De Schout van Ermel

Meer informatie over restaurant De Schout van Ermel

Jouw recensie over het restaurant De Schout van Ermel

Jarinder B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een hele fijne avond gehad. We waren met de kleine .. die volop van de aandacht van de bediening genoot! Eten was top, goed op temperatuur en smaak. Niveau is vele malen beter qua tapas dan menig ander restaurant.
syllibilli .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Verwacht geen culinaire hoogstandjes want die krijg je niet. Je krijgt lekker eten voor een prima prijs. Voor mij een sateetje met friet flink wat zelfgemaakte atjar (heerlijk fris/zuur) en een salade die ook lekker was maar een mediterrane tintje had dus echt goed passen bij een sate vond ik het niet. Mijn tafelgenoot had een vleesschotel met verschillende soorten vlees waaronder pulled pork, alles prima op smaak met een mooie flinke salade. Bediening is vlot, attent en gezellig. Al met al een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gewoon alles goed! Van mij mogen de tapas misschien iets minder Nederlands, dus iets meer kruiden en pit, maar dat is een kwestie van smaak.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Mooi pand, weinig verrassende kaart. Spare-ribs, gamba's in olie, zalm; er zat niet direct iets tussen wat je ook in een eetcafé kan bestellen. Bij tapas vind ik het toch wel horen dat er wat Spaanse specialiteiten of dat het met kruiden en sauzen wat specialer wordt gemaakt, dat misten we op de kaart.
Daarbij werkte het niet mee dat we vanwege de grote groep alles vooraf moesten aankruizen en maar 16 gerechtjes mochten kiezen met 10 man (ondanks dat we vooraf expliciet hadden gevraagd om op de avond zelf per persoon te mogen kiezen, wat opeens toch niet meer kon). De bediening was daarbij vaak kortaf, en vergat nog wel eens uitleg te geven bij de gerechtjes.
Kortom, gezellige mooie plek, maar weinig bijzonder.
geertcc .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Op woensdag avond bij de schout tapas gegeten voor all in prijs van 24.95 veel keuze in vegetarisch !
Kwaliteit is middel wel leuk gedaan maar wij noemen het meer Veluwse tapas er zaten weinig mediteraanse smaken aan ....
vis tonijn en zalm wel heerlijk
Veel uit frituur !!! Je mag per keer drie gerechten bestellen en twee en een half uur zitten wat ook echt voldoende is
Leuke zaak verder aardige bediening! wij hadden wel wat meer uit willen geven aan drankjes maar dat lukte niet !
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk lunchbroodje zalm. Allemaal top vers. Beide zijdes belegd is 2 euro meer (was wel nodig) Maar dan vind ik 11 euro voor een klein Italiaans bolletje wel veel, al was het lekker.
Helena685 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Heerlijk tapas gegeten, er was een nieuwe tapaskaart, een echte aanrader!
Wij konden uit meer dan 40 verschillende tapashapjes kiezen!!
Monica T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De Tapas waren goed te eten maar totaal niet speciaal zeer eenvoudig tot zelfs zeer simpele gerechten zeker niet wat we hadden verwacht het was het geld ook niet waard, Na 4 of 5 rondjes van iedere keer 4 verschillende (kleine, simpele en eenvoudige) hapjes werd ons verteld dat dat de laatste ronde was, dus helemaal niet onbeperkt zoals het wel op de side staat. Daarbij moesten we elke keer een lange tijd wachten tussen de gerechten door, maar de bediening kwam wel erg vaak vragen of iemand nog drinken wilde ook al waren de glazen nog niet eens leeg. Dat voelde als zeer opdringerig en naar ons idee heeft de bediening duidelijk instructies gekregen om zoveel mogelijk extra verkopen te genereren.
Conclusie; veel te duur ook de desserts voor wat je uiteindelijk krijgt en de bediening te opdringerig om extra omzet te genereren. Dit was eens in deze tent maar nooit meer.
Renske E.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij komen 1 keer per jaar in deze omgeving en eten dan altijd hier.
Goede sfeer, goede bediening en het eten is ook altijd weer lekker!
aanrader
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Net als de schrijven hieronder, ik ga hier met hoge verwachtingen heen maar kom toch teleurgesteld thuis.

