De Schans

Over het restaurant De Schans

Midden in het groene Hart van Holland tussen de
vestingstadjes Oudewater en Montfoort - om precies te zijn
in het voormalige buurtschap Willeskop - bevindt zich
restaurant De Schans van Lilian en Ries Verburgt.
Met deze virtuele kennismaking proberen zij u in de
verleiding te brengen om restaurant De Schans met
een persoonlijk bezoek te vereren.

De Schans heeft t/m 23 december Wilde Weken! Hierbij krijg je een 4-gangendiner voor €48,00 per persoon, of een 5-gangendiner voor €56,00 per persoon. Vijf euro korting ontvangen? Reserveer met de code 'Wilde Weken'.

Meer informatie over restaurant De Schans

Uitmuntend
9,8
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Schans

Leo V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Een hele mooie locatie om een avondje te genieten van (h)eerlijk eten met bijpassend wijnarrangement en fijne bediening.
Stefenjolanda .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Hier klopt werkelijk alles.
Verwennerij in de puurste vorm en aan te raden voor iedereen die een avond volledig in de watten gelegd wilt worden door de attente bediening en bekwame keukenbrigade.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Wat hebben wij enorm genoten met ons gezelschap van 6 personen. Kwam dit restaurant tegen en las alleen maar lovende recensies. Hier dineren is michelinster waardig. En zo hebben wij dat ook ervaren. We hebben gekozen voor een tafel op het gezellige terras buiten en gingen voor een 6 gangen menu dat samengesteld werd door de chef. Verrassende gerechten, mooie smaakcombinaties, heerlijk kaasplateau met kaas van Nederlandse bodem en als dessert diverse (ijs)bereidingen van paprika, zeer bijzonder! Uiteraard ontbraken ook de amuses niet. Natuurlijk een bijpassend wijnarrangement erbij genomen. Leuke sommelier die ons zeer goede wijnen schonk en uitleg gaf. Bediening top, zeer attent met af en toe wat humor tussendoor dus lekker ongedwongen sfeer. Ook de eigenaar/chef-kok kwam regelmatig aan tafel een praatje maken, misschien omdat hij het zo leuk vond om te horen hoe lekker we het allemaal vonden?
Na deze heerlijke avond werden we terug gebracht naar onze B&B Aan de Hollandse IJssel. Ook heel fijn!
Beveel dit restaurant van harte aan!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Weer heerlijk verwend door chef Ries en zijn collega's! Een bezoek aan de Schans is altijd een feestje! Smaakvolle, mooie en bijzondere combinaties.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Ries en zijn mensen. Fantastisch gerecht met snoekbaars maar alle gerechten waren weer ontzettend lekker, geserveerd met bijpassende wijnen. Het was weer echt een avond uit !!
Hendrik P.B. K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wanneer komt Michelin hier nu eindelijk eens af met een ster. Op deze mooie locatie in het landelijke Montfoort wordt echt al tijden op sterrenniveau gekookt. Fantastische en innovatieve composities met alleen de beste ingrediënten. Dit mág gewoon nu niet langer onopgemerkt blijven door onder meer de inspecteurs van Michelin, tenzij die alleen de vertrouwde paden naar de grotere steden en alom bekende adressen weten te vinden.
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Prima eten en goede sfeer. Het foutje (van 250 euro) op de rekening in ons voordeel hebben we maar gelijk gezegd. ;-) We komen zeker nog weer terug,
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Heerlijk gegeten, prima wijn en ambiance
Lenhard V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
prima avond, heerlijk gegeten, uitstekende wijnen....kortom een aanrader! we zaten buiten wat op zich prima is, de weg is wel wat rumoerig maar later op de avond geen probleem meer.
Annievert .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Weet je geen verjaardagscadeau? Ga eten bij Ries en Lilian met Dirk als vaste ober, dan ben je verzekerd van een heerlijke avond.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Waanzinnig mooi en lekker eten. Asperge bereidingen was een mooi begin van een fijne avond. Sfeer en humor bij het team. Ster niveau. We komen zeker terug en raden deze locatie zeker aan
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Het eten hier was zeer goed. Vooral het voorgerecht met verschillende bereidingen van asperge was fantastisch! Heerlijk buiten in het zonnetje de eerste gangen gegeten en later op de avond naar binnen verhuisd. Bediening supervriendelijk.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Eten in Restaurant De Schans is echt jezelf verwennen. Het eten is om van te genieten. Heerlijke combinaties en goede bijpassende wijnen. Mooie afwisseling van gerechten en dito presentatie. Zeker de asperge creatie, maar ook de het overheerlijke lam. Het restaurant zit er al 14 jaar, maar is nauwelijks bekend. En dat is echt zonde! Wij komen zeker terug om nog een keer te genieten van de fantastische creatie die de kok maakt.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
wederom in ontspannen sfeer, avond uit geweest en bijzonder lekker gegeten en genoten van de bijpassende (verrassende) wijnen.
Hendrik P.B. K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
We komen hier al jaren maar deze keer hadden we het restaurant afgehuurd voor een verjaarsdiner. Ries en zijn team hebben zichzelf overtroffen. Fantastische gerechten, zeer attente bediening en een geweldige setting. Ronduit geweldig! de gehele (culinair nogal kritische) familie was laaiend enthousiast. Op naar de volgende gelegenheid hier te eten. In vele opzichten een absolute aanrader!!
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Was een fijne avond, bediening was efficient en enthousiast, hebben ons door de Chefkok een 4 gangen verrassingsmenu laten samenstellen, het was 4x een fijne ontdekking. Is zeker een omweg waard.
Klaas W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Fantastische avond gehad, ben een kritische eter maar heb niets op te merken. Geweldige keuken en fijne bediening. Iedere maand een nieuw menu. Top Top Top
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Tussen kerst en oud en nieuw hier voor het eerst gegeten. Door de periode van het jaar konden we niet van de kaart kiezen maar kregen we een verrassingsmenu. Alles was tot in de puntjes verzorgd! Mooie verassende gerechten, goede bijpassende wijnen en perfecte service. Daarnaast is de prijs/kwaliteit top. Wij komen hier zeker vaker terug.
A.J.W. V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben afgelopen Zaterdag met vrienden de locatie "de Schans" bezocht en het heeft onze verwachting meer dan overtroffen, een heerlijke rustige locatie met een goede ambiance, zeer vriendelijk personeel die ook bij elk gerecht een duidelijke info kon aangeven, en een kok in de keuken die meer dan voortreffelijke gerechten heeft gepresenteerd, het was puur genieten en deze locatie verdiend in mijn ogen zeker een ster !!!! Tot de volgende keer wij komen zeker terug. Tineke en Ad Hilversum.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben hele mooie, uitgebalanceerde gerechten gegeten in een ontspannen sfeer. Het bijpassende wijnarrangement was ook zeer geslaagd, en werd enthousiast toegelicht door de sommelier.