De Silveren Spiegel

5 gangen menu 57.50€

4 gangen menu 48€

3 gangen menu 39.95€

Over het restaurant De Silveren Spiegel

Een bijzondere plek om uit eten te gaan met een eeuwenlange historie. De chefkok is iemand die graag zijn beste beentje voorzet en je laat genieten van een bijzondere selectie gerechten. Aantrekkelijk samengevat in een 3, -4, -5 of 6 -gangen menu met uitsluitend hoogwaardige Nederlandse producten. Een smaakbeleving van de bovenste plank! Het geheel omlijst met een goede en vriendelijke bediening.

Meer informatie over restaurant De Silveren Spiegel

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zaterdag 18.00 - 22.00 uur

6,8
5,9

Jouw recensie over het restaurant De Silveren Spiegel

Tiemen D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
We rennen aardig wat Michelin restaurants af maar wat ons betreft hadden ze er hier ook een achter kunnen laten. Goed eten met passie gemaakt. Verfrissende smaken. De chef is de zoon van de eigenaars en is nog maar 24 jaar. Daar gaan we nog wel meer van horen !
Microchip Technology M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Super restaurant in een prachtig gebouw met interessante historie. Erg leuke bediening met veel passie en enthousiasme. Thanks for a great dining experience - Microchip Technology
antoine G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
zeer aangenaam restaurant het eten was origineel ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ferry B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Dit is beter dan menig sterren restaurant, de ontvangst is als een warm bad, je voelt je welkom. De gerechten zijn echt een schilderij om te zien, en de smaken daar van verwonden we ons telkens,
M. G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Vlak voordat zij tijdelijk de deuren sloten voor een grondige renovatie aten we hier met 9 man aan een prachtige gedekte tafel. Alleen maar lovende woorden voor dit geweldige restaurant!! De gerechten waren ware kunstwerkjes, de service uitmuntend en de locatie heel bijzonder.. zien is geloven. Een echte aanrader!! Bedankt voor de geweldige avond!
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
top gegeten, mooi uitgebalanceerd menu, seizoens gebonden, met hoogwaardige Nederlandse producten, mooie cuissons en goed op smaak, jonge chef Yves van der Hoff begrijpt het. vakkundige bediening, en wijn advies onder de leiding van maitre Jim van der Hoff,en zijn vrolijke en stralende vrouw Francisca. Mooi familie bedrijf, met fijne professionele mensen. Ik kan het iedereen aan aanraden, een parel in de binnenstad!
Capo D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vandaag genoten van een zesgangen diner met wijnarrangement! Fantastisch werk van de jonge chef Yves van der Hoff en zijn brigade! Uitstekende wijn keuzes van maitre van der Hoff! Bediening zeer vakkundig! Ster waardig!
Bora932 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Erg lekker gegeten met de restaurantweek, mooie zaak, goede en vriendelijke bediening en verfijnde gerechten. Klein minpuntje dat het decor er wat stoffig uitzag.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Waaaauw, wat een mooi authentiek restaurant! Het is alsof je in een museum zit. We namen de aanbeveling van de Chef, 5- Gangen, een menu met uitsluitend luxe Nederlandse ingredienten. Ik wist niet dat Nederland zoveel moois te bieden had! Uiteraard nog met een goede toelichting van het gerecht.Echt pure smaken en prachtige kunstwerken op het bord! Dit alles gecombineerd met een mooi gebalanceerd wijnarrangement, een heerlijke en verrassende aanvulling bij de gerechten. Tevens met enkel wijnen die een hoge score hebben behaald bij oa Winespectator! Wat een verwennerij op ons 10 Jaar samen! Team De Silveren Spiegel, bedankt voor de onvergetelijke avond!