De Schelphoek

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 12:00 - 21:30

Jeanet H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten in een rustige hoek van het restaurant. Zeer vriendelijk personeel. Goede tijdsverdeling tussen de gerechten. We hebben stoofpaling in het groen gegeten. Porties waren meer dan voldoende en goed gaar en warm. Een eigen twist aan het nagerecht geven was bespreekbaar. We wilden alleen verse Zeeuwse aardbeien zonder ijs, dit stond niet op de kaart maar werd voor ons geregeld! Heerlijk gegeten voor n goede prijs en in een gezellige sfeer. Wij komen zeker terug!

Bosland M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Eindelijk een restaurant die zijn geld waard is Carpaccio vers gesneden, ossenstaart soep vers gemaakt met mooi garnituur, chateaubriand met Bearnaisesaus perfect op temperatuur en aan tafel gesneden met mooi garnituur. zeekraal en champignons, een mooi grand dessert en een Schouws kaas plankje. koffie met bonbons gratis. perfecte bediening zowel op het terras en in het restaurant .
Ga zo door familie van Dijk Burg Haamstede
Schouwenaar .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Oesters zoals geen restaurant in omgeving deze weet te bereiden.
Lamsvlees volledig op wens en perfect bereid.
Uitzondering op standaard restaurants op Schouwen, geweldig!
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Uitgenodigd om met een groot gezelschap ter gelegenheid van een jubileum te gaan eten. Bediening was vriendelijk, wat chaotisch en wat kennis ontbrak zo af en toe.
Het eten was voldoende, niet meer dan dat. Droog stukje varkenshaas, geen verse frieten, bakje saladespul zoals het 20 jaar geleden normaal was om te serveren, weinig smaak. Niet de verfijning welke je verwacht. Het sluit eigenlijk aan met de algehele indruk van deze zaak. Met betrekking tot de inrichting en de algehele indruk krijg je het idee of het bedrijf nog draait in de jaren 80. Veel rommel, tierelantijntjes, schrootjes, rieten stoelen, het gebouw maakt geen frisse indruk. Lekkage in de gang naar de toiletten, vliegen op de vensterbank. Gedateerd sanitair. Het is jammer, dit is een restaurant waarvoor je moet gaan rijden omdat het wat afgelegen nabij een natuurgebied ligt, dan hoop je dat het de moeite waard is. Helaas, strip die tent en begin met een frisse nieuwe aanpak en ga voor kwaliteit.
Berend B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
weer mosselen gegeten. Nu echte bodemcultuur. Er is toch een groot verschil in smaak. lekker soepje.het was heel gezellig. kan iedereen aanraden op de Schelphoek te gaan eten, maar eerst een flinke fietstocht maken over Schouwen want de porties zijn flink. de huiswijn is goed. redelijke prijzen. Eet smakelijk allemaal. wel even reserveren. PS heb even bij de buurtafeltjes gekeken en het zag er prima uit.
Berend B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
we hebben er lekker gegeten. een soepje vooraf. mosselpannetje en een toetje. er was meer dan genoeg. de service was prima en de ambiance gezellig. Het is aan te bevelen, om er eens vaker naar toe te gaan. Alleen jammer, dat we hangcultuur kregen en geen bodem mosselen. de smaak van de hangcultuur is wat vlakker. te vergelijken met tam en wild konijn. Ik geef de voorkeur aan de bodemmosselen. volgende week gaan we weer en eten dan de bodemmosselen.
Escroquerie .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Ik heb voortreffelijk gegeten en genoten in De Schelphoek. De bediening is erg gastvrij, informeel en gezellig met een grote kennis van zowel de spijs- als wijnkaart.
Het is een echt familiebedrijf, want de opgewekte eigenaresse werkte samen met haar neefje. Een echte horecaman. De man van de eigenaresse stond in de keuken.

Het voorgerecht was een overheerlijke ouderwetse goede garnalencocktail. Zelf gemaakte cocktailsaus, verse rivierkreeftjes, romige boter, vers stokbrood en knapperige toast ontbraken niet bij het voorgerecht. Voortreffelijk!
Als hoofdgerecht nam ik samen met een goeie vriend de Chateau Briand. Dit malse stukje runderbiefstuk werd aan tafel opgemaakt: gesneden; champignons en spek erop gelegd. De overige bediening bracht frites, lamsoren, aardappeltjes en een romige bearnaisesaus. Toen de lamsoren op waren, vroeg de bediening of wij een nieuw bakje wilden. Wat een service!
Als nagerecht heb ik vanille-ijs met heerlijke verse aardbeien en zelfgemaakte aardbeiensaus op.

Het restaurant is oud, maar zeer gezellig ingericht. In de Schelphoek kan men nog in stijl uit eten naar mijn mening. Zeker een aanrader!

Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
We waren zo ongeveer de enige gasten, wat te merken was aan de service, maar... uiterst vriendelijk. Interieur is wat bedaagd, maar zeker sfeervol. Eten was goed, zonder uit te blinken. Geen overdreven grote porties, maar eigenlijk precies goed.
Jevp .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Vriendelijke ontvangst!
Een voortreffelijk mossel-menu. Mosterdsoep vooraf, met daarbij vers gebakken stokbrood en 'smeersel'. Gekookte mosselen, voortreffelijk van kwaliteit, perfect bereid -keuze uit 4 verschillende bereidingen- , 2 sausjes en een schaaltje azijn, sla en knapperige frietjes. Roomijs met verse aardbeien en zelfgemaakte aardbeien saus na. Tot slot een kopje koffie met.
Bediening vriendelijk, informeel, en zeer zeker attent!