De Sierkan

Kon. Emmaplein 3 2518 RH Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Sierkan

Gezellige brasserie waar gewoon en eerlijk de scepter zwaaien. Dus alles vers en veel biologisch! Lekkere versgeperste sapjes en een ongelooflijke keus in taarten, boordjes en salades. Alles huisgemaakt en net even met een bijzondere twist geserveerd. Prima voor elk moment van de dag. ’s Avonds kun je genieten van internationale gerechten. Uiteraard vergezeld van mooie wijnen en bijzondere biertjes!

Halve fles mineraalwater

Dinsdag t/m zondag 11:00 - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Sierkan

lex I.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Onverwacht heerlijk gegeten bij de Sierkan. Verse producten en een heerlijke huiselijke ambiance midden in de wijk. Wij komen zeker nog een keer terug!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk en ontspannen gegeten. Leuke gerechten. De steak vond ik nogal zenig maar was wel goed klaar gemaakt. Zeker een eetgelegenheid om vaker te gaan eten.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Gezellig klein restaurat. walitet erg goed daardoor is het allemaal net iets duurder. Goed voor een speciale gelegenheid
Jur V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Na een avond op Scheveningen strand nog even snel langs geweest voor een laat diner en een drankje. Snelle, vriendelijke service, heel relaxed. Een kleine kaart zodat je gelukkig niet zo lang hoeft te wikken en wegen over wat wel en niet. Kortom de Sierkan staat op de lijst met restaurant om weer terug te komen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Leuk, klein restaurant met prettige service op een levendige locatie. Zonder AH actie wel aan de prijzige kant, eten vonden we prima.
itzel V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Erg leuk restaurant! Het zaakje was me eigenlijk nooit opgevallen terwijl ik er vaak genoeg langs fiets. Via de AH-actie hier gekomen en het was top! We zaten lekker buiten met een goed wijntje en heerlijk eten met leuke/bijzondere smaak combinaties. Bediening was ook erg leuk. Ik kom zeker terug (ook zonder de AH-actie).
ninaaverhoeven .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Erg sfeervol restaurant. Klein, maar ontzettend leuk ingericht. Goede aardige bediening en het eten smaakt erg lekker!!!
mdh1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Nieuwe ontdekking voor ons, het type eet en drinkgelegenheid dat de laatste jaren sterk in opkomst is maar wij waren er nog niet zo mee bekend. nu dus wel en voor herhaling vatbaar!
uijttenboogaard .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Leuk, knus en kleinschalig restaurant in het centrum van Den Haag. Bistro sfeer, gemoedelijk in een oud hoekpandje. Originele gerechten, verse producten en eigengemaakte mayonaise. Alles heerlijk!
Aanrader!
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Het was enorm druk. Een van de bijgerechten was een verlepte salade zonder dressing, heel jammer. De vegetarische hamburger viel tegen; te zure chutney. Lekkere frietjes, alleen wel erg veel aardappelschillen. Nagerecht chocolade-walnoottaart was heel lekker, zo ook de peer met saffraan.
Tamara V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Dit was de 5e keer dat ik bij De Sierkan heb gegeten. De eerste 2 keer was het eten niet goed, veel te pittig (alle gerechten, zelfs het dessert). De 3e en 4e keer was het eten lekker en prima (de bazin hielp ons, goede service). Maar helaas deze 5e keer was het voorgerecht weer veel te pittig (tartaar van heilbot met kurkuma, citroengras, hazelnoot en sjalot/limoendressing) en hoogstwaarschijnlijk ontdooid (tartaar van heilbot hoort niet in een plasje vocht te liggen). Het hoofdgerecht (vis v/d dag: Zarzuela - Spaans stoofpotje) was eigenlijk niet te eten zo zout. Daar was degene die in de keuken stond het mee eens. Als goedmaker was de thee van het huis. Het eten leek van tevoren klaargemaakt, want tijdens de avond was er een maaltijd (couscous) op en ook de garnalen voor de Zarzuela waren op. Al met al heel jammer, want het is een leuke gezellige tent, met een goede chef zou het zeker potentie hebben.
