De Schans

Over het restaurant De Schans

Midden in het groene Hart van Holland tussen de
vestingstadjes Oudewater en Montfoort - om precies te zijn
in het voormalige buurtschap Willeskop - bevindt zich
restaurant De Schans van Lilian en Ries Verburgt.
Met deze virtuele kennismaking proberen zij u in de
verleiding te brengen om restaurant De Schans met
een persoonlijk bezoek te vereren.

De Schans heeft t/m 23 december Wilde Weken! Hierbij krijg je een 4-gangendiner voor €48,00 per persoon, of een 5-gangendiner voor €56,00 per persoon. Vijf euro korting ontvangen? Reserveer met de code 'Wilde Weken'.

Meer informatie over restaurant De Schans

Sjaak K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2019
Brahim B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2019
Heerlijk gegeten in een huislijk sfeer. Bediening zeer vriendelijk.
B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2019
Perfecte invulling van ons etentje t g v ons 47 jarig huwelijksfeest
Heerlijk gegeten , we zijn gastvrij ontvangen en komen zeker no weer eens terug
Roeland G.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2019
Uitermate gezellige, ontspannen sfeer. Je voelt aan alles dat je hier welkom bent. Veel persoonlijke aandacht, ook van de chef. Amuses en verrassingsmenu van hoge culinaire kwaliteit. Mooi wijn arrangement.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2019
Na eerdere ervaring van een jaar geleden en meer recente positieve aanbevelingen was ons bezoek nu teleurstellend. Wij hadden een 5 gangen verrassings-menu waarvan alleen het hoofdgerecht en het dessert aan onze verwachting voldeden. De eerste drie gerechten waren niet alleen heel klein, maar ook niet smakelijk noch verrassend. Wij hadden van De Schans veel meer verwacht.
B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Hier heerlijk gegeten en ons laten verrassen . Prima uitleg bij de gerechten en een uitgekiend wijnarrangement er bij gekozen.Komen graag nog eens terug.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Zeer creatief!
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
De afgelopen jaren hier meerdere keren gegeten. De ontvangst is zeer vriendelijk en de bediening en persoonlijke aandacht is top! We hadden het verrassingsmenu en dit was volop genieten. Top restaurant!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
We werden in de namiddag zeer goed ontvangen, na een heerlijk borrel uurtje zijn we aan tafel gegaan, waar we ontzetten werden verrast met het 6-gangen menu en zeer goede bijpassende wijnen.
Dit is echt een aanrader voor iedereen.
Arnout T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Was zo als altijd weer erg goed en de service was uitstekend.
Passend bij het zakelijke karakter van het gesprek dat tijdens de maaltijd plaats had.
Jantine V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Recent gegeten bij De Schans. Al jaren niet geweest dus maar weer eens gaan. Ontvangst was vriendelijk. Binnen kregen wij een ronde tafel voor met zijn vijven. Ons gezelschap bestond uit mijn echtgenoot en ik en onze drie kinderen, variërend in de leeftijd van drie t/m twaalf jaar. De chef kwam ons begroeten en vertelde ons dat er voor de kinderen 'van alles mogelijk' was. We kregen verder geen suggesties en geen uitleg bij de kaart (gerechten buiten de kaart of menu's). En er bleek voor de kinderen helaas minder mogelijk dan wij hoopten. (Voor de duidelijkheid: onze kinderen gaan vaak mee naar restaurants en zijn veel gewend. We krijgen altijd te horen dat zij zich zo netjes gedragen aan tafel.)

De sfeer in het restaurant was erg formeel, er werd bijna gefluisterd. Onze kinderen zaten dan ook opgeprikt en wij voelden ons ook niet bepaald comfortabel. Dit gevoel werd nog eens versterkt door het personeel dat zich achter de bar bevond. Het grootste deel van de tijd stonden zij daar te staan en (vooral naar ons) te kijken. We kregen toch ook wel een beetje het idee dat de aanwezigheid van onze kinderen niet bepaald op prijs werd gesteld.

Voor wat betreft het eten zijn wij ook niet onverdeeld positief: de keuze op de kaart vonden wij beperkt; er was bijvoorbeeld slechts één dessert. Verder vonden wij de porties aan de kleine kant; een soort van senioren porties. Maar goed, waarschijnlijk is dit dan ook net de doelgroep voor De Schans. Mensen met jonge kinderen, ga hier dus vooral niet eten!
Gerda A.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Heerlijk informeel gedineerd.
Goed advies over de keuze.
Vriendelijk en deskundig personeel.
................................................................
Ada L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Altijd een feestje! Zeer goed eten, verassende smaken, heerlijke wijnen en lokale producten! Voor diegene die zijn of haar smaakpapillen verder wil trainen...
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
prima ambiance met een keurige vriendelijke bediening, lekkere gangen met weinig hert, dessert erg machtig
dank voor alle aandacht
T. .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Het was weer geweldig. We waren met een groep van 9 mensen. Alle 9 mensen vonden het uitstekend en gezellig. Ook vorig jaar Kerst hebben wij bij jullie gegeten; ook toen was het voortreffelijk.
S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Het was een heerlijk kerst diner met prima bij passende wijnen. Alleen werden er alleen halve glazen geschonken, wat ons zeer verbaasde. Dit was niet van te voren gemeld, hierdoor was de prijs wat aan de hoge kant voor het wijnarrangement.
Geeske V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Heerlijk gegeten, bijzonder attente bediening en leuk contact met de chef. Mooie prijs / kwaliteit verhouding. Aanrader!
V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We komen hier al sinds jaren; is ons "huisrestaurant" geworden. Met als hoogtepunt elk jaar in november de wijn/spijsproeverij. Afgelopen zondag met familie ( 8 personen ) een verrassingsmenu van 5 gangen genoten. Heerlijke gerechtjes met bijpassende wijnen van uitgebreide informatie voorzien door Mike, de sommelier.
Ries, de chefkok weet op amusante wijze de gasten te informeren over de gerechten. Groot voordeel ook: je kunt er altijd vrij parkeren.
V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Heerlijk, een vijfgangen chefverrassingsmenu, rekening houdend met wensen van de klant! (wij dus)! Ries Verburgt, met z'n team, is al jaren in staat een constant hoog niveau vast te houden. Zonder dat het ten koste gaat van de ontspannen sfeer. Toprestaurant in het Groene Hart.
Betty G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Opgewacht bij aankomst en vriendelijk ontvangen.
Direct een suggestie als aperitief, champagne, gedaan wat we genomen hebben. Smaakte goed bij de amuses die vrij snel kwamen, heel bijzonder alle drie.
We hadden gekozen voor een 4 gangen wildmenu met bijpassend wijnarrangement.
Alle gangen waren even fijn van smaak, geweldig gepresenteerd en bijzonder.
Van gevogelte tot vis en vlees, vergezeld van groenten op verschillende wijze bereid en gepresenteerd en de keus uit een zoet dessert of kaasplank je.
De keuzes van de bijpassende wijnen waren zeer goed.
Bij de koffie nog een viertal zoetigheden.
Al met al een heerlijk avondje uit, bijzonder eten, mooie ambiance en vriendelijke bediening.