De Sjalot

Groesbeeksedwarsweg 304A 6521 DW Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant De Sjalot

Ontdek de bijzondere combinatie van Franse en Arabische kooktechnieken bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Het eten van deze twee verschillende culturen zorgt voor heerlijke gerechten zoals jij ze nog niet kent.

Marokkaanse invloeden en Palestijnse kruiden geven de gerechten extra smaak. Ook gebruikt het restaurant groenten en planten uit eigen moestuin, zelf samengestelde specerijenmixen en ambachtelijk bereide crèmes. Hierdoor ligt op jouw bord heerlijk vers eten, opgemaakt tot de mooiste creaties.

De liefde voor het verbouwen en bereiden van de lekkerste producten proef je terug in het eten bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Laat je vertellen over de gerechten en geniet!

Meer informatie over restaurant De Sjalot

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:30

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Sjalot

Anjo M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Verrassend lekker gegeten. Intieme , gezellige sfeer, wijnarrangement aangepast aan onze voorkeuren. Heerlijke wijnen, behalve bij het dessert. Het dessert was echt een topper!!!
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Verrassende combinaties van smaken, de franse en arabische keuken weet de eigenaresse en chefkok op een fantastische wijze te combineren. Daarnaast ziet het er ook nog eens als een feestje uit op het bord. Een echte aanrader!
Paula Z.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
We komen een paar x per jaar bij De Sjalot. We kiezen dan natuurlijk voor het beste van de chef: het 5 of 6 gangen chefsmenu. Elke keer weer is het verrassend! Houd er rekening mee dat je echt wat uurtjes bezig bent. Wij kwamen om 18:00 uur aan en gingen om 21:45 uur weg. Heerlijk lang tafelen en genieten! Het tempo was precies goed. De prijs vind ik gunstig als je bedenkt dat Siebrecht Benning een echte topchef is met unieke gerechten. Ik zou ook komen als het bedrag hoger was. Een aanrader!
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Naar aanleiding van de vele positieve verhalen wilden wij dit restaurant ook eens proberen. We hadden een aantal weken van tevoren gereserveerd en het was dan ook jammer dat we aan het meest ongezellige tafeltje van het restaurant kwamen te zitten (in de doorgang naar de keuken langs een muurtje). Bij het eten hadden we de indruk dat de kok probeert iets heel bijzonders op tafel te zetten - daar is ze zeker in geslaagd - maar bijzonder is niet altijd het meest lekker. Vooral voor de prijs van een vijfgangenmenu mag je verwachten dat elk gerecht smaakvol is. En wat zeker niet mag gebeuren is dat je na zoveel geld te hebben uitgegeven het idee hebt dat je eigenlijk nog wel iets zou lusten. Dit horen we echter vaker (kleine porties en daarmee te duur). Tussen de gangen in was er een lange wachttijd, maar toen we daar iets van zeiden, werd dit snel opgepakt.
Voor ons blijft het bij een eenmalige ervaring. De plek waren we zaten was te ongezellig, het eten voor deze prijs te weinig en niet alles even lekker, en het was het net niet.
Maar smaken verschillen en er zijn voldoende positieve reacties dus ik denk dat ook zonder ons dit restaurant populair zal blijven.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Bijna alle gerechten waren goed. Alleen de pompoen-linzensoep soep had meer consistentie kunnen hebben. Wijn uitgezocht bij een wildschotel welke was aangekondigd maar er werd lam opgediend. Deze was zeker wel goed, maar toch.
Maar de wachttijden tussen de gangen door. Die waren laaaaang. Vooral als je dan vanwege de zeer dicht op elkaar gezette tafels de nabuurgesprekken letterlijk kan volgen.
Lydia F.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Eten was verrukkelijk!
Bediening kan iets oplettender en attenter, indien ze voor een ster wil gaan. De sjalot staat in mn top 2 restaurants ????
