de Schone Lei

Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant de Schone Lei

Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Ik ben hier al diverse keren geweest, meestal op het terras, maar vandaag binnen geluncht vanwege het slechte weer. Dat betekent wel meteen dat het binnen flink druk is. De tafeltjes staan behoorlijk dicht op elkaar en het is dan ook al snel behoorlijk rumoerig. Het uitzicht over de plas en de skyline van Rotterdam is bijzonder fraai. Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid. De kaart is weinig verrassend, maar biedt voldoende keus voor redelijke prijzen. Wij hadden dit keer de Steak Frites (€16,50) en de Sate van de Haas (€15,50). De steak was mooi en goed gebakken, ook al was er niet gevraagd hoe we hem wilden hebben. De sate werd in een kommetje vol pindasaus gepresenteerd, praktisch, maar niet de aantrekkelijkste manier om sate te presenteren. Met wat garnering zag het er allemaal redelijk uit. De bediening is vriendelijk en onze lunch stond verbazingwekkend snel op tafel. Al met al vooral een mooie lokatie, waar je liefst op het terras heel redelijk kunt eten.
Tom C.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Als je bij het restaurant aan komt kan je al genieten van het mooie uitzicht.
We werden heel vriendelijk begroet en naar een plaats gebracht.
Het eten is lekker en de prijs kwaliteit verhouding is ook goed.
Rianne K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Mijn dochter van 10 maanden werd in het restaurant gestoken door een wesp. De ober met de baard heeft haar zo fijn geholpen met spray en ijs etc dat was nou echte service! En het eten en de bediening was ook top! Kom hier vaker, blijft 1 van mijn favoriete restaurants met een adembenemend uitzicht!
scv222 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Wat een prachtige plek! Het zicht op de stad is prachtig. Een prima plek om af te spreken met vrienden. Jammer dat het personeel op deze zaterdag er geen zin meer in had. Waren de voorgaande dagen te heet en te druk geweest? Moesten ze allemaal extra werken of waren ze gewoon moe? Erg veel zin hadden ze er niet in.
Nors en stug werden we geholpen. Bruin brood kiezen bij de garnalenkroketten kon niet, er komt toast bij! Dat er dan (heel aardig) toch bruin brood bij komt was fijn. Een pitabroodje met kip en een pittige saus, was niet meer dan een paar stukjes gebakken kip en een mayonaise met sambal en een pluk sla uit een zak. De kip prima gaar, maar dit maakt iedere eerste jaar leerling op een koksopleiding. De wc's waren vuil en dat al om 12 uur? Jammer. Geef het personeel een dagje vrij, zodat ze een beetje op adem kunnen komen, want dit is zonde.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Lekker geluncht voor een redelijke prijs. Locatie aan de Kralingse Plas is prachtig, zeker op een mooie zonnige dag. Zeer vriendelijke man in de bediening.
C F.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Fantastisch restaurant met zeer vriendelijk en correct personeel. Eten was heerlijk, voor een redelijke prijs.
Komen hier zeker vaker terug.
Rene M. V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Wat een geweldig leuke plek voor een diner. The catch of the day, schelvis, smaakte uitstekend. ook de roastbeef mocht er zijn. De bij geserveerde chardonnay was van goede kwaliteit. Bediening plezierig en correct. Daarnaast is het uitzicht over de plas naar de skyline van Rotterdam natuurlijk niet te overtreffen. Kortom een aanrader
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Opnieuw met gasten gegeten en gedronken bij De Schone Lei, zowel lunch als diner. Opnieuw prima bevallen. Zowel de lunchkaart als de dinerkaart bevatten een ruime keuze aan - en redelijke geprijsde - gerechten, die ieder voor zich aantrekkelijk zijn om te nemen, en dus aanleiding geven om opnieuw te kiezen voor de Schone Lei als zich deze gelegenheid voordoet. Een toplocatie met bijzonder mooi uitzicht (view) op de skyline van Rotterdam. Gekozen voor een Viognier-wijn. Een aanrader! Gezellig interieur en vriendelijke bediening. Tot ziens!
stientje .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Onze wandeling bij de Kralingse Plas werd wat ingekort omdat het begon te regenen.
We bezochten "De schone Lei" dus op een eerder tijd stip dan we hadden gereserveerd maar dat was geen bezwaar.
In het voorgerecht, de garnalen bitterballen, was hoewel smaakvol, weinig garnaal te bekennen.
Het hoofdgerecht, een flinke diamanthaas, juist gebakken, had iets malser gekund, de portie zeebaars was hoewel heerlijk, wat aan de krappe kant.
Borden waren mooi opgemaakt en garnering prima, frieten uitstekend met bakje kruidenmayonaise apart.

