De Sjalot

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Riet65 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekkere smaken zoals bij de bestilla. Toen wij in Marokko op vakantie zijn geweest hebben wij dit gegeten maar deze vonden wij beter. Wij hebben het chefs menu gegeten en daar zat hij bij. Wat een heerlijke verrassing zeg. Wat een smaken. Drie gangen compleet in de watten worden gelegd. Tot snel mensen. Mvg Riet en Toon.
Mirix .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het was erg lekker sjalotjes. Jullie hebben echt een kwalitatief goede keuken met unieke gerechtjes. De mezze schaal was erg lekker. Ook de vrouw was er zeer over te spreken en dat is altijd een monsterlijk moeilijke eter. De wijnen zijn uniek en prijs kwaliteit vehouding zijn goed
Ronaldt .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij komen vaker bij dit restaurant omdat wij de kwaliteit van hun eten erg apprecieren. Het is altijd goed en van hoog niveau. Zo ook deze keer waarin wij kozen voor een mooie dip met huisgemaakt brood (en dat proef je)vooraf. Daarna een viergangendiner op hun terras. Verfijnde smaken. Onder de parasol en tussen de beplanting keken wij uit over het mooie plein. Goed gekozen wijnen bij de gerechten. Over de Marokkaanse huiswijn waren wij zeer te spreken.
Smaken die niet bij ieder restaurant te vinden zijn.
En als afsluiter de parfait. Hemels.
Tot zeer binnenkort want jullie kaart blijft prikkelen.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na eerst buiten op het terras geïnstalleerd te zijn i.v.m het weer toch maar besloten om binnen te gaan eten. Wat gelukkig geen enkel probleem voor de bediening bleek te zijn.
Minder voor mijn tafelgenoot was dat in het restaurant zicht had op het handmatig vullen van de koffiebonbon (dadel) misschien handiger om deze handelingen uit het zicht van de klant te doen.
We zijn begonnen met broodplankje met drie soorten dips. Aanrader!
Amuse was een toppertje.
Ikzelf had als hoofdgerecht tajine met vis, een explosie van smaken...heerlijk dit gerecht moet je gewoon gaan proeven.
Mijn man koos voor de tajine met lam, ook qua smaak prima, wel jammer dat er veel kleine botjes inzaten en weinig lam. Hij heeft echter op dat moment ervoor gekozen om hier niets van te zeggen.
Men kan niet zeggen dat wij expliciet grote eters zijn. Maar wat ons betreft mag - lees ook omdat het allemaal zo lekker smaakt - het bijgerecht best wat meer zijn:)
Ik kan de Sjalot zeker aanbevelen.
Marcelhk .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik heb enorm genoten bij de sjalot. Het eten is er erg lekker. Ik had een tajine en mijn vriend een ander lekker gerecht. De wijnen zijn biologisch en bijzonder. Goede kundige bediening en fijne sfeer.
Melissa_45 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bijzondere gerechten. Arabisch Frans kom je niet zomaar ergens tegen. Gedurfd maar o zo lekker. Wij kwamen bij toeval bij de Sjalot terecht en jullie gaan oms hier vaker zien. Zowel het keuken team als de zwarte brigade beheersen uitstekend hun vak. Lekkere open wijnen per glas te bestellen. Alleen snappen wij de prijs niet helemaal. Hoe kunnen ze voor dit geld zo lekker koken?
Martine O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mijn vriend en ik kozen het chefs menu met een broodplankje vooraf (aanrader!). Het eten was heerlijk; goed gekruid, duidelijk met aandacht klaargemaakt. Ook de bediening was erg vriendelijk, er hangt een ongedwongen sfeer en er werd aan alles gedacht. Wij komen zeker nog een keer terug!
MerelGo .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Mooi terras. Fijne ontvangst. Lekker druk. Gaf ons een goed gevoel. Je moet toch altijd maar weer afwachten als je ergens voor het eerst naartoe gaat. Deze plek heeft haar belofte waar gemaakt. Lekker eten. Alles vers en goed bereid. Petje af voor het keukenteam. Verhalenderwijs kwamen de gerechten op tafel. Altijd leuk om achtergronden over de producten te horen. Wij komen terug.