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Ik vond de verschillende gerechten erg lekker. Bij mij ligt de maatstaf altijd bij het feit of ik het zelf kan maken of dat ik er nog geen eens aan begin. Dit zijn gerechten die zo verfijnd gemaakt zijn en ook mooi opgediend dat ik het niet zo zou kunnen. Ik heb eens ergens pasta met fruit de mer gegeten waarbij de fruit de mer uit een diepvrieszak kwam en de pasta van OKI was en toen ben ik gillend weggelopen omdat ik er dan wel €14,- voor moest betalen. Wat ik minder vond was de akoestiek. Ik moest hard praten zodat de ander mij kon verstaan. En waar ik ook altijd niet zo blij van wordt is dat ik €6,50 moet betalen voor water. Vraag aan een klant of deze speciaal water wil of een karaf kraanwater. En €8 euro voor een glas wijn gaat natuurlijk ook nergens meer over. Maar goed al met al een fijne avond gehad en heerlijk gegeten. Een aanrader om naar toe te gaan voor een speciale gelegenheid.
De tafel van Manette E.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk gegeten bij De Sjalot. We hebben een verrassingsmenu genomen en dat is absoluut een aanrader! Goede smaakcombinaties. Anders dan andere restaurants vanwege de arabische keuken.
Sjors E.
Wij komen hier al een aantal jaren en het is erg leuk om de ontwikkeling van dit restaurant van dichtbij te proeven en zien!! De smaak combinaties en de gerechten bereid met liefde en Oosterse magie betoveren je elke keer weer. Voorheen was de Oosterse plateau onze favoriet maar tegenwoordig gaan we voor het chefs menu!!!!
Joos En Rob B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Een prettig niet omvangrijk restaurant met attente bediening en goede gerechten. Gelukkig geen menukaart met talloze keuzemogelijkheden.
John H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Voor de tweede keer gaan eten bij de sjalot. Lang geleden voor de verbouwing met mijn Peetoom peettante en mijn vrouw daar gegeten en erg tevreden . De inrichting is versoberd wat ik zelf jammer vind maar het geeft wel ruimte. Het eten werd bijna geëvenaard door de attente bediening die alles perfect in de gaten hield. Maar het eten is geweldig ! Verassende smaken mooie opmaak kortom een belevenis . Wij hadden de 5 gangen chefs menu vegetarisch en hebben genoten! Ook van de Marokkaanse merlot die erg zacht was. We komen zeker nog eens terug !
Eefje N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Heerlijk gegeten, maar wij vonden het wat weinig en we hadden bijvoorbeeld wat extra groente en aardappeltjes lekker erbij gevonden.
Gon V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Als altijd weer erg genoten. Verbouwing is erg geslaagd, leuk ingericht. Aan het eind kwam Sibrecht nog even de zaak in om met de klanten te babbelen. We komen zeker terug en bevelen dit restaurant aan onze kennissen en vrienden aan.
SammyPulman .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Zeer aan te bevelen: De duizelingwekkende schotel van Aladdin. Ik ga nu niet verklappen wat dit is, daar moet je zelf achter komen. Maar dat het lekker is. Fijn is ook dat ze hier lekker laat sluiten.
Thijs M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Verrassende en met zorg gepresenteerde gerechten! Vriendelijke bediening. Alleen de ruimte is wat klein en daardoor wat weinig privacy. We zaten aan de deur, met tocht tot gevolg.
Bernd V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Verrassende combinaties en goed klaargemaakt. Het wijnarrangement was goed gekozen, maar helaas wel wat duur.
Het enige minpuntje betreft de akoestiek. Je kunt je tafelgenoot slecht verstaan in het rumoer van de andere gasten.
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Excellente keuken. Verrassende smakenpalet. Uitstekende kaasschotel. Zeer vriendelijk onthaal en onberispelijke service. Aangenaam zacht turquoise blauw in de inrichting. Het Noord-Nederlandse rumoer van de overige gasten namen we er als couleur locale bij.

Restaurant zelf absolute aanrader.
Dorit Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Geweldige smaakexplotie van de heerlijke kleine gerechtjes die als een schilderijtje op je bord liggen!
Gemoedelijke sfeer en een vriendelijke bediening met kennis van zaken!
Komen zeker terug!
B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
heerlijk eten, prettige mensen, ontspannen sfeer.
het restaurant is gevestigd in een kleine ruimte maar toch niet te druk ingericht , de entreedeur laat koude lucht binnestromen als deze opengaat.
Etienne B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Hoog op smaak met super mooie en lekkere gerechten! Gezellige avond en goeie sfeer.
Angele O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
We hebben heerlijke gerechten gekregen en waren zeer gecharmeerd van al die verfijnde smaken.
Echt een aanrader.
Angele