De Schout van Ermel

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Schout van Ermel

Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wederom weer lekker gegeten, we komen hier graag! We hebben dit keer voor de tapas gekozen, elk hapje was vers en je krijgt het mooi gepresenteerd op een bordje.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Leuke avond gehad. Over het algemeen heerlijk tapas gegeten echter zater er enkele tussen waar de plank een beetje mus geslagen wordt.

Sfeer is zeer aa genaam.

Over het algemeen een dikke voldoende.
Kevin K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Warm ingericht. Vriendelijke service. Voor een lunch vind ik de prijzen schappelijk door de hoeveelheid die je krijgt.
Fam. V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gemiddeld komen wij hier wel eens per maand.
Afgelopen zaterdag zijn wij hier weer geweest. Die keer daarvoor was de bediening erg slecht.
Wij hadden tapas en het duurde al een half uur voordat ze überhaupt de tapas kaart brachten, toen nog eens 15 minuten gewacht totdat ze de kaart meenamen.
Daarvoor altijd prima gegeten, nooit klachten dus we dachten zal wel eenmalig geweest zijn en hadden weer een tafel gereserveerd voor afgelopen zaterdag.
Het was werkelijk een ramp..
Wij hadden een tafel bij de open haard en werd totaal niet naar ons omgekeken.
Pas na 35 minuten had ze onze tapas kaart meegenomen.
Vervolgens, 20 minuten later hadden ze onze gerechten naar een andere tafel gebracht, die ook bij de open haard zaten.
Na dit kenbaar gemaakt bij het personeel boden ze hun excuus aan en zaten we na ruim een uur eindelijk aan onze eerste gerecht.
We hebben toen maar gelijk weer een ronde besteld, terwijl we onze eerste nog niet eens hadden want anders duurde het weer een half uur of langer.
Kortom het was echt heel slecht.
Andere mensen zaten ook al steeds verveld om zich heen te kijken. Personeel maakt geen oogcontact en kijkt niet om zich heen.
Als ze een vraag krijgen van tafel 1 dan lopen ze niet verder naar tafel 2,3,4,5 enz. om die eventueel ook gelijk mee te pakken.
Nee dan zie je ze komende 15 minuten niet meer en begint het riedeltje opnieuw.

Het eten was wel echt heerlijk, bediening heeft het voor ons een beetje verpest, we hebben zelfs geen dessert genomen, terwijl deze inclusief is bij het tapas.
De eigenaar staat alleen maar vooraan bij de bar, hij zal ook eens vaker achter een rondje moeten lopen. Heel veel mensen zaten met lege glazen om zich heen te kijken, zoekend naar personeel.
Kom zelf ook uit de horeca en zie duidelijk waar ze steekjes laten vallen.

