De Sirenes

Kerkstraat 53-55 5401 BD Uden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Sirenes

• Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Op een doordeweekse dinsdag met drieën wezen eten, de laatste keer in het weekend was in verband met het geluid niet echt een succes.

Onze dochter koos als voorgerecht de Gamba’s met knoflook, feta en pikante tomatensaus en als hoofdgerecht de Bifteki of te wel met feta gevuld gekruid gehakt met frites, rijst en salade. Zij was hier erg enthousiast over.

Mijn vrouw en ik kozen voor de Mezedes Atalante of te wel een diversiteit van Griekse gerechten feitelijk voor diegene die de keuken wil leren kennen. Allemaal heel lekker alhoewel de Gyros saganaki wel heel erg zout was, volgens ons moest de kok wel verliefd zijn.

Wat wij echter bijzonder vervelend vonden was dat de gerechten niet tegelijk werden geserveerd maar ook niet echt apart van elkaar. Telkens als je halverwege een gerecht was werd er in een keer weer iets bij geplaatst.
Op deze manier heb je geen tussenpozen om even te rusten maar je kunt ook niet inschatten wat er nog allemaal moet komen met als gevolg dat je snel te veel van iets eet.
Wij vonden het in ieder geval niet erg prettig.
Overigens waren de gerechten op een wat te zout was allemaal heel erg lekker.

Niet tegenstaan wij een tafel bij het raam hadden en dus helemaal aan een kant van het restaurant zaten werd het al snel erg luidruchtig toen het drukker werd, dit heeft volgens ons alles te maken met de harde materialen die zijn gebruikt en de lange smalle ruimte.
Hier zou zeker met geluidsabsorberende materialen goede resultaten geboekt kunnen worden wat het bezoek vele malen aangenamer zou maken.

Al met al een hele gezellige avond met over het algemeen lekker eten, goede wij en een zeer vriendelijke bediening. Die laatste mogen wel iets beter op de tafels letten en wat minder met zijn drieën of vieren achter de bar staan.
Dit alles voor een redelijke prijs, alleen zo jammer dat je zo snel last van het geluid hebt.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Even in Uden en gegeten in "de Sirenes".. Geweldig! De ambiance, de bediening.. Mijn vriendin kan niet veel op en vroeg om doggybag.. "Ik ben blij dat u dat vraagt" was het antwoord.. Een Ouzo als welkomstdrankje.. Alles was perfect.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wij wonen niet in Brabant, maar hebben een weekendhuisje, en eten regelmatig bij dit lief'lijke zaakje, en vinden het super gezellig. Ons kleine hondje mag ook altijd mee en zit stilletjes onder de tafel. Verder een voortreffelijke keuken met echt heerlijke gerechten. Begrijp dat er binnenkort een nieuwe kaart komt, nou wij zijn benieuwd en komen gauw terug. De bediening is ook perfect,en lekker ruimte tussen voor- en hoofdgerecht. Wij wanen ons altijd in een oud grieks restaurantje met goeie sfeer en persoonlijke aandacht. Zeker aan te bevelen.
Denood .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Geweldig lekker eten, gezellige bediening. Goede kok. Echt een aanrader. Wij komen hier al jaren over de vloer. Nogmaals een aanrader.
Coolie .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Een leuk klein Grieks restaurantje waar je ook zonder te reserveren met zijn tweetjes uit eten kunt gaan. Gewoon onverwachts binnenlopen en dan proberen ze er altijd een mouw aan te passen. Je kunt dan even buiten op het terras wachten en alvast iets te drinken nemen.
Het eten is er prima heerlijke Griekse gerechten, de bediening probeert het je naar de zin te maken. Het geluid lijkt soms wat op een "kippenhok" maar is ook wel gezellig.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Zaterdag met vieren wezen eten en gekozen voor de traditionele Grieske gerechten, zowel het voor, het hoofd en het nagerecht viel niets op aan te merken.
Begeleid met lekkere wijnen en een goede bediening maakten het geheel compleet.
Wij waren met zijn allen wel van mening dat de tijd tussen bestelling en het opdienen aan de lange kant waren.

Echt een nadeel is dat als je zoals wij midden in het restaurant zit, er geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt. Dit is ons al eerder opgevallen en werd wederom bevestigd.
Het restaurant is een lange pijpenla met harde muren en tegelvloer waarin al het geluid weerkaatst. Zodra het wat drukker wordt is het een grote bron van herrie, dat is ook de reden dat ik het decor ten opzichte van de vorige keer verder naar beneden aanpas.

Al met al erg lekker eten en prima bediening maar volgende keer eens midden in de week gaan eten, misschien is het dan minder druk.
Margeertje S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Knusse ambiance, niet zoals gewoonlijk bij een Griek moet de tafel per avond drie keer bezet zijn geweest. Eten is prima, prijs/kwaliteit is goed.
Bediening is altijd bezig het je naar de zin te maken.
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Een leuk klein Griekje. Eten niet bijzonder, maar zeer leuke bediening met persoonlijke aandacht, zeker als je hier vaker komt, door de familie/eigenaren.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Op eerste kerstdag zijn we met een gezelschap van 19 mensen hier wezen eten, wij waren de tweede groep en konden vanaf 19:30 uur terecht.
Bij binnenkomst begon het er mee dat er 2 stoelen tekort waren zodat wij plaatsen tekort kwamen, hier werd uiteindelijk met veel moeite een oplossing voor geboden door de tafels iets uit elkaar te zetten totdat er 2 stoelen tussen pasten.
Aan de ene kopse kant van de tafel zaten 2 personen (elkaar in de weg) anders kon men het gezelschap niet kwijt, aan de andere kant liepen de obers keer op keer tegen mijn stoel aan tijdens het bedienen. Iedere vierkante meter was benut om maar zoveel mogelijke stoelen te plaatsen.
Na precies een half uur kwam men vragen of wij iets te drinken wilden, vanaf dat moment moet ik zeggen liep de bediening wat drinken betreft vlot.
Na precies 2 uur hadden wij ons voorgerecht en rond 22:45 uur kwam het hoofdgerecht, tegen de tijd dat wij toe waren aan het dessert was er buiten ons gezelschap en het personeel niemand meer aanwezig. Wij waren om 00:30 uur thuis terwijl wij in Uden wonen.
Laat ik bovenstaande buiten beschouwing dan moet ik zeggen zowel het voorgerecht, het hoofdgerecht als ook het dessert goed verzorgd waren.
Het eten was smakelijk, prima op temperatuur en werd gelijke tijd uitgeserveerd, toch een hele kunst met zo’n gezelschap op eerste kerstdag. Compliment voor de keuken.
Al met al denk ik dat je hier buiten de kerst om goed kunt eten en vriendelijke bediend wordt, het restaurant blijft een pijpenla met alle gevolgen van dien, met name voor het geluid dan.
Toch een heel verschil met ruim twee en een half jaar geleden en dat natuurlijk in positieve zin.
Wilenwiel .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Verscheidene keren hier gegeten, probeer eens de specialiteiten, nooit tegengevallen, altijd goed. Bediening altijd zeer vriendelijk.
Xfrx .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Uitstekend gegeten. Ik had een grilschotel, mijn vrouw een stoofschotel. Samen met twee behoorlijke glazen wijn, net 40,-. Voor die prijs, een 9 voor het eten wat mij betreft. Water kwam ongevraagd op tafel, iets wat je niet snel ziet. Gratis Ouzo vooraf samen met wat olijven.