De Smaak van Afrika

Goudsesingel 342A 3011 KL Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant De Smaak van Afrika

Bestek niet nodig

Boordevol kleur, schilderingen, gezelligheid. Dat is letterlijk de Smaak van Afrika! Geen bestek, maar een pannenkoek om al die delicatessen mee op te lepelen. Een drankje erbij? Bananenbier uit een cocosnoot is zeker een aanrader. Voor feesten aan huis is er ook nog Afrikaanse catering.

Meer informatie over restaurant De Smaak van Afrika

Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eten bij De smaak van Afrika is vooral een sociaal gegeven. Samen met ieder z'n pannenkoekje de - soms iets te pittige - stukjes stoofvlees en kip plukken is lekker en gezellig. De bediening was vriendelijk maar was niet vaak te zien, waardoor het bord behoorlijk lang op tafel bleef en we slechts één drankje hebben genoten.
Day S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
2 maal gegeten. eerste maal echt een slechte ervaring. super ziek geweest. kreeg na een klacht een 2e etentje aangeboden...dat was goed
Allard V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het was rustig maar dat is begrijpelijk voor een Dinsdag. Het eten was erg lekker en meer dan voldoende.
Marike V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Sfeervol restaurant. De diverse smaken van de gerechten zijn een streling voor de tong. Omdat het restaurant vol zat was het logischerwijs wat rumoerig waardoor je alleen de bas van de muziek hoorde.
Het enige dat een beetje tegenviel waren de standaard theezakjes. Naar ons idee kunnen ze hier meer van maken.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met een grote groep gegeten bij dit Afrikaanse restaurant/eetcafé. Legendarisch zijn natuurlijk de bananenbiertjes, maar je kunt hier ook gewoon een lekker wijntje drinken. Wij kozen voor een aantal schalen van de combinatieschotel Heweswas, en ook éénmaal de vegetarische variant hiervan. Alles lekker van smaak en voldoende enjera's erbij geserveerd. Na afloop zat het merendeel dan ook goed vol en had bijna niemand nog ruimte voor een dessert. Bediening was vriendelijk hoewel niet altijd even snel. Vooral op de drankjes moesten we steeds vrij lang wachten.
Henjo G.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden natuurlijk weer een Injera gekozen. Dit keer met drumsticks in pikante saus, lamsvlees en rundvlees met een zeer pittige saus (geflambeerd met Whiskey). Echt erg goed. De bediening was aardig en vlot. Een aanrader dus.
Mr.linders .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heel leuk en gewoon even net iets anders! Ook zeker leuk om te doen met tieners! Een echte aanrader: het bananenbier in een cocosnoot.
Kristine K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
De plaat met verschillende gerechten genomen. Was héérlijk! Heel vriendelijk bedient :-) Vonden het vernieuwd om hier eens te eten. Komen zeker nog terug om meer van de kaart te proeven.
Mgretl V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
De samengestelde schotel voor 2 personen genomen.

Het principe van het eten met je handen was ons bekend. Die verrassing was er dit keer niet.
De vis was heerlijk. Mijn tafelgenoot vond het vlees pittig, ze is dit niet gewend. Maar omschreef het als 'lekker pittig' en goed te doen. Ik vond het rundvlees bijzonder pittig. De overige gerechtjes waren milder. De pompoenpuree was vooral heerlijk.
Voorheen lagen er hoopjes vlees op een grote schaal . Nu waren deze in kleine pannetjes geserveerd op de grote school. Ideaal als gerechten niet gemixt mogen worden. Maar gaf de ober aan: we konden alles ook op de schaal kiepen.
Wat we wel vreemd vonden was dat er 1 kippendrumstick & 1 ei geserveerd werd. Nu kwam het in ons geval prima uit. Maar je zou vechten om die kippenpoot....