Stella567 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wil je een keer bijzonder en lekker eten? Dan is dit restaurant een echte aanrader. Hierbij beveel ik het chefsmenu van harte aan. Bastilla, gekonfijte aubergine met romige kaassaus en walnoten. Daarna een tajine met kip en en een irakese salade met granen en groentemousse. En een geweldig dessert achteraf. Er is veel keuze uit mooie wijnen. Waaronder de marokkaanse wijnen er voor ons uitsprongen. Met een goede koffie en voor mijzelf een marokkaanse thee hebben wij de avond prettig afgesloten!
R-ans .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met een fijne proeverij met dips begonnen. Onder begeleiding van goede wijnen die zorgvuldig gekozen werden bij de gerechten door het bedienend personeel.
Ze voelden fijlloos aan wanneer de volgende gang kon komen en reageerden steeds adequaat. Over het eten ook niets dan lof. Het vlees botermals, de sauzen bijzonder gekruid en zelfs de bijgerechten waren zeer speciaal. Met zelfgemaakte bonbons en een lekkere kop koffie sloten wij een fijne avond af op hun mooie terras die net wat buiten het centrum ligt waar je heerlijk kan vertoeven. Tot snel.
Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Afgelopen vrijdag tijdens een korte vakantie heerlijk gegeten in een erg leuk restaurantje.
Begonnen met door de kok zelfgemaakt brood met verschillende dips. We hebben gekozen voor een 3 gangen diner. En echt alles vonden we lekker. De bediening doet echt zijn best om het naar je zin te maken, zodat we een zeer geslaagde avond hadden. We hebben het personeel de wijnen voor ons uit laten kiezen. En dit klopte helemaal qua smaak met het eten.
Volgende vakantie hopen we weer in de buurt te zitten. Want we willen echt een keer terug naar De Sjalot! Bedankt
Onzerecensies .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Teleurstelling! We hebben geen commentaar op het eten maar zijn met een kater weggegaan. We kwamen goedgemutst aan omdat onze dochter haar universiteit had afgerond. De tafel voor 5 was zo krap dat het niet mogelijk was om te gaan zitten. De bediening vertelde dat het wel lukt. Na wat schuiven van buren konden we plaatsnemen. Aan een zijde rugleuning tegen rugleuning, aan de andere zijde zat onze dochter met haar elleboog tegen de elleboog van een buurgast. Bij het opnemen van onze keuze bleek dat het menu van de chef alleen mogelijk was voor een hele tafel. Toen wij aangaven dat het jammer was dat dit niet op de kaart werd vermeld sprak de houding boekdelen. Voor ons duidelijk zichtbaar werd het ongenoegen gedeeld met ander personeel en vanaf dat moment hebben we het onvriendelijke karakter gemerkt en begon voor ons het wachten: we bestelden een fles wijn maar moesten er na een lange tijd weer om vragen, de fles witte wijn van € 38,- heeft zonder koeling op onze tafel gestaan, een van onze dochters had geen voorgerecht genomen en heeft een uur en drie kwartier moeten wachten voordat ze een bord eten op tafel kreeg. De meeste van ons waren op dat moment (22.00 uur geweest terwijl we om 20.15 uur aan tafel gingen) al over de honger heen. Geen aanmerkingen op het eten maar het is wel zwaar overprijsd. We zijn afgegaan op de goede recensies maar kwamen met een kater buiten.
KeesMMm .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Lekker gegeten bij de sjalot. We komen hier vaker en nemen iedere keer andere vrienden mee en iedere keer is het helemaal top. Goede wijnadviezen en smakelijke biertjes. Ik en mijn vrienden hebben gekozen voor het chefsmenu en dat was mij toch een partij lekker. Vooraf hadden we iets met brood en dat was zelfgemaakt, en dat was ook wel te proeven ook. Super lekker en vers.
