De Smaak van Afrika

Goudsesingel 342A 3011 KL Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Smaak van Afrika

Bestek niet nodig

Boordevol kleur, schilderingen, gezelligheid. Dat is letterlijk de Smaak van Afrika! Geen bestek, maar een pannenkoek om al die delicatessen mee op te lepelen. Een drankje erbij? Bananenbier uit een cocosnoot is zeker een aanrader. Voor feesten aan huis is er ook nog Afrikaanse catering.

Meer informatie over restaurant De Smaak van Afrika

Karina B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Erg weinig vlees per gerecht. Het duurde lang voordat ze de eerste ronde drankjes kwamen opnemen en het duurde lang voordat het eten kwam. Eten was wel smakelijk.
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk eten. Traditioneel Afrikaans Ethiopisch. Goede smaak en ruim voldoende. Aankleding binnen lijkt een oude bruine kroeg met Afrikaanse accessoires. Buiten was okay met kleine tafels. Bediening was in orde met niet bijzonder. Maar waar het om gaat is het eten en dat is goed tegen een zeer redelijke prijs.
Manon W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijke enjera's!
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Lekker de schotel met verschillende hapjes met zn tweeen gedeeld. Veel eten voor een goede prijs. Nadeel is wel dat het eten vrij snel koud werd. Zeker nadat iemand van het personeel de deuren had opgezet, wat het erg koud maakte in dat deel van het restaurant. Lekker eten, geweldig decor en prima personeel. Aanrader.
jet V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Jammer dat we lang moesten wachten op een drankje of een nagerecht
Chequina N.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Mooi sfeervolle inriching en het eten was echt heerlijk. P.s. Neem een gerecht met struisvogel of krokodil !
Hanjo D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gezellig druk!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Erg lekker gegeten. We waren met ons vieren en hadden vier gerechten (2x rund, lam en kip) besteld die in één schaal werden geserveerd (dit werd wel eerst even netjes gevraagd). De exotische drankjes moet je van houden (en hoef je natuurlijk niet te bestellen), maar het eten was erg goed op smaak. Ondanks een drukke vrijdag, maar twee mensen in de bediening en een erg relaxte sfeer hoefden we nooit erg lang te wachten. Met een volle tent is de ruimte wel wat krap en door de drukte en de muziek die wat hard stond was het wel wat rumoerig, maar verder hebben we een prima avondje gehad.
Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eten bij De smaak van Afrika is vooral een sociaal gegeven. Samen met ieder z'n pannenkoekje de - soms iets te pittige - stukjes stoofvlees en kip plukken is lekker en gezellig. De bediening was vriendelijk maar was niet vaak te zien, waardoor het bord behoorlijk lang op tafel bleef en we slechts één drankje hebben genoten.
Day S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
2 maal gegeten. eerste maal echt een slechte ervaring. super ziek geweest. kreeg na een klacht een 2e etentje aangeboden...dat was goed
Allard V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het was rustig maar dat is begrijpelijk voor een Dinsdag. Het eten was erg lekker en meer dan voldoende.
Marike V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Sfeervol restaurant. De diverse smaken van de gerechten zijn een streling voor de tong. Omdat het restaurant vol zat was het logischerwijs wat rumoerig waardoor je alleen de bas van de muziek hoorde.
Het enige dat een beetje tegenviel waren de standaard theezakjes. Naar ons idee kunnen ze hier meer van maken.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met een grote groep gegeten bij dit Afrikaanse restaurant/eetcafé. Legendarisch zijn natuurlijk de bananenbiertjes, maar je kunt hier ook gewoon een lekker wijntje drinken. Wij kozen voor een aantal schalen van de combinatieschotel Heweswas, en ook éénmaal de vegetarische variant hiervan. Alles lekker van smaak en voldoende enjera's erbij geserveerd. Na afloop zat het merendeel dan ook goed vol en had bijna niemand nog ruimte voor een dessert. Bediening was vriendelijk hoewel niet altijd even snel. Vooral op de drankjes moesten we steeds vrij lang wachten.
Henjo G.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden natuurlijk weer een Injera gekozen. Dit keer met drumsticks in pikante saus, lamsvlees en rundvlees met een zeer pittige saus (geflambeerd met Whiskey). Echt erg goed. De bediening was aardig en vlot. Een aanrader dus.
mr.linders .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heel leuk en gewoon even net iets anders! Ook zeker leuk om te doen met tieners! Een echte aanrader: het bananenbier in een cocosnoot.
Kristine K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
De plaat met verschillende gerechten genomen. Was héérlijk! Heel vriendelijk bedient :-) Vonden het vernieuwd om hier eens te eten. Komen zeker nog terug om meer van de kaart te proeven.
Mgretl V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
De samengestelde schotel voor 2 personen genomen.

Het principe van het eten met je handen was ons bekend. Die verrassing was er dit keer niet.
De vis was heerlijk. Mijn tafelgenoot vond het vlees pittig, ze is dit niet gewend. Maar omschreef het als 'lekker pittig' en goed te doen. Ik vond het rundvlees bijzonder pittig. De overige gerechtjes waren milder. De pompoenpuree was vooral heerlijk.
Voorheen lagen er hoopjes vlees op een grote schaal . Nu waren deze in kleine pannetjes geserveerd op de grote school. Ideaal als gerechten niet gemixt mogen worden. Maar gaf de ober aan: we konden alles ook op de schaal kiepen.
Wat we wel vreemd vonden was dat er 1 kippendrumstick & 1 ei geserveerd werd. Nu kwam het in ons geval prima uit. Maar je zou vechten om die kippenpoot....

Dessert hadden we de specialiteit: de 'tjakrie' (als ik het goed zeg). Een yoghurt met room gemengd met daarin fruit & grenadine. En we bestelden een IJs met vijgencompote. Beiden desserts waren heerlijk. De vijgencompote had ook een kaneelsmaak bij zich.
Het kokosbier ziet er leuk uit (op andere tafels) maar aangezien we beiden geen bier drinken hebben we het bij (prima) rode en witte wijn gehouden.
Het was wederom heerlijk en ivm een theaterbezoek waren we ook keurig op tijd klaar.
Chefkim .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten en gastvrij personeel. Wij waren met 3 personen. Er is een mixed-plate voor 2 personen, maar die konden zij moeiteloos aanpassen voor 3 personen. Door het vrolijke, Afrikaanse interieur was ik even vergeten dat ik in hartje Rotterdam was. Echt een mini vakantie.
Mattijs V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een mooi restaurant met vriendelijke bediening. Het eten stond heel snel op tafel en karafjes water werden niet in rekening gebracht.
Het was voor ons wat experimenteel. Ik denk dat het eten goed bereid was, al zou ik er met 2 kinderen (8 en 11) waarschijnlijk niet snel terugkomen. Dat ligt meer aan ons dan aan het restaurant, zeg ik er meteen bij
Irma B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige en kleurrijke ambiance. Mooie en vriendelijke mensen in de bediening. Heerlijk eten: krokodil gegeten ... was heerlijk!