveel gevraagd. Al met al een geslaagde avond, we komen zeker terug!
Suba .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Uiteindelijk me toch laten overhalen door mijn zoon om met echtgenote het lokale Vietnamese restaurant te bezoeken. Overgehaald omdat Suba beroepsmatig vele reizen naar Vietnam heeft gemaakt en daar een bijzondere liefde voor de lokale Vietnamese keuken heeft opgevat. Hij was dus wat huiverig om hier in Nederland een Vietnamees restaurant uit te proberen.
Om maar met de deur in his te vallen: bent u op zoek naar de een authentieke Vietnamese keuken, dan kan ik u de Smaak van Vietnam van harte aanbevelen.
Wij kozen voor het kleine hapjesmenu wat begon met een Soep Bun Rieu, een heerlijke soep met de kruiden apart geserveerd zodat iedereen die naar eigen smaak kan toevoegen. Daarna als koude hapjes een Vietnamese loempia in rijstpapier met een vulling van vlees, vis, ei en kruiden en een carpaccio met een bijzonder smakelijke zoete chili dressing en vissaus. Het hoofdgerecht bestond uit een schotel van een krokante loempia, ossenhaas en kip met bijpassende sausen en een krokante pannenkoek gevuld met kip, taugé en garnalen. Het geheel werd geserveerd met gebakken rijst. Bij alle gerechten proef je de verse ingrediënten en de zorg waarmee alles in het open keukentje is klaar gemaakt.
De bediening was charmant , legde de gerechten prima uit en gaf bovendien nauwkeurig aan in welke volgorde de gerechten het beste gegeten konden worden. Bij deze gevarieerdheid van spijzen een zeer welkome geste.
We dronken een Vietnamees biertje en (pluim!) gratis kraanwater uit een karaf.
Het restaurant is gevestigd in het centrum van woerden. Het is vrij klein (dus reserveren is zeker noodzakelijk) en je zit wat dicht op elkaar. Je kunt ook zeggen dat dit ook wel iets typisch Vietnamees heeft.
Mijn zoon heeft een uitnodiging verdiend om hier nogmaals met hem van dit bijzondere restaurant te gaan genieten.
HansStroband .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het was alweer enige tijd geleden dat wij bij de Smaak van Vietnam gegeten hadden. Nog nooit werden wij teleurgesteld, altijd was het eten even smakelijk en doet echt denken aan het eten dat wij in Vietnam kregen. Ook nu weer was de bediening was zeer vriendelijk, huiselijk en stipt. Alieke en haar team hebben het echt goed voor elkaar. Dit keer namen wij het Kleine hapjes menu, dat bij iedere gang weer zeer goed smaakte en met zorg werd opgediend. Wij bevelen het restaurant van harte aan!
Hans Wilnis
OmeLeo .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Blijft met afstand mijn favoriete restaurant! Gisteravond weer eens gegeten en het eten was weer subliem! Gerechten zijn ontzettend smaakvol, authentiek en afwisselend. Carpaccio met mint, basilicum en citroen is een topper op de kaart, net zoals de kipsalade met papaja. Volgende keer ga ik op aanraden van de eigenaresse voor de zalm, dat schijnt ook een topper op de kaart te zijn!

Bediening was ook weer ontzettend vriendelijk en hulpvaardig als altijd! Voelen dat heel goed aan. Laten je nooit met lege glazen zitten, maar zijn totaal niet opdringerig.

Er zullen (met name oudere) mensen zijn die het restaurant te druk vinden, omdat de ruimte vrij klein is. Ik vind het zelf juist knus.

Wel (liefst een weekje) van te voren reserveren, want het restaurant zit standaard vol.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Nu twee keer gegeten en beide keren heerlijk gegeten. De eerste x hadden we gekozen voor menu 'proeverij van Vietnam'. De tweede x hadden we vooraf het voorgerecht met verschillende kleine gerechten. Al best veel voor een voorgerecht en echt heerlijk. Verse loempia, gewone loempia, ossenhaas spiesje en kipsalade. Als hoofdgerecht hadden we ook gekozen voor een samengesteld menu. Daarvan waren vooral de garnalen en ossenhaas heerlijk maar ook de kip en groente smaakten goed.

