Meer informatie over restaurant De Sjalot

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant De Sjalot

Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk verrassend lekker gegeten.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een leuk, kleinschalig en ontzettend vriendelijk restaurant. Het eten smaakt voortreffelijk: unieke smaakcombinaties, voor de nét wat specialere avond, en dat tegen een zeer vriendelijke prijs. Ik kom hier met veel plezier!
Will S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Verrassend om meteen gefeliciteerd te worden met mijn verjaardag. Leuk!
Ik had er meer van verwacht. Prijs/kwaliteit klopt niet. Duidelijk minder dan Vesters en Flores.
Bediening kwam niet geloofwaardig over maar speelde toneel.
Je bestek moeten bewaren omdat ze anders niet voldoende hebben hoort bij een eetcafé. Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Bedankt. Onze excuses voor het bestek. Door een misverstand kwam deze niet op tijd het restaurant in. Wij doen altijd ons uiterste best het iedereen naar de zin te maken.
Heidi Z.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Eten was lekker en mooi. Gangen kwamen vlot na elkaar. Sfeer is knus en je merkt de passie voor eerlijk eten. Echt GENIETEN
Heidi Z.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Het was de derde keer dat ik bij de Sjalot gegeten heb. Dit keer 5 gangen chefs menu. Het was heerlijk en de gangen volgden elkaar vlot op. De gerechten zijn schilderijtjes op je bord. Top bediening en ik vind de knusse sfeer ook heel leuk. Ik kom zeker weer terug je proeft de passie van de kok en ik kan de biologische filosofie ook erg waarderen. Complimenten aan het hele sjalotteam!
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heel bijzonder, maar de smaak viel een beetje tegen. Service is prima. Prijs kwaliteit is niet in verhouding. Verder is het een leuke opzet wat betreft de indeling.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
De Sjalot is een restaurantje waar ik al lang eens wilde eten. Een afspraak met een oude vriend bleek een goede gelegenheid. De ontvangst was perfect en de sfeer vriendelijk en aangenaam. Het eten was verassend, goed en erg lekker. Eigenlijk meer haute cuisine dan de sfeer doet vermoeden en mijn verwachting was. En toch ruim voldoende. Een aanrader wat mij betreft.
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De porties van het 5 gangen chef menu waren erg klein. Het had meer het karakter van kleine hapjes dan een gerecht. Voor deze prijs hadden we toch net wat meer verwacht. Ook was het lang wachten op de gangen.
Arnaud H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Lekker gegeten op de donderdagavond. Rustig maar zodoende alle aandacht op onze tafel gericht. Proactieve en adviserende houding wat maakt dat je altijd meer eet dan je van plan bent :-)
Enige minpuntje. De frequentie dat de medewerker aan onze tafel stond. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Top avond gehad met verrassende gerechten en smaken.
Dankjewel Ineke voor deze mooie recensie!
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
We hadden een genoeglijke avond. Lekker eten. Verrassende smaken en mooi opgediende borden. En, een heel hartelijke en plezierige bediening.
Bedankt voor deze mooie recensie
slangenkruis .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
5-gangenmenu gegeten om een goede indruk te krijgen. De gerechten waren goed tot verfijnd klaargemaakt: de keuken kent haar vak en kookt met veel verstand van zaken. De minpunten: oncomfortabele zitplaatsen, storend hoog geluidsniveau (uitgesproken lawaaierig) en een vrijpostige, zelfs brutale bediening met weinig gevoel voor service. Bovendien wordt een creditkaart niet geaccepteerd onder de verwijzing: "Dat had u op onze website kunnen lezen". Onbeschoft dus....
Afgelopen zaterdag was u te gast in ons restaurant. U was van ver gekomen vertelde u. Dankuwel daarvoor. Fijn ook om te horen dat u lekker heeft gegeten. De desbetreffende avond ben ik (Sibrecht) aan uw tafel geweest voor een gezellig praatje. U gaf aan een hele fijne avond te hebben, bijzonder lekker te eten en u vond het gezellig in ons restaurant. Ook mijn sous chef Mike is bij u aan tafel geweest voor de uitleg van bepaalde producten die wij gebruiken. Later die avond sloeg die gezelligheid ineens om toen bleek dat u niet met de creditcard kon afrekenen. Michael gaf aan dat dit helaas geen mogelijkheid bij ons is en heeft nog samen met u gekeken waar de dichtst bij zijnde automaat was. Pinnen kon wel bij ons maar dit was geen optie voor u. Toen u eenmaal terug kwam kreeg Michael een scheldkanonnade van u over zich heen en bent u vertrokken. En zo heeft de avond ineens een vreemde wending gekregen.... Jammer!
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten.
