De Scheepswerf

6,9
7,2
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Het was vreselijk. Het was een viezen. Duurde lang. Geen enkelen bestelling kwam goed over bij de keuken of de bar. De bediening snapte er niks van. Eten was niet eens goed gebakken. Medium biefstuk was gewoon nog erger dan raw. Het was ook slechte kwaliteit eten helemaal voor de prijs die ze vragen. En wij waren niet de enige. Alle klanten hadden klagten, kregen te laat hun eten of (zoals bij de gene die naast ons zaten) hadden vellen op hun soep!!!!!! Hoe kan dit een 7 hebben het was vreselijk. Heb nog nooit zo slecht gegeten goddank zat er een mc donalds in de buurt
MRenes .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Mede dankzij jullie goede verzorging hebben wij een top dag gehad!
Heerlijk op het terras met +/- 24 personen genoten van koffie met gebak,
drankjes en een tot in de puntjes verzorgde barbecue.
Alleen maar lof voor jullie!
Aad R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
In 2015 en 2016 dit restaurant gerecenseerd met cijfers 8,5 en 9. We hebben hier 5x gegeten, A la carte maar ook 1x social deal 1x via AH. Steeds super. Tot vandaag!
Dat er nieuwe eigenaren in zitten kreeg ik achteraf te horen toen ik mijn opmerkingen kenbaar maakte, maar dit moet ik er toch over kwijt. We waren deze keer uitgenodigd en mochten het restaurant kiezen. ik kies dus voor Scheepswerf en wat een plaatsvervangende schaamte heb ik gekend deze avond.
Wachttijden waar je moe van werd. 45 minuten voor het voorgerecht, daarna een klein uur. Je bestelt een kan water naast je andere drankjes: nooit gekomen. Je bestelt weer een drankje, vraagt de dame of we een portie friet willen.... waren er bij vorige gelegenheden amuses, werd uitgelegd welke wijn past bij welk gerecht, niets van dit alles deze keer.
Voorgerecht was OK, nagerecht idem dito, maar het hoofdgerecht kan ik zelf beter maken terwijl ik toch geen pretenties als kok heb. Voor het hoofdgerecht wil ik een passend glas wijn bestellen en wat is het antwoord: ik weet niet wat u krijgt. Navragen wat dat gerecht is, welnee, ze wist het niet
Hier zwijgt de recensent stil.
De bediening was trouwens sowieso beter in het praten met bekenden als met de service

