De Schelde

Havenstraat 9 4486 AA Colijnsplaat Nederland Kaart

Over restaurant De Schelde

Verser dan dit wordt het niet

Fan van vis? Dan ben je hier aan het goede adres! De visafslag van Colijnsplaat is waar dit restaurant de altijd echt verse vis haalt. Al veertig jaar wordt de paling hier op dezelfde manier bereid. Typische Zeeuwse inrichting past er helemaal bij. Buiten op het terras zit je overigens direct aan de Oude Haven.

Meer informatie over restaurant De Schelde

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 21:00
Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Een dagje in Zeeland en zin in vis. Dus via Iens gezocht op een goed visrestaurant. Geïnspireerd door de zeer positieve recensies over De Schelde besloten om te reserveren. Eenmaal binnen was de ontvangst nou niet bepaald gastvrij. Het restaurant is inderdaad oubollig, maar dan wel in het kwadraat. Een kantine van de lokale voetbalclub is er mooi bij. Maar goed, de verwachting zit m in de vis. Overigens aan bedienend personeel geen gebrek. Maar dan moeten ze wel bedienen en niet gezellig met z'n allen achter de bar blijven hangen zonder oog op de klanten....
Eerst kwamen de bijgerechten. Een schaaltje komkommer+tomaten+ei, een schaaltje witlof salade, een schaaltje friet, een schaaltje worteltjes en een schaaltje gebakken aardappelen (5 schijfjes). Formaat schaaltje: dessert. Maar dit was wel voor 4 personen! De vis was goed. Niks mis mee. Maar in z'n totaliteit weinig Value For Money! Want heel goedkoop is t nou ook weer niet. De bediening was Zeeuws - zuunig. Er kon geen lachje van af. Bij het afrekenen ook niet vragen of alles naar wens is geweest en niemand die de moeite neemt om je gedag en tot ziens te zeggen. Kortom geen aanrader wat ons betreft.

Piet C.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Vanavond hebben we weer eens gegeten bij restaurant de Schelde. Een menukaart is voor mij daar inmiddels overbodig want ik wist al toen ik van huis vertrok wat ik ging eten. Gebakken paling. Deze wordt daar al meer dan 40 jaar volgens hetzelfde recept klaargemaakt dus dat zegt wel wat. Vriendelijke bediening, leuke ouderwetse sfeer en niet luidruchtig zodat je gezellig met je tafelgenoten kunt babbelen. Prijs kwaliteit verhouding is dik in orde. Ook het dessert, een dame blanche werd opgediend zoals het hoort, met warme chocoladesaus. De vissoep, die overigens lekker was wordt opgediend in een simpel goedkoop soepkommetje. Jammer, zou meer tot z'n recht komen in een leuk rond bord en dan liefst nog een krabbenpoot er in, het oog wil ook wat! Maar vis liefhebbers kan ik restaurant de Schelde van harte aanbevelen!
KB1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Al jarenlang komen we hier een paar maal per jaar heerlijk gebakken slibtongen eten. Ongetwijfeld de beste van Zeeland! Inderdaad oubollige inrichting, maar dat deert niet. Prettige bediening, superverse vis met heerlijke bijgerechten. Zoals de rauwe andijvie in zuurzoete dressing en spekjes, zeekraal en traditioneel aangemaakte botersla. Een aanrader,
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Op een rustige zondagmiddag kwamen we uit in Colijnsplaat, waar we voor een late lunch kozen voor Restaurant De Schelde.
De Schelde presenteert zich als "visspecialiteitenrestaurant" en dat vinden we op de kaart terug:
voorgerechten als gerookte paling of zalm, garnalencocktail of garnalenkroketten en scampi's, hoofdgerechten als kabeljauw, paling, schar, schol, tarbot en tong; gerookt, gepocheerd of gebakken, inclusief de gouwe ouwe gebakken tong met ananas of banaan.
Daarnaast o.a. oosterscheldekreeft waarvoor het nu seizoen is, of het 3-gangen vismijnmenu voor slechts 19,50.
Mijn partner ging voor de gebakken tong (300 gr, 26,50) en ik voor gebakken mossels (21,--).
Vanwege de mindere kwaliteit worden tussen 10 maart en ongeveer half juni geen verse (gekookte) mosselen geserveerd, maar grote, goed ingevroren mossels zijn uitstekend te bakken.
Na ons bezoek zochten we op internet diverse recensies op, en zagen ons oordeel bevestigd.
Vis zoals vis hoort: de tong, sappig en krokant, gebakken in roomboter, afgeblust met wat
citroensap, geserveerd op een stalen schaal op een gloeiend hete warmhoudplaat. De mosselen, een ruime portie grote, licht bebloemde en gekruide mosselen, "mals" gebakken in roomboter, net als de tong geserveerd op een stalen schaal met warmhoudplaat en vergezeld van een bakje huisgemaakte remouladesaus.
Daarbij kwamen nog schaaltjes frites, gebakken aardappeltjes, wortel, een werkelijk lekker salade met het knapperige hart van de krop, komkommer, tomaat en gekookt ei, en een apart schaaltje fijngesneden andijvie met frisse zoetzure dressing en uitgebakken spekjes.
De uitstekende witte huiswijn kost hier 3,75 en dat is een prettig prijs voor een goed gevuld glas.
Een grote karaf ijswater wodt gratis bijgeleverd.
De inrichting is inderdaad wat oubollig want al 50 jaar ongewijzigd geloof ik, maar daar kom je niet voor.
De prijzen van met name de visgerechten lijken op het eerste gezicht aan de hoge kant, maar na de maaltijd bleven er slechts nagenoeg lege schalen achter en moesten we onze mening herzien.
Een prima plek om ongecompliceerd lekkere verse vis te eten.
Schalkwijk-hena .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013