marja B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
De kok weet veel verschillende smaakpapillen te beroeren in mooi uitgebalanceerde gerechten. Hij verzint verrassende combinaties.
o.marschal M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Bij het binnenkomen wordt je verrast door de inrichting die een Zuid-Europese uitstraling heeft. Het restaurant is een gezellige restaurant, zeker nu in de zomer. Wij hebben heerlijke hoofdmaaltijd en een verrukkelijke toetje gehad. Helaas lieten onze voorafjes aan wensen over. De bediening is vriendelijk. Zeker een aanrader.
berry R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
lekker gegeten,vriendelijke bediening,zal het zeker aanraden aan mijn vrienden.
ik kom zeer zeker terug echt voor herhaling vatbaar,vr.groet berry ruygrok.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Weer heerlijk gegeten met het kaasplankje als toetje. TOP !! Fijne ontvangst , rustig tentje en lekkere gerechten in een relaxte sfeer. Wij komen hier graag terug.
Hannelike R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lieve ontvangst en bediening(1 persoon). Gebruik gemaakt met AH bon; geen speciaal menu maar gewoon à la carte kiezen. Kleine kaart: keuze uit vis, vlees of vega in de voor- en hoofdgerechten. Mijn tafelgenoten kozen voor de burger met salade en friet(vers) en vonden het prima; niet bijzonder. Ik had de vis van de dag en ik kreeg twee tongetjes met een dragon witte wijnsaus, goed in boter gebakken, prima van smaak alleen was het oppassen met de graatjes. Verder op het bord een groente garnituur van venkel en wortel en friet apart geserveerd. Vrij eenvoudig en geen avontuur; ik vond de dragonsaus goed gelukt en lekker bij de vis. Voor het nagerecht kozen we de crème brûlée; deze had een lekker krokant laagje, maar we vonden de crème te koud en te dik, deze mag wat lobbiger met minder gelatine. De inrichting en aankleding van De Sierkan is vintage en basic. Leuke details zijn de melkfles lampen die nog verwijzen naar de oude melkfabriek die ooit in het pand huisvestte.
jan kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Er wordt heel goed gekookt in de Sierkan. Alles maakte bijzonder. De Ree carpaccio en Ree stoofpot waren heerlijk. De chocoladetaart na was goed donker: het was chocolade wat en niet in de eerste plaats donkerbruin gemaakte bloem. .Mijn partner had de hamburger: een bescheiden gerecht dat hier een getuigenis was van plezier in het koken met vlees. Het is geen grote ruimte maar wel gezellig en het straalt een gevoel voor humor uit: let op de melkflessen in de lampen. Een aanrader.
Henk A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
kleine eenvoudig ingerichte brasserie. Vriendelijk welkom.
Verrassende kaart met volop keuze mogelijkheden. Wij namen de broccoli soep van de dag en een eend-salade.
Vervolgens de huisgemaakte ravioli en de ree-stoofschotel. Beiden zeer smakelijk. Toe de chocolade-walnotentaart met een bolletje vanille-ijs. Dit alles met de meer dan voortreffelijke witte en rode huiswijnen zorgde voor een heerlijk ontspannen avond. De bediening was vriendelijk, had oog voor details en blonk uit in efficiëntie. Het restaurant op zo'n manier runnen verdient meer dan respect. Klasse !!!
Elsa P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Fantastisch gegeten bij de Sierkan. Mooie originele gerechten met seizoensproducten. Mijn partner en ik kozen steeds een ander gerecht zodat we konden delen. En echt, alles was lekker! Wachttijden tussen de gangen precies goed. Enige puntje dat ik kan bedenken was dat de bavette meer rare dan medium was. Maar wij komen zeker nog eens terug!
stratmar V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Met AHbon heerlijk gegeten. Voorgerechten; rogvleugel en hertencarpaccio waren creatief en heerlijk. Hoofdgerechten; vis van de dag Makreelfilet en reestoofschotel waren mooi opgemaakt en uitstekend! Ook dessert met chocoladetaart en tartetatin van peer waren evenals de bijpassende open wijnen helemaal lekker. Ook bediening was charmant en adequaat. We blijven komen!