De Schans

Over het restaurant De Schans

Midden in het groene Hart van Holland tussen de
vestingstadjes Oudewater en Montfoort - om precies te zijn
in het voormalige buurtschap Willeskop - bevindt zich
restaurant De Schans van Lilian en Ries Verburgt.
Met deze virtuele kennismaking proberen zij u in de
verleiding te brengen om restaurant De Schans met
een persoonlijk bezoek te vereren.

De Schans heeft t/m 23 december Wilde Weken! Hierbij krijg je een 4-gangendiner voor €48,00 per persoon, of een 5-gangendiner voor €56,00 per persoon. Vijf euro korting ontvangen? Reserveer met de code 'Wilde Weken'.

Meer informatie over restaurant De Schans

• Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Altijd super
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Op 7 oktober hadden we zo'n 60 man uitgenodigd voor een culinair feestje. Chef Ries en zijn team hebben ons een fantastische middag en avond bezorgd. Alle gerechten waren voortreffelijk en zagen er dito uit. De bediening en sfeer waren uitstekend. Alles liep op rolletjes en iedereen heeft genoten. De Schans is en blijft ons favoriete restaurant!
Lena B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Een heel leuk intim restaurant
Leuke verrassingen met het verrassingsmenu
Mooier combinaties van de gerechten
Komen zeker een keer terug
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Na enige tijd weer met vrienden in De Schans gaan dineren,
Het was voortreffelijk, mooi 4-gangen wild-diner met mooie wijnen. Precies goed.

Een aanrader dus!
Bert Van Der Kamp V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Geweldig restaurant, culinair hoogstandje, gerechten en de keuze van de wijn waren fantastisch.
zeer de moeite waard om nog eens te gaan.
Frank F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Akoestisch iets minder , verder prima
Marie Louise D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Wat een feestje om bij Ries en Liliane te mogen dineren. Wij hebben wederom een heerlijke avond gehad met goed wijnadvies van Dirk. Een aanrader....
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Weer een super avond. Nog lekker buiten gezeten. Heerlijk eten en top bediening
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
We hadden het verrassingsmenu gekozen en dat was daadwerkelijk verrassend. De chef is erg creatief en elke gang was een klein feestje. Ook de sommelier verstaat zijn vak en de wijnen van het wijnarrangement pasten dan ook voortreffelijk bij de gerechten. Het restaurant is landelijk gelegen, maar goed bereikbaar en ademt een rustgevende sfeer. Absoluut een aanrader.
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
We zijn er nu een aantal keer geweest, maar iedere keer zijn we verrast. Echt super!!!
B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
Prima en in een rustige ambiance gegeten: goede en smaakvolle gerechten uitgeserveerd met bijpassende wijnen. Ontvangst, bereikbaarheid en parkeren uitermate goed en correct.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Een hele mooie locatie om een avondje te genieten van (h)eerlijk eten met bijpassend wijnarrangement en fijne bediening.
Stefenjolanda .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Hier klopt werkelijk alles.
Verwennerij in de puurste vorm en aan te raden voor iedereen die een avond volledig in de watten gelegd wilt worden door de attente bediening en bekwame keukenbrigade.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Wat hebben wij enorm genoten met ons gezelschap van 6 personen. Kwam dit restaurant tegen en las alleen maar lovende recensies. Hier dineren is michelinster waardig. En zo hebben wij dat ook ervaren. We hebben gekozen voor een tafel op het gezellige terras buiten en gingen voor een 6 gangen menu dat samengesteld werd door de chef. Verrassende gerechten, mooie smaakcombinaties, heerlijk kaasplateau met kaas van Nederlandse bodem en als dessert diverse (ijs)bereidingen van paprika, zeer bijzonder! Uiteraard ontbraken ook de amuses niet. Natuurlijk een bijpassend wijnarrangement erbij genomen. Leuke sommelier die ons zeer goede wijnen schonk en uitleg gaf. Bediening top, zeer attent met af en toe wat humor tussendoor dus lekker ongedwongen sfeer. Ook de eigenaar/chef-kok kwam regelmatig aan tafel een praatje maken, misschien omdat hij het zo leuk vond om te horen hoe lekker we het allemaal vonden?
Na deze heerlijke avond werden we terug gebracht naar onze B&B Aan de Hollandse IJssel. Ook heel fijn!
Beveel dit restaurant van harte aan!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Weer heerlijk verwend door chef Ries en zijn collega's! Een bezoek aan de Schans is altijd een feestje! Smaakvolle, mooie en bijzondere combinaties.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Ries en zijn mensen. Fantastisch gerecht met snoekbaars maar alle gerechten waren weer ontzettend lekker, geserveerd met bijpassende wijnen. Het was weer echt een avond uit !!
Hendrik P.B. K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wanneer komt Michelin hier nu eindelijk eens af met een ster. Op deze mooie locatie in het landelijke Montfoort wordt echt al tijden op sterrenniveau gekookt. Fantastische en innovatieve composities met alleen de beste ingrediënten. Dit mág gewoon nu niet langer onopgemerkt blijven door onder meer de inspecteurs van Michelin, tenzij die alleen de vertrouwde paden naar de grotere steden en alom bekende adressen weten te vinden.
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Prima eten en goede sfeer. Het foutje (van 250 euro) op de rekening in ons voordeel hebben we maar gelijk gezegd. ;-) We komen zeker nog weer terug,
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Heerlijk gegeten, prima wijn en ambiance
Lenhard V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
prima avond, heerlijk gegeten, uitstekende wijnen....kortom een aanrader! we zaten buiten wat op zich prima is, de weg is wel wat rumoerig maar later op de avond geen probleem meer.