Meer informatie over restaurant de Schone Lei

Dinsdag t/m Vrijdag 12.00 - 22.00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00

Elmac .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met een aantal collega's op één van mijn favoriete stekken gegeten. Zoals vanouds prima kwaliteit voor schappelijke prijzen. Bediening was prima, het was niet heel druk op een woensdagavond en ons bestelde drinken en eten werd snel en enthousiast geserveerd. De uitleg van het maandmenu was zo aanstekelijk dat we daar diverse gerechten van hebben gekozen; zeker niet teleurgesteld in de hertensukade met rode port en het dessert! Ik zat daar als oud-Rotterdammer met 3 collega's uit de omgeving van Amsterdam, de schoonheid van de Kralingse Plas met de skyline van Rotterdam op de achtergrond was ongekend. Toplocatie voor een prima eetgelegenheid!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Na een lange tijd weer eens gegeten en gedronken bij De Schone Lei. Eerst op het prachtig gelegen terras een goed glas Herfstbockbier gedronken. Het terras biedt een mooi uitzicht op de Kralingse Plas en de skyline van Rotterdam.

In het restaurant aan het raam met zicht op het donker worden van de omgeving een heerlijk voorgerecht (garnalen en bitterballen met truffelrisotto) en vervolgens als hoofdgerecht de catch of the day (= onder andere roodbaars) en zeebaars, gecombineerd met een goed glas Grüner Veltliner. Als afsluiting met z'n tweeën een kaasplateau genomen met vier verschillende kazen (met een goed glas Syrah) en een kopje verse koffie.