Het laatste negatieve: de tafels waren aan de andere kant zo smerig dat mijn vrouw haar kleding naar de stomerij kan brengen.
Positief; De friet was erg goed.
Eindconclusie na dit 6e bezoek is echter dat er vooralsnog geen 7e keer aan zit te komen. Eerst de gĕne verteren, dat ik ze heb aanbevolen.
Femmie S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Mijn man en ik zouden vandaag 26 mei 2017 via Social Deal bij De Scheepswerf in Den Hoorn om 18.30 uur gaan eten. Dit haden wij een week geleden gereserveerd, maar werden vanmorgen via Social Deal gebeld dat het niet kon doorgaan ivm een besloten feest dat ze in de Scheepswerf hadden. Wij hadden daar onze bedenkingen over en belde De Scheepswerf om 18.00 uur op om te vragen of wij konden reseveren voor 19.00 uur, nou de kon inderdaad en of wij gezellig buiten wilde zitten ivm met het mooie weer. Onze vermoede werdt dus helaas waar. Dat betekent dat De Scheepswerf in Den Hoorn alleen mensen via Socail Deal wilt ontvangen als het hun uitkomt. Dus NIET met goed weer of in het weekend. Walgelijk toch. ( hebben Social Deal hiervan wel op de hoogte gesteld).
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Slecht eten en slechte service. 45 minuten gewacht op een tosti en een half uur op ijs. En het was ook allebei niet lekker (kaas op tosti was niet eens gesmolten, ijs leek wel een bevroren framboos). Personeel was net een stel kippen zonder koppen
Lucy V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Op 6 mei samen met partner daar gegeten. We hadden gereserveerd maar bij binnenkomst nam er niemand enige notitie van ons. De coquilles werden geserveerd met schuim dat erg zout was, na onze klacht, kregen we een glas wijn aangeboden. De soep was ook erg zout. Op het damestoilet ontbrak de klink van een deur, dus kon er maar 1 gebruikt worden, verder was er geen spiegel aanwezig. Dit restaurant is veel te duur geprijsd voor wat ze te bieden hebben. Personeel loopt er ook slordig bij.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was matig, bediening te jong en onhandig. Echt geen kwaliteit die we hadden verwacht. Smerig toilet, zeker niet voor herhaling vatbaar.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Vooraf uitstekende carpaccio, als hoofdgerecht erg lekkere varkenshaas, goed op smaak, met voldoende saus en groenten. Ook goede frietjes. Ik ben een redelijk grote eter en portionering was voor mij goed. Nagerecht gewoon lekker; bramenijs en chocolademousse. Lekkere verse jus d'orange. Prima decor en bediening, eten stond snel op tafel.
Loes A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1e Kerstdag wezen eten met ons gezin...8 volwassenen en 2 jonge kinderen van 5 en 8 jaar.....was bij de reservering al doorgegeven, dat we 2 kinderen erbij zouden hebben. Wat een fiasco deze avond !!!!! met de kinderen was totaal geen rekening gehouden, de om 19:30 uur gevraagde frietjes kwamen nadat wij het meerdere malen gevraagd hadden dan toch nog om 21:30.....toen waren de kinderen al totaal ingestort, dus van echt eten was er bij hun toen al geen sprake meer !!! het enige drankje wat we spontaan ingeschonken hebben gekregen, was de prosecco die op de menukaart stond. na anderhalf uur zijn we zelf maar eens gaan vragen of we misschien nog iets anders te drinken konden krijgen. Lege flesjes, lege glazen enzovoort.....gelukkig stond er een lege tafel schuin van ons.....want het bedienend personeel neemt niks mee terug....dus hebben we zelf maar alles wat leeg was op die lege tafel naast ons gezet. Tussendoor viel er nog een glas rode wijn over tafel.......door de chaos die er op tafel was door alle legen glazen, flesjes en broodmandjes.....was het bijna niet te doen je glas normaal te bereiken.....met als gevolg een glas omgestoten....en kapot over tafel. hebben we zelf maar opgeruimd, want geen personeelslid van de bediening die zo af en toe even kwam kijken of de gasten het naar hun zin hadden en of alles naar wens was. de enige keren dat de deur openging was om het volgende gerecht uit te serveren en dan ging de deur weer hermetisch dicht. Muziek ???? we hebben zelf 3 keer gevraagd of de muziek aan mocht en dan kregen we als antwoord : o is hij alweer uitgespeeld ? JA !!!! de gemiddelde CD duurt gemiddeld anderhalf uur !!!!! Kortom.......1e Kerstdag is voor ons totaal mislukt....en dat lag zeker niet aan de kok.....want de ene ster die ik nog heb gegeven is voor hem !!!!! De rest van dit restaurant is zeker gezien de prijs, ver onder pijl !!!!
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lunch gehad bij dit fantastische restaurant , eerlijke en goede producten . Vers en smakelijk gebracht . Zeer goede prijs kwaliteit verhouding . Vriendelijke eigenaar/ bediening . Aanrader
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Locatie ligt in DEN HOORN ZUID HIOLLAND en niet op Texel. Dit restaurant heeft sinds medio Augustus een nieuwe eigenaar. Wij hebben hier op 01-11-2016 HEERLIJK gegeten. Viergangen menu via social deal genomen en moet zeggen dat alles boven verwachting was.
Alleen het vinden van de locatie was even een probleem. Over de brug gelijk rechts en doorrijden en dan ligt het restaurant gelijk rechts. Makkelijk met de auto gratis te parkeren. Omdat ik last-minute boekte gelijk even tel. gevraagd of ons kleine hondje mee mocht, dit was geen probleem. Locatie ligt prachtig aan het water. Mooie entree en erg gezellig en warm restaurant. Het 4 gangen verrassingsdiner bestond uit grote, smaakvolle en prachtig opgemaakte Kalfscarpaccio als tussen een stukje kabeljauw op een bedje van heerlijke pasta, hoofd was een rund bavette, zo zacht en heerlijk van smaak met diversen groenten op boord en daarbij boeren frites. De geschonken rose s waren heerlijk. Uit de Provence twee soorten en met 4,75 niet te duur voor deze rose. Omdat mede het hoofdgerecht toch wel erg veel was hadden wij moeite om het heerlijke dessert ook op te eten. Al met al een fantastische avond met zeer goede en vriendelijke bediening en fantastisch eten. De nieuwe eigenaar pakt het goed aan. Ons zien ze hier zeker nog VAAK terug !!!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Allereerst wil ik jullie even wijzen op een foutje. Er staat Den Hoorn ( TEXEL) maar dat klopt niet. het is Den Hoorn, wat tegen Delft aan ligt, dus zo zullen mensen het nooit gaan vinden ;-) Wellicht kunnen jullie dit even aanpassen.
Zaterdag 29 oktober hier wezen eten. Het is deze zomer van eigenaar veranderd en dat merk je. Ze zijn zeer attent, vriendelijk, etc. Er worden op dit moment nieuwe steigers gebouwd, zodat er aankomende zomer mensen met hun boot aankunnen leggen om heerlijk te komen lunchen / dineren. Wij waren er met een bon van Social Deal. 3 gangendiner voor 15 euro p/p, nou,... dat was het meer dan waard. We hebben genoten van het verrassingsmenu. Het was meer dan voldoende (is ook wel eens anders bij zo'n bon) en de kwaliteit was verrukkelijk. Je kunt vooraf aangeven of je wellicht geen vis of vlees lust. Verder is het een verrassing. Wij komen hier zeker varend terug in de zomer .
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Na enige tijd dit restaurant bezocht. Het is inmiddels van eigenaar verwisseld en men is duidelijk bezig met structurele verbeteringen op divers vlak.

