De Sluiswachter

Dieversluis 2 7991 RM Dwingeloo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Sluiswachter

Esther R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Op 15 december hebben wij heerlijk gegeten in de Sluiswachter. We waren uitgenodigd door vrienden en zij hebben een uitstekende keus gemaakt. Het eten is verrukkelijk en alles is zelf gemaakt. De bediening is uitstekend. Het hoofdgerecht werd snel opgediend en zag er prachtig uit. Ook het servies is mooi. De ligging van het restaurant is ook bijzonder en het lijkt wel of je bij iemand in de huiskamer zit, zo huiselijk is het. De nagerechten waren ook al zo lekker. Kortom een fantastisch restaurant waar je heerlijk kunt eten en waar je echt een avondje uit bent.
Betty B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten aan de sluis op een wonderlijk mooi plekje, de tijd lijkt hier stil te zijn gestaan! Ook binnen in de gezellige huiskamers met snorrende houtkachels is de sfeer warm, gezellig en uitnodigend! De gastvrouw had het druk maar bleef aardig en geduldig!We kozen een hertebiefstuk en kalfsvlees, als voorafje nam ik wildpate en mijn disgenoot een gekonfijt kwarteltje! Super lekker en mooi opgediend met patatjes stoofpeertjes maar helaas geen groente! Maar dat is samen met de kruideniertje bij het brood het enige inimini kritiekje!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het restaurant wordt sinds een paar maanden gerund door het enthousiaste jonge stel Vera en Stephano.. Het menu is niet uitgebreid, maar er is wel voldoende keuze uit voorgerechten, hoofdgerechten en dessert. Altijd staat er een vis- en vegetarisch gerecht bij. We hebben er eerst met z'n tweetjes gegeten. Dat beviel zo goed dat we er een etentje/ feestje voor 15 personen hebben gegeven. De entourage is erg leuk. Het is een oude sluiswachterswoning met verschillende kamers die met elkaar verbonden zijn door (glas in lood) schuifdeuren. In iedere kamer een houtkachel en een gezellige serre. Het eten was weer verrukkelijk. Ik had eerst voor roodbaars gekozen, maar Vera kwam me melden dat daar iets in zat wat ik vanwege een allergie niet mag hebben. Heel erg attent. Toen gekozen voor het hert en dat was top klaargemaakt. Zoals alles trouwens, verse producten en alles, ook de friandises, huisgemaakt.
Daarnaast was de bediening ook aangenaam. Kortom, ze zien ons zeker terug!
Wen D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gister bij de Sluiswachter gegeten. Net 6 weken geleden als restaurant geopend. Zeer aangename ervaring. Beperkt aantal voor-, hoofdgerechten en desserts. Maar wel voldoende keuze. Als voorgerecht had ik de coquille. Prachtige smaken, dito opmaak. Portionering wel wat aan de magere kant. Dat maakt het relatief duur. Als hoofdgerecht had ik de Sukade. Erg mooi, bijna uit elkaar vallend draadjesvlees met bijpassende garnituren. Frietjes uitzonderlijk goed met mooie huisgemaakte mayo. Mooie carmenere er bij. Niet zo'n massageproduceerde Chileen, maar een met diepgang en harmonie. En dat voor 17,50 euro. Als dessert had ik een cheesecake. Goede espresso om mee af te sluiten. Zeer mooie verrijking van de gastronomie in de gemeente Westerveld. Een aanrader om eens lekker te gaan eten! De entourage draagt bij aan het gevoel lekker uit te zijn. Zaterdag 5 november 2016, Wen Duffels