De Sluiswachter

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Sluiswachter

Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ze zijn een goed jaar bezig Stephano Philips en Vera Kruijer in hun restaurant De Sluiswachter in het Drentse Dieverbrug en ze verfijnen hun gerechten fantasievol. Makreel confit, vaag zuur op citroen parelcouscous, en stukjes zoet-zure komkommer als smaakboost, met zilte rauwe zalm als contrast, bij dille en venkel vinaigrette. Glaasje warme pompoensoep met sinaasappel parfumé en snipper spek, een mondvermaakje tussendoor. Dan hert op aardappelpuree, rosé, mals, met tuinwortel, en truffel aardappelchips als kruidig accent. Rabarber met speculaaskruid, anijs, en krokante huisfriet. Mooi gerecht met vleiende herfstsmaken. Dessert, een witte chocolade mousse, laag rabarbergelei, en frisse toon van komkommerschuim, en laagje in de opbouw van zoete komkommer, shortbread crumble, doorstoken met reepjes gekonfijte rabarber. De smaken in dit najaarsmenu waren plenair aanwezig, en dat maakte het avondje uit in dit authentieke sluiswachtershuis tot een culinair feest. Bediening vriendelijk, voorkomend en kundig. Driegangen € 34,50, huiswijn Chili rosé, fruitig/droog € 19,50.
EllertenBrammert .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Echt, maar dan ook echt heerlijk gegeten! Verrassende combinaties van ingrediënten zoals we die nog niet eerder zijn tegengekomen. Iedere hap was een sensatie, wat een geweldige keuken! Daarnaast zeer vriendelijke, vrolijke en professionele bediening. Eerst zaten we heerlijk buiten op het terras, daarna op ons verzoek een aparte eetkamer toegewezen gekregen waar we van een feestelijk diner hebben genoten met onze familieleden. Een top avond gehad door dit top restaurant, een echte aanrader dus!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Je bent altijd nieuwsgierig welke kookstijl jonge koks aanhangen, die met ruime ervaring een restaurant beginnen. Een traditionele, of vernieuwende? Bij Stephano Philips en Vera Kruijer van De Sluiswachter in het Drentse Dieverbrug wordt de basis klassiek op het bord omringd door wat exotische bladgroente, als knoflookblad en roodlof, zeekraal bij vis, kokos, citroen melisse, wakame, en bataat – zoete aardappel – groene tomaat en kaki, een Japanse vrucht. Bij rundertartaar met gebakken kwartelei blijft de smaak van vlees, hoe mooi grof, in stand. Bij langoustine, iets aangemaakt, geeft de kruidensmaak van plant en blad een exotische noot aan het delicate schaaldier. Het lam, hoofdgerecht, is mooi rosé, mals, en de sla met risotto, en rode kool, grof, met appel, kaneel, en precies gepocheerd kwartelei geven een adequate ondersteuning. De vis, catch of the day, is tongschar, mooi gaar, met groentetaartje, frites, goudgeel, zoutkorrels mogen minder, stemde met huismayonaise, zachte smaak, tevreden. Wijn, een Chileense rosé, framboos/cerise, fles € 19,50, entrees € 13,50, hoofdgerechten € 19,50 / 20,50. Bediening vriendelijk, attent, kundig. Prijs/kwaliteit in balans. Restaurant in Sluiswachtershuis uit circa 1880 met authentieke elementen.
Bet B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten aan de sluis op een wonderlijk mooi plekje, de tijd lijkt hier stil te zijn gestaan! Ook binnen in de gezellige huiskamers met snorrende houtkachels is de sfeer warm, gezellig en uitnodigend! De gastvrouw had het druk maar bleef aardig en geduldig!We kozen een hertebiefstuk en kalfsvlees, als voorafje nam ik wildpate en mijn disgenoot een gekonfijt kwarteltje! Super lekker en mooi opgediend met patatjes stoofpeertjes maar helaas geen groente! Maar dat is samen met de kruideniertje bij het brood het enige inimini kritiekje!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het restaurant wordt sinds een paar maanden gerund door het enthousiaste jonge stel Vera en Stephano.. Het menu is niet uitgebreid, maar er is wel voldoende keuze uit voorgerechten, hoofdgerechten en dessert. Altijd staat er een vis- en vegetarisch gerecht bij. We hebben er eerst met z'n tweetjes gegeten. Dat beviel zo goed dat we er een etentje/ feestje voor 15 personen hebben gegeven. De entourage is erg leuk. Het is een oude sluiswachterswoning met verschillende kamers die met elkaar verbonden zijn door (glas in lood) schuifdeuren. In iedere kamer een houtkachel en een gezellige serre. Het eten was weer verrukkelijk. Ik had eerst voor roodbaars gekozen, maar Vera kwam me melden dat daar iets in zat wat ik vanwege een allergie niet mag hebben. Heel erg attent. Toen gekozen voor het hert en dat was top klaargemaakt. Zoals alles trouwens, verse producten en alles, ook de friandises, huisgemaakt.
Daarnaast was de bediening ook aangenaam. Kortom, ze zien ons zeker terug!
Wen D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gister bij de Sluiswachter gegeten. Net 6 weken geleden als restaurant geopend. Zeer aangename ervaring. Beperkt aantal voor-, hoofdgerechten en desserts. Maar wel voldoende keuze. Als voorgerecht had ik de coquille. Prachtige smaken, dito opmaak. Portionering wel wat aan de magere kant. Dat maakt het relatief duur. Als hoofdgerecht had ik de Sukade. Erg mooi, bijna uit elkaar vallend draadjesvlees met bijpassende garnituren. Frietjes uitzonderlijk goed met mooie huisgemaakte mayo. Mooie carmenere er bij. Niet zo'n massageproduceerde Chileen, maar een met diepgang en harmonie. En dat voor 17,50 euro. Als dessert had ik een cheesecake. Goede espresso om mee af te sluiten. Zeer mooie verrijking van de gastronomie in de gemeente Westerveld. Een aanrader om eens lekker te gaan eten! De entourage draagt bij aan het gevoel lekker uit te zijn. Zaterdag 5 november 2016, Wen Duffels