De Sierkan

Koningin Emmaplein 3 2518 Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant De Sierkan

Verse sapjes en lekker diner

Bij De Sierkan in Den Haag weten ze hoe ze je kunnen bord compleet moeten maken, hoe ze sapjes kunnen brouwen en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat jouw avond geslaagd is. Koningin Emmaplein, de locatie van het restaurant, is een broedplaats van leuke nieuwe cafeterias waar De Sierkan er één van is. Laat je onderdompelen door de culinaire verrassingen van de chef, de koele drankjes, de wijnkaart en de vriendelijke bediening. Geniet van je dag of avondje Den Haag!

Halve fles mineraalwater

Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie. Geen gezeur. A la carte mogen kiezen. Zeer goede voorgerechten. De hoofdgerechten waren ook goed van smaak en mooi gepresenteerd. Enige kanttekening was dat ze enigzins te koud werden geserveerd. De eigenaresse/chef nam dit sportief op. Toetjes waren goed (volgens mij kan daar nog meer uit gehaald worden!).
Al met al een fijne avond in een leuke retro ambiance. Aanrader!
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Knus, kleinschalig een soort grote huiskamer. Alles perfect op 1 puntje na. Als je dicht bij de deur zit, komt er een koude golf binnen bij openen van de deur ondanks het gordijn wat er omheen hangt. Gedurende onze avond gingen er geregeld gasten naar buiten om te roken waardoor er steeds een koude luchtstroom ons overviel.
Sainah R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Super leuk tentje met sfeervol huiskamer gevoel, heerlijk eten en goede wijn. Tot nu altijd met veel plezier gegeten, echt een aanrader.
Pamela J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heel gezellig gegeten met mijn ouders en onze kinderen. Hoewel er geen kindermenu is werd er wel buiten de kaart een voorstel gedaan voor de kinderen. Hartstikke fijn! De wijnkaart is goed. De bediening was correct en behulpzaam. Een aanrader voor een leuk diner in eigen buurt.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten in goed gezelschap. Sfeervolle, losse ambiance. Lekker eten, goede prijs-kwaliteit. Parkeren dichtbij mogelijk. Aanrader.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuke kaart met heerlijke gerechten Wederom genoten van de salade met eend en uiteraard het kaasplankje
Een goed idee dat je met de AH aktie uit alle gerechten kunt kiezen
TastyQueen .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
De prijs-kwaliteit verhouding (en ook kwantiteit) is behoorlijk slecht van dit restaurant.
Voor een (voorgerecht) salade à 10 euro, verwacht je toch wel een redelijk grote salade. Dit is echter helemaal niet zo, in zo'n 3/4 happen is de salade echt al op (dit geldt voor zowel de eenden en zalm salade als voor het paddenstoelen voorgerecht).
Het hoofdgerecht is gewoon lekker, maar niet bijzonder. Ook hier zijn de porties wel erg klein. Als je hier alleen voor een hoofdgerecht zou komen, ga je toch echt met behoorlijke honger weg.
De crema catalana als nagerecht was een mislukking (zeker als je dit wel eens gegeten hebt in Catalonië). Er zaten klonten in en het leek erop dat het al aan het schiften was, volgens de kok hoort dit en was de smaak zoals het moest zijn.
Ten slotte het decor; armoedige stoeltjes, erg koud en tochtig en erg gehorig.

