De Sjalot

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant De Sjalot

Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Leuke en vlotte, vriendelijke bediening. Leuke, gezellige ambiance. Lekkere gerechten, mooi opgemaakte borden, die deels ook worden gepresenteerd door de kok/eigenaresse.
Enige "minpuntje" (voor ons als "zeer goede eters"): het mag wat meer zijn op het bord, wat grotere porties voor ons (we hadden 4-gangen menu). Waarmee we niet willen zeggen dat we met honger weggegaan zijn.
pauline B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was een ware proeverij met veel variatie in smaak, geur en kleur., een feestje. De wachttijden zijn aanzienlijk ingekort, of de beleving van het wachten is verbeterd. Volgende keer graag ook gewoon kraanwater aanbieden, de kwaliteit ervan is in Nederland prima, goed genoeg voor elk restaurant.
E. M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De gerechten zijn met zorg en aandacht opgemaakt, ik vond ze echter erg flauw en vlak van smaak terwijl ik het tegendeel had verwacht door de gebruikte kruiden en specerijen. Ook de wijnen waren niet bijzonder.
Voor de bestelling werden diverse suggesties gedaan als aperatiefje, dippers etc. Handig zou zijn de prijs erbij te vermelden.
Het eten was niet slecht, wel te duur naar verhouding hoeveelheden en smaak.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We werden hartelijk ontvangen door een enthousiaste gastheer die het ons de hele avond goed naar de zin ging maken. We bestelden het 5 gangen menu met daarbij ook 5 passende wijnen. De gerechten kwamen alleen te snel, na anderhalf uur hadden we al drie van de vijf gangen op. Wel was alles goed op smaak en werd gebruik gemaakt van originele en lekkere ingrediënten. De porties waren daarentegen aan de kleine kant. Ook de wijnen vond ik voor zes euro per glas erg aan de prijs. De service was top, het eten smaakte goed, maar in de prijs-kwaliteitsverhouding valt nog genoeg te verbeteren.
menno V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Eindelijk kunnen reserveren, tot nu toe zat het steeds vol.
Buiten begonnen en een karafje huiswijn besteld (zonder de kaart nog gezien te hebben). Dat was hij zeker. Het gevolg, 3 karafjes gingen erdoor. Deze bleken voor 20 euro pp op de rekening te staan. 60 euro voor net iets meer dan een liter rode huiswijn, dat vind ik wel erg gortig. Na bezwaar werd er 10 euro korting gegeven omdat twee karafjes dan toch voor de prijs van een fles (30 euro) gerekend hadden moeten. worden . Een wat bittere nasmaak.
Het ene voorgerecht stond na een uur op tafel, het andere voorgerecht na 2 uur. Vlak daar achteraan direct het hoofdgerecht. De keuken logistiek die avond was niet top.
We hadden ons op basis van de recensies en de kaart veel van het smaken festijn voorgesteld. Helaas viel ook dat tegen. Voor een totale rekening van 60 euro pp hadden we heel veel meer verwacht.
Maar misschien hadden we gewoon een slechte dag getroffen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Omdat wij meestal 'onvoorbereid' uit gaan eten kunnen we hier vaak niet terecht. De zaak is relatief klein en daarom nogal snel vol. Deze keer hadden we geluk en was er plaats, zelfs op het kleine terras voor de zaak. Het tempo is rustig, gemoedelijk net zoals het personeel.

De keuken is een mengeling van Frans/Arabisch/Marokkaanse. In eerste instantie van onoverzichtelijke menukaart maar daar vind je toch snel de weg in.

Heerlijke gerechten, origineel van smaak en goede bijbehorende wijnadviezen. Gewoon lekker en 'anders' eten.

