De Scheepswerf

Meer informatie over restaurant De Scheepswerf

Erg voordelig
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lunch gehad bij dit fantastische restaurant , eerlijke en goede producten . Vers en smakelijk gebracht . Zeer goede prijs kwaliteit verhouding . Vriendelijke eigenaar/ bediening . Aanrader
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Locatie ligt in DEN HOORN ZUID HIOLLAND en niet op Texel. Dit restaurant heeft sinds medio Augustus een nieuwe eigenaar. Wij hebben hier op 01-11-2016 HEERLIJK gegeten. Viergangen menu via social deal genomen en moet zeggen dat alles boven verwachting was.
Alleen het vinden van de locatie was even een probleem. Over de brug gelijk rechts en doorrijden en dan ligt het restaurant gelijk rechts. Makkelijk met de auto gratis te parkeren. Omdat ik last-minute boekte gelijk even tel. gevraagd of ons kleine hondje mee mocht, dit was geen probleem. Locatie ligt prachtig aan het water. Mooie entree en erg gezellig en warm restaurant. Het 4 gangen verrassingsdiner bestond uit grote, smaakvolle en prachtig opgemaakte Kalfscarpaccio als tussen een stukje kabeljauw op een bedje van heerlijke pasta, hoofd was een rund bavette, zo zacht en heerlijk van smaak met diversen groenten op boord en daarbij boeren frites. De geschonken rose s waren heerlijk. Uit de Provence twee soorten en met 4,75 niet te duur voor deze rose. Omdat mede het hoofdgerecht toch wel erg veel was hadden wij moeite om het heerlijke dessert ook op te eten. Al met al een fantastische avond met zeer goede en vriendelijke bediening en fantastisch eten. De nieuwe eigenaar pakt het goed aan. Ons zien ze hier zeker nog VAAK terug !!!
Inge E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Allereerst wil ik jullie even wijzen op een foutje. Er staat Den Hoorn ( TEXEL) maar dat klopt niet. het is Den Hoorn, wat tegen Delft aan ligt, dus zo zullen mensen het nooit gaan vinden ;-) Wellicht kunnen jullie dit even aanpassen.
Zaterdag 29 oktober hier wezen eten. Het is deze zomer van eigenaar veranderd en dat merk je. Ze zijn zeer attent, vriendelijk, etc. Er worden op dit moment nieuwe steigers gebouwd, zodat er aankomende zomer mensen met hun boot aankunnen leggen om heerlijk te komen lunchen / dineren. Wij waren er met een bon van Social Deal. 3 gangendiner voor 15 euro p/p, nou,... dat was het meer dan waard. We hebben genoten van het verrassingsmenu. Het was meer dan voldoende (is ook wel eens anders bij zo'n bon) en de kwaliteit was verrukkelijk. Je kunt vooraf aangeven of je wellicht geen vis of vlees lust. Verder is het een verrassing. Wij komen hier zeker varend terug in de zomer .
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Na enige tijd dit restaurant bezocht. Het is inmiddels van eigenaar verwisseld en men is duidelijk bezig met structurele verbeteringen op divers vlak.

We bestellen na koffie/mineraalwater, wijn en triple. Er wordt geattendeerd op mogelijk minder bekende triples. De wijn - keuze uit 2 soorten per glas - laat men proeven. Ook krijgen we onderbouwde info met betrekking tot de smaken mee.

Zo'n 2x recent bezocht voor koffie en glas. Nu dan eens een lunch. Men is ook hier bereid om gezien het strakke diëet een salade op maat te maken. Wij geven hier altijd een klein lijstje voor mee, zodat de kok een keuze uit de ingrediënten kan maken.

Op zich prima salade, vers en met zorg klaargemaakt (ook avocado), maar gezien de prijs (11,50) zou er best een olijfje, tomaatje of wat zalm op hebben mogen liggen.
Dit tref ik wél op mijn boerenbrood (lekker vers) met zalm. Prima zalm overigens, daar kom je veel varianten op tegen... Ook een pomodori en, hoe goed ingeschat - vermoed ik, ook hier en daar wat knoflook. Kom je zelden tegen (maar wij waren dan ook niet in vergadering.. :0) ).

Brood met zalm verscheen voor 13,50 op de rekening. Dit leek mij wat exorbitant geprijsd. Na opmerking werd dit gerecht met 2,- verlaagd; e.e.a. was nog niet 1 op 1 gecorrigeerd.

