De Schans

Meer informatie over restaurant De Schans

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Top gegeten en lekker gezellig gezeten. persoonlijke aandacht met goed verfijnd eten van de verse en beperkte kaart. Volgens de bediening een beperkte kaart van 6 voor, 6hoofd, 6 desserts en 2 soepen een keuze om ook alles op de kaart vers en huisgemaakt te kunnen aanbieden. de koekjes bij de koffie en ook de advocaat bij het Tiramisu dessert alles huisgemaakt. heerlijk genoten. goede smaken samen met sfeer en persoonlijke aandacht. aanrader, wij komen zeker een bezoekje terug!
Ewald62 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Afgelopen weekend hebben we met vier personen gegeten bij het geheel vernieuwde Schans. Het was een feest! De maaltijden zelf waren uitstekend. De kaart is vrij klein, maar biedt veel variatie. De kaart gaat om de zes weken wisselen, dus een herhaalbezoek wordt alleen maar extra aantrekkelijk. Het personeel is echt bijzonder vriendelijk en gastvrij. Je krijgt het gevoel dat ze alles op alles zetten om de klant een plezierige avond te geven. Hier gaan we vaker eten!
Luciennev .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat waren we blij dat de Schans weer geopend werd! We misten een leuk restaurant op die plaats. Het restaurant is t.o.v. De vroegere Schans helemaal gemoderniseerd, het is er heerlijk licht en ruim. Het contrast van de vrij moderne inrichting met de bloemetjesborden vind ik erg leuk.
We hebben beiden heerlijk gegeten, een voorgerecht met bietjes en zacht smakende geitenkaas, garnalencocktail, als hoofdgerecht erg malse kippendijen en zeebaars die prima gebakken was. De koffie met friandises was ook al heerlijk, de friandises door de koks (twee banketbakkers toevallig) zelf gemaakt. Nadat ik verteld had dat ik zelf een fanatieke thuisbakker ben, werd mijn naar mijn mening en eventuele tips gevraagd, dat vond ik erg aardig. Je merkt aan alles dat er moet liefde gewerkt wordt, zowel in de keuken als in de bediening. We komen zeker terug!
ChefkokinQatar .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
De Schans van vroeger is vervangen door een modern ruim, licht en vriendelijke ambiance.
Bij aankomst werden we warm ontvangen.
Heerlijk wanneer de bediening zijn warenkennis
aan zijn gasten kan overbrengen.
Keuze op de menukaart is : 4 starters, 4 hoofd en 4 nagerechten. Het eten was eenvoudig maar lekker en puur van smaak.
Zeker een restaurant wat bij ons op de lijst blijft.
Ebrean .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Schans, Mook.