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Ik kom net uit de silveren spiegel en had me voorgenomen om morgen een recensie achter te laten maar het moet nu! Wat een briljante avond was dit! Authentieke Amsterdamse sfeer, met Hollandse pot verpakt in een culinair feest! Nooit verwacht dat het Nederlandse eten wat je moeder vroeger op tafel zette tot zulke diepgaande smaaksensaties kan leiden. Bereid door een vakkundige en zeer professionele chefkok (21jaren jong!!!). Een entourage aangevuld met uitmuntende bediening die zonder vragen al onze wensen vervulde. Een sommelier met jaren lange ervaring die met volle overgave en passie de juiste wijn bij elk gerecht wist te presenteren. Na onze rondleiding door het fantastische 17e eeuwse pand (1614) vroegen wij ons af, waarom geen ster?! Dit restaurant is een absolute aanrader voor een ieder die zich wil laten verrassen door de wonderen van de Hollandsche keuken, bedankt mannen!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
De Silveren Spiegel verdient een ster! Wat een topavond hadden wij gisteren, met het fantastische Hollandse menu van de zeer jonge maar zeer ervaren en fantastisch kokende chef Yves (en zijn team)!
Alledrie de gangen waren even fantastisch en ontzettend goed gecombineerd met de wijnen. Voor mij sprong vooral het super malse vlees van het hoofdgerecht eruit.
De amuse vooraf was een hele lekkere verrassing, het mousserende huisaperitief is een aanrader!
Wat een mooie en goede uitleg van het personeel over het pand en zijn historie en natuurlijk over de gerechten, allen met Hollandse producten bereid.
Ga zo door! Wij komen zeker terug!
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Duidelijk was dat er grote zorg aan de drie gangen besteed was. Normaal zijn 3 gangen te veel voor mij, maar met deze gedoseerde hoeveelheden ging dat makkelijk. Oerhollandse ingredienten zoals boerenkool en rode biet waren op originele wijze verwerkt in voor- en hoofdgerecht. En alle drie de gerechten waren heerlijk.
Wel moesten we wat lang wachten op ons nagerecht, wat te begrijpen valt door dat alle tafels bezet waren (wegens de restaurant 10-daagse?).
Erg lekker gegeten in een prachtig pand. Alleen jammer dat je de geschiedenis van het pand meerdere malen hoort omdat ze het aan elke tafel, weliswaar, enthousiast vertellen.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Allereerst was de locatie al een enorme beleving. Restaurant gevestigd in 2 karakteristieke pandjes uit 1614. De ruimten met tafeltjes waren heel intiem en knus. De bediening was bijzonder gastvrij. Het eten was subliem! we hadden een 6-gangen !! menu met een wijnarrangement. De smaakcombinatie waren verrassend en voortreffelijk. De avond was helemaal volgeboekt, maar geen enkel moment voelden wij ons gehaast terwijl wij bijna de hele avond getafeld hebben. Wij gaan zeker nog eens terug.
galois .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
In een leuk oud pand in een rustig straatje dichtbij CS.-
Het is luxe wat goed te zien is aan het zilveren bestek (jammer van het niet bijpassend broodmesje), wijnglazen en stevig linnen. Ook vallen de vele toeristen mij gelijk op. De zaak was vol en wij waren volgens mij de enige Nederlanders.