Heel vriendelijk personeel. Komt regelmatig aan je tafel om te vragen of het naar wens is maar precies goed niet te opdringerig oid.
Alleen de akoestiek van het restaurant is niet prettig. Erg rumoerig.
Matthijs_mirjam .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Erg goed eten: zeer smakelijke gerechten (ook om te zien) met veel groenten en gebruik van verse kruiden. Bediening is erg vriendelijk, restaurant is strak maar sfeervol ingericht. Misschien niet de bekendste, maar wat mij betreft wel een van de beste restaurants van Woerden
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het blijft een genot om hier te eten! Ik begon met een beef noodle soup en bestelde ook de carpaccio. Ik heb nog nooit zo'n lekkere carpaccio gegeten! Heel wat anders dan de ''normale'' carpaccio die je standaard vindt. De dames zijn erg adequaat en adviseren je graag! Het decor mag na vijf jaar wel geupgrade worden, maar dat wil niet zeggen dat er een erg knusse sfeer heerst. Ik kom hier weer eens terug!
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Hier na lange tijd weer wezen eten. Naast de Thaise en Japanse keukens behoort de Vietnamese keuken ook tot een van mijn favorieten. Bij binnenkomst worden we hartelijk verwelkomd door de bediening. We hebben geluk. Een tafel bij het raam is vrij. Toch stuk gezelliger zitten zo. We beginnen met een kleine kom pho bo dac biet, een noodlesoup met beef en verse groenten. Blijft een topper, heerlijk. Ernaast nog satespiesjes erbij, jam! En omdat we nog zin hebben, nemen we ook de verse loempia's en zalmcarpaccio extra erbij. Wat een smaken, dit is hemels! Bijna vol, delen we samen als hoofdgerecht een pangasiusfilet met kruidige marinade. Geen rijst wens ik, maar udon noodles. Dit is geen probleem. Vis perfect bereid en de marinade erbij smaakt erg goed. Noodles kan niet zoveel misgaan, ook prima. Er is nog plaats voor een dessert. Ik neem een Che, een dessert met kokosmelk, tapioca balletjes, zoete aardappel en banaan. Lekker warm en zoet. Mijn vriend houdt er niet zo van en neemt ouderwets een dame blanche. Interieur is een beetje kil maar wel strak en schoon. Service is vriendelijk en snel.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
De dienstverlening van de uiterst charmante dames van Vietnam staat op een hoog niveau.
Zij reageren zeer adekwaat op vragen en voeren verzoeken terstond uit.
In no time staat het bestelde voor je neus. Van de beschikbare open wijn wordt de fles onmiddellijk getoond.
Het eten daarentegen valt tegen evenals de omgeving en de sfeer in het restaurant. Nogal kaal en weinig inspirerend. De hele aankleding is nogal sober en weinig aanlokkelijk om eens gezellig uitgebreid te tafelen.
Garnalen liefhebbers kunnen goed uit de voeten. Immers zo ongeveer de helft van de gerechten
bestaat uit schotels, waarin garnalen verwerkt zitten.
Zelf hebben wij biefstukreepjes met rijst en gewokte groenten gegeten.
Hoewel de rijst best meeviel, maar toch minder plakkerig had gekund vielen de biefstukreepjes
tegen. Sommige stukjes waren vrij taai en er moest toch wel erg goed en hard gekauwd worden om dat weg te krijgen. Enkele hele peperkorrels ongezien in het gerecht verwerkt gaven een enkele keer een bijzondere maar niet gewenste zeer scherpe smaak. De wok groente was goed, maar had tov de hoeveelheid vlees wat meer mogen zijn.
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Op vrijdagavond 28 augustus hier met twee personen gegeten. Vooraf gereserveerd en er werd gewaarschuwd dat er een groep van 30 zou zijn, dus dat het er lawaaierig zou zijn. Erg netjes dat ze dit vooraf aan hebben gegeven, wij hebben er rekening mee gehouden en zo geen last van gehad.