Het all-you-can-eat tapas arrangement dat is ingevoerd heeft de kwaliteit geen goed gedaan, waar vroeger nog lekkere pure gerechten op smaak geserveerd werden komt er nu vooral grote bakjes friet en hele kleine biefstukjes op tafel.

Frappant is dat vroeger het broodje vooraf (met 2 bakjes saus meer dan in het huidige arrangement) hoorde bij het arrangement en sinds kort niet meer. Onbeperkt tapas eten a 25 euro en dan nog wat broodjes serveren a 7 euro!

Voor mij niet meer...
JYDM .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Een bekend restaurant in Ermelo. Verwachting is altijd wel hoog, maar ga altijd teleurgesteld weg.
Deze keer wilde ik graag de tapas proberen. Lekker wijntje besteld waar ik altijd graag een glaasje water bij wil. Maar dat schenken ze niet. Zelfs bij wijnen mag er geen kraanwater geschonken worden, onbegrijpelijk. Als mensen gebruik maken van het tapasarrangement en alleen kraanwater willen drinken, begrijp ik dat ze het niet willen schenken.
De eerste ronde tapas kwam vrij snel. Maar in de loop van de avond werden we steeds vaker vergeten.
Het eten was redelijk. Wij vonden de wasabi garnalen erg lekker, ookal was de wasabi nergens te vinden.
Vervolgens na lang wachten de desertkaart gekregen. En na een halfuur wachten kunnen bestellen. Waarna we te horen kregen dat het desert van mijn vriend niet meer aanwezig was. Dit werd opgelost met een biertje van het huis. Dat vond ik netjes, maar haalde de schade niet in van de rest van de avond.
Al met al kom ik hier niet meer terug.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Lekkere nieuwe lunchkaart! Je kan hier kiezen om 1 broodje met twee soorten beleg te kiezen. Waardoor je dus niet met een onbelegd kapje zit. De bediening is vlot, vriendelijk en representatief (het oog wil ook wat ;) ) en de locatie is top. Ik ga hier snel de dinerkaart proberen.
johanvanbeek .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
ziet er niet spannend uit van binnen, ook het eten verraste ons helaas ook niet, ook al smaakte het prima, prijs kwaliteit verhouding is daarom ook goed. Wel leuk concept met de tapa's en je zat er wel gezellig met name door het vriendelijke personeel. als wij weer in de buurt zijn komen we ook zeker weer langs
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Wij gingen voor onbeperkt tapas. Dat is een verkeerde bewoording, na de 4 de ronde ging het super langzaam en moesten wij zeuren om ons formulier terug te krijgen. Na de 5de ronde zeiden ze dat dit de laatste keer bestellen was en wij hadden nog meer dan een half uur. Het eten smaakte goed maar de porties waren niet zo groot, dus vandaar dat wij meer wilde bestellen. Wat wij ook een slechte zaak vonden, is dat niet duidelijk op de site staat dat je voor bepaalde dingen een meerprijs moet betalen. De wijnkaart is goed en ze hebben lekkere betaalbare wijnen op de kaart staan. Wij waren normaal nog wat langer blijven zitten, en nog wat gedronken maar omdat hun vonden dat wij klaar waren met het eten, zijn wij ook meteen vertrokken en hebben thuis ons afzakkertje en koffie gedronken
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Restaurant ligt op een druk kruispunt in Ermelo. Voordeel: er is altijd wat te zien. Zeker als je achter glas, dus uit de wind, op het terras zit zoals wij deden. Voor de lunch een broodje brie met honing en een broodje rundvlees met truffelmayonaise besteld (8,50 euro). Beide erg lekker, broodje goed vers. Heel vriendelijke bediening. Van binnen is het restaurant 'bruin'. Net sanitair, hoewel voor de mannen een bezoek daaraan wat frustratie op kan leveren :-) (posters). Wij gaan hier zeker ook een keer 's avonds eten.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Zondagavond, laatste beschikbare tafeltje. Gekozen voor onbeperkt tapas, gewoon van de kaart eten kan ook. Service was prima, er werd bewust persoonlijk contact gemaakt wat een welkom gevoel geeft. Het eten was OK, zeker niet speciaal. Veel cliché hapjes die Spanjaarden of Catalanen niet zullen herkennen, zoals saté of nachos. Koffie aan het eind was uitstekend, en met een rekening van nog geen 30 euro pp (inclusief drankjes) hoor je mij niet klagen.
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Heerlijk gegeten, prima prijs-kwaliteitverhouding voor de gerechten die we genomen hadden (Spareribs en Kipsaté, beiden lekker mals vlees).

