De Schans

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Schans

Gezelligtoch .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De gerechten waren verrassend en heerlijk.
Personeel kundig en vooral gastvrij en informeel.
Inrichting vrij eenvoudig en kil.
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hebben met 20 personen genoten van de gerechten en bijpassende wijnen. Chef Ries toverde met zijn brigade zeer verrassende gerechten die ker op keer de smaakpapillen prikkelden, gewoonweg verrukkelijk.
Daarnaast was de bediening super attent en zorgden dat we ons de hele avond "speciaal" voelden.

Top gedaan Team de Schans!
Annelies H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prachtige presentatie van heerlijke (herfst-)gerechten, met verassende bereidingswijzen en een heel mooi smaakpalet; absoluut vakmanschap in de keuken. De gerechten werden bovendien perfect begeleid door zorgvuldig uitgekozen wijnen (het zogenoemde wijnarrangement). Een topper, waar je graag te gast bent. We komen terug!
Gert0909 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het was een verrassend menu met een goede smaak en een lust voor het oog. Een fijne ontvangst en fijne bediening. Tot zover.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Een gelegenheid waar wij graag weer terugkomen. Gastvrij, kundig personeel (spijs, wijn), professioneel, vriendelijk en uiteraard uitstekend eten. Zoveel mogelijk streekproducten worden verwerkt en de keuken houdt ervan om deze met verschillende technieken tegelijkertijd te presenteren. Prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend en de moeite van de reis waard.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Uitstekend eten in een heel goede sfeer! Prachtig opgemaakte borden met een heerlijke smaak, veel groenten van het seizoen op een creatieve manier opgediend.
Jurvanderkooij .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Eten van erg hoog nivo. Geen vraag is te gek. Gaan hier nog vaak naar terugkeren.

Prima uitleg van eten en van de wijnen.
Kees N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
We lieten ons verrassen met het verrassingsmenu. Het was inderdaad een verrassing! Heel veel kleine gerechtjes verspreid over 6 gangen. Het is nu herfst en dus pompoentijd, mooi hoe ze in één van de gangen verschillende gerechtjes met pompoen hebben geserveerd. Creatief en veel aandacht voor detail. Zeer gastvrij en vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het lijkt me een goed idee om bij de gasten af te tasten in welke mate zij een toelichting willen bij de gerechten. Niet iedereen wil alle details weten en soms is het ook wat veel. Bij elk flintertje kaas de herkomst?: ga ik echt niet op kunnen slaan. Verder alle lof voor de gastvrijheid en vriendelijkheid.
Jolanda P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Een warm gevoel bij binnenkomst. Heerlijke, verassende gerechtjes. zeer creatief bedacht. Verder kundig en zeer vriendelijke bediening
chanel F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Mooi restaurant met een goeie sfeer. hebben heerlijk gegeten en het personeel was super vriendelijk! Mijn grote complimenten aan iedereen die er werkt! zeker een aanrader, dank jullie wel!
Yannick L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Super totaal ervaring! . .
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
De avond begon met een kaas "koekje" en een lekkere cava met een likeur.
Amuses gebaseerd op de uiteenrafeling van een gazpacho. Heerlijk.
Dit werd gevolgd door een heerlijk voorgerecht en twee tussengerechten. Dit allemaal gecombineerd met prima wijnen.
Daarna een uitstekend hoofdgerecht. De vleeseters maakten kennis met een nieuw rund, de Joviander. Ook die was heerlijk. Het visgerecht was ook uitstekend. Ook hierbij prima wijn.
Bij alle gerechten vallen de heerlijke "sauzen" op.
Tenslotte werd alles met een kaas plateau van lokale kazen en een heerlijk toetje.
Koffie en chocolade toe.
Een heerlijk avondje uit.
Myrthe S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met zijn tweetjes op 2e Pinksterdag gegeten bij De Schans. Vanaf ons huis in Oudewater 10 minuten fietsen, ideaal. Wat een geweldige avond! We werden zeer hartelijk ontvangen. Het eten en de bijpassende wijnen waren echt verrukkelijk! We hadden beide het verassingsmenu. Een favoriete gang kiezen was onmogelijk, alles was voortreffelijk. Wij komen zeker terug!
Astrid N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Vandaag heerlijk genoten van de lunch. Een culinaire beleving die al je smaakpapillen prikkelt. Van amuse tot friandises, genieten met een hoofdletter g. Neem de geweldige gerechten van Ries en combineer deze met de fantastische bediening en je hebt een heerlijke beleving! Alles klopt gewoon bij De Schans.
hennie en thekla N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Voor het eerst wezen eten bij De Schans,zeker niet de laatste keer.Wat een smaakbeleving,we begonnen met een huiscoctail Limoncello met Champagne,een Amuse op basis van Asperge,we kozen het 8 gangen verrassingsmenu,het ene na het andere gerechtje was een verrassing en deed onze smaakpapillen verwennen,net als de bediening,zelfs Eigenaar/Chef nam de tijd om zijn gasten aan tafel te verwelkomen.We sloten af met Koffie/Thee met Friandises,gingen zeer voldaan weer naar huis,na een avond heerlijk uit eten te zijn geweest.Onze dank voor de keukenbrigade en bediening.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Geweldig restaurant op een leuke plek. Echt een parel voor onze omgeving!
We eten hier een paar keer per jaar en vorige maand heb ik hier eens met een vriendin geluncht. We hebben heerlijk gegeten en ze hielden voortreffelijk rekening met onze dieetwensen. De jonge ober vond ik echt te amicaal en te aanwezig. Na iedere gang zei hij zelf al "dat was lekker hè?", dat vond ik niet zo gepast. De sommelier die er 's avonds altijd is vinden we geweldig!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11-11-2016 geweest. Je voelt je in de watten gelegd. Het eten is erg goed en ze houden rekening met allergie. Goede uitleg bij uitserveren. Vriendelijk personeel, mooie ruimte en goede stoelen.
Alles was top!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en exclusief eten wordt vanzelf een avondje uit bij de Schans. Je bent er meer dan welkom.

We hebben ons laten verleiden door het restaurant de Schans. Na de amuse lieten we ons verrassen met een 5-gangen menu. De smaak combinaties waren verrassend en erg lekker, ook al verwacht je dat niet altijd van tevoren. Daarnaast was het wijnarrangement een prima aanvulling.

Mijn man is gek op kaas, en de kazen uit deze streek waren erg lekker.
Voor mij de koffie met friandise, een heerlijk zoete afsluiting.

Mede door de persoonlijke aandacht van de bediening hebben we genoten.
Coriene L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We zijn 24 oktober geweest. Super aardige ontvangst en zeer vriendelijke bediening. We hebben gekozen om ons te laten verrassen met een 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Wat een heerlijke avond! Het eten was zalig, de wijnen perfect en de gastheren stuk voor stuk vriendelijk en zeer deskundig, We voelden ons thuis. hier gaan we terugkomen.