Van harte aanbevolen.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het eten was heerlijk. Ruim 1.5 uur wachten op voorgerecht (met onze kinderen van 13 en 15) is echt te lang. Keuken kon het duidelijk niet aan. Reacties op onze opmerking hierover ('het is een totaalconcept') vonden wij bepaald jammer. En wél heel prijzig allemaal. Echt jammer, erg lekker eten maar voor ons eenmalig.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Heerlijk gegeten uit een bijzondere keuken. De Sjalot heeft een bijzondere en naar ons idee unieke combinatie gevonden van de traditionele Marokkaans-Arabische keuken met invloeden uit de hele wereld. Kleine, verfijnde gerechten waaraan veel aandacht is besteed met verrassende smaken en smaakcombinaties. Beslist een aanrader!
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Onlangs hier gegeten. Jaren geleden al een keer geweest, deze keer helaas een wat mindere ervaring. Erg lang moeten wachten op het voorgerecht. Dit was wel erg lekker. Hoofdgerechten helaas niet erg bijzonder, en ook qua porties wel vrij minimaal. Lamsvlees nogal aan de droge kant, en hoofdgerecht met kip erg karig. Verder wel vriendelijke bediening.
Allyson M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zeer weinig eten. Gazpacho veel te koud. Brood te droog. Kipgerecht in deeg niet te snijden aan de onderkant, te dik! en vet en gortdroog door kaneel. Erbij geserveerd 1 aardappel en ongare rijst. Pittige rekening om te betalen. Zeer verkeerde prijs-kwaliteitverhouding. Nooit meer terug!
Riet65 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekkere smaken zoals bij de bestilla. Toen wij in Marokko op vakantie zijn geweest hebben wij dit gegeten maar deze vonden wij beter. Wij hebben het chefs menu gegeten en daar zat hij bij. Wat een heerlijke verrassing zeg. Wat een smaken. Drie gangen compleet in de watten worden gelegd. Tot snel mensen. Mvg Riet en Toon.
Mirix .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het was erg lekker sjalotjes. Jullie hebben echt een kwalitatief goede keuken met unieke gerechtjes. De mezze schaal was erg lekker. Ook de vrouw was er zeer over te spreken en dat is altijd een monsterlijk moeilijke eter. De wijnen zijn uniek en prijs kwaliteit vehouding zijn goed
Ronaldt .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij komen vaker bij dit restaurant omdat wij de kwaliteit van hun eten erg apprecieren. Het is altijd goed en van hoog niveau. Zo ook deze keer waarin wij kozen voor een mooie dip met huisgemaakt brood (en dat proef je)vooraf. Daarna een viergangendiner op hun terras. Verfijnde smaken. Onder de parasol en tussen de beplanting keken wij uit over het mooie plein. Goed gekozen wijnen bij de gerechten. Over de Marokkaanse huiswijn waren wij zeer te spreken.
Smaken die niet bij ieder restaurant te vinden zijn.
En als afsluiter de parfait. Hemels.
Tot zeer binnenkort want jullie kaart blijft prikkelen.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na eerst buiten op het terras geïnstalleerd te zijn i.v.m het weer toch maar besloten om binnen te gaan eten. Wat gelukkig geen enkel probleem voor de bediening bleek te zijn.
Minder voor mijn tafelgenoot was dat in het restaurant zicht had op het handmatig vullen van de koffiebonbon (dadel) misschien handiger om deze handelingen uit het zicht van de klant te doen.
We zijn begonnen met broodplankje met drie soorten dips. Aanrader!
Amuse was een toppertje.
Ikzelf had als hoofdgerecht tajine met vis, een explosie van smaken...heerlijk dit gerecht moet je gewoon gaan proeven.
Mijn man koos voor de tajine met lam, ook qua smaak prima, wel jammer dat er veel kleine botjes inzaten en weinig lam. Hij heeft echter op dat moment ervoor gekozen om hier niets van te zeggen.
Men kan niet zeggen dat wij expliciet grote eters zijn. Maar wat ons betreft mag - lees ook omdat het allemaal zo lekker smaakt - het bijgerecht best wat meer zijn:)
Ik kan de Sjalot zeker aanbevelen.
Marcelhk .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik heb enorm genoten bij de sjalot. Het eten is er erg lekker. Ik had een tajine en mijn vriend een ander lekker gerecht. De wijnen zijn biologisch en bijzonder. Goede kundige bediening en fijne sfeer.
melissa_45 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bijzondere gerechten. Arabisch Frans kom je niet zomaar ergens tegen. Gedurfd maar o zo lekker. Wij kwamen bij toeval bij de Sjalot terecht en jullie gaan oms hier vaker zien. Zowel het keuken team als de zwarte brigade beheersen uitstekend hun vak. Lekkere open wijnen per glas te bestellen. Alleen snappen wij de prijs niet helemaal. Hoe kunnen ze voor dit geld zo lekker koken?
Martine O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mijn vriend en ik kozen het chefs menu met een broodplankje vooraf (aanrader!). Het eten was heerlijk; goed gekruid, duidelijk met aandacht klaargemaakt. Ook de bediening was erg vriendelijk, er hangt een ongedwongen sfeer en er werd aan alles gedacht. Wij komen zeker nog een keer terug!
MerelGo .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Mooi terras. Fijne ontvangst. Lekker druk. Gaf ons een goed gevoel. Je moet toch altijd maar weer afwachten als je ergens voor het eerst naartoe gaat. Deze plek heeft haar belofte waar gemaakt. Lekker eten. Alles vers en goed bereid. Petje af voor het keukenteam. Verhalenderwijs kwamen de gerechten op tafel. Altijd leuk om achtergronden over de producten te horen. Wij komen terug.
Stella567 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wil je een keer bijzonder en lekker eten? Dan is dit restaurant een echte aanrader. Hierbij beveel ik het chefsmenu van harte aan. Bastilla, gekonfijte aubergine met romige kaassaus en walnoten. Daarna een tajine met kip en en een irakese salade met granen en groentemousse. En een geweldig dessert achteraf. Er is veel keuze uit mooie wijnen. Waaronder de marokkaanse wijnen er voor ons uitsprongen. Met een goede koffie en voor mijzelf een marokkaanse thee hebben wij de avond prettig afgesloten!
R-ans .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met een fijne proeverij met dips begonnen. Onder begeleiding van goede wijnen die zorgvuldig gekozen werden bij de gerechten door het bedienend personeel.
Ze voelden fijlloos aan wanneer de volgende gang kon komen en reageerden steeds adequaat. Over het eten ook niets dan lof. Het vlees botermals, de sauzen bijzonder gekruid en zelfs de bijgerechten waren zeer speciaal. Met zelfgemaakte bonbons en een lekkere kop koffie sloten wij een fijne avond af op hun mooie terras die net wat buiten het centrum ligt waar je heerlijk kan vertoeven. Tot snel.