Buiten het terras, lijkt het ons ook binnen gedurende alle seizoenen heerlijk zitten.
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteren geluncht bij de Scheepswerf. Vroeger kwamen we hier regelmatig. Toilet was smoezelig. Bij verzoek asbak kregen we een volle asbak en bij het broodje oude kaas wat ik bestelde, die op de kaart € 6,50 kostte, mocht ik € 8,50 afrekenen. Klantvriendelijk? Ik weet niet.....
Ekuiken .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldig gegeten! Leuke avond gehad en super bediening!
Nieuwe eigenaar doet er alles aan om er een leuke avond te hebben, zelfs een fles dessertwijn open trekken omdat mijn schoonmoeder graag een glaasje hele zoete wijn drinkt is geen probleem!
Thheostolwijk .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met 8 personen gedineerd. Enkele weken tevoren de sfeer geproefd, met koffie een een glas wijn - dat was heel plezierig.
De bediening was heel ontspannen en vriendelijk. Ieder koos een voorgerecht, Mooie presentatie op de borden. Een van ons gaf aan de escargots zo lekker te vinden, dat hij eigenlijk nog wel een tweede maal zou appreciëren. Ongevraagd bracht de ober inderdaad een tweede gerecht, hetgeen een aangename verrassing was!
Hoofd- en nagerechten verder prima.
Redelijke prijsstelling voor de goede kwaliteit.
De ambiance is aantrekkelijk: een rustige omgeving en van tijd tot tijd een bootje over de Zweth.
Wij hebben een heerlijke avond gehad, en kunnen dit restaurant bij ieder aanbevelen.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren het 4 gangen surprise menu gegeten. Het eten was voortreffelijk ook het wijn arrangement paste goed bij de gerechten.
Bediening is vriendelijk en doet enorm zijn best maar ik heb het idee dat iedereen nog in zijn/ haar rol moet groeien. Als je het bestek meeneemt denk er dan aan om nieuw bestek neer te leggen. Een klein aandachts puntje. Overall een heerlijke avond gehad en enorm genoten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Sabas .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zeer goede ervaring met de kersverse eigenaren van de Scheepswerf. Attent personeel die je snel thuis doet voelen zonder opdringerig te zijn. Het eten was voortreffelijk. Vooraf hadden we alledrie een gerecht om de kaart heen. De een had tonijn die voortreffelijk was en de twee andere een combinatie van paling garnaaltjes en zalm. Van voortreffelijke kwaliteit. De paling was heerlijk zacht en de garnaaltjes echt vers alsnog ze net uit het water zijn gehaald. Drie verschillende hoofdgerechten. De een tournedos met saus van chalotjes. Zelf had ik een voortreffelijke eendenborst met appelstroop. Een heerlijke combinatie en de ander dorade filet met een krokant korstje en saus van groene kruiden. Ook over de wijnselectie waren we zeer te spreken. Een uitschieter was bij de dorade een droge witte wijn van de sauvignonblanc druif en viognier. De combinatie maakt de wijn iets meer vettig en maakt het een uitstekende begeleider bij deze vis. Kortom een adres wat we snel weer zullen bezoeken. Het terras is helemaal aangepakt maar helaas te koud vanavond om een gedeelte van de avond daar door te brengen. Hopelijk komt er nog zo'n mooie avond.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Lunch voor 2 personen gehad.
Lunchkaart is anders als de vorige eigenaren bijv geen 2 of 3 gangen lunch menu.
Nog genoeg keuze op de lunchkaart.
Bediening was beetje chaotisch dit kwam misschien mede door het varend corso en dat ze 1 maand open zijn. Opstart probleempjes?
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren gevieren in ons "oude" restaurant met de "nieuwe" ploeg. We waren uitstekend eten en een attente bediening gewend tegen een behoorlijke prijs. De nieuwe eigenaren borduren voort op de oude kaart maar slagen er niet in het niveau van ervoor te halen. Geen amuse, geen wijnkaart, geen glazen bijvullen, ongebruikt bestek blijft liggen, geen vraag of er water geschonken mag worden maar de waterglazen blijven wel staan. De kwaliteit van het eten wisselend; garnalen in knoflookboter best aardig met ontstijgt als gerecht het niveau eetcafe niet, de dames waren redelijk tevreden over het voorgerecht. De kabeljauw met zalm ( catch of the day????) was tevredenstellend, helaas was er geen eendenborst ( teruggestuurd naar de leverancier wegens kwaliteit????? ) mijn buurman bestelt de bavette, naar de cuisson wordt niet gevraagd; over de kwaliteit was hij tevreden. Ik bestelde de tournedos, ook hier werd niet naar de bereiding gevraagd dus vroeg ik hem "zo bleu als de chef durft". Antwoord: "ik ben de chef maar loop ook in de bediening". ( de goede man heeft de gehele avond bediend en dus niet gekookt. ) Helaas was de, overigens uitstekende, tournedos niet dichtgeschroeid maar heel zacht en dus rosé. We mochten na de koffie ruim driehonderd euro afrekenen. Het is allemaal goed bedoeld maar wat ons betreft klopt de prijs-kwaliteitverhouding absoluut niet en is het niet voor herhaling vatbaar, jammer.