De Serre 's-Graveland

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Locatie is perfect. Vooral bij mooi weer met een gezellig terras en de grote groente- en bloementuin voor de deur.

De kaart voor de lunch is zeer beperkt. Als dat dan nog eens twee gerechten af vallen wordt de keuze wel erg karig.
De kwaliteit van het eten is prima. En voor biologisch mag je best een iets hogere prijs vragen. Maar de hoeveelheid is te weinig voor die hoge prijs.
Tevens is de bediening niet super. Wel aardig maar totaal niet oplettend. Je krijgt niet het gevoel van echt welkom zijn. De hartelijkheid ontbreekt.
En bij telefoneren nemen ze vaak niet op en e-mails worden niet beantwoord.
Jammer.
Het lijkt met alles alsof ze het niet nodig hebben.

Brimarc .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Heerlijk gegeten tijdens het maandelijkse zaterdagavonddiner. Culinair verrast met diverse biologische gerechten. Smakelijk en verzorgd gepresenteerd. Aanrader!
E E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Na veel horen zeggen nu eens zelf gekeken. Prachtige lentedag dus de locatie, onder de appelbloesem met ruisende bamboe en vriendelijk rondscharrelend tuinpersoneel, tuinen en bossen onder handbereik, kon niet meer stuk. De bediening was, in tegenstelling tot de overige recensies, zeer vriendelijk. Misschien niet erg vlot, maar daarvoor kreeg je dan ook wel een heerlijk warm vers gekookt eitje op de salade. Ook de bestelling "doe de cappuccino maar na dat we onze wijn op hebben" ging helemaal perfect.
De maaltijdsalade met asperges was niet echt overweldigend. Met name de dressing was nietszeggend, miste echte smaak, waardoor de salade meer op een bergje "blote sla" met wat lekkere hapjes erop (asperge, dat geweldige ei, heerlijke brokjes kaas) leek, dan op een heerlijke maaltijdsalade die het had kunnen zijn. En ook qua portie was hij flink overpriced met ruim 10 €. Toen we echter om wat extra dressing vroegen kwam er meteen een heel kannetje vol.
Nee, aan de service en locatie mankeert niets! We komen hier dan ook zeker vaker terug. Ook omdat er schitterende wandelingen op nog geen halve meter afstand liggen.
Hasab2 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Voor het eerst een lunch gebruikt in de Serre. Allervriendelijkste mensen buiten om ons naar binnen te leiden. Eenmaal binnen leek er voor de dame aldaar weinig begrip te bestaan toen we na enkelen minuten onze oriëntatie nog niet hadden gevonden en niet wisten wat we wilden eten of drinken. Of vergisten we ons? Uiteindelijk een pompoensoep besteld en gegeten. Volle, mooie soep in een fraaie kom. Dat maakt een boel goed, want de bediening is afstandelijk, afwezig en lijkt ongeïnteresseerd. De kachel werd van blokken hout voorzien. Geen overbodige luxe, want de muur waar we naast zitten lijkt wel een ijskelder. Bij het langslopen spreek ik de bediening aan, maar die hoort mij niet of wil mij horen. Bij die andere mevrouw lukt het uiteindelijk wel. Toch geeft ook zij je niet het gevoel dat je welkom bent. De broodjes (met geiten- respectievelijk batiaanse kaas) zijn eenvoudig maar van goede kwaliteit en smakelijk.
De rekening komt snel, maar daarna worden we vergeten en stappen maar naar de dames toe.
Wederom buiten worden we hartelijk gedag gezegd door de mensen die in de tuin aan het werk zijn. Hadden zij ons maar bediend, dan zouden we dik tevreden zijn geweest.
Bernardina8 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Wij komen regelmatig bij De Serre vanwege de prachtige locatie in de bossen, het uitzicht over de tuinderij vanaf het terras en de winkel die ernaast zit. Het eten vinden we goed maar niet heel bijzonder, de omschrijving op de kaart dekt de lading niet altijd. Een rabarber crumble bijvoorbeeld blijkt zo een klein potje rabarbermoes met een paar kruimeltjes erop, een 'broodje verse geitenkaas met diverse slasoorten en paprikacoulis' is een snee brood waar je stevig op moet snijden met drie bescheiden bolletjes geitenkaas, wat olie en sla, en een theelepel paprika coulis. De bediening is niet goed georganiseerd en men moet geduld hebben als er meer tafels bezet zijn. Je kunt verwachten dat er iemand met de bestelling naar buiten komt die steevast op zoek moet naar de juiste tafel, de koffie is tegen die tijd niet altijd meer heet. Al met al komen wij regelmatig terug vanwege de winkel en de mooie locatie, maar we vinden het jammer dat de Serre niet wat professionaliseert. De tijd dat een wat knullige organisatie zijn charmes had en men het idee had dat die wellicht iets zei over de integriteit van de zaak is toch wel voorbij.