De Sjalot

Groesbeeksedwarsweg 304A 6521 DW Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant De Sjalot

Ontdek de bijzondere combinatie van Franse en Arabische kooktechnieken bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Het eten van deze twee verschillende culturen zorgt voor heerlijke gerechten zoals jij ze nog niet kent.

Marokkaanse invloeden en Palestijnse kruiden geven de gerechten extra smaak. Ook gebruikt het restaurant groenten en planten uit eigen moestuin, zelf samengestelde specerijenmixen en ambachtelijk bereide crèmes. Hierdoor ligt op jouw bord heerlijk vers eten, opgemaakt tot de mooiste creaties.

De liefde voor het verbouwen en bereiden van de lekkerste producten proef je terug in het eten bij Restaurant de Sjalot in Nijmegen. Laat je vertellen over de gerechten en geniet!

Meer informatie over restaurant De Sjalot

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Sjalot

H. V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We hebben erg genoten van een gezellige, zwoele avond met overheerlijke gerechten! Wij zijn fan van de Frans-Arabische stijl! De gerechten zijn met passie bereid en met veel zorg opgemaakt: elk gerecht een kunstwerkje op zich! Erg gastvrije en kundige bediening.
Het terrasmeubilair is het enige wat een beetje achterblijft bij de kwaliteit en uitstraling van het restaurant, maar we begrepen dat dit binnenkort zou worden vervangen.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We hebben fantastisch gegeten! Mooie pure gerechten heerlijk gekruid. Mooi opgediend!
Leuk ontvangst en enthousiaste bediening!!
Rob en Jeanette
Tonnie D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
De gerechten waren apart en goed, het was bewerkelijk eten.
De ambiance viel ons tegen. De prijs-kwaliteit verhouding ook. De Malbec wijn die we bestelden kostte 32 euro, exakt diezelfde wijn kost in de reformwinkel 8 euro! De bediening was keurig gecodeerd en ingestudeerd, maar niet authentiek en miste ziel. Er werd niet echt contact gemaakt, het voelde allemaal wat vervreemdend.
We zullen hier niet terugkeren.
René V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Fantastische namiddag / avond gehad; prachtig opgemaakte gerechten, geïnspireerde medewerkers en vooral heerlijk eten ... Aanrader!
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Prachtig opgemaakte borden. Met liefde bereid. Met een eigen kijk op koken verrassende gerechten. Een aanrader!
Rita H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Wat hebben wij een heerlijke avond gehad.
De ontvangst was prettig en we werden meteen begeleid naar een gezellig gedekte tafel in de schaduw op het terras.
Wij hebben gekozen voor het verassingsmenu van de chef en hebben veel verassende gerechten mogen proeven.
Ook hebben wij gekozen voor een aantal bijpassende wijnen.
Onze gastheer was goed op de hoogte van de gerechten en is een prettige man om aan tafel te hebben.
De gastvrouw ( een jongedame ) had duidelijk de leiding over de bediening. Veel verstand van wijn en gerechten. Heel veel dank hiervoor! Ook fijn om te zien dat de 2 samen veel plezier in hun werk hebben en zeer goed op elkaar ingespeeld zijn. De Chef(Fin) kwam ook nog even een babbeltje maken met ons!
Al met al een geweldige culinaire avond gehad.
Lenie D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
De kwaliteit en smaak van het eten was prima. Bediening was goed, erg attent en vriendelijk. Heerlijk op het terras gezeten. Wij vonden de prijs erg aan de hoge kant, voor een fles water, brood met lekkers vooraf en een mezze schotel, de vleesvariant met een heerlijke (kleine) tajine gevuld met kip, 2 glazen bijpassende wijn. De rekening bedroeg € 81,50. Zoals gezegd, alles goed alleen de prijs vonden wij erg hoog.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Heerlijke, creatieve gerechten! Wij hadden gekozen voor het 5 gangen-verrassingsmenu van de chef, aanrader! Wij komen zeker nog terug!
B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Zeer lekker en smaakvol, verrassend, er wordt hier met liefde gekookt en geserveerd!

Ook leuk dat een deel uit eigen moestuin komt. Erg fijne afstemming v wijnen op de gerechten. Vooral de dessertwijn (ausslese) was top!
Jessica T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
In tijden niet zo lekker in Nijmegen gegeten!
R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Smakelijk vijfgangenmenu gegeten. Ik moest die avond nog de nachtdienst in, dankzij strakke planning van het personeel en de keuken dit uitstekend kunnen halen. Leuk restaurant!
Lucie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
gezellige avond gehad met heerlijk eten. met name het vegetarisch hoofdgerecht zag er erg goed uit (iedereen had dat wel gewild!!)
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk en apart gegeten.
5 verrassingen van de kok was ook echt een verrassing. Heerlijke wijnen niks aan af keuren . hele avond gezeten in een ongedwongen sfeer maar toch hoogstaande culinaire standjes.

Voor herhaling vatbaar
Helma O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Bijzonder lekker gegeten, menu van de chef en hele prettige bediening!
H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
We hebben geweldig genoten van het eten bij Sjalot. Zeer gastvrij, zeer veel gevoel voor presentatie en mooie smaken. De opmaak van de gerechten waren prachtig en waren allemaal orgineel en spectaculair.
Een geweldige aanrader.
Daan W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Ontzettend goed vegetarisch gegeten, met extreem vriendelijke bediening met kennis van zake en veel charme. Ondanks dat het niet druk was, duurde het wel wat lang voordat we bediend werden.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
De prijs-kwaliteitsverhouding is erg gunstig bij de Sjalot. De ontvangst is hartelijk doch professioneel. Het wekt sympathie op dat er personeel geworven met in hun woorden een 'afstand tot de arbeidsmarkt'.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Eten met liefde bereid, enorm sympathieke sfeer. Heel bijzondere combinaties van smaken en lekkere biologische wijnen. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader!
Estijn N.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Fantastisch gegeten, wat een verwennerij! Bediening was zeer vriendelijk en ook het wijnarrangement paste uitstekend bij het 5-gangen menu. Ik kom graag terug!
Jitske H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Heerlijke, bijzondere gerechten met daarbij ook prima passende wijnen. Vijf gangen menu was voor ons precies goed. Zeker voor herhaling vatbaar!