De Sierkan

Koningin Emmaplein 3 2518 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Sierkan

Verse sapjes en lekker diner

Bij De Sierkan in Den Haag weten ze hoe ze je kunnen bord compleet moeten maken, hoe ze sapjes kunnen brouwen en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat jouw avond geslaagd is. Koningin Emmaplein, de locatie van het restaurant, is een broedplaats van leuke nieuwe cafeterias waar De Sierkan er één van is. Laat je onderdompelen door de culinaire verrassingen van de chef, de koele drankjes, de wijnkaart en de vriendelijke bediening. Geniet van je dag of avondje Den Haag!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Sierkan

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 11:00 - 23:00

jdonge .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Er wordt heel goed gekookt in de Sierkan. Alles maakte bijzonder. De Ree carpaccio en Ree stoofpot waren heerlijk. De chocoladetaart na was goed donker: het was chocolade wat en niet in de eerste plaats donkerbruin gemaakte bloem. .Mijn partner had de hamburger: een bescheiden gerecht dat hier een getuigenis was van plezier in het koken met vlees. Het is geen grote ruimte maar wel gezellig en het straalt een gevoel voor humor uit: let op de melkflessen in de lampen. Een aanrader.
Henk A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
kleine eenvoudig ingerichte brasserie. Vriendelijk welkom.
Verrassende kaart met volop keuze mogelijkheden. Wij namen de broccoli soep van de dag en een eend-salade.
Vervolgens de huisgemaakte ravioli en de ree-stoofschotel. Beiden zeer smakelijk. Toe de chocolade-walnotentaart met een bolletje vanille-ijs. Dit alles met de meer dan voortreffelijke witte en rode huiswijnen zorgde voor een heerlijk ontspannen avond. De bediening was vriendelijk, had oog voor details en blonk uit in efficiëntie. Het restaurant op zo'n manier runnen verdient meer dan respect. Klasse !!!
Elsa P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Fantastisch gegeten bij de Sierkan. Mooie originele gerechten met seizoensproducten. Mijn partner en ik kozen steeds een ander gerecht zodat we konden delen. En echt, alles was lekker! Wachttijden tussen de gangen precies goed. Enige puntje dat ik kan bedenken was dat de bavette meer rare dan medium was. Maar wij komen zeker nog eens terug!
stratmar .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Met AHbon heerlijk gegeten. Voorgerechten; rogvleugel en hertencarpaccio waren creatief en heerlijk. Hoofdgerechten; vis van de dag Makreelfilet en reestoofschotel waren mooi opgemaakt en uitstekend! Ook dessert met chocoladetaart en tartetatin van peer waren evenals de bijpassende open wijnen helemaal lekker. Ook bediening was charmant en adequaat. We blijven komen!
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima prijs/kwaliteit verhouding, leuke sfeer, altijd druk, borden goed opgemaakt.
Kortom een goede formule voor een gezellige avond.
Tessa M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed ontvangen, precies toen we binnenkwamen kwam onze plek vrij. Restaurant is niet erg groot, waardoor bediening goed op je let en dus snel beschiet als je nog iets nodig hebt. Inrichting is huiselijk en knus, waardoor er een relaxte sfeer hangt. Eten volledig naar verwachting met goede prijs/kwaliteit verhouding.
Nicolaij S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Decor kan wel wat gezelliger, ziet er een beetje clean en ongezellig uit. Zeker in de winter, het wordt sneller donker en het is koud. Steek wat kaarsjes aan, zorgt gelijk voor een warme sfeer.

