De Schans

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Schans

Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
De avond begon met een kaas "koekje" en een lekkere cava met een likeur.
Amuses gebaseerd op de uiteenrafeling van een gazpacho. Heerlijk.
Dit werd gevolgd door een heerlijk voorgerecht en twee tussengerechten. Dit allemaal gecombineerd met prima wijnen.
Daarna een uitstekend hoofdgerecht. De vleeseters maakten kennis met een nieuw rund, de Joviander. Ook die was heerlijk. Het visgerecht was ook uitstekend. Ook hierbij prima wijn.
Bij alle gerechten vallen de heerlijke "sauzen" op.
Tenslotte werd alles met een kaas plateau van lokale kazen en een heerlijk toetje.
Koffie en chocolade toe.
Een heerlijk avondje uit.
Myrthe S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met zijn tweetjes op 2e Pinksterdag gegeten bij De Schans. Vanaf ons huis in Oudewater 10 minuten fietsen, ideaal. Wat een geweldige avond! We werden zeer hartelijk ontvangen. Het eten en de bijpassende wijnen waren echt verrukkelijk! We hadden beide het verassingsmenu. Een favoriete gang kiezen was onmogelijk, alles was voortreffelijk. Wij komen zeker terug!
Astrid N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Vandaag heerlijk genoten van de lunch. Een culinaire beleving die al je smaakpapillen prikkelt. Van amuse tot friandises, genieten met een hoofdletter g. Neem de geweldige gerechten van Ries en combineer deze met de fantastische bediening en je hebt een heerlijke beleving! Alles klopt gewoon bij De Schans.
hennie en thekla N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Voor het eerst wezen eten bij De Schans,zeker niet de laatste keer.Wat een smaakbeleving,we begonnen met een huiscoctail Limoncello met Champagne,een Amuse op basis van Asperge,we kozen het 8 gangen verrassingsmenu,het ene na het andere gerechtje was een verrassing en deed onze smaakpapillen verwennen,net als de bediening,zelfs Eigenaar/Chef nam de tijd om zijn gasten aan tafel te verwelkomen.We sloten af met Koffie/Thee met Friandises,gingen zeer voldaan weer naar huis,na een avond heerlijk uit eten te zijn geweest.Onze dank voor de keukenbrigade en bediening.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Geweldig restaurant op een leuke plek. Echt een parel voor onze omgeving!
We eten hier een paar keer per jaar en vorige maand heb ik hier eens met een vriendin geluncht. We hebben heerlijk gegeten en ze hielden voortreffelijk rekening met onze dieetwensen. De jonge ober vond ik echt te amicaal en te aanwezig. Na iedere gang zei hij zelf al "dat was lekker hè?", dat vond ik niet zo gepast. De sommelier die er 's avonds altijd is vinden we geweldig!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11-11-2016 geweest. Je voelt je in de watten gelegd. Het eten is erg goed en ze houden rekening met allergie. Goede uitleg bij uitserveren. Vriendelijk personeel, mooie ruimte en goede stoelen.
Alles was top!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en exclusief eten wordt vanzelf een avondje uit bij de Schans. Je bent er meer dan welkom.

We hebben ons laten verleiden door het restaurant de Schans. Na de amuse lieten we ons verrassen met een 5-gangen menu. De smaak combinaties waren verrassend en erg lekker, ook al verwacht je dat niet altijd van tevoren. Daarnaast was het wijnarrangement een prima aanvulling.

Mijn man is gek op kaas, en de kazen uit deze streek waren erg lekker.
Voor mij de koffie met friandise, een heerlijk zoete afsluiting.