De bediening is uiterst vriendelijk en adequaat. De prijzen zijn zeer billijk. Het geheel vormde een gezellige afsluiting van een mooie dag. Opnieuw voor herhaling vatbaar.
Ferdinand M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
De vis, het vlees, de patat: alles is perfect gebakken. De salade Nicoise is heerlijk en de dorade smaakt prima. Er is veel keuze aan goede wijn en bier en de temperatuur waarop het wordt geserveerd is precies goed. Over het eten niets dan lof.
De entourage mag er ook zijn: een schitterend uitzicht over de Kralingse plas.
Enig storend punt is de bediening. Het personeel heeft meer belangstelling voor elkaar dan voor de klanten. Drie kwartier wachten voor een voorgerecht is te lang. Echt beleefd worden we niet te woord gestaan. Echt zonde voor een restaurant met zeer goed eten.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Theedrinken met je 91 jarige oma! Zó gezellig bij de Schone Lei!
Mooie gezellig gedekte theetafel, heerlijke sandwiches en zoetigheden en thee van Betjeman!
Aanvankelijk was de tafel buiten gedekt maar aangezien het wat fris en winderig was werd ons voorgesteld om toch maar naar binnen te gaan! Kijk, dat is nou invoelen en meedenken! Oma was blij, en wij ook
Fijne zaak met leuk personeel
Keshu .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met z'n viertjes op zondagavond hier heerlijk gegeten, prima ibero voorgerecht en uitstekend hoofdgerecht entrecote. Vlotte bediening door vriendelijke dames zorgden voor een gezellige avond. Door het mooie weer konden we de hele avond buiten zitten, en dat maakte het compleet.
MRO89 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Fantastisch terras aan het water. Voor lunch een zeer geschikte locatie. Bediening soms wat stug, het lijkt een beetje alsof ze denken wat minder vriendelijk te kunnen zijn, omdat het terras toch altijd wel vol zit. Daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima restaurant om te lunchen tijdens een wandeling. Met de honden konden we buiten op het terras prima zitten.
Ik bestelde de clubsandwich, deze was alleen zonder ei, normaal hoort het volgens mij met ei. De cocktailsaus was alsof hij uit een flesje komt kwa smaak. Verder smaakte de clubsandwich goed. Mijn tafelgenoot had een uitsmijter, deze was ook gewoon goed.
Juergen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hier komen wij wel vaker en altijd eten wij "kip in the pocket" , pitabroodjes met stukken kip en chilimayonaise. De kwaliteit van de in olie gebraden stukjes malse kip is wisselend. Soms lijken de stukjes in bouillon gekookt in plaatst krokant gefrituurd. Maar vandaag klopte het weer helemaal. Daarbij hebben wij een fruitige, biologische witte wijn gedronken en een gratis glas leidingwater. Als je dan in de zon zit en achter de Kralingse Plas het silhouet van Rotterdam ziet is je zondag geslaagd.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
In het verleden heb ik een aantal maal bij de Schone Lei gegeten, hetgeen uitermate teleurstellend was. Recent hier met een paar collega's afgesproken, de bedoeling was alleen wat drinken maar we zijn blijven eten. Ik moet zeggen dat ik erg blij verrast was, een enorme verbetering met een jaar geleden. Leuke kaart, goede kwaliteit eten, prettige bediening. Dus ik weet niet wat er gebeurd is, maar vooral zo doorgaan.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor mijn zusjes verjaardag gegeten bij de Schone Lei. Hele mooie locatie, leuke strakke inrichting. De service was prima alleen mochten we geen kraanwater als tafelwater, er konden wel glaasjes kraanwater geschonken worden dus dat was ietwat vreemd....
Het eten was lekker, hoofdgerecht voor de zeewolf gegaan. alleen ook hier was de service weer wat minder de vis gerechten kwamen vlot maar we moisten op aantal andere gerechten wachten waardoor tegen de tijd dat ik kon eten mijn vis koud was....dat was jammer. Als toetje gegaan voor de oreo cheesecake! erg lekker! Dus al-met-al een leuk tentje om eens te eten....zeker in de zomer als je op het terras kunt zitten.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Voor het eerst geluncht in dit restaurant aan de Kralingse Plas. Zeer vriendelijk personeel, vlot en goed op de hoogte van de gerechten die geserveerd worden. Mooi tafeltje aan het raam, dus we hadden een prachtig uitzicht over de Plas en in de verte de skyline van Rotterdam. Het eten was heerlijk: zalige salades (French salad & Lobster salad) en een royaal gevulde omelet met zalm. Wij komen zeker terug!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst bij de Schone Lei heb gegeten en elke keer is het weer een verrassing hoe het eten is en hoe de bediening het doet. Maar deze keer, niets meer dan enkel lof! Het eten was lekker, zag er mooi uit en de bediening was vlot en vriendelijk. Alleen toen het topdrukte binnen was (het was tenslotte zaterdagmiddag) hebben we 1 keer even wat langer moeten wachten op onze volgend drankje. Maar dat was te verwaarlozen; we hebben hier heerlijk gezeten en geluncht, met dat prachtige uitzicht over de plas en de skyline.
Astridb85 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Prachtige zonnige herfstmiddag zorgde voor drukte op het fantastisch gelegen terras met uitzicht op het water. Daarom was het extra teleurstellend dat de bediening onvriendelijk en buitengewoon traag was. Dit leek overigens niet veroorzaakt te worden door personeelstekort, want er liep genoeg personeel rond. 20 minuten wachten om te kunnen bestellen - of om iemand te vinden waarbij besteld mocht worden - leek normaal. Eten was prima.
