De Sjalot

Groesbeeksedwarsweg 304A 6521 DW Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant De Sjalot

Ontdek de bijzondere combinatie van Franse en Arabische kooktechnieken bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Het eten van deze twee verschillende culturen zorgt voor heerlijke gerechten zoals jij ze nog niet kent.

Marokkaanse invloeden en Palestijnse kruiden geven de gerechten extra smaak. Ook gebruikt het restaurant groenten en planten uit eigen moestuin, zelf samengestelde specerijenmixen en ambachtelijk bereide crèmes. Hierdoor ligt op jouw bord heerlijk vers eten, opgemaakt tot de mooiste creaties.

De liefde voor het verbouwen en bereiden van de lekkerste producten proef je terug in het eten bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Laat je vertellen over de gerechten en geniet!

Meer informatie over restaurant De Sjalot

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant De Sjalot

pim S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Welkom is hartelijk maar te lief; ik wil alleen handen schudden bij binnenkomst als ik vaste klant ben. Uitleg van de gerechten mag wat korter en ik zou niet alleen de productkenmerken ervan noemen maar ook de productvoordelen. Een echte Nouvelle Cuisine zou ik beter hebben gevonden dan een Charmante Cuisine. Zet 2 grote-portie-gerechten of -menu's op de kaart, zodat je de grote eters als klant houdt. Beheers de temperatuur: het was erg warm en benauwd. Plaats wijnen met prijzen op de website en zorg ook voor een wijn onder de vier euro per glas. Wil u plat water of bruisend water? vervangen door: wil u water bij het eten? Het aanprijzen van het water voor een goed doel liever in tekst op de menukaart en niet mondeling. Er staan teveel tafels in de ruimte als het druk is. Problemen worden goed en vriendelijk opgelost. Gastheerschap professionaliseren: situaties zijn soms aandoenlijk. Waardering voor het personeel: 8. Na de verbouwing komen we wel weer eens eten.
D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Een warm bad, qua ontvangst, uitleg, heerlijke kleine kunstwerkjes op ons bord. De motivatie om vers, origineel en lekker te koken spat ervan af! Heerlijk gegeten en lang nagenoten. Bedankt! Het chefs menu is een echte aanrader.
Arian K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Héérlijk gegeten. Prachtige combinatie van verrassende smaken. wijnarrangement paste er ook prima bij. Absolute aanrader.
Dankjulliewel voor jullie lovende woorden. Met een opleiding bij de Meester van Smaak, Peter Klosse, doen wij erg ons best de juiste combinaties te zoeken in wijn spijs. Fijn dat dit zo goed uitpakt ;-)
Tot gauw bij de Sjalot
NenD .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hebben letterlijk en figuurlijk een heerlijke avond gehad. Vriendelijke en persoonlijke ontvangst door Janine, die ons een fijne avond heeft bezorgd. Heerlijk gegeten met het 7 gangen chef's menu, prachtige en heerlijke gerechtjes in een goed tempo geserveerd. De inrichting is sfeervol, maar de stoelen helaas niet comfortabel genoeg voor een lange zit.
Heel fijn dat jullie zo hebben genoten van ons zeven gangen diner. Aanstaande zomer staat er een fikse verbouwing op de planning en krijgen we nieuwe prachtstoelen. Komen jullie dan weer? Zou leuk zijn :-)
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Zeer verfijnde smaak met prachtige opmaak. Kleine gerechten, heerlijk wijnarrangement en zeer persoonlijke bediening. Voortreffelijk. Voor de fijnproever.
Bedankt voor deze mooie recensie.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Heerlijk en mooi gegeten op een leuke plek met erg aardige obers. Heerlijk avondje uit.
Enig minpuntje misschien dat tafels/stoelen erg krap opgesteld staan.
Maar .... zeker gaan proeven...
Bedankt voor jullie mooie recensie. Aanstaande zomer staat er een flinke verbouwing op de planning. Komen jullie dan weer gezellig dineren? Half augustus gaan we weer open met een vernieuwd en verbeterd interieur :-)
Tom G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Het eten was heerlijk. Alleen voelde het soms wat opdringerig zoals de bediening het wijnmenu probeerde te verkopen, of een bonbon bij de koffie. Tevens vind ik het vreemd dat je een aperitief serveert, maar deze wel in kosten brengt à een volledige gang. Ook een fles water à € 6.50 vind ik erg prijzig. Dit doet overigens niks aan het eten af dat echt geweldig is zeker in combinatie met de heerlijke organische wijnen!
Fijn dat jullie heerlijk hebben gegeten. Wij steunen Earth Water die met de volledige netto winst van het bedrijf drinkwaterbronnen laat graven in ontwikkelingslanden.
Tot ziens bij de Sjalot
D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Heerlijk gegeten van gerechten waar heel veel aandacht aan is besteed. Elke gang van het chefsmenu was op zich steeds weer een aangename verassing. Bedankt!
Bedankt voor de mooie recensie
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Het eten was heerlijk, maar de bediening liet helaas echt te wensen over. Terwijl het erg rustig was (2-3 tafels bezet), moesten wij zelf 45 min na het serveren van ons aperitief om de kaart vragen, om 20 min later weer te vragen of we konden bstellen. Vervolgens werd ons gevraagd de kaart terug te geven zodat ze deze aan andere gasten konden geven, zonder dat we hadden besteld. Daarna mochten we dan bestellen? Toen we het 7 gangen menu hadden besteld, kregen we de vraag of we misschien een broodmandje met dips wilden bij bestellen, terwijl we dus al 75 min aan tafel zaten te wachten. Vervolgens gingen er meerdere dingen mis met ons wijnarrangement (wijn pas aan het einde van het gerecht geserveerd etc). Aangezien de beleving/bediening een groot deel is van je gezellige avond uit, valt ons eindoordeel niet zo hoog uit.
Bedankt voor uw recensie. Fijn dat jullie heerlijk hebben gegeten. Op dit moment worden onze gastheren en vrouwen getraind op het gebied van gastvrijheid. Bedankt voor de terugkoppeling. Wij werken hieraan. Tot ziens bij de Sjalot
V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Zelden zo heerlijk gegeten. Ieder gerecht was een plaatje. Niet te veel, niet te weinig. De witte huiswijn was een beetje vlak, weinig afdronk.
Bedankt voor de recensie. Op dit moment zijn wij bezig met zoeken naar een kwalitatievere huiswijn. Tot ziens bij de Sjalot
A.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten bij de Sjalot. Zeer warm ontvangst in een kleinschalig restaurant. Heerlijke en verrassende gerechten gegeten. Smaak, textuur en opmaak was zeer goed en verzorgd. Zeker een aanrader!
Tonnis T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
prima
S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Zeer vriendelijk en zorgzaam ontvangen en heerlijk, bijzonder en verassend gegeten! Prachtige gerechten met mooi op elkaar afgestemde smaken.
ineke S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Heerlijk gegeten, met volop aandacht voor ons gezelschap....we voelden ons gezien .....in meerdere opzichten!