Voor mij was het de eerste keer Vietnamees, en het is een blijvertje! We zijn gestart met de authentieke loempia (niet gefrituurd) een vers koud voorgerecht. Een aanrader! Daarna de mix van vier gerechten, aangezien we geen keuze konden maken. Voor 18,95 een heel bord vol, met zeer uiteenlopende smaken waaronder kip, gamba, groente en beef. Fantastisch gegeten met een top service, we werden zeker niet vergeten naast de groep. Ik kom hier zeker terug!
Jeannette S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wanneer je mensen die onbekend zijn met de Vietnamese keuken verteld dat je Vietnamees gaat eten denkt men direct aan een gefrituurde loempia. Als je dan besluit samen met hen te gaan eten bij de Smaak van Vietnam valt het vooroordeel weg en is het genieten geblazen. We hebben met vier volwassenen gegeten en "toevallig" vrijwel hetzelfde besteld. Vooraf een authentieke vietnamese loempia gevuld met beef. Met de handen eten, anders breekt het rijstpapier. Hoofdgerecht een mix van beef saigon, kippendij, gewokte garnalen en gewokte groenten. Geserveerd met rijst. Als dessert Sorbet ijs met fruit. Heerlijk en licht gegeten. Knapperige verse groenten, subtiele smaken. Prima prijs/kwaliteit verhouding... en die kennissen zijn helemaal om. Die komen nog een keer terug voor Vietnamees.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wij hadden de Proeverij van Vietnam voor twee personen. Echt heerlijk gegeten. We waanden ons weer even in Vietnam. Veel verschillende gerechtjes die allemaal goed smaakten. Alleen jammer dat ze geen Vietnamese ijskoffie serveren. Dát zou het namelijk echt compleet maken.

Niet goedkoop maar wel veel en lekker. Hier komen we zeker nog eens terug.
Andreas V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Heerlijk gegeten samen met mijn dochter. Allebei genoten van de verschillende smakelijke gerechten. Komen zeker nog een keer terug. Leuke prettige bediening.
Niet goedkoop, maar erg lekker.
Femke G.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hele mooie smaken en erg fijn menu.. We komen hier erg graag en verheugen ons weer op de volgende keer.. Erg mooie en moderne Vietnamese keuken, een aanrader!
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Onlangs samen wezen eten bij dit restaurant. Was er druk, druk blij dat we even gebeld hadden van tevoren. Het eten viel me tegen en sterk "vernederlandst"
Beetje saai en smaakloos. Geen supplementen op tafel om het op smaak te brengen. Gevraagd om wat meer meer en na 10 minuten wachten kwam er een schaaltje gehakte peper op tafel.
Niet erg lekker gegeten dus. Toetje was bevroren (nee, ik had geen ijs).
Toen ik ging afrekenen heb ik uitgelegd wat er was, maar werd niet echt op gereageerd. Gevalletje "jammer voor je". Mijn vriendin zat nog aan tafel toen ik ging pinnen en ook aan haar werd door een serveerster gevraagd of alles naar wens was. Toien het antwoord kwam "eigenlijk niet helemaal" werd dit compleet genegeerd en we kregen een dikke sneer toen we weggingen. Wij zijn echt geen moeilijke gasten en zijn altijd beleefd, dus daar kon het niet aan liggen. Erg jammer dit, wij komen hier niet meer terug in ieder geval.
WIdje .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Fantastisch gegeten! Hapjes menu en het huismenu. Allebei uitstekend van smaak en presentatie! De bediening was enorm vriendelijk en behulpzaam. We komen zeker terug!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Met 7 collega's hier gegeten. Het is al gezellig druk wanneer we binnen komen. We kozen allemaal voor het kleine hapjes menu. Het begon met een lekkere soep, waaraan je zelf nog verse kruiden kon toevoegen. De loempia's waren niet lekkerder dan in een marktkraam.
Het kipgerecht vond ik erg lekker, omdat deze lekker gekruid was.
Het typische Vietnamese toetje wat we wilden bestelden was er niet meer, dat was jammer.
Misschien kunnen ze iets doen aan de akoestiek omdat ik de mensen aan de overkant van de tafel bijna niet kon verstaan. De bediening vond ik vriendelijk.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Hier gegeten met vrienden op een zaterdag. Wij zijn deze zomer in Vietnam geweest. En hebben dus enige ervaring.
Het was een feestje om hier te zijn en te eten. Heerlijke smaken met verse producten. Zorgvuldig opgediend. We hadden zowel het Taste als het snack menu genomen. Zodat we zoveel mogelijk konden proeven. Hoewel de gangen niet helemaal synchroon liepen, werd dit perfect opgelost door de zeer vriendelijke bediening. Geen moeilijk gedoe. Zoals gezegd alles smaakte heerlijk.
Zaak heeft een gezellige uitstraling.
Geeft niet snel een 10. Maar nu dus wel.
Terug komen! (of in Amsterdam?)