Het eten is erg lekker en mooi opgemaakt. Ik ben regelmatig in sterrenrestaurants geweest en dit deed er zeker niet onder aan. Ook qua prijs niet hoor...

De bediening is zeer vriendelijk en vertelt niet alleen keurig wat over de wijnen en het eten, maar ook over de geschiedenis van het pand. Leuk om te horen.

Ik was zeer positief verrast en dit is zeker een aanrader.

Enig minpuntje is dat we een 5 gangen menu van de chef wilden. Deze stond op de kaart, waarvan enkele gangen met vlees. Aangezien wij geen vlees wilden, vroegen wij of het mogelijk was om het 5 gangen menu te nemen, maar dan met vis ipv vlees.
Dat was uiteraard mogelijk, maar wel tegen een meerprijs van 5 euro per persoon... Reden: vis is duurder dan vlees. Dat betwijfel ik overigens, maar ik denk niet dat je dit verdienmodel moet nastreven als er voor 200 euro gegeten en gedronken wordt in je zaak, dat je dan voor 10 euro extra omzet... tsja, jammer. Maar dit was ook het enige (kort) negatief puntje.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wat een heerlijk feestje om hier te zijn! Klasse wat deze jongeman uit de keuken tovert! Prachtig opgemaakte gerechten, waaronder heerlijke kreeft, coquille, zwezerik en top lam uit Texel. Waar blijft Michelin?
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Super mooi surprise menu top bediening en tongstrelende gerechten prachtig opgemaakt met fantastische wijnen gecombineerd, we gaan zeker weer culinair genieten in de toekomst
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
het afgelopen weekend zijn wij met onze vriendenclub Les Copains de Maastricht naar Amsterdam geweest. Een lang weekend vol gastronomische, culturele en toeristische verkenningen. Vrijdagavond waren wij te gast in Restaurant de Silveren Spiegel, Amsterdam, waar de jonge maar zeer veelbelovende Yves van der Hoff de keukenbrigade aanvoert. Wat een kwaliteit. Zijn ervaringen bij Ron Blaauw en De Bokkedoorns heeft hij in dit restaurant omgezet in een prachtige kaart met culinaire hoogstandjes. Samen met zijn ouders in het restaurant is dit bedrijf een bezoek van de inspecteur van Michelin en Gault&Millau meer dan waard!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Via de Heerlijk10daagse hier gisteren gegeten. In een heel oud pandje met originele details, vlak bij het centraal station. We kregen een vast menu en wij kozen het 3 gangenmenu zonder het wijnarrangement. Die vond ik namelijk best duur, het menu voor 27,50, met wijnarrangement voor 54,50. De huiswijnen voor 5.50 vind ik trouwens ook best aan prijs.

Het voorgerecht werd zeer snel gebracht en was een Noordzeekrabsalade met diverse bereidingen van komkommer en bleekselderij. De rettich die erbij geserveerd werd, vond ik de smaak uit balans trekken. De krab had een vreemd luchtje, maar smaakte uitstekend. Het was een gerechtje dat wel bijzonder was, maar wat vlak van smaak.

Nog voor we op of om hadden gekeken, werd ons hoofdgerecht gebracht. Dat was eigenlijk wat te snel en dat merkte de ober zelf ook op. Hij excuseerde zich uitvoerig en gaf ons een heerlijk glas rood om het goed te maken. Dat had niet gehoeven, maar het is wel fijn om te merken dat iemand echt zijn best doet om het je naar de zin te maken. Het hoofdgerecht van runderlende en diverse soorten mousse-jes van hutspotgroenten was heerlijk. Wel miste ik een beetje een bite van groenten of iets. We kregen over de verschillende gangen heen wel erg veel mousse-jes. Dit gerecht was veel beter op smaak.

Het toetje kwam gelukkig pas na een grote pauze en bestond uit een aantal verschillende smaken mousse-jes (ja, echt! Dat kan'ie goed deze kok) en aarbeien. Echt heel erg lekker! En hoewel alle gerechten niet groot van hoeveelheid zijn, is het bij elkaar toch prima. Koffie met friandises toe en vooral de verhalen over het pand van de ober maakten het tot een prettige ervaring. Het enige negatieve puntje waren de lelies. Die geven een zware geur af, die het proeven niet ten goede kwam.

Zou ik hier weer heen gaan, ja, het was wel aardig, maar in Amsterdam is er zoveel leuks. Het heeft ook iets oubolligs, flink aan de prijs en is nergens spetterend. Misschien iets meer geschikt voor toeristen.
marsjendy .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten bij de Silveren Spiegel in het kader van de Restaurantweek. Uiterst vriendelijke ontvangst, prachtig historisch pand met veel leuke uitleg over de geschiedenis van het pand en geweldige bediening. Maar dan het eten; wat een genot! Alle gangen waren puur genieten! Alle zintuigen werden geprikkeld. Complimenten voor de 21 jarige chef kok Yves. Daar gaan we in de toekomst vast meer van horen. Wij komen hier zeker terug!!
Ailko F.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Alles klopte! Het eten is uitstekend en alles past goed bij elkaar. Chef Yves is een echte kooktovenaar. Ook de bediening door de deskundige en enthousiaste staf en de ambiance, een monumentaal pand in hartje Amsterdam zijn prima. Een aanrader!