Enige pluspuntje was de vriendelijke en snelle bediening (maar ik kom toch echt om lekker te eten)
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Klein restaurant in een bijzonder pand. Fijn dat we uit de gehele kaart mochten kiezen. De gerechten waren allemaal goed bereid en zeer smakelijk.
Jong personeel wat hard werkt om het hun gasten naar de zin te maken. Aanrader !
Bourgondier81 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Leuke kaart, lekker eten een een vriendelijke, enthousiaste en service gerichte bediening. Mijn vriendin morste rode wijn op haar broek en nadat we het personeel vroegen of ze wellicht een doekje hadden kwamen ze te hulp met baking soda om de vlek te verwijderen, wat ook helemaal gelukt is!
André P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Er staat op de menu kaart bij 1 gerecht; "ook vega mogelijk" (bietensalade). In de praktijk blijkt dat men bij bestellen van dit vega-gerecht enkel het vlees weg laat en wel de volle prijs berekend. Fantasieloos, want zo kan je bij elk gerecht wel schrijven dat ook vega mogelijk is. Duur omdat het sowieso al een best wel kleine salade betreft.
Ik heb de kok hierop gewezen met de tip dat men iets toe zou kunnen voegen ipv iets weg te laten. Het wordt tenslotte als vega-gerecht aangeprezen. Meest teleurstellend was de defensieve reactie. "Ik ga er verder niet over in discussie/ Er had nog nooit iemand over geklaagd / zo doen we het nu eenmaal". Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat volgens de kok het ontbrekende vlees gecompenseerd werd door een grotere hoeveelheid van de andere ingredienten. Die indruk kreeg ik niet aangezien het een zeer kleine salade betreft voor de prijs van 8,50 euro.
Ingrid200 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Super, zowel qua locatie als qua eten en lekkere bijzondere biertjes.
Waarom verplicht 120 tekens te schrijven als het met één woord kan : SUPER!
Imre T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
de Sierkan is een gezellige plek waar kwalitatief goede gerechten worden geserveerd, met keuze uit diverse heerlijke wijnen.
Het is een knus restaurant met een intieme sfeer.
Miguel I.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Lekker gegeten, mooie en rustige achtergrondmuziek, vriendelijke bediening en een fraai ingerichte zaak. Zeker een aanrader!
D S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Ik vind het een zeer sfeervol restaurant met de knusheid van een huiskamer. De gerechten waren smaakvol maar aan de kleine kant. Vooral het voorgerecht. Misschien omdat het met de Ah actie te maken had. Dat was jammer. Enorm leuk dat de gegrilde groenten ook uit "vergeten" groenten bestond. Aangename toevoeging. De sfeer en service waren zeer aangenaam. Dus toch een aanrader om uit te proberen en hopen dat ze de grootte van de gerechten aanpassen.
Diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Dankzij de AH-zegeltjes bij De Sierkan terechtgekomen, een eenvoudige en relatief kleine eetgelegenheid met verschillende houten tafeltjes en stoeltjes. Op zich wel gezellig, maar "brasserie" lijkt toch een iets te pretentieuze aanduiding. Soepel drinkbare cabernet/merlot en sauvignon blanc van het huis, die zeer schappelijk waren geprijsd en die we ook bij de hoofdgerechten bleven drinken. Vooraf een salade eendenborst die lekker op smaak was, en een hertencarpaccio waar de tere vleessmaak volkomen ten onder ging tegen de ingelegde, ietwat zurige kersen erop. Met z'n drieën hadden we als hoofdgerecht de reestoof, de angus steak en de heilbot als vis van de dag. De eerste twee waren goed tot zeer goed, de heilbot was op een of andere manier helaas wat pappig geworden (magnetron werk?). De frieten waren erg goed. Als dessert de lekkere creme catalane, en een citroensorbet drijvend in wel wat veel drank. Redelijk goede koffie tot slot en een groene thee die maar moeizaam op smaak kwam. De bediening was aardig, maar wel iets nonchalant, wachttijden tussen de gerechten waren acceptabel. Het prijsniveau van de gerechten was nog net acceptabel gezien de kwaliteit. Er werd geen afscheid genomen bij ons vertrek.
Joost G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Eenvoudig, maar leuk ingerichte brasserie. De gerechten en de wijn waren lekker, maar het eten was wel relatief duur voor een brasserie.
Ook zaten er gasten met een grote hond binnen, dat vond ik persoonlijk nogal onhygiënisch.
C.amsing .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten. Voorgerecht bieten/geitenkaas en wilde spinazie torentje. Mooie goed gecombineerde smaken. Het hoofd gerecht was een pittige Aziatische schotel met garnalen. Ook afgewogen van smaak en mooi opgediend. Het toetje (vanille ijs met kokos en chocolade/walnotentaart was voortreffelijk. De service is efficiënt en vriendelijk. Je hoeft niet lang tussen de gerechten te wachten. De zaak is eenvoudig, maar vrolijk ingericht, wel kan de akoestiek beter (misschien wat textiel zoals verticale stroken gordijnen in de hoeken langs de ramen op hangen). Dat dempt het geluid wat meer.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met de ah actie mochten we uit de gehele kaart kiezen.Vooraf een lekker bieten torentje met allerlei groentes en geitenkaas.Hoofd gerecht een flinke bavette met gegrilde groentes en vers gesneden frietjes plus eigengemaakte mayonaise,dit met een goede fles witte verdejo.Als nagerecht een super lekkere kaasplank ,die koste 2,50 extra,maar dat was hij meer dan waard.Samen met een aardige serveerster een gezellige avond gehad.
Piet_mul .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het was tijd om weer van de AH actie gebruik te maken en onze keuze werd De Sierkan. Bietjes lijkt een thema in de AH menu´s en bij De Sierkan werd dit voorgerecht als torentje geserveerd met geitenkaas, spinazie en een dressing met framboos. Een mooie en smakelijke combinatie. De bavette die volgde was mooi bereid en mals. Zeezout zorgt voor kleine smaakexplosies en de jus met madeira gaf een zachtzoet accent. Lekker. De lemon cheesecake had wat kenmerken van een brownie en was daardoor een machtig toetje. Al met al een genoeglijke ervaring in een frisse omgeving.