De Schelp

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

D L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Slechte keuken.
Tournedos voor €24,50 en krijg je pepersaus uit een zakje.
Garnalencocktail whiskeysaus. Geen whiskey geproefd. Groente uit pot of diepvriesvak ? Kabeljauw droog, en dan kijk je toch uit op de Noordzee!
Pesto uit een potje. Al met al niet lekker gegeten. Voor de prijs zou je alles vers moeten krijgen.
En sowieso snap ik de kok niet. Je wordt toch kok om ook echt te koken?
Het brood was wel lekker. Bediening vriendelijk.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De Schelp is een strandtent zoals er zovelen te vinden zijn langs de Nederlandse kust. Ook de inrichting is niet echt bijzonder en dat geldt ook voor de kaart. Al heb ik wel het gevoel dat je die gerechten ergens anders ook voor minder geld kunt eten. De bediening is een goed geoliede machine die snel en routineus, maar correct, werkt. We werden heel snel geholpen en hadden ook snel daarna het bestelde voor ons op tafel staan. De huiswijn is een merlot, maar die smaakte anders als wat ik gewend ben van een merlot. Deze had een wat meer kruidige bijsmaak, maar was zeker goed te drinken. Bij navraag bij de ober bleek dat we toch echt de huiswijn aan het drinken waren. Als hoofdgerecht hadden we de schol. Een flink exemplaar, dat goed bereid was. Een klein bakje friet voor twee personen en een bakje salade die onverwacht bovengemiddeld lekker smaakte. Kortom een gemiddelde strandtent waar je prima en snel kunt eten voor een iets hogere prijs.
JohnvanB .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden 3 verschillende gerechten, en alle 3 erg lekker. Ook bijgerechten als salades en frieten erg goed. Bediening wat gestresst vanwege de drukte maar verder prima. Voor herhaling vatbaar!
Riek M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De spare ribs waren bijna koud en er zat geen marinade op. Het eten was er snel, bediening was te gehaast. Jammer wij komen niet terug.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Op warme dag gegeten, dus terras was vol. Maar snelle en vriendelijke bediening, 1x ging iets mis met drankjes die niet voor ons waren. Lekkere spinazietaart gegeten, en prima slibtongetjes, ruime hoeveelheid. Heerlijk koude prosecco in klein flesje. Eten prima voor een strandtent.
LynnS .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Op een mooie zomerdag hier gegeten. Ondanks dat het dan natuurlijk erg druk is op t strand is de bediening altijd super snel. Het eten is prima en het uitzicht op zee is natuurlijk geweldig!
TrWF .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten. Vega: salade met mozzarella en salade met geitenkaas en honing (op verzoek zonder spek, geen probleem), verreweg de beste salade van de hele vakantie.
Niet-vega; spareribs waren uitstekend, scholletje was ook goed.
Joyce T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten, wel echter spitsuur. Za avond veel lawaai. Voorgerechten waren goed en voldoende alleen een etagère eet wat lastig en je zicht naar tafelgenoten is weg. Hoofdgerecht prima en voldoende ik mis alleen toch groente, paar boontjes en schijfje wortel... We mochten meer patat vragen als nodig was dus goede service. Bediening prima en snel. Van mij had t wat rustiger gemogen maar dat is persoonlijk. Drankjes en koffie top!
Ed119 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bediening was zeker vriendelijk alleen onervaren. Excuseerde zich vooraf al dat het een rommelige avond was. Voordat we compleet waren werden de menukaarten uitgedeeld. Proeverij voorgerecht wordt geserveerd op een "High thea toren" waardoor je elkaar niet meer aan kunt kijken en de tafel vol staat. Hoofdgerechten waren matig. Vis droog, Saté saus te vet en friet slap. Te vaak moeten vragen om drinken. (zonde!) Wel een mooie zaak met potentie! Iets meer liefde in het eten en wat ervaren krachten aan de voorkant zal een hoop schelen.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Hier geluncht op 06/03/2016. Vooraf had ik een warme chocomel met slagroom gedronken en vervolgens gekozen voor Clubsandwich "De Schelp". Een broodje bestaande uit gerookte kipfilet, sla, spek, omelet en chilimayonaise. Dit broodje is zeker een aanrader. Erg lekker. Het broodje carpaccio van mijn tafelgenoot was ook naar wens.

De bediening was vriendelijk. Daarnaast is de locatie ideaal.
19masja83 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Lekker, maar niet enorm bijzonder en de prijs kwaliteit is ook niet helemaal op zijn plaats vind ik.
Ik zal er gerust nog eens eten vanwege de locatie aan het strand, maar ik ken betere restaurants.
Paulinev .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Sfeervolle strandtent, leuk personeel, lekkere dikke frieten, fatsoenlijk glas wijn, lekkere hamburger (al was hij niet helemaal gaar van binnen) op een lekkere Italiaanse bol maar waar was de salade? Wat schijfjes komkommer met dressing in glas, dat ziet er leuk uit en is in de keuken snel in elkaar geflanst maar dat is toch geen salade? En doe eens wat meer saus op de hamburger en wat meer mayonaise bij de friet want dat maakt het nou net lekker. Het was echt wel vers allemaal maar het is zó droog.
Scodie .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vol verwachtingen na een vorig bezoek enkele maanden geleden reserveerden we weer bij de Schelp. Het welkom was hartelijk maar daar bleef het ook bij. Na ruim 10 minuten praten waren de drankjes nog niet opgenomen en ook de kaart hadden we nog niet gezien. Waar je vaak zie dat het bedienend personeel een wijk heeft leek dat hier niet het geval te zijn, mogelijk dat ze daarom ook niet merkten dat wij nog geen drankjes hadden.