Wij hadden vooraf gereserveerd, en toen we aankwamen kregen we een tafeltje vol in de zon, terwijl er ook nog een tafeltje vrij was wat in de schaduw stond. Daar konden we echter niet gaan zitten, na veel gedoe konden we uiteindelijk zitten op een plekje waar in ieder geval één iemand uit de zon zat. Echter, diegene die na ons op het oude plekje kwam zitten (binnen 5 minuten), klaagde ook over de zon, en kon gelijk op het enige vrije plekje in de schaduw gaan zitten. Erg bijzonder!

Verder wel een vriendelijke en enthousiaste bediening, dus daarom toch een zesje gegeven, maar niet zeker of ik hier nog eens naar terug zou gaan.
Marisa S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Een gezellig restaurant met wat gewone tafels maar ook hoge tafels en stoelen. Er was een ruimte bij met een open haard in het midden en beneden was ook nog een zaal. Daarbij was er buiten een behoorlijk terras. Wij zaten aan een klein tafeltje dat ver genoeg van de buren stond zodat we redelijke privacy hadden. We kozen geen Tapas maar a la carte en kregen een mooi menuboekje. Eerst kwamen we hier binnen om wat te drinken, ieder een wit wijntje, jammer dat de wijnglazen er erg versleten uitzagen. Toen we besloten te blijven eten en een flesje rosé bestelden, kregen we er wel mooie glazen bij. De bediening was alert en erg vriendelijk. Hadden ook een verhaal over de rosé te vertellen. Een heerlijke Salentein.
We hadden beiden de carpaccio. Prima! Ik had de salade geitenkaas en kreeg er lekker stokbrood bij. Mijn man had de varkenshaassaté met als extra pluspunt een vers gebakken stuk kroepoek. Het eten was goed. De toiletten benden waren schoon en het glas in lood gaf een mooie uitstraling. Volgens mijn partner zag het mannentoilet er speciaal uit. Dat is aan de mannen om daar iets van te vinden. Hij vond het wel leuk. Gedurende de avond liep het restaurant vol en ging de zaal met de brandende open haard open. Zag er gezellig uit.
Al met al waren wij tevreden en mochten we hier weer in de buurt zijn dan komen we zeker een keer terug.
Yuna .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Lekker à la carte gegeten. We hadden het vier gangen menu. Vooral carpaccio, gevolgd door een tomatensoep (was iets aan de zoute kant), biefstuk en als dessert een bolletje sorbetijs + chocoladecake(je). Dat laatste hadden ze beter achterwege kunnen laten, echt gortdroog. Het sorbetijs was heerlijk.
De bediening was vlot en vriendelijk.
JProever .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Prima stek en mooi terras. Eten is smakelijk, maar het duurt soms erg lang eer het geserveerd wordt. Bediening altijd aardig en vriendelijk.