Edwin T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Met gezelschap van 4 gegeten. We zijn gegaan voor het viergangenmenu. Toen hadden we al een broodmandje met lekkere dips achter de kiezen. Voorgerecht de veelgeprezen Brick a 'l Oranje. Erg lekker de combinatie van de krokante korst en de zachte vulling. Had wellicht nog iets meer Orange en wat minder Chevre mogen zijn maar mooie starter. Tussengerecht de couscoussalade. Fraai geserveerd, subtiele smaak. Anderen hadden de bouillon. Werd uitgeserveerd met een schenkkan. De Verveine gaf er net die bijzonder twitch aan. Hoofdgerecht tajine, voor mij met vis voor mijn disgenoten de lamstajine en de Grande Mezze. De vistajine vis prima gegaard de saus heel erg lekker. Vol maar niet overheersend. De lam boterzacht. De Grande Mezze een feest voor het oog, een rijk palet aan geuren, smaken en bites. Nagerecht de aangeklede koffie. Dit is met huisgemaakte bonbons. Een letterlijk en figuurlijk machtige afsluiting.
Bediening vriendelijk, toegankelijk. Decor niet ongezellig maar je komt hier echt voor het eten.
Ik twijfel tussen een 8 en een 9 maar vanwege de lange wachttijd tussen tussengerecht en hoofdgerecht ga ik dan toch maar voor een 8. Zo'n goed restaurant moet je scherp houden!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bij toeval terecht gekomen bij de Sjalot. Heerlijke Arabische gerechten met ontzettend veel smaak. De tajine met lamsvlees en pruimen was fantastisch. De bediening is uiterst aardig. Goede wijnen. Ik kom zeker terug!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Wat een mooie ontvangst, een heerlijk broodplankje (echt the best ever) en een gemoedelijke sfeer.
Alles duidelijk vers (uit eigen moestuin begrepen we later) en een mooie mix van de Arabische en Franse keuken.
We namen de reis door het menu met een combiplateau, werkelijk overheerlijk.
De chefkok(kin!) kwam ook nog even een praatje maken, dan voel je je echt gast.
Een restaurant dat qua smaak verrast, qua ontvangst begeisterd en het ook nog eens maatschappelijk, sociaal en biologisch helemaal voor mekaar heeft. Wij komen terug.
Wibeij .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We besloten op onze huwelijksdag te gaan eten bij het door ons nog niet bezochte De Sjalot. Wel hadden we goede recencies gelezen. Die zijn gisteravond helemaal bewaarheid. Wat een bijzonder en smaakvol eten. Smaakcomposities welke we grotendeels niet kenden maar verrassend heerlijk waren en uitstekend accordeerden. Smaakvol ook de wijze waarop de gerechten werden opgediend: mooie creaties. Prima ook de vriendelijke bediening, welke goed adviseerde en gedetailleerde informatie verstrekte over de samenstelling van de gerechten. En dat allemaal in een mooie entourage. Een restaurant om terug te komen.
Remy1980 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten bij dit leuke restaurantje in nijmegen oost. Lekkere smaken. Onbekend ook. Wij hebben de koks hun gang laten gaan en gekozen voor het chefs menu en dat vonden wij verrassend. Een goede wijn gedronken bij de gerechten een Sauvignon. Mooie gerechten, biologisch en dat spreekt ons aan. Eerlijke prijs voor de producten.
Sander-h .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Lekker gegeten, heerlijk gedronken. Prima avond uit op het terras. Fijn horeca plein met uitzicht op de overkant waar andere terrassen zijn en toch zit je beschut. Het eten sprong er hier echt uit. Nog niet eerder frans arabisch gegeten maar ons zie je hier terug. Mooie smaken.
Halucobo .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Een verrassend restaurantje in Nijmegen-Oost: de hollands ogende huiskamer en dito personeel serveert een verfijnde Arabische keuken. De gerechten zijn mooi opgemaakt en worden opgediend door enthousiaste mensen. Hou er wel rekening mee dat de porties aan de kleine kant uitvallen.