We bestellen na koffie/mineraalwater, wijn en triple. Er wordt geattendeerd op mogelijk minder bekende triples. De wijn - keuze uit 2 soorten per glas - laat men proeven. Ook krijgen we onderbouwde info met betrekking tot de smaken mee.

Zo'n 2x recent bezocht voor koffie en glas. Nu dan eens een lunch. Men is ook hier bereid om gezien het strakke diëet een salade op maat te maken. Wij geven hier altijd een klein lijstje voor mee, zodat de kok een keuze uit de ingrediënten kan maken.

Op zich prima salade, vers en met zorg klaargemaakt (ook avocado), maar gezien de prijs (11,50) zou er best een olijfje, tomaatje of wat zalm op hebben mogen liggen.
Dit tref ik wél op mijn boerenbrood (lekker vers) met zalm. Prima zalm overigens, daar kom je veel varianten op tegen... Ook een pomodori en, hoe goed ingeschat - vermoed ik, ook hier en daar wat knoflook. Kom je zelden tegen (maar wij waren dan ook niet in vergadering.. :0) ).

Brood met zalm verscheen voor 13,50 op de rekening. Dit leek mij wat exorbitant geprijsd. Na opmerking werd dit gerecht met 2,- verlaagd; e.e.a. was nog niet 1 op 1 gecorrigeerd.