Goede service: op ons verzoek werd wegens de benauwdheid binnen een deur naar buiten opengezet!
Bestelde glaasjes ijswater werden niet berekend.

Vriendelijk en attent personeel.
Omgeving en uitzicht zeer aangenaam.
Gratis en voldoende parkeerruimte.
Al met al toch een goede avond genoten.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
In een week tijd tweemaal hier gedineerd. De eerste maal met een groep en vanavond met een kleiner gezelschap. Vriendelijk ontvangst. Prachtige locatie aan de plas en op de achtergrond de skyline van de stad. Voldoende aandacht van het personeel. Een klein minpuntje; borden van degene die " klaar waren" werden weggehaald terwijl een aantal tafelgenoten nog aan het eten waren. Prima wijn en heerlijke gerechten. Kortom prima!
x P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Gisteravond met twee volwassenen en een kindje van 2 gegeten. Wat een waardeloze bediening.... We werden bij aankomst naar een tafel toe gewuifd,de serveerster hoorde ons praten over een kinderstoel maar was geenszins van plan die voor ons te pakken. Die hebben we zelf maar van een stapel afgepakt. Vervolgens bestelden we bitterballen die binnen 3 sec op onze tafel stonden. Die stonden dus al klaar en waren daardoor dus ook niet erg warm weer. Daarna bijna 10 min op onze drankjes moeten wachten en drie keer moeten vragen om wat ijsklontjes voor in de verse jus. Toppunt was dat we zelf het bestek maar uit de bakken hebben gepakt voor het hoofdmenu. Kortom echt zwaar waardeloos!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Niet slecht. Leuk terras met uitzicht op de Kralingse Plas. Niet zo'n heel uigebreide kaart, met mooie gerechten. Trap echter niet in de Steak Tatare, dat is gewoon een rauwe hamburger lijkt het wel. Brei van vlees en niets wat je van dit klassieke gerecht zou verwachten ...
LeGrandConnaisseur A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Zijn hier met 8 man wezen eten. Wat een prachtige locatie, zeker op een zomer middag/avond. De kaart is simpel en compact, wat ik altijd heel erg kan waarderen. De gerechten hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Beiden vlees en vis waren perfect gegaard, en heel smaakvol.

Service valt veel op aan te merken. Het duurde allemaal erg lang, we kregen onze hoofdgerechten niet op hetzelfde moment, terwijl wij ook nog geen bestek hadden, daarnaast begon er achter ons opeens iemand te stofzuigen... erg storend allemaal.