Thee_Stie .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Met vrienden hier voor het eerst op het terras geluncht. We werden netjes ontvangen bij het hekje en kregen een bankje toegewezen in de zon. Wat een mooie locatie met een prachtig uitzicht. Wat ook opviel was dat er direct een haastige serveerster naast ons stond om een drankje op te nemen voordat we uberhaupt zaten. We bestelden een kopje thee en dachten een smaakje te kunnen kiezen. Er bleek geen theedoos te zijn maar konden uiteindelijk wel het standaard theezakje omruilen voor een zakje rooibosthee met de mededeling of we het de volgende keer wel direct bij de bestelling zouden willen doorgeven. De lunchkaart is gevarieerd. We namen het pitabroodje met gemarineerde kip met spicy mayonaise en deze smaakte goed. De bediening maakte een chaotische indruk en bij het afrekenen en ons vertrek hadden ze het te druk met elkaar om ons te groeten. De service heeft in onze beleving te kort geschoten maar we komen graag nog eens terug als deze verbeterd is.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
De Schone Lei zit op een geweldige locatie aan de Kralingse Plas, wat een prachtig uitzicht met zich meebrengt. Wij hebben hier met plezier gegeten en troffen een zeer vriendelijke bediening. Iemand uit ons gezelschap vond het eten niet lekker en kreeg direct iets anders, waar we niet voor hoefden te betalen. Als ‘bewuste vleeseter’ vond ik het wel erg jammer dat er van de 4 vleesgerechten 3 ‘babydieren’ op de kaart staan (lam, kalf en piepkuiken). Het vegetarische gerecht vond ik bovendien teleurstellend. Het ontsteeg helaas het niveau van een bord groente met een sausje niet. Maar verder een prima ervaring. Mits de vleeskeuze wordt aangepast, kom ik graag nog eens terug.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Dit blijft voor mij toch wel een van de mooiere plekjes van Rotterdam aan de kralingseplas met in de verte de stad op de achtergrond. Hier weer eens geluncht, de bediening was vergeten onze bestelling door te geven, dit werd door hen zelf ontdekt en benoemd. We kregen ter compensatie een drankje van het huis. Keurig geregeld. Eten wat prijzig voor een brasserie, maar wel keurig verzorgd.
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Zondag 23 augustus haalden we mijn zwager en zusje op die we hadden uitgenodigd om met ons een hapje te doen bij de Schone Lei. Zelf waren wij hier ook nog nooit geweest dus waren we benieuwd naar het uitzicht en hoe het ons zou smaken. Vooraf een tafel besproken en rond de klok van 19:00u schoven we aan tafel. Het uitzicht op de skyline voor Rotterdam is natuurlijk fantastisch ! We bestelden een drankje en begonnen als voorafje met Boerenlandbrood met smeersels. Erg lekker ! De kaart werd gebracht en we bekeken de mogelijkheden. Mijn zusje ging voor de Barramundi en wij (mijn zwager ik en m'n vrouw) namen de kalfsentrecote. Alles ging heel relaxed en de bediening was leuk en gezellig. Wat later werden de borden gebracht die mooi waren opgemaakt. De kalfsentrecote was lekker mals en ook de barramundi was zeer smakelijk. Verse friet en salade werden erbij geserveerd. Nog een tweede drankje en als toetjes besloten mijn zwager en ik dat we een espresso met een Grand Marnier namen en mijn vrouw was nieuwsgierig naar het meloenensoepje. Na nog een koffie rondje rekende we af en tussen 21:00u en 21:15u vertrokken we met een voldaan gevoel naar huis. De Schone Lei is zeker een Brasserie die een volgend bezoek meer dan waard is !
Busch .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Op een heerlijke zomeravond met een groep van 10 op het prachtig gelegen terras aan de Kralingse Plas gegeten. Natuurlijk was het druk, en juist dan merk je als gast of een bedrijf haar logistiek op orde heeft. Daar kan nog veel aan verbeterd worden. Als de bediening iets vaker langs komt, kunnen ze meer drankjes verkopen. Een wachttijd van ruim drie kwartier tussen voorgerecht en hoofdgerecht is echt te lang. Excuses en een drankje werden aangeboden en vanzelfsprekend aanvaard. Het eten is niet heel bijzonder maar wel smakelijk. De locatie is de grote trekker van deze brasserie en met een paar kleine verbeteringen zou het echt een topper kunnen worden.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Dit restaurant is vooral met mooi weer uiterst geliefd. Het grote terras zit vaak helemaal vol, maar deze keer was het maar ten dele gevuld, dus niet zo heel druk. Het weer zat mee en het was genieten van het uitzicht over de Kralingse Plas en de Rotterdamse skyline. Helaas was de bediening blijkbaar dezelfde mening toegedaan als wij, toen wij gingen zitten: Rustig zitten, genieten van het weer en het uitzicht. Na 20 minuten gezeten te hebben hebben wij binnen maar eens geïnformeerd of het zelfbediening was, want het aanwezige personeel had het te druk met onderling kletsen en vergat de gasten. Heel jammer.

Het eten was zoals je van een brasserie gewend bent, goed van smaak, maar niet uitzonderlijk. Porties zijn royaal.

Bij mooi weer is het zeker een plek om naar toe te gaan, maar je moet geen haast hebben. Dat heeft het personeel ook niet.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De kip in the pocket is echt de beste van Rotterdam! De keuken is sowieso van goede kwaliteiet. Jammer dat het personeel zo ongeintereseerd en onbehouwen is. Het uitzicht maakt natuurlijk veel goed. Prachtige locatie aan de Kralingse Plas. Uitzicht over plas, bos en skyline van Rotterdam. Als je het personeel even weg denkt en gewoon geniet van je eten en het uitzicht, dan kun je hier echt genieten.