De koffie wordt ons geserveerd in kartonnen bekertjes, met een zakje suiker en een zakje melk. Een plastic roerstaafje completeert het geheel. Cappuccino is niet verkrijgbaar en Limburgse vlaai ook niet. Vandaag in ieder geval niet. Te ingewikkeld. Prullenbakken en asbakken zijn niet aanwezig. Dan maar op de grond.
Op het terras, waar vanwege de regen eerder in de ochtend een inderhaast gespannen zeil op hoofdhoogte eenieder verplicht tot kruip door sluip door spelen richting toiletten, alsof een 4-daagse lopen nog niet genoeg is, en waar de zon zich inmiddels weer met volle kracht vertoont, krioelt de bediening als werkmieren kriskras door elkaar. Van links naar rechts en van voor naar achter. Een dienster komt met een bord met broodje kroket naar buiten gerend om vervolgens abrupt halt te houden en peinzend om zich heen te kijken, zich afvragend waar dat broodje ook al weer naar toe moest.
En natuurlijk moet er tijdens het bedienen ook ge-whatsapped worden. Stel je voor. Uithalen, afruimen, vragen of alles naar wens is, of er nog wat genuttigd kan worden, kan altijd later. Uiteindelijk lopen gasten zelf maar met de vuile vaat naar binnen.
Op het terras staat welgeteld één zielig vijgenboomachtig-iets in een houten krat te verpieteren.
Een man (of vrouw) met groene vingers wordt hier node gemist.
Waarom staat hier overigens niet een heel groot bord met de uitnodigende tekst in vette koeienletters: Hier begint de Via Gladiola! Waarom staat er geen meneer langs de straatkant, zoals in zuidelijke landen, de mensen te bewegen om toch vooral hier, aan het begin van die mooie intochtlaan, nog even een rustpauze te genieten? Waar zijn überhaupt eigenlijk de gladiolen? Waarom staat het dweilorkest dat een aardig deuntje speelt, zo verkeerd opgesteld dat het zicht op het terras vanaf de weg volledig wordt ontnomen in plaats van uitnodigend de weg daar naartoe muzikaal te begeleiden?
Binnen is het een wonderlijk schouwspel. Achter de tap, die voor vandaag is voorzien van een inderhaast uit kratten, wat schragen en planken gefabriceerde soortement uitgiftebar, lopen een dozijn jongeren, allen gehuld in een t-shirt met de naam Schans erop, elkaar te verdringen om bestellingen gereed te maken. Van enige organisatie, jij tapt bier, jij doet fris en jij de koffie, is geen sprake. Daartussendoor schuift een hand uit de keuken ook nog wat broodjes kroket naar binnen, door niemand van het bedienend personeel opgemerkt. Totdat een ongeduldig wordende klant opmerkt: “Die zullen wel voor mij zijn”.
Het interieur is bedacht, althans dat is de bedoeling, als een moderne variant op een industriële loods. Half af dus. Het servies daarentegen komt uit een oude doos op zolder van oma, geborduurde bloemetjes van de firma Wedgwood. Een wonderlijke combinatie.
Een blik op de menukaart leert het volgende. Drie losse gangen bij elkaar opgeteld is hetzelfde als een 3 gangen menu bestellen. Hoe moet ik dat zien?
Pasta pomodori met biologische gehaktballetjes kost €15. Pasta pomodori in vega uitvoering kost €13. Dat betekent dat de biologische balletjes €2 per portie kosten. Daar maak ik ze niet voor. Als ik dit vertaal naar het andere hoofdgerecht, zomerstamppot, zijnde rucola en zongedroogde tomaat met biologische gehaktballen en jus, betekent dit dus dat ik voor een zak sla met tomaat en jus (wat een combinatie) €13 moet betalen. Hier zit iets fout.
Uit de menukaart doornemend kan niet anders dan één conclusie getrokken worden. Als je beduveld wil worden, ben je hier aan het goede adres. Alles, maar dan ook echt alles komt rechtstreeks uit de groothandel en wordt hier niet anders dan opgewarmd, waarschijnlijk ook nog in de magnetron.
Een goede pulled pork maak je niet in een ochtend, net zomin als een coq au vin. Dat kost je 2 dagen.
Het enige dat hier echt gebeurt is het frituren van kroketten. En die staan koud te worden in het doorgifteluik.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De Schans is na een jaar of twee weer heropend en wordt gerund door een team vrienden. Mooie, bescheiden kaart. We hebben er geluncht; een hamburger. Heerlijk biologisch vlees, rode gebakken uien en lekker ambachtelijk brood uit de streek. Deze hamburger staat voor mij met stip op de eerste plaats. De honden kregen meteen water, de wijn was perfect en de bediening zeer professioneel. We komen niet vaak in Mook, maar als we in de buurt zijn, gaan we er zeker weer naar toe!
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Onlangs rond 10uur langsgefietst bij dit restaurant. Het restaurant was eigenlijk nog niet open maar de serveerster maakte voor ons een uitzondering. Uiteindelijk alleen thee en koffie gedronken, niets gegeten. De inrichting en de tuin van het restaurant is erg mooi.
YvonneJG .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Restaurant de Schans in Mook is ons favoriete restaurant. Om te beginnen ligt het mooi centraal in het centrum van Mook met voldoende parkeergelegenheid in de directe omgeving. Het restaurant ademt een ontspannen sfeer uit, zowel buiten als binnen. Je voelt je meteen echt "uit". Door het buffetconcept is er voor iedereen wel wat wils. Zelf houd ik van de voorafjes en de toetjes. Hier heb je een ruime keuze uit. Mijn man en kinderen laten liever gerechten ter plekke roerbakken en nemen van het warme gedeelte. Standaard wordt er een kan water met ijsklontjes op tafel gezet. De bediening is heel goed. Er wordt alles aan gedaan om het je naar de zin te maken. Als je aankaart iets te missen wordt er naar oplossingen gezocht. Ook gisteren hebben wij weer heerlijk gegeten.
Ferry3 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Met z'n vieren een hapje eten.
Beneden alles vol, dus werden we naar de verdieping geloodst.
Bijzonder sfeerloze ambiance, voor het raam een houten poppetje, geen planten of bloemen. Ook geen bloemetje op tafel om de aanblik wat warmer te maken. Achtergrondmuziek die zich érg op de voorgrond drong.
Als voorafje warm stokbrood met kruidenboter. Nauwelijks smeerbaar, net uit de koeling.
De serveerster komt de bestelling opnemen. We willen allemaal gelijk van het lopend buffet gebruik maken. "Nee, eerst nog iets vooraf. U kunt kiezen uit..." De verder aardige jongedame maar onderbroken.
Dat lopend buffet maakt echter alles helemaal goed. Vlees, vis, rijst, ijs...wat je ook kiest, het is voortreffelijk bereid. Aan de "viskant" alles prachtig uitgestald, de zelfbediening aan de "vleeskant" wat lastig omdat nogal diep gebukt en ver gereikt moet worden om het bord vol te krijgen.
Na de eerste ronde worden de lege borden zonder iets te zeggen van tafel genomen, de volgende gang kan dus op een schoon bord.
Het cijfer voor "decor" geldt alleen de verdieping, beneden zou dat zeker een 8 geweest zijn. Ook buiten ziet 't er prettig uit. Het personeel is in het algemeen erg vriendelijk, enige nascholing zou echter geen kwaad kunnen. Maar waar het allemaal om ging: het eten was voortreffelijk! We komen zeker terug.
Piet C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Twee jaar terug voor het eerst in De Schans gegeten en het was fantastisch. 3 augustus brachten we weer een bezoek en het is een beetje tegengevallen. Het buffet was zeker minder uitgebreid en de Thaise mosselen als voorgerecht waren hoewel heerlijk van smaak helaas niet goed gaargekookt. De vissalade was niets op aan te merken maar de spareribs en kippekluifjes waren echt smaakloos. Vanwege de hitte moesten we op de bovenverdieping zitten die heel wat minder sfeervol is ingericht dan de benedenverdieping. De bediening was vriendelijk en behulpzaam, het karafje wijn smaakte uitstekend maar daar is dan eigenlijk alles mee gezegd. De prijs / kwaliteitsverhouding was deze keer echt tegen verwachting.