Kortom, prima eten maar wij zullen hier niet meer terug komen, heel erg jammer van een leuk restaurant.
Gaan liever naar een ander restaurant waar men wel oog heeft voor de gasten.
Zoals gezegd kan een keer gebeuren maar nu weer en van bekende ook gehoord dat het bergafwaarts gaat.
Uit eten hoort een feestje te zijn, heerlijk ontspannen maar dit was echt vervelend, je bent alleen maar bezig om contact met het personeel te krijgen, om die tapaskaart mee te krijgen.
Arianne G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Ik heb al vaak bij De Schout gegeten. Over het algemeen was ik tevreden, maar de één na laatste keer dat ik er at, was ik minder tevreden. Nu toch weer De Schout gekozen (Tapas eten is zo gezellig als je veel bij te praten hebt).
Ik was positief verrast. Het eten was weer prima, verschillende smaken, lekkere gerechten. Klein min-puntje: de porties zijn soms erg klein om te delen.
Jarinder B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een hele fijne avond gehad. We waren met de kleine .. die volop van de aandacht van de bediening genoot! Eten was top, goed op temperatuur en smaak. Niveau is vele malen beter qua tapas dan menig ander restaurant.
syllibilli .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Verwacht geen culinaire hoogstandjes want die krijg je niet. Je krijgt lekker eten voor een prima prijs. Voor mij een sateetje met friet flink wat zelfgemaakte atjar (heerlijk fris/zuur) en een salade die ook lekker was maar een mediterrane tintje had dus echt goed passen bij een sate vond ik het niet. Mijn tafelgenoot had een vleesschotel met verschillende soorten vlees waaronder pulled pork, alles prima op smaak met een mooie flinke salade. Bediening is vlot, attent en gezellig. Al met al een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gewoon alles goed! Van mij mogen de tapas misschien iets minder Nederlands, dus iets meer kruiden en pit, maar dat is een kwestie van smaak.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Mooi pand, weinig verrassende kaart. Spare-ribs, gamba's in olie, zalm; er zat niet direct iets tussen wat je ook in een eetcafé kan bestellen. Bij tapas vind ik het toch wel horen dat er wat Spaanse specialiteiten of dat het met kruiden en sauzen wat specialer wordt gemaakt, dat misten we op de kaart.
Daarbij werkte het niet mee dat we vanwege de grote groep alles vooraf moesten aankruizen en maar 16 gerechtjes mochten kiezen met 10 man (ondanks dat we vooraf expliciet hadden gevraagd om op de avond zelf per persoon te mogen kiezen, wat opeens toch niet meer kon). De bediening was daarbij vaak kortaf, en vergat nog wel eens uitleg te geven bij de gerechtjes.
Kortom, gezellige mooie plek, maar weinig bijzonder.
geertcc .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Op woensdag avond bij de schout tapas gegeten voor all in prijs van 24.95 veel keuze in vegetarisch !
Kwaliteit is middel wel leuk gedaan maar wij noemen het meer Veluwse tapas er zaten weinig mediteraanse smaken aan ....
vis tonijn en zalm wel heerlijk
Veel uit frituur !!! Je mag per keer drie gerechten bestellen en twee en een half uur zitten wat ook echt voldoende is
Leuke zaak verder aardige bediening! wij hadden wel wat meer uit willen geven aan drankjes maar dat lukte niet !
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk lunchbroodje zalm. Allemaal top vers. Beide zijdes belegd is 2 euro meer (was wel nodig) Maar dan vind ik 11 euro voor een klein Italiaans bolletje wel veel, al was het lekker.
Helena685 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Heerlijk tapas gegeten, er was een nieuwe tapaskaart, een echte aanrader!
Wij konden uit meer dan 40 verschillende tapashapjes kiezen!!
Monica T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De Tapas waren goed te eten maar totaal niet speciaal zeer eenvoudig tot zelfs zeer simpele gerechten zeker niet wat we hadden verwacht het was het geld ook niet waard, Na 4 of 5 rondjes van iedere keer 4 verschillende (kleine, simpele en eenvoudige) hapjes werd ons verteld dat dat de laatste ronde was, dus helemaal niet onbeperkt zoals het wel op de side staat. Daarbij moesten we elke keer een lange tijd wachten tussen de gerechten door, maar de bediening kwam wel erg vaak vragen of iemand nog drinken wilde ook al waren de glazen nog niet eens leeg. Dat voelde als zeer opdringerig en naar ons idee heeft de bediening duidelijk instructies gekregen om zoveel mogelijk extra verkopen te genereren.
Conclusie; veel te duur ook de desserts voor wat je uiteindelijk krijgt en de bediening te opdringerig om extra omzet te genereren. Dit was eens in deze tent maar nooit meer.
Renske E.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij komen 1 keer per jaar in deze omgeving en eten dan altijd hier.
Goede sfeer, goede bediening en het eten is ook altijd weer lekker!
aanrader
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Net als de schrijven hieronder, ik ga hier met hoge verwachtingen heen maar kom toch teleurgesteld thuis.