Chapeau !!

Als deelnemers aan het diner voor onze Sluitingstocht van De Maas, willen wij

U graag laten weten dat wij vol Lof zijn over de kwaliteit van al het lekkers en

de uiterst vriendelijke én snelle bediening in Uw Restaurant.

Zonder de ‘witte brigade ‘ had dat natuurlijk ook niet gekund !

met vriendelijke groet,

dhr/mw Schalkwijk
MHdR .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Eerlijke en pure gerechten. Aardige bediening, attent en zorgzaam. De inrichting is wat gedateerd, maar netjes verzorgd.
Piet C.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Al zeker een keer of 6 hier gegeten en elke keer gegaan voor de gebakken paling. Ons volgende bezoek staat gepland op 6 september. Ongetwijfeld het beste visrestaurant in Zeeland. Het restaurant is inderdaad outbollig maar dat geeft juist een bepaalde charme. Zeer vriendelijk personeel maar elke keer als ik de baas zie denk ik man, tover nou eens een glimlach op je gezicht. Steeds trap ik er in de vissoep als voorgerecht te nemen maar geserveerd in een goedkoop Action soepkommetje en een matige smaak zouden ze daar toch nog wel een beetje beter hun best kunnen doen. Het hoofdgerecht maakt het dan weer helemaal goed! Alleen m'n moeder kon paling bakken die nog lekkerder was.
Hansvandriem .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
We komen al meerdan 25 jaar in dit restaurant. De kwaliteit van de gerechten is uitstekend: met name de scholfilets. Eerlijke keuken , zonder poespas. Uitstekende en persoonlijke bediening. Juist door zijn eenvoud een verademing in vergelijking met de "opgeklopte shows"in andere vis restaurants.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
De vis (tong in mijn geval) staat prima op de kaart, en is perfect klaargemaakt. Er loopt alleen een hinderlijk hoog aantal in de bediening (scholieren?) die als het rustig is met elkaar staan te kletsen. En qua inrichting: komaan, dit kan echt niet meer. Jammer, het eten is prima, en de wijnkaart heeft een prima prijs/prestatieverhouding (een Viognier, om precies te zijn).