De Schelde

6,9
6,8
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De gebakken paling was redelijk, maar meer ook niet. Kleine stukjes. Frites met een veel te grote kom mayonaise en gemengde sla, die weinig fantasievol was bereid. De bediening (jonge meisjes), liep vaak wat doelloos rond. Bij het brengen van een wit wijntje, bleef het glaswerk van de Bitter Lemon staan. Voor de gast was nauwelijks aandacht. Al met al matige ervaring.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Als je niet van poespas houdt, een gedateerde inrichting wel charmant vindt, geen last hebt van de no nonsens stijl van bedienen, accepteert, dat de café-achtige ambiance van de zaak tot café-gedrag kan verleiden, je je niet stoort aan 60-er en 70-erjarenmuziek dan heb je een prima avond in de Schelde. De fruits de mer was van prima kwaliteit, de Pouilly fumé een goede keuze. Het is geen omgeving voor een intiem diner, maar voor de afsluiting van het tennisseizoen uitstekend.
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Hier de lekkerste mosselen van Nederland, ooit gegeten. Op de terugweg van Belgie, gestopt in Yerseke en omdat we mosselen wilde eten, hier beland. We kwamen in een gezellige tuin, het was bloedheet en daar kwamen de pannen met mosselen en heerlijke frietjes. We hebben genoten!
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Feestdagen nauwelijks achter de rug maar toch weer zin in lekker eten. Hup, voor de tweede keer naar De Schelde.

Kreeft was wederom lekker, tafelgenoot bleek tevreden met gegrilde oesters. Mosselen waren wat minder van kwaliteit dan de vorige keer maar dat kun je het restaurant niet aanrekenen, het seizoen is immers over zijn piek heen.

Complimenten voor de héérlijke frieten met Belgische mayonaise. Ik eet haast nooit friet maar deze kwaliteit is werkelijk onweerstaanbaar.

Prima ontvangst in een op vrijdagavond nogal luidruchtig cafégedeelte van de zaak, maar geen negatieve kritiek hoor... de drukke conversaties aan de bar maakten de sfeer alleen maar gezelliger.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We komen al jaren tijdens het mosselseizoen bij De Schelde in Yerseke, hier hebben ze de beste gebakken mosselen. Heerlijk gewoon! Ik heb familie en vrienden ook aangestoken, want als ik ze uitnodig mee te gaan zitten ze al in de auto. We moeten meer als een uur rijden, maar dat hebben we er graag voor over. Het personeel is super aardig. Als je er wilt eten, reserveer dan tijdig, want het is er bijna altijd druk. Dit restaurant is een aanrader.
Beps B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
We zijn goed gecompenseerd na een slechte ervaring.
Hierna is met zorg het eten klaargemaakt. Het is buiten zeer gezellig eten, binnen wat minder. Bediening doet haar best om alles op de kleine tafeltjes te krijgen. Eten is lekker voor die prijs.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
De inrichting is inderdaad gedateerd. Maar je komt uiteindelijk voor het eten. Het voorafje met paling is erg goed. Ik heb nergens eerder zulke zachte paling gegeten. Zelf gerookt en uit de Oosterschelde. Vervolgens heb ik ook gebakken paling als hoofdgerecht besteld maar die was minder. Deze was behoorlijk vet van de boter en er zat niet zoveel smaak aan. Bediening is wel vriendelijk. De tarbot was goed maar niet overweldigend.
Monars .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Omdat we in dit restaurant 10 jaar geleden uitstekende Oosterscheldekreeft hadden gegeten zijn we weer langs gegaan voor lunch toen we in de buurt waren. Vooraf kreeftensoep: was uitstekend, lekker pittig en gevuld met stukken kreeft. De halve kreeft van het andere voorgerecht was klein maar lekker sappig. Jammer van de fabrieksmayo. Tussengerecht van 3 gegrilde oesters waren ok, hoewel ik persoonlijk liever geen kaas op mijn oesters heb. Hoofdgerecht van sliptongetjes was redelijk ,maar de gebakken paling was eigenlijk niet te eten: vet, waterig en smakeloos.
P K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
De Schelde lijkt meer een restaurant voor grote groepen te zijn.
Inrichting fantasieloos. De bediening is vriendelijk en alert.
Het eten, uiteraard vis, was redelijk maar niet meer dan dat. De slibtong was wat droog.
Meer een eetzaak dan en restaurant.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Bij uitzondering een keer niet voorbereid even wat eten, weg van de snelweg. Uiteraard verwacht je geen hoogstandjes in een toeristische, oubollige zaak, maar soms moet je je gewoon laten verrassen; goede producten vragen geen meesterchef. Maar er waren geen goede producten en juist hier verwacht je dat oesters schoon zijn eenmaal geopend op tafel. Het brood en de kruidenboter waren al een verontrustend voorteken. Van het Scheldenrondje (voorgerecht vis) was de cocktailsaus het lekkerst. Bagger krabscharen, letterlijk en figuurlijk. De eerste was vies, maar lag dit aan mij? Nooit eerder heb ik krab gegeten die niet lekker was, kan dat uberhaubt? Het kan! Wil je het mee-maken ga dan vooral naar De Schelde. PS doe niet je beste pak aan, want binnen ruikt de hele zaak naar de keuken.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Goed maar eenvoudig restaurant om zeeuwse specialiteiten te eten. (Oosterschelde) Kreeft, krab, mosselen, oesters en vis allemaal vers en op eenvoudige wijze maar goed bereidt. Een prima restaurant waar je zonder poespas lekker kunt eten.

Ook de bediening is erg vriendelijk.