Het all-you-can-eat tapas arrangement dat is ingevoerd heeft de kwaliteit geen goed gedaan, waar vroeger nog lekkere pure gerechten op smaak geserveerd werden komt er nu vooral grote bakjes friet en hele kleine biefstukjes op tafel.

Frappant is dat vroeger het broodje vooraf (met 2 bakjes saus meer dan in het huidige arrangement) hoorde bij het arrangement en sinds kort niet meer. Onbeperkt tapas eten a 25 euro en dan nog wat broodjes serveren a 7 euro!

Voor mij niet meer...
JYDM .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Een bekend restaurant in Ermelo. Verwachting is altijd wel hoog, maar ga altijd teleurgesteld weg.
Deze keer wilde ik graag de tapas proberen. Lekker wijntje besteld waar ik altijd graag een glaasje water bij wil. Maar dat schenken ze niet. Zelfs bij wijnen mag er geen kraanwater geschonken worden, onbegrijpelijk. Als mensen gebruik maken van het tapasarrangement en alleen kraanwater willen drinken, begrijp ik dat ze het niet willen schenken.
De eerste ronde tapas kwam vrij snel. Maar in de loop van de avond werden we steeds vaker vergeten.
Het eten was redelijk. Wij vonden de wasabi garnalen erg lekker, ookal was de wasabi nergens te vinden.
Vervolgens na lang wachten de desertkaart gekregen. En na een halfuur wachten kunnen bestellen. Waarna we te horen kregen dat het desert van mijn vriend niet meer aanwezig was. Dit werd opgelost met een biertje van het huis. Dat vond ik netjes, maar haalde de schade niet in van de rest van de avond.
Al met al kom ik hier niet meer terug.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Lekkere nieuwe lunchkaart! Je kan hier kiezen om 1 broodje met twee soorten beleg te kiezen. Waardoor je dus niet met een onbelegd kapje zit. De bediening is vlot, vriendelijk en representatief (het oog wil ook wat ;) ) en de locatie is top. Ik ga hier snel de dinerkaart proberen.
johanvanbeek .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
ziet er niet spannend uit van binnen, ook het eten verraste ons helaas ook niet, ook al smaakte het prima, prijs kwaliteit verhouding is daarom ook goed. Wel leuk concept met de tapa's en je zat er wel gezellig met name door het vriendelijke personeel. als wij weer in de buurt zijn komen we ook zeker weer langs
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Wij gingen voor onbeperkt tapas. Dat is een verkeerde bewoording, na de 4 de ronde ging het super langzaam en moesten wij zeuren om ons formulier terug te krijgen. Na de 5de ronde zeiden ze dat dit de laatste keer bestellen was en wij hadden nog meer dan een half uur. Het eten smaakte goed maar de porties waren niet zo groot, dus vandaar dat wij meer wilde bestellen. Wat wij ook een slechte zaak vonden, is dat niet duidelijk op de site staat dat je voor bepaalde dingen een meerprijs moet betalen. De wijnkaart is goed en ze hebben lekkere betaalbare wijnen op de kaart staan. Wij waren normaal nog wat langer blijven zitten, en nog wat gedronken maar omdat hun vonden dat wij klaar waren met het eten, zijn wij ook meteen vertrokken en hebben thuis ons afzakkertje en koffie gedronken
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Restaurant ligt op een druk kruispunt in Ermelo. Voordeel: er is altijd wat te zien. Zeker als je achter glas, dus uit de wind, op het terras zit zoals wij deden. Voor de lunch een broodje brie met honing en een broodje rundvlees met truffelmayonaise besteld (8,50 euro). Beide erg lekker, broodje goed vers. Heel vriendelijke bediening. Van binnen is het restaurant 'bruin'. Net sanitair, hoewel voor de mannen een bezoek daaraan wat frustratie op kan leveren :-) (posters). Wij gaan hier zeker ook een keer 's avonds eten.