Meer informatie over restaurant de Schone Lei

Dinsdag t/m Vrijdag 12.00 - 22.00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00

x P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Gisteravond met twee volwassenen en een kindje van 2 gegeten. Wat een waardeloze bediening.... We werden bij aankomst naar een tafel toe gewuifd,de serveerster hoorde ons praten over een kinderstoel maar was geenszins van plan die voor ons te pakken. Die hebben we zelf maar van een stapel afgepakt. Vervolgens bestelden we bitterballen die binnen 3 sec op onze tafel stonden. Die stonden dus al klaar en waren daardoor dus ook niet erg warm weer. Daarna bijna 10 min op onze drankjes moeten wachten en drie keer moeten vragen om wat ijsklontjes voor in de verse jus. Toppunt was dat we zelf het bestek maar uit de bakken hebben gepakt voor het hoofdmenu. Kortom echt zwaar waardeloos!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Niet slecht. Leuk terras met uitzicht op de Kralingse Plas. Niet zo'n heel uigebreide kaart, met mooie gerechten. Trap echter niet in de Steak Tatare, dat is gewoon een rauwe hamburger lijkt het wel. Brei van vlees en niets wat je van dit klassieke gerecht zou verwachten ...
LeGrandConnaisseur .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Zijn hier met 8 man wezen eten. Wat een prachtige locatie, zeker op een zomer middag/avond. De kaart is simpel en compact, wat ik altijd heel erg kan waarderen. De gerechten hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Beiden vlees en vis waren perfect gegaard, en heel smaakvol.

Service valt veel op aan te merken. Het duurde allemaal erg lang, we kregen onze hoofdgerechten niet op hetzelfde moment, terwijl wij ook nog geen bestek hadden, daarnaast begon er achter ons opeens iemand te stofzuigen... erg storend allemaal.

Beetje jammer van de bediening, want voor de rest was het een mooie avond.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Na eerst een poosje dik aangekleed op het terras van De Schone Lei te hebben gezeten met prachtig uitzicht op de bevroren Kralingse Plas (met een groot glas Glühwein) binnen aan het raam een mooie tafel met zicht op de ondergaande zon achter de skyline van Rotterdam over verblijf vervolgd. Een betere plek is niet denkbaar.
Als voorgerecht gekozen voor jumbo gamba's in knoflook (attent werd gezorgd voor een waterbakje voor het reinigen van de vingers). Van deze keuze geen spijt. Vervolgens gekozen voor de catch of the day (rode poon) en voor een gegrilde ribeye. Ook hier geen spijt van, alhoewel de vis was gefileerd dit keer wel erg veel achtergebleven graten. Als dessert een kaasplank, dat voldoende was voor 2 personen. De gekozen wijnen (= Diwald Grüner Veltliner en Merlot) waren goed bijpassend. Vriendelijke bediening en billijke prijzen.
Al met al geen spijt van, dat we bij De Schone Lei zijn blijven eten.
Elmac .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met een aantal collega's op één van mijn favoriete stekken gegeten. Zoals vanouds prima kwaliteit voor schappelijke prijzen. Bediening was prima, het was niet heel druk op een woensdagavond en ons bestelde drinken en eten werd snel en enthousiast geserveerd. De uitleg van het maandmenu was zo aanstekelijk dat we daar diverse gerechten van hebben gekozen; zeker niet teleurgesteld in de hertensukade met rode port en het dessert! Ik zat daar als oud-Rotterdammer met 3 collega's uit de omgeving van Amsterdam, de schoonheid van de Kralingse Plas met de skyline van Rotterdam op de achtergrond was ongekend. Toplocatie voor een prima eetgelegenheid!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Na een lange tijd weer eens gegeten en gedronken bij De Schone Lei. Eerst op het prachtig gelegen terras een goed glas Herfstbockbier gedronken. Het terras biedt een mooi uitzicht op de Kralingse Plas en de skyline van Rotterdam.