De voorgerechten (garnalencocktail en soep) waren prima maar slordig opgemaakt/opgediend waardoor een deel van de soep over de rand liep. De garnalencocktail had een wat zoetige saus waar ik niet warm van werd. De hoofdgerechten werden geserveerd met salade, in een glas en daardoor lastig te eten, en patat, welke dik en niet knapperig was. Voor het toetje zijn we maar de Voorstraat ingelopen.
MargaB .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Het eten voldeed niet aan onze verwachtingen. We hadden spare ribs, patat en sla. De spare ribs smaakten goed, de patat was erg dik en niet krokant gebakken, de sla was een klein limonade glaasje met wat sla en een klodder saus.
De bediening vonden wij erg chaotisch en onprofessioneel.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Zondagmiddag lekker weertje, op terras van de schelp lunchen. Kozen voor de lunch etagère voor 2 pers. Dwz broodje zalm, broodje carpaccio en broodje kroket. Rijkelijk belegd met verse producten! Prima. Beetje lastig in 2 te verdelen echter want het beleg lag over de 2 opgestapelde sneetjes brood heen. Bediening mocht iets scherper. Wel vriendelijk. Goed toeven hoor.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Het is natuurlijk niet echt het seizoen, maar desondanks zat het bij De schelp redelijk vol op een woensdagavond. De haard stond aan, gezellige sfeer. Aardige bediening. Alleen wat super jammer dat het eten op deze avond zeer matig was. De pommodori soep met pestocreme was heel zout en leek eerder pre-fab te zijn. Beetje van jezelf en beetje van Maggi, had ik het idee. Gelukkig werd de soep wel erg heet opgediend. Dat was best fijn na een barre tocht over het koude strand. Als hoofdgerecht de geitenkaas salade. Deze miste naast zongedroogde tomaatjes (die wel op de kaart stonden) behoorlijk wat creativiteit. De geitenkaas an sich was prima. Maar de grof gesneden paprika en dito smakeloze tomaten in combinatie met een enkele kruimel walnoot en minimale dressing maakte deze salade tot een sneu geheel. Heel jammer. Nu ben ik zelf nooit zo'n voorstander van het toelaten van honden/dieren in een restaurant, maar snap dat dit uit commercieel oogpunt voor de Schelp wel een usp is. Echter een geur en reuk beleid is misschien wel op z'n plaats. Ik zit niet graag naast een tafel waar het de hele tijd naar natte hond ruikt. Verder lokatie en bediening top.
Yeleen V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
In de laatste week van de zomervakantie hier neergestreken op een dinsdagavond, minder druk dan in het weekend. De locatie is top, op het strand, met een paar stoelen beneden op het strand en een terras op veranda aan het restaurant. Kijkend naar de kids die op het strand kunnen spelen en naar de ondergaande zon.
Allemaal een hamburger genomen, 2x XL en 2x Kidsmenu. was top! kids krijgen een smoothie er bij en appelmoes en friet.
Salade bij volwassen gerecht was verrassend lekker, hamburger op een hard broodje. Absoluut een aanrader. Bediening was attent!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Spontaan een hapje eten en neergestreken in Egmond aan Zee. Wat we vooraf hebben gegeten weet ik niet meer. Ze hebben daar Chouffe bier! Dus lekker zitten drinken en daardoor wat vergeetachtig geworden. Wat me wel is opgevallen, is de kabbeljauwfilet. Die was werkelijk voortreffelijk. Porties waren groot genoeg. Bijbestellen was geen probleem. Lopen leuke meiden in de bediening met een gezonde dosis humor. Vriendelijk, attent, alert, gewoon top.
Daarna lekker op het terras met zicht op de zee nog een smoothie die zeer smaakvol was.
Leuke locatie, gewoon goede tent.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Eten van matige kwaliteit,heel erg jammer, vorig jaren stuk beter! Mosselen vielen erg tegen. Smakeloos, in een vettige bouillon of iets wat daar op leek. Sliptong van tafelgenoot was aardig, maar aan de droge kant. Leek niet vers. Armoedige salade bij de gerechten. Patat daarentegen was goed.
De koffie sloeg alles. Een bak water heeft meer smaak. Zowel cappuccino als espresso, dit heeft niets met koffie te maken. Bediening onervaren en onoplettend, alles werd op tafel gesmeten. Sfeertje van -kijk ons es effe vlot zijn-. Helaas, wij komen hier niet meer terug.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
We hebben de lunch genoten op het terras. Kroketten met brood, appel pannenkoek en focaccia ham kaas. Vlotte bediening en vriendelijk. De kwaliteit van de gerechten maakten echter geen grote indruk. met name de appel pannenkoek stelde teleur, was niet in een schone pan bereid, en van een kleffe samenstelling. De beide andere gerechten waren ok, maar geen verrassende uitschieter.
positief zijn de toiletten, zeker aangezien het hier een strandpaviljoen betreft.