Dessert hadden we de specialiteit: de 'tjakrie' (als ik het goed zeg). Een yoghurt met room gemengd met daarin fruit & grenadine. En we bestelden een IJs met vijgencompote. Beiden desserts waren heerlijk. De vijgencompote had ook een kaneelsmaak bij zich.
Het kokosbier ziet er leuk uit (op andere tafels) maar aangezien we beiden geen bier drinken hebben we het bij (prima) rode en witte wijn gehouden.
Het was wederom heerlijk en ivm een theaterbezoek waren we ook keurig op tijd klaar.
Chefkim .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten en gastvrij personeel. Wij waren met 3 personen. Er is een mixed-plate voor 2 personen, maar die konden zij moeiteloos aanpassen voor 3 personen. Door het vrolijke, Afrikaanse interieur was ik even vergeten dat ik in hartje Rotterdam was. Echt een mini vakantie.
Mattijs V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een mooi restaurant met vriendelijke bediening. Het eten stond heel snel op tafel en karafjes water werden niet in rekening gebracht.
Het was voor ons wat experimenteel. Ik denk dat het eten goed bereid was, al zou ik er met 2 kinderen (8 en 11) waarschijnlijk niet snel terugkomen. Dat ligt meer aan ons dan aan het restaurant, zeg ik er meteen bij
Irma B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige en kleurrijke ambiance. Mooie en vriendelijke mensen in de bediening. Heerlijk eten: krokodil gegeten ... was heerlijk!
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Leuke tent, betaalbaar eten. Aankleding in stijl (misschien wel iets over de top). Eten was heerlijk, bediening spontaan en gastvrij.
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vrolijk op zn Afrikaans ingerichte zaak! Bedienend meisje was nieuw dus niet alles ging goed, of kon ons goed adviseren. Met hulp van een ander kwam het helemaal goed.
Tafelgenoten gingen de Krokodil, ja dat dtaat dys echt op de kaart, proberen. Zeer stevige stukjes (3) vlees wat beetje naar Kalkoen smaakt. Stevige prijs ook, 15,-. Daarna Struisvogelbiefstuk die in stukjes op je bord komt, in pittige kerrie die je ook mild kan krijgen overigens. Goed en lekker van smaak. De Oost Afrika Special is best veel en goed gevarieerd. Alleen de vis was vlak van smaak. Even oefenen ook om met de Enjara (soort pannekoek) als bestek te eten.
Verder geen bijzondere vegetarische schotels, wellicht dat de keuken hierdoor niet geinspireerd is in tegenstelling tot bijv de Indiase. Toch is dit restaurant een bezoek waard, al is het om eens lekker met je handen te kunnen eten.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Sfeervol restaurant met een verrassende, smaakvolle, authentieke kaart.
Als vooraf hadden we een spies met krokodillenvlees. Daar had ik eerlijk gezegd iets meer van verwacht (zowel qua smaak als qua grootte van de portie).
Het hoofdgerecht maakte alles weer ruimschoots goed.
Ik koos een combinatie van Oost-Afrikaanse gerechten met lamsvlees, kip en vis, gegarneerd met heerlijke linzen en spinazie. Mijn tafelgenoot ging voor een West-Afrikaans gerecht met struisvogel. Onze gerechten kwamen gezamenlijk op een grote schaal. Alles was even heerlijk!! Daarbij dronken we Afrikaans bier en een eigengemaakte gemberlimonade (pittig, maar heel erg lekker in combinatie met het eten).
De sfeer bij De Smaak van Afrika is ongedwongen en het personeel is heel attent en vriendelijk.
Een aanrader voor als je eens iets heel anders wilt eten dan spareribs en schnitzels!
MarritV .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Een paar maanden geleden zijn we op vakantie geweest naar Afrika. Het land, de bevolking en het eten beviel ons zo goed dat we ‘heimwee’ kregen. We besloten daarom om te gaan eten bij de Smaak van Afrika in Rotterdam. Het restaurant is echt Afrikaans ingericht en er wordt heerlijke Afrikaanse muziek gedraaid, waardoor je direct in Afrikaanse sferen komt. De kwaliteit van het eten was ontzettend goed, net alsof we weer in Afrika waren. Het vlees was mals, goed op smaak en de verhouding met de diverse kruiden was perfect. Ik heb niets aan te merken op onze Afrikaanse avond. Wat voor anderen misschien wel een enorm pluspunt is, is dat het eten relatief goedkoop is. Prima prijs/kwaliteitverhouding.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Echt heeeerlijk gegeten. VIs, rundvlees, lamsvlees, kip, alles is heerlijk bereid. Mals, hoog op smaak qua kruiden en specerijen (nee, niet te zout). En hoe fantastisch dat je al die lekkere dingen kunt eten met de zogenaamde enjera's in plaats van bestek. Wie wil genieten van al het heerlijks wat Afrika te bieden heeft aan smaken is hier op zijn plaats. Leuke bediening, zeer prima betaalbare Zuid-Afrikaanse wijn. Een aanrader dit restaurant. We komen zeker terug!
HealthyPleasure .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met zijn tweeën bij de Smaak van Afrika gegeten, we mochten een gezellig plekje uitkiezen in de Afrikaans ingerichte zaak. Omdat wij het vooral leuk vinden om van alles wat te proeven bestelde wij "de feestelijke maaltijd voor 2 personen". Dit bestond uit allerlei verschillende vis, vlees en groenten gerechten die je eet met de Injera (pannenkoekje). Alles was goed op smaak, lekker gekruid en vooral de afwisseling vonden we fijn.

Kritische noot, het eten geven we een zeven omdat de prijs/kwaliteit houden met dit gerecht erg uit verband is. Je betaald €42,- (22 p.p.) terwijl alle andere hoofdgerechten rond de €13,- €14,- zijn mét groenten en Injera, het verschil was dus alleen verschillende vlees/vis gerechten. Natuurlijk is dat meer moeite en betalen we daar graag wat meer voor. Maar ruim €14,- meer vond ik het niet waard. We hebben het overigens ook helemaal opgegeten, dus het was ook niet mega veel of bedoelt voor 3 personen.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Voor de "gewone" gerechten komen we hier terug.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Sinds jaren eet ik graag vegetarisch bij de Smaak en Viva. In mijn beleving topkwaliteit Afrikaans.. bereid met verse ingrediënten.

Een natuurlijke en kleurrijk vormgegeven Afrikaanse sfeer, met veel vriendelijke medewerk(st)ers. Soms leuke Afrikaanse muziek.

Voor mij the place to be qua eten in Rotterdam.
Meoos .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Goede sfeer en attente bediening. Het concept, de aankleding, met je handen eten zorgt echt voor een Afrika gevoel. Niet even een hapje eten maar een beleving.