Bedankt!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Regel wippen we eens binnen bij De Sjalot een kleine zaak net buiten het centrum van Nijmegen. Altijd originele gerechten en vriendelijke bediening. Recent is men duidelijk een ambitieuzere afslag genomen duidelijk meer de culinaire richting op. Voor die tijd waren de gerechten ook uitstekend maar de afgelopen meer was een en ander duidelijk nog een stuk verfijnder. Het tempo is rustig, dus neem er de tijd voor. De gerechten zijn zeer origineel en eigenlijk valt er niets op af te dingen. Van harte aanbevolen als je echt een wilt dineren met een ander smaakpallet.
Bedankt voor deze mooie recensie!!!
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Leuke en vlotte, vriendelijke bediening. Leuke, gezellige ambiance. Lekkere gerechten, mooi opgemaakte borden, die deels ook worden gepresenteerd door de kok/eigenaresse.
Enige "minpuntje" (voor ons als "zeer goede eters"): het mag wat meer zijn op het bord, wat grotere porties voor ons (we hadden 4-gangen menu). Waarmee we niet willen zeggen dat we met honger weggegaan zijn.
Beste Nicole, Bedankt voor deze mooie recensie. Naar aanleiding van wat wensen van de gasten zijn wij onze porties iets gaan vergroten. Maar nog steeds geldt er een verschil in het chefsmenu en het a la carte menu. Zie ook het prijs verschil en onze tips hierbij. Ik hoop jullie snel terug te zien.
pauline B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was een ware proeverij met veel variatie in smaak, geur en kleur., een feestje. De wachttijden zijn aanzienlijk ingekort, of de beleving van het wachten is verbeterd. Volgende keer graag ook gewoon kraanwater aanbieden, de kwaliteit ervan is in Nederland prima, goed genoeg voor elk restaurant.
Beste Pauline, bedankt voor je mooie recensie. Als mensen erom vragen bieden wij uiteraard karaffen kraanwater aan. Maar wij vragen mensen voor Earth Water te kiezen omdat hiermee de totale netto winst van dit bedrijf naar ontwikkelingslanden gaat om ook voor anderen schoon drinkwater te hebben. In onze ogen een heel fijn idee om op deze manier bezig te zijn met goede doelen. Misschien had dit iets beter gecommuniceerd moeten worden.
E. M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De gerechten zijn met zorg en aandacht opgemaakt, ik vond ze echter erg flauw en vlak van smaak terwijl ik het tegendeel had verwacht door de gebruikte kruiden en specerijen. Ook de wijnen waren niet bijzonder.
Voor de bestelling werden diverse suggesties gedaan als aperatiefje, dippers etc. Handig zou zijn de prijs erbij te vermelden.
Het eten was niet slecht, wel te duur naar verhouding hoeveelheden en smaak.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We werden hartelijk ontvangen door een enthousiaste gastheer die het ons de hele avond goed naar de zin ging maken. We bestelden het 5 gangen menu met daarbij ook 5 passende wijnen. De gerechten kwamen alleen te snel, na anderhalf uur hadden we al drie van de vijf gangen op. Wel was alles goed op smaak en werd gebruik gemaakt van originele en lekkere ingrediënten. De porties waren daarentegen aan de kleine kant. Ook de wijnen vond ik voor zes euro per glas erg aan de prijs. De service was top, het eten smaakte goed, maar in de prijs-kwaliteitsverhouding valt nog genoeg te verbeteren.
menno V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Eindelijk kunnen reserveren, tot nu toe zat het steeds vol.
Buiten begonnen en een karafje huiswijn besteld (zonder de kaart nog gezien te hebben). Dat was hij zeker. Het gevolg, 3 karafjes gingen erdoor. Deze bleken voor 20 euro pp op de rekening te staan. 60 euro voor net iets meer dan een liter rode huiswijn, dat vind ik wel erg gortig. Na bezwaar werd er 10 euro korting gegeven omdat twee karafjes dan toch voor de prijs van een fles (30 euro) gerekend hadden moeten. worden . Een wat bittere nasmaak.
Het ene voorgerecht stond na een uur op tafel, het andere voorgerecht na 2 uur. Vlak daar achteraan direct het hoofdgerecht. De keuken logistiek die avond was niet top.
We hadden ons op basis van de recensies en de kaart veel van het smaken festijn voorgesteld. Helaas viel ook dat tegen. Voor een totale rekening van 60 euro pp hadden we heel veel meer verwacht.
Maar misschien hadden we gewoon een slechte dag getroffen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Omdat wij meestal 'onvoorbereid' uit gaan eten kunnen we hier vaak niet terecht. De zaak is relatief klein en daarom nogal snel vol. Deze keer hadden we geluk en was er plaats, zelfs op het kleine terras voor de zaak. Het tempo is rustig, gemoedelijk net zoals het personeel.

De keuken is een mengeling van Frans/Arabisch/Marokkaanse. In eerste instantie van onoverzichtelijke menukaart maar daar vind je toch snel de weg in.

Heerlijke gerechten, origineel van smaak en goede bijbehorende wijnadviezen. Gewoon lekker en 'anders' eten.

Van harte aanbevolen.