De Schaopwas

6,6
5,9
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gevestigd in een voormalige boerderij kun de de Schaopwas met recht betitelen als een "vreetschuur". Het all-you-can-eat concept was er al uitgevonden voordat de rest van het land er aan toe was. Een inrichting zoals mijn grootmoeder het modern gevonden zou hebben. Na 1994 geen up-date meer gehad. Wordt hoog tijd. Als decor een zware onvoldoende dus.

€37,- all-in voor twee uur gekozen. Maximaal eten en drinken. Nou.... dat lukt. In de thema week Spanje ook wat andere gerechtjes dan de standaard Hollandse hap. Misschien hadden ze dat beter niet kunnen doen.
Van de warme Hollandse gerechten waren de varkensmedaillons droog, de biefstuk zout, de patatjes slap....... enz. De sliptong en de in zeezout gekookte aardappeltjes konden ermee door. Tikkie jammer. De koude gerechten (veel vis) waren prima en mooi vers.

De bediening was er vlot bij en uitermate correct. Het sanitair schoon. Dat maak je wel eens anders mee.

Tja, het is een restaurant voor groepsbijeenkomsten, bedrijfsuitjes, verjaardagen etc. Je valt je er geen buil aan maar ook geen culinaire hoogstandjes. Het hele concept mag een grondige up-date hebben.
En beslist niet gezellig voor twee.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Dit is voor ons te massaal. Met zijn 2en gewoon niet leuk, door het steeds van tafel lopen om eten te halen geen sfeer te creëren met je tafelgenoot. Eten niet bijzonder, ziet er netjes uit maar daar is alles mee gezegd. Bediening keurig maar onpersoonlijk. Het bedrijf laat verder wel een proffesionele indruk achter. Buffettenrestaurants, daar moet je gewoon van houden of met een hele grote groep zijn.
Joop050 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Alles behalve het eten is hier prima geregeld. Je merkt dat hier echt horeca personeel rondloopt. Ze houden goed in de gaten of de tafel afgeruimd kan worden en vragen op het juiste moment of er nog drinken moet komen. Wat dat betreft alle lof! Wat helaas erg tegenviel was de kwaliteit van het eten of beter gezegd de bereidingswijze. Voor zover ik het kan beoordelen maken ze gebruik van kwalitatief goede ingrediënten. Helaas worden de producten veelal niet juist bereid. Of het is veel te vet terwijl andere producten te lang worden gebakken waardoor ze droog, taai en verbrand worden geserveerd. Er is geen aandacht voor het product of het eindresultaat. Een andere misser was bijvoorbeeld de carpaccio die zo koud was dat er geen smaak meer aanzat. Ik vind het jammer dat de keuken niet gelijkwaardig is aan de service en het decor. Wij komen hier niet weer terug.
HarTenBoer .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
We elk jaar een uitje met ons personeel en dit jaar hebben we het arrangement op de barbecueboot van de Schaopwas geboekt. Achter het restaurant bevindt zich een vijver en met een tweetal vlotten met elk 8 personen dreven we op deze plas. Verdwalen kun je er zeker niet en ook een echt vaartochtje zit er niet in, daarvoor is de vijver te klein maar twee van die bootjes op zo'n rustig watertje is erg gezellig. Met de kleine elektrische buitenboordmotortjes kun je lekker om en langs elkaar heen varen. Gewoon dobberen kan ook.

De boten zijn voorzien van prima gasbarbecues en vooraf kregen we op een vriendelijke en gastvrije manier uitleg. Brood en salades waren niet origineel of bijzonder maar wel lekker en goed klaargemaakt. Vlees en vis was er in overvloed en ook de drank is niet op gekomen. Via een walkie-talkie kon contact worden gelegd met de keuken om eventueel bij te bestellen maar dat was beslist niet nodig.

Nadien binnen nazitten met een kopje thee/koffie in een gezellige bar. Daar voltrok zich ook het enige minpuntje van de avond: er was voor onze komst flink gerookt. Maar na een gezellige avond met lekker eten is ze dat vergeven. Leuk arrangement...
Annelies L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Een buffetrestaurant met voor een deel wisselende gerechten gebaseerd op het seizoen. Het is een succesformule want het is er altijd druk. Het is geen buffet met enorme warm-water bakken om het eten warm te houden maar het eten staat in kleine hoeveelheden onder warme lampen bij de keuken en dit wordt zeer frequent aangevuld. Ruime keus met een goede kwaliteit, voor elk wat wils. Prima formule voor familie feesten, wel veel heen en weer geloop zoals dat bij buffetten gebruikelijk is.
De inrichting is wat donker en gedateerd, rieten stoelen in een soort boerenschuur. Vriendelijk personeel en ruime parkeergelegenheid.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Na bijna twee weer te gast bij dit buffetrestaurant. Ogenschijnlijk niets veranderd wat ook wel logisch is bij de populariteit van deze gelegenheid. Buiten drijft nu een barbecuevlot op de vijver, ziet er leuk uit al lijkt de vijver me klein genoeg om uren te willen rond dobberen. Maar groepen die daar voor kiezen zullen vooral druk zijn net elkaar zo verwacht ik. En een voordeel hebben ze daar buiten wel, en dat is de rust. Meer dan vorige keer valt nu namelijk de slechte akoestiek binnen op. Terwijl we toch gewoon met 6 personen aan één tafel zitten en ook nog aan de rand van de zaak, is het lastig elkaar te verstaan. Enige geluiddempende maatregelen zouden verstandig zijn, nu weerkaatst alles eindeloos tegen de harde muren en dito meubilair. Wie behalve lekker ook rustig wil eten moet zeker in de weekeinden niet hier zijn.

Het eten is verder opnieuw prima. Weliswaar bleek het op de website aangekondigde Scandinavische thema vervangen door Zuid-Amerikaans, de invloed hiervan op het gebodene is toch vrij beperkt namelijk een maissoep en een klein aanbod tapas.
Verder volop vis en vlees, groente helaas minder ruim aangeboden.