Buiten het terras, lijkt het ons ook binnen gedurende alle seizoenen heerlijk zitten.
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteren geluncht bij de Scheepswerf. Vroeger kwamen we hier regelmatig. Toilet was smoezelig. Bij verzoek asbak kregen we een volle asbak en bij het broodje oude kaas wat ik bestelde, die op de kaart € 6,50 kostte, mocht ik € 8,50 afrekenen. Klantvriendelijk? Ik weet niet.....
ekuiken .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldig gegeten! Leuke avond gehad en super bediening!
Nieuwe eigenaar doet er alles aan om er een leuke avond te hebben, zelfs een fles dessertwijn open trekken omdat mijn schoonmoeder graag een glaasje hele zoete wijn drinkt is geen probleem!
thheostolwijk .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met 8 personen gedineerd. Enkele weken tevoren de sfeer geproefd, met koffie een een glas wijn - dat was heel plezierig.
De bediening was heel ontspannen en vriendelijk. Ieder koos een voorgerecht, Mooie presentatie op de borden. Een van ons gaf aan de escargots zo lekker te vinden, dat hij eigenlijk nog wel een tweede maal zou appreciëren. Ongevraagd bracht de ober inderdaad een tweede gerecht, hetgeen een aangename verrassing was!
Hoofd- en nagerechten verder prima.
Redelijke prijsstelling voor de goede kwaliteit.
De ambiance is aantrekkelijk: een rustige omgeving en van tijd tot tijd een bootje over de Zweth.
Wij hebben een heerlijke avond gehad, en kunnen dit restaurant bij ieder aanbevelen.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren het 4 gangen surprise menu gegeten. Het eten was voortreffelijk ook het wijn arrangement paste goed bij de gerechten.
Bediening is vriendelijk en doet enorm zijn best maar ik heb het idee dat iedereen nog in zijn/ haar rol moet groeien. Als je het bestek meeneemt denk er dan aan om nieuw bestek neer te leggen. Een klein aandachts puntje. Overall een heerlijke avond gehad en enorm genoten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Sabas .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zeer goede ervaring met de kersverse eigenaren van de Scheepswerf. Attent personeel die je snel thuis doet voelen zonder opdringerig te zijn. Het eten was voortreffelijk. Vooraf hadden we alledrie een gerecht om de kaart heen. De een had tonijn die voortreffelijk was en de twee andere een combinatie van paling garnaaltjes en zalm. Van voortreffelijke kwaliteit. De paling was heerlijk zacht en de garnaaltjes echt vers alsnog ze net uit het water zijn gehaald. Drie verschillende hoofdgerechten. De een tournedos met saus van chalotjes. Zelf had ik een voortreffelijke eendenborst met appelstroop. Een heerlijke combinatie en de ander dorade filet met een krokant korstje en saus van groene kruiden. Ook over de wijnselectie waren we zeer te spreken. Een uitschieter was bij de dorade een droge witte wijn van de sauvignonblanc druif en viognier. De combinatie maakt de wijn iets meer vettig en maakt het een uitstekende begeleider bij deze vis. Kortom een adres wat we snel weer zullen bezoeken. Het terras is helemaal aangepakt maar helaas te koud vanavond om een gedeelte van de avond daar door te brengen. Hopelijk komt er nog zo'n mooie avond.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Lunch voor 2 personen gehad.
Lunchkaart is anders als de vorige eigenaren bijv geen 2 of 3 gangen lunch menu.
Nog genoeg keuze op de lunchkaart.
Bediening was beetje chaotisch dit kwam misschien mede door het varend corso en dat ze 1 maand open zijn. Opstart probleempjes?
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren gevieren in ons "oude" restaurant met de "nieuwe" ploeg. We waren uitstekend eten en een attente bediening gewend tegen een behoorlijke prijs. De nieuwe eigenaren borduren voort op de oude kaart maar slagen er niet in het niveau van ervoor te halen. Geen amuse, geen wijnkaart, geen glazen bijvullen, ongebruikt bestek blijft liggen, geen vraag of er water geschonken mag worden maar de waterglazen blijven wel staan. De kwaliteit van het eten wisselend; garnalen in knoflookboter best aardig met ontstijgt als gerecht het niveau eetcafe niet, de dames waren redelijk tevreden over het voorgerecht. De kabeljauw met zalm ( catch of the day????) was tevredenstellend, helaas was er geen eendenborst ( teruggestuurd naar de leverancier wegens kwaliteit????? ) mijn buurman bestelt de bavette, naar de cuisson wordt niet gevraagd; over de kwaliteit was hij tevreden. Ik bestelde de tournedos, ook hier werd niet naar de bereiding gevraagd dus vroeg ik hem "zo bleu als de chef durft". Antwoord: "ik ben de chef maar loop ook in de bediening". ( de goede man heeft de gehele avond bediend en dus niet gekookt. ) Helaas was de, overigens uitstekende, tournedos niet dichtgeschroeid maar heel zacht en dus rosé. We mochten na de koffie ruim driehonderd euro afrekenen. Het is allemaal goed bedoeld maar wat ons betreft klopt de prijs-kwaliteitverhouding absoluut niet en is het niet voor herhaling vatbaar, jammer.