Dat terzijde, als ik uit eten ga valt bij mij de nadruk op het eten.
Beide hoofdgerechten, de bavette en rode poon, hadden dezelfde groentegarnituren. Had van mij wel wat variatie in mogen zitten.
Frietjes waren prima, niet bijzonder. De bavette was taai en de rode poon zat vol met graten. De Hollandaise wat er op het bord lag was gesmolten boter, niet ok. Prijs-kwaliteit verhouding klopt niet. Niet voor herhaling vatbaar. Bediening was overigens vriendelijk.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het is een leuk restaurant in een oud gebouw van de vroegere melkinrichting de Sierkan.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben lekker gegeten, vonden de porties alleen wat klein. Ook is men wel heel dol op rucola. Toch komen we graag eens terug.
Zoe B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Top restaurant en Anna is een super gastvrouw. Als vegan kan het soms lastig zijn maar er was een voorgerecht optie en (met een kleine aanpassing) een heel lekker hoofdgerecht. Wijn was ook heel lekker. Inrichting is gezellig en mooi, het is een kleine ruimte maar met veel sfeer. Ik zou het zeker aanraden.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Eerlijk is eerlijk; toen ik binnenkwam was ik niet erg onder de indruk van de uitstraling van het restaurant. Maar dat veranderde vrijwel direct toen we (direct) ergens konden gaan zitten en onze drankjes hadden besteld. Heel vriendelijke en attente bediening, geen hop-gauw-eten-en-dan-weer-oprotten, dus dat was heel fijn. Het voor- en hoofdgerecht werden spoedig gebracht en toen we aangaven even te willen wachten met het dessert was dit geen enkel probleem. Het was een heel prettige avond en ik kom er zeker nog eens terug!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie. Geen gezeur. A la carte mogen kiezen. Zeer goede voorgerechten. De hoofdgerechten waren ook goed van smaak en mooi gepresenteerd. Enige kanttekening was dat ze enigzins te koud werden geserveerd. De eigenaresse/chef nam dit sportief op. Toetjes waren goed (volgens mij kan daar nog meer uit gehaald worden!).
Al met al een fijne avond in een leuke retro ambiance. Aanrader!
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Knus, kleinschalig een soort grote huiskamer. Alles perfect op 1 puntje na. Als je dicht bij de deur zit, komt er een koude golf binnen bij openen van de deur ondanks het gordijn wat er omheen hangt. Gedurende onze avond gingen er geregeld gasten naar buiten om te roken waardoor er steeds een koude luchtstroom ons overviel.
Sainah R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Super leuk tentje met sfeervol huiskamer gevoel, heerlijk eten en goede wijn. Tot nu altijd met veel plezier gegeten, echt een aanrader.
Pamela J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heel gezellig gegeten met mijn ouders en onze kinderen. Hoewel er geen kindermenu is werd er wel buiten de kaart een voorstel gedaan voor de kinderen. Hartstikke fijn! De wijnkaart is goed. De bediening was correct en behulpzaam. Een aanrader voor een leuk diner in eigen buurt.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten in goed gezelschap. Sfeervolle, losse ambiance. Lekker eten, goede prijs-kwaliteit. Parkeren dichtbij mogelijk. Aanrader.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuke kaart met heerlijke gerechten Wederom genoten van de salade met eend en uiteraard het kaasplankje
Een goed idee dat je met de AH aktie uit alle gerechten kunt kiezen
TastyQueen .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
De prijs-kwaliteit verhouding (en ook kwantiteit) is behoorlijk slecht van dit restaurant.
Voor een (voorgerecht) salade à 10 euro, verwacht je toch wel een redelijk grote salade. Dit is echter helemaal niet zo, in zo'n 3/4 happen is de salade echt al op (dit geldt voor zowel de eenden en zalm salade als voor het paddenstoelen voorgerecht).
Het hoofdgerecht is gewoon lekker, maar niet bijzonder. Ook hier zijn de porties wel erg klein. Als je hier alleen voor een hoofdgerecht zou komen, ga je toch echt met behoorlijke honger weg.
De crema catalana als nagerecht was een mislukking (zeker als je dit wel eens gegeten hebt in Catalonië). Er zaten klonten in en het leek erop dat het al aan het schiften was, volgens de kok hoort dit en was de smaak zoals het moest zijn.
Ten slotte het decor; armoedige stoeltjes, erg koud en tochtig en erg gehorig.

Enige pluspuntje was de vriendelijke en snelle bediening (maar ik kom toch echt om lekker te eten)
ellen H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Klein restaurant in een bijzonder pand. Fijn dat we uit de gehele kaart mochten kiezen. De gerechten waren allemaal goed bereid en zeer smakelijk.
Jong personeel wat hard werkt om het hun gasten naar de zin te maken. Aanrader !
Bourgondier81 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Leuke kaart, lekker eten een een vriendelijke, enthousiaste en service gerichte bediening. Mijn vriendin morste rode wijn op haar broek en nadat we het personeel vroegen of ze wellicht een doekje hadden kwamen ze te hulp met baking soda om de vlek te verwijderen, wat ook helemaal gelukt is!