Beetje jammer van de bediening, want voor de rest was het een mooie avond.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Na eerst een poosje dik aangekleed op het terras van De Schone Lei te hebben gezeten met prachtig uitzicht op de bevroren Kralingse Plas (met een groot glas Glühwein) binnen aan het raam een mooie tafel met zicht op de ondergaande zon achter de skyline van Rotterdam over verblijf vervolgd. Een betere plek is niet denkbaar.
Als voorgerecht gekozen voor jumbo gamba's in knoflook (attent werd gezorgd voor een waterbakje voor het reinigen van de vingers). Van deze keuze geen spijt. Vervolgens gekozen voor de catch of the day (rode poon) en voor een gegrilde ribeye. Ook hier geen spijt van, alhoewel de vis was gefileerd dit keer wel erg veel achtergebleven graten. Als dessert een kaasplank, dat voldoende was voor 2 personen. De gekozen wijnen (= Diwald Grüner Veltliner en Merlot) waren goed bijpassend. Vriendelijke bediening en billijke prijzen.
Al met al geen spijt van, dat we bij De Schone Lei zijn blijven eten.
Elmac .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met een aantal collega's op één van mijn favoriete stekken gegeten. Zoals vanouds prima kwaliteit voor schappelijke prijzen. Bediening was prima, het was niet heel druk op een woensdagavond en ons bestelde drinken en eten werd snel en enthousiast geserveerd. De uitleg van het maandmenu was zo aanstekelijk dat we daar diverse gerechten van hebben gekozen; zeker niet teleurgesteld in de hertensukade met rode port en het dessert! Ik zat daar als oud-Rotterdammer met 3 collega's uit de omgeving van Amsterdam, de schoonheid van de Kralingse Plas met de skyline van Rotterdam op de achtergrond was ongekend. Toplocatie voor een prima eetgelegenheid!
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Na een lange tijd weer eens gegeten en gedronken bij De Schone Lei. Eerst op het prachtig gelegen terras een goed glas Herfstbockbier gedronken. Het terras biedt een mooi uitzicht op de Kralingse Plas en de skyline van Rotterdam.

In het restaurant aan het raam met zicht op het donker worden van de omgeving een heerlijk voorgerecht (garnalen en bitterballen met truffelrisotto) en vervolgens als hoofdgerecht de catch of the day (= onder andere roodbaars) en zeebaars, gecombineerd met een goed glas Grüner Veltliner. Als afsluiting met z'n tweeën een kaasplateau genomen met vier verschillende kazen (met een goed glas Syrah) en een kopje verse koffie.

De bediening is uiterst vriendelijk en adequaat. De prijzen zijn zeer billijk. Het geheel vormde een gezellige afsluiting van een mooie dag. Opnieuw voor herhaling vatbaar.
Ferdinand M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
De vis, het vlees, de patat: alles is perfect gebakken. De salade Nicoise is heerlijk en de dorade smaakt prima. Er is veel keuze aan goede wijn en bier en de temperatuur waarop het wordt geserveerd is precies goed. Over het eten niets dan lof.
De entourage mag er ook zijn: een schitterend uitzicht over de Kralingse plas.
Enig storend punt is de bediening. Het personeel heeft meer belangstelling voor elkaar dan voor de klanten. Drie kwartier wachten voor een voorgerecht is te lang. Echt beleefd worden we niet te woord gestaan. Echt zonde voor een restaurant met zeer goed eten.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Theedrinken met je 91 jarige oma! Zó gezellig bij de Schone Lei!
Mooie gezellig gedekte theetafel, heerlijke sandwiches en zoetigheden en thee van Betjeman!
Aanvankelijk was de tafel buiten gedekt maar aangezien het wat fris en winderig was werd ons voorgesteld om toch maar naar binnen te gaan! Kijk, dat is nou invoelen en meedenken! Oma was blij, en wij ook
Fijne zaak met leuk personeel
Keshu H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met z'n viertjes op zondagavond hier heerlijk gegeten, prima ibero voorgerecht en uitstekend hoofdgerecht entrecote. Vlotte bediening door vriendelijke dames zorgden voor een gezellige avond. Door het mooie weer konden we de hele avond buiten zitten, en dat maakte het compleet.
MRO89 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Fantastisch terras aan het water. Voor lunch een zeer geschikte locatie. Bediening soms wat stug, het lijkt een beetje alsof ze denken wat minder vriendelijk te kunnen zijn, omdat het terras toch altijd wel vol zit. Daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.