De Schout

Markt 18 4901 EP Oosterhout Nederland Kaart

Over restaurant De Schout

Stijlvol dineren in hartje Oosterhout

Een bijzonder eigentijdse mengeling van een restaurant, café en lounge-club, dat is De Schout! Gelegen op de Markt in het centrum van Oosterhout ligt De Schout verpakt in een stijlvol monumentale ambiance. Versheid, kwaliteit en variatie ligt hier hoog in het vaandel. Lekker eten is dus altijd gegarandeerd! Kom langs en ervaar het zelf.

Meer informatie over restaurant De Schout

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ctuinstra .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten op het sfeervolle terras met een vriendelijke en professionele bediening.
De amuse was boven verwachting: een gamba op een lekker aangemaakte bedje van zeewier, een knapperig slablaadje en een paarse knipwaterkers. De lamscarree was mooi rose, de pommes dauphines goed en de groene asperges voor mijn smaak wel iets iets te door gegaard.
Kortom, zeker om terug te komen en bij minder mooi weer is het binnen zeer sfeervol ingericht in een historisch pand.
Iddo R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ontvangst was in orde. De tafels staan vrij dicht bij elkaar, waardoor je soms ongevraagd het gesprek van je buren meekrijgt. We hebben het verrassingsmenu gekozen. Op enkele gerechtjes na (zalm aan de droge kant, hertenbiefstuk wat taai) was het prima in orde.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag jl. vierden wij de 80ste verjaardag van mijn schoonvader. Hiervoor een van de zalen op de eerste etage gereserveerd. Bij aankomst stond alles klaar. De zaal was omgetoverd in een gezellige huiskamer, alle versieringen waren geregeld, de beamer stond klaar, geluid was geregeld en ook de 4 etage hoge taart stond te pronken.
Het feest was een daverend succes, zeker ook door de attente en adequate bediening. Met een lach, een helpende hand en een groot gevoel voor gastvrijheid waren zij aanwezig. De hapjes waren bijzonder smakelijk en een lust voor het oog.
Wij zijn echt heel erg blij dat we het gevierd hebben bij en samen met de Schout in Oosterhout. Wij bevelen deze locatie van harte aan. Heb je wat te vieren en wil je het in een gastvrije en gezellige ambiance, dan moet je bij de Schout zijn.
Polleke2 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Afgelopen zondag gegeten met 3 personen bij de Schout.
De salade nicoise zou door de fransen niet als zodanig worden herkend. Een allegaartje van vele (meeste wel verse) ingrediënten met een zwaar mishandeld stukje tonijn. Mensen waarom al die alternatieven. Serveer een salade nicoise origineel zoals hij ooit gecreëerd is. Vervolgens een kwalitatief ernstig slechte tournedos. En laten we de saus en de daarbij geserveerde groenten maar vergeten ! De risotto was geen risotto maar rijstepap. Zonde van het eten want de locatie en het restaurant zelf is verder niets mis mee.
Maar toch voor ons geen 2e keer.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Toen ik mijn pasta met verschillende vissoorten kreeg vroeg ik me af wat al die "vreemde" groenten er in moesten. Het zag er eerlijk gezegd ook niet echt heel smakelijk uit. Gelukkig smaakte het uiteindelijk wel goed, al moest ik wel even aan de smaak wennen. Ben altijd wel in voor nieuwe dingen en hou van groente, dus op zich prima verder. De geserveerde sla vond ik hooguit ok.
Heerlijk buiten op het terras gezeten, bediening goed.
Kristel-Janssen .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Al eerder gegeten bij de Schout en dat was prima bevallen, vandaar dat we hier weer gereserveerd hadden.
We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu, maar omdat het aspergeseizoen was, wilden we wel iets met asperges erin. Dit kon geregeld worden. Het meisje van de bediening gaf wel aan dat er nog maar 1 x zalm beschikbaar was. Dat vonden we wel jammer, want we vonden alledrie de zalm wel lekker. Later zagen we dat ze de zalm bij ons alledrie gebruikt hadden voor het voorgerecht, dat vonden we erg attent.
Het hoofdgerecht was dus met asperges, die erg lekker waren. Daarbij lamsrack, om te zuigen zo mals. Het nagerecht was met mango, lekker fris.
We hebben erg genoten van het heerlijke eten en komen zeker weer terug.
Bediening is vriendelijk en attent.
Culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Woensdag bij toeval in Oosterhout beland, samen met de vrouw trek in een lunch.
op het verlaten plein zag de Schouw er het gezelligst uit, bij binnen komst vriendelijk verwelkomt.
Inrichting gemiddeld wel redelijk comfortabel,
De lunch was goed verzorgt , 1 x vitello tonato , Langzaam gegaard kalfsvlees met tonijnmayonaise en een stukje geschroeide tonijn. en 1x het puur Hollandse 12 uurtje, 2 boterhammen met ham, kaas, kroket, gebakken eitje, salade en klein soepje.
de Vitello tonato was aangenaam goed e het 12 uurtje was ruim en goed verzorgd , begeleid door een aantrekkelijk glas rode wijn was onze lunch helemaal af.
Geen poespas , gewoon eerlijk eten tegen een prijs die precies past.
Een aanrader dus
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Vorige week bij De Schout gegeten met een oude bekende. Om ook een beetje aan de gezondheid te denken hebben we alleen een hoofdgerecht genomen. Buiten de kaart om was er een schotel met kabeljouw en garnalen. Heerlijk. Vis en garnalen lekker vers en goed gebakken. Garnituur van groente en aardappels op het bord ook prima. Completeer dit met de vriendelijke bediening, lekkere huiswijn in een fraai pand, dan kan je hier een mooie avond beleven.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Heerlijk gegeten buiten op terras; eindelijk een keer een restaurant met goede stoelen buiten!
Zwaardvis en Parelhoen zijn prima, maar neem zeker het dessert
"2 chocolade" ; Het perfecte dessert.