De Scheleberg

Immenweg 15 6741 KP Lunteren Nederland Kaart

Over restaurant De Scheleberg

Culinair genieten in het groen

In een schitterend landhuis, gelegen in een prachtige, groene omgeving, is het culinair genieten. Van het begin tot het einde, alles is tot in de puntjes verzorgd. De attente bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt en legt je helemaal in de watten!

Meer informatie over restaurant De Scheleberg

Anne O.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
We aten hier vlak na kerst en hadden ook alleen nog een drie gangen kerstmenu tot de keus. Vier voorgerechten en vier hoofdgerechten waren de keus. En ik geloof vier of vijf nagerechten. De prijs was gereduceerd omdat het geen vier gangen kerstmenu meer was maar we vonden de keus beperkt. Wat een kregen was niet helemaal naar eens omdat we iets kozen wat we niet graag hadden maar het smaakte prima. Weet daarom bijna zeker dat gewoon van de kaart er heerlijk eten geserveerd wordt. Wel wat traag maar erg gezellig en sfeervol.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Samen met vrienden hebben we hier een hartelijke ontvangst gekregen met heerlijke hapjes en een trio van vis en een vleesschotel. Alles was zeer smakelijk en ondanks de Kerstdrukte hadden ze toch voor ons alle aandacht! Een aanrader
Jelle_Smit .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik ben naar Lunteren geweest op een huisjespark. En heb 2 keer bij dit restaurant gegeten Allebei de keren weden we heel vriendelijk ontvangen. De mensen waren allemaal heel aardig en hulpvaardig. Het eten was lekker maar had verbeterpuntjes. Maar dat is gezond. Geen aanrader maar zeker ook niet slecht.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Prachtige locatie en aardig en gastvrij personeel. Hoewel wij geen fijnproevers zijn en geen hoge eisen stellen, was het eten van een bedroevend niveau.
Het begon al met de koffie, slootwater. De soep was prima maar koud geserveerd ( vel zat er al op). Als hoofdgerecht namen we schnitzel. Dit was inclusief groente, zo stond op de menukaart. Ik heb nog nooit zo' n vieze schnitzel gegeten. Het was hard, zuur, droog en behoorlijk aangebrand. De groente bestond alleen uit sla ( nauwelijks - en slordig aangemaakt) Jammer voor zo n mooie locatie. Essentie, het eten was niet met liefde gemaakt. Het was heel teleurstellend.
Liesbeth1966 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vanavond gegeten bij de Scheleberg. De bediening was bijzonder vriendelijk en niet opdringerig. De soep was puur, niks geen bijsmaak na iedere hap werd ie lekkerder. Wij hadden varkenshaas saté die botermals was, heerlijk saus erbij en knapperige verse frieten. Smaakvolle groente met een lekkere stevige bite. En dan als toetje de crème brule, je weet werkelijk niet wat je proeft! Dit restaurant verdient een dikke 10!
Enrico747 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Via Hotelkamerveiling zijn we hier verzeild geraakt. Uitstekende entourage en een zeer welwillende service. Jammer genoeg was het restaurant 's avonds dicht. Het alternatief bleek wel 3km weg. De heenweg hebben we gelopen, voor de terugweg konden we worden opgehaald! Dit gebeurde ook prompt na ons telefoontje. Heel goed! Het ontbijt was erg knus (we waren de enigen) en dat had als voordeel dat het buffet eigenlijk aan onze tafel stond. Geen geloop! Er werd aangeboden een eitje met spek te bakken. In combinatie met de verse broodjes, kazen en vleeswaren een uitstekende combinatie. De entourage is niet verkeerd en het terras is gewoon geweldig: in de zon en redelijk uit de wind.
Phil_A .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Omdat onze eerste keus in Lunteren helaas dicht was, hebben we maar gegeten in het restaurant van het hotel waar we sliepen. De menukaart is niets bijzonders, van gemiddeld eetcafé-niveau. Gelukkig stonden er naast de kaart ook mosselen op het menu. Deze waren lekker bereid, iets te veel kerrie, met goede friet en gebakken aardappels. De meegeleverde "groen"ten zagen er zo smakeloos uit dat ik me er niet aan gewaagd heb. Dessert, Dame Blanche, was lekker, met goede (echte) chocoladesaus, verder niets bijzonders. Ook tafelgenoots "Schele" soes met frambozenijs was lekker.
Bediening was vriendelijk en attent. Toen de eerste pan mosselen bijna op was, werd meteen een tweede pan gebracht. Ook kregen we desgevraagd een extra portie friet en sauzen.
Helaas stond tijdens het eten enkele werknemers in de uitbouw/serre te roken, waardoor de rook het restaurant in dreef.
Volgende ochtend was het ontbijtbuffet in orde, wederom niets bijzonders. Blij verrast werden we door de kok, die ons kwam vragen of we eieren met spek wilden, en hoe klaargemaakt.
Hoewel prachtig gelegen aan de rand van de Veluwe, is het een 13-in-een-dozijn-restaurant (en hotel). Als je in de buurt bent kun je hier uitstekend een biertje op het terras drinken, maar stel je er verder niet te veel van voor.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Gisteren via de vakantieveiling kennis gemaakt met dit restaurant, geweldige locatie met een hele mooie wandel/fietsomgeving, hier gestart met koffie en erg lekker appelgebak, consumptieprijzen zijn gewoon normaal, vriendelijke bediening en erg gastvrij, de veilingklanten kregen een leuke kaart met keus uit 5 voorgerechten 4 hoofdgerechten en 3 nagerechten, dus voor elk wat wils! ( vaak heb je via de veiling, helemaal geen keus, moet je maar afwachten wat je krijgt! ) en alle gerechten erg lekker en vers, ook vers fruit, gewoon erg lekker gegeten op een gastvrije locatie en gratis parkeren! en mogen ze dan wat extra verdienen door voor het stokbrood + kruiden/boter wat extra te vragen? Wij vinden van wel, maar blijkbaar zijn er altijd zeurders onder ons, wij hebben in ieder geval genoten, van De Scheleberg maar ook van Lunteren! Een aanrader! Succes en bedankt voor de lekkere cappuccino!
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Zijn hier met de vakantieveilingbon wezen eten. De menukaart die nu nog steeds op vakantieveilingen staat is veranderd in goedkopere gerechten. Toen ik hier van wat zei werd ik zeer onbeschoft door de bedienster te woord gestaan. Als het mij niet beviel moest ik maar gaan. Hebben toen een schepzalm en bruine bonensoep als voorgerecht genomen. De schepzalm was sla met 3 kleine blokjes zalm die wel lekker smaakte. De bruine bonensoep leek meer op opgewarmde bruine bonen uit blik. Hoofdgerecht Amerikaans pannetje was een hamburger uit de supermarkt en 2 ministukjes spare rib. Ook de dame blance viel tegen omdat de chocolade hard was. De prijs van de dranken vinden wij ook te hoog. De Scheleberg ligt op een chalet-camping park. Wel heel mooi. Het restaurant ziet er heel mooi en gezellig uit.
Absonja .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
De buitenkant doet vermoeden dat het om een superchique geheel gaat, maar het is een heel toegankelijk restaurant. Goed eten voor een prima prijs. Eten mag wel iets meer kruiden hebben. Bediening was zeer prettig en de entourage is mooi.