Leuk om de ontwikkeling mee te maken van dit restaurant......
Henri H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
zeer lekker en exclusief/apart gegeten.
sommige obers waren slecht te verstaan
vooral ook omdat het geluid niet gedempt wordt
geen vloerbedekking, gordijnen oid
wibeij .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Een bijzonder restaurant met bijzondere gerechten.
De gerechten zijn veelal klein van omvang, maar groots in smaak en samenstelling.
De vijf gangen waren echter voldoende om onze eetlust te stillen.
W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Verrassend en bijzonder. Intiem en verzorgd. Gastvrij en attent. Jammer dat we zo lang hebben gewacht met een bezoek aan De Sjalot. Voor iemand die eens een keer wat ander wil dan het geijkte is dit zeker een aanrader. en wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar!
W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Vegetarische menu is eenzijdig. Veel geitenkaas (3 van de 5 gangen) als substituut van vlees. Sommige gerechten zo klein dat proeven wat je eet moeilijk wordt. Arabische invloed had meer gemogen. Beetje teleurgesteld.
J.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten! Bijzondere smaken, mooi opgediend, precies goede porties.
De ontvangst en bediening is soms wat erg 'blij', mag wat ons betreft wat terughoudender.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Europese/Arabische keuken. Prima sfeer en bediening. Aanbeveling voor iedereen die genoeg heeft van de Tapas concepten.