In het restaurant aan het raam met zicht op het donker worden van de omgeving een heerlijk voorgerecht (garnalen en bitterballen met truffelrisotto) en vervolgens als hoofdgerecht de catch of the day (= onder andere roodbaars) en zeebaars, gecombineerd met een goed glas Grüner Veltliner. Als afsluiting met z'n tweeën een kaasplateau genomen met vier verschillende kazen (met een goed glas Syrah) en een kopje verse koffie.

De bediening is uiterst vriendelijk en adequaat. De prijzen zijn zeer billijk. Het geheel vormde een gezellige afsluiting van een mooie dag. Opnieuw voor herhaling vatbaar.
Ferdinand M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
De vis, het vlees, de patat: alles is perfect gebakken. De salade Nicoise is heerlijk en de dorade smaakt prima. Er is veel keuze aan goede wijn en bier en de temperatuur waarop het wordt geserveerd is precies goed. Over het eten niets dan lof.
De entourage mag er ook zijn: een schitterend uitzicht over de Kralingse plas.
Enig storend punt is de bediening. Het personeel heeft meer belangstelling voor elkaar dan voor de klanten. Drie kwartier wachten voor een voorgerecht is te lang. Echt beleefd worden we niet te woord gestaan. Echt zonde voor een restaurant met zeer goed eten.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Theedrinken met je 91 jarige oma! Zó gezellig bij de Schone Lei!
Mooie gezellig gedekte theetafel, heerlijke sandwiches en zoetigheden en thee van Betjeman!
Aanvankelijk was de tafel buiten gedekt maar aangezien het wat fris en winderig was werd ons voorgesteld om toch maar naar binnen te gaan! Kijk, dat is nou invoelen en meedenken! Oma was blij, en wij ook
Fijne zaak met leuk personeel
keshu .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met z'n viertjes op zondagavond hier heerlijk gegeten, prima ibero voorgerecht en uitstekend hoofdgerecht entrecote. Vlotte bediening door vriendelijke dames zorgden voor een gezellige avond. Door het mooie weer konden we de hele avond buiten zitten, en dat maakte het compleet.
MRO89 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Fantastisch terras aan het water. Voor lunch een zeer geschikte locatie. Bediening soms wat stug, het lijkt een beetje alsof ze denken wat minder vriendelijk te kunnen zijn, omdat het terras toch altijd wel vol zit. Daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima restaurant om te lunchen tijdens een wandeling. Met de honden konden we buiten op het terras prima zitten.
Ik bestelde de clubsandwich, deze was alleen zonder ei, normaal hoort het volgens mij met ei. De cocktailsaus was alsof hij uit een flesje komt kwa smaak. Verder smaakte de clubsandwich goed. Mijn tafelgenoot had een uitsmijter, deze was ook gewoon goed.
juergen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hier komen wij wel vaker en altijd eten wij "kip in the pocket" , pitabroodjes met stukken kip en chilimayonaise. De kwaliteit van de in olie gebraden stukjes malse kip is wisselend. Soms lijken de stukjes in bouillon gekookt in plaatst krokant gefrituurd. Maar vandaag klopte het weer helemaal. Daarbij hebben wij een fruitige, biologische witte wijn gedronken en een gratis glas leidingwater. Als je dan in de zon zit en achter de Kralingse Plas het silhouet van Rotterdam ziet is je zondag geslaagd.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
In het verleden heb ik een aantal maal bij de Schone Lei gegeten, hetgeen uitermate teleurstellend was. Recent hier met een paar collega's afgesproken, de bedoeling was alleen wat drinken maar we zijn blijven eten. Ik moet zeggen dat ik erg blij verrast was, een enorme verbetering met een jaar geleden. Leuke kaart, goede kwaliteit eten, prettige bediening. Dus ik weet niet wat er gebeurd is, maar vooral zo doorgaan.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor mijn zusjes verjaardag gegeten bij de Schone Lei. Hele mooie locatie, leuke strakke inrichting. De service was prima alleen mochten we geen kraanwater als tafelwater, er konden wel glaasjes kraanwater geschonken worden dus dat was ietwat vreemd....
Het eten was lekker, hoofdgerecht voor de zeewolf gegaan. alleen ook hier was de service weer wat minder de vis gerechten kwamen vlot maar we moisten op aantal andere gerechten wachten waardoor tegen de tijd dat ik kon eten mijn vis koud was....dat was jammer. Als toetje gegaan voor de oreo cheesecake! erg lekker! Dus al-met-al een leuk tentje om eens te eten....zeker in de zomer als je op het terras kunt zitten.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Voor het eerst geluncht in dit restaurant aan de Kralingse Plas. Zeer vriendelijk personeel, vlot en goed op de hoogte van de gerechten die geserveerd worden. Mooi tafeltje aan het raam, dus we hadden een prachtig uitzicht over de Plas en in de verte de skyline van Rotterdam. Het eten was heerlijk: zalige salades (French salad & Lobster salad) en een royaal gevulde omelet met zalm. Wij komen zeker terug!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst bij de Schone Lei heb gegeten en elke keer is het weer een verrassing hoe het eten is en hoe de bediening het doet. Maar deze keer, niets meer dan enkel lof! Het eten was lekker, zag er mooi uit en de bediening was vlot en vriendelijk. Alleen toen het topdrukte binnen was (het was tenslotte zaterdagmiddag) hebben we 1 keer even wat langer moeten wachten op onze volgend drankje. Maar dat was te verwaarlozen; we hebben hier heerlijk gezeten en geluncht, met dat prachtige uitzicht over de plas en de skyline.
astridb85 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Prachtige zonnige herfstmiddag zorgde voor drukte op het fantastisch gelegen terras met uitzicht op het water. Daarom was het extra teleurstellend dat de bediening onvriendelijk en buitengewoon traag was. Dit leek overigens niet veroorzaakt te worden door personeelstekort, want er liep genoeg personeel rond. 20 minuten wachten om te kunnen bestellen - of om iemand te vinden waarbij besteld mocht worden - leek normaal. Eten was prima.
Thee_Stie .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Met vrienden hier voor het eerst op het terras geluncht. We werden netjes ontvangen bij het hekje en kregen een bankje toegewezen in de zon. Wat een mooie locatie met een prachtig uitzicht. Wat ook opviel was dat er direct een haastige serveerster naast ons stond om een drankje op te nemen voordat we uberhaupt zaten. We bestelden een kopje thee en dachten een smaakje te kunnen kiezen. Er bleek geen theedoos te zijn maar konden uiteindelijk wel het standaard theezakje omruilen voor een zakje rooibosthee met de mededeling of we het de volgende keer wel direct bij de bestelling zouden willen doorgeven. De lunchkaart is gevarieerd. We namen het pitabroodje met gemarineerde kip met spicy mayonaise en deze smaakte goed. De bediening maakte een chaotische indruk en bij het afrekenen en ons vertrek hadden ze het te druk met elkaar om ons te groeten. De service heeft in onze beleving te kort geschoten maar we komen graag nog eens terug als deze verbeterd is.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
De Schone Lei zit op een geweldige locatie aan de Kralingse Plas, wat een prachtig uitzicht met zich meebrengt. Wij hebben hier met plezier gegeten en troffen een zeer vriendelijke bediening. Iemand uit ons gezelschap vond het eten niet lekker en kreeg direct iets anders, waar we niet voor hoefden te betalen. Als ‘bewuste vleeseter’ vond ik het wel erg jammer dat er van de 4 vleesgerechten 3 ‘babydieren’ op de kaart staan (lam, kalf en piepkuiken). Het vegetarische gerecht vond ik bovendien teleurstellend. Het ontsteeg helaas het niveau van een bord groente met een sausje niet. Maar verder een prima ervaring. Mits de vleeskeuze wordt aangepast, kom ik graag nog eens terug.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Dit blijft voor mij toch wel een van de mooiere plekjes van Rotterdam aan de kralingseplas met in de verte de stad op de achtergrond. Hier weer eens geluncht, de bediening was vergeten onze bestelling door te geven, dit werd door hen zelf ontdekt en benoemd. We kregen ter compensatie een drankje van het huis. Keurig geregeld. Eten wat prijzig voor een brasserie, maar wel keurig verzorgd.