Mede door de persoonlijke aandacht van de bediening hebben we genoten.
Coriene L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We zijn 24 oktober geweest. Super aardige ontvangst en zeer vriendelijke bediening. We hebben gekozen om ons te laten verrassen met een 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Wat een heerlijke avond! Het eten was zalig, de wijnen perfect en de gastheren stuk voor stuk vriendelijk en zeer deskundig, We voelden ons thuis. hier gaan we terugkomen.
Carlos R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Super lekker gegeten mooie heerlijke gerechten die met veel liefde en een goede uitleg worden gepresenteerd. de bediening wist echt waar ze het overhadden en welke wijnen erbij geserveerd bij horen.
Ik heb mij hier echt als gast thuis gevoeld.
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Na een heerlijk verblijf bij een fantastische B&B gaan we lekker naar De Schans. De ontvangst is zeer hartelijk en de gehele entourage spreekt ons erg aan. We kiezen voor een 7 gangen menu en worden verrast door heerlijke lekkernijen. Goed op elkaar afgestemd en na afloop hebben we een zeer voldaan gevoel. De bediening is zeer correct alsof we er al jaren komen. De Schans kunnen wij echt aanbevelen.
Biancaattevelt .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren gegeten bij de Schans in Willeskop.
Echt super gegeten ook prijs is goed te doen . Bediening ook super. Oftewel gewoon een top avond gehad. Bedankt hiervoor.
Wij komen zeker terug.
Ga zo door Bianca
Dico V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Schans bestaat met de huidige chef al weer 12,5 jaar, hier voor serveren ze een menu met 12,5 gangetjes. Super genoten de starter was coquille met oester kaviaar, zeg eerlijk je kunt slechter beginnen. Gevolgd door ravioli van kreeft in Bisque. daarna 2 gerechtjes met dingen uit de Zee Tarbot en Zalm.
Dit werd gevolgd door surf en turf i2 gangetjes verwerkt van Tonijn en Kalfshaas. Toen gingen we de lucht in met Duif en Ganzenlever. Toen we letterlijk en figuurlijk weer geland waren gingen we verder met Dry Aged Runderlende met truffel, en deze truffel hadden ze ook door de risotto van het volgende gerecht gedaan.
Na de crème brulee van de Blauwklaver kaas zijn we afgehaakt. Wat een prachtige smaak explosies, en we mogen ook de gastheren met bijpassende wijnen niet vergeten.
Steijn H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteravond bij de Schans gegeten. Wat hebben we bijzonder lekker gegeten! Een fantastisch samengesteld 7-gangen menu wat op niveau van een sterrenzaak is. Alle gerechten en verhoudingen waren in combinatie met het wijnarrangement perfect op elkaar afgestemd. Een hele professionele bediening die weet waar ze het over hebben.

Meer dan de moeite waard om voor een culinair bijzondere avond bij de Schans te eten. Bedankt!
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Buiten op het terras genoten van de avondzon bij De Schans. Twee leuke amuses filodeeg met oude kaas in kruiden en een Gazpacho op originele wijze geserveerd. Coctail van Cava met huisgemaakte bramenlikeur. Had iets uitbundiger gemogen. Als voorgerecht lekkere krokant gebakken kalfszwezerik met kalfswangetjes verwerkt tot een rillette. Hoofdgerecht van rogvleugel, kerry en slakjes. Kerry iets te nadrukkelijk aanwezig. Attente en vriendelijke bediening. Al met al een prima avond in een ongedwongen sfeer
Jörgen B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Dit was de vierde keer dat ik het genoegen gehad heb om de De Schans met mijn partner te mogen eten. Zonder uitzondering zijn de gerechten perfect uitgevoerd en zijn er veel aangename verrassingen in de vorm van nieuwe draaien aan oude klassiekers. De Tom Ka Kai als dessert was briljant en zonder meer het lekkerste dessert dat ik ooit gegeten heb. De bediening is vriendelijk en attent en uiterst communicatief en niet pretentieus. De wijn-spijs combinaties zijn ook weer zonder uitzondering goed. We blijven terug komen :-)
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Warme ontvangst, fantastisch eten, geweldig wijn arrangement. De prijs/kwaliteit verhouding was heel goed. Het beste restaurant van de provincie Utrecht!
Met stip op nummer 1 van ons lijstje met beste restaurants.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Op zaterdag met 7 man gegeten. Hoewel de bediening hun best deed, wil ik toch een paar kanttekeningen plaatsen, tips ter verbetering;

1. De doorlooptijd tussen de menu's was erg lang, er zat een uur tussen elke gang, en dat terwijl wij een van de eerste gasten van de avond waren.

2. Halverwege de avond begon het erg benauwd te worden. De damp droop van de ramen naar beneden.

3. Het aantal desserts was erg beperkt. Uiteindelijk hebben we ijs kunnen bestellen. De combinatie van room, chocolade en citroen ijs klopte mijns inziens niet. Citroen ijs kon worden weggelaten.

Ik hoop dat jullie deze tips serieus nemen. Succes met jullie restaurant!
Gerard A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten met Corrie en Bart bij jullie, vonden de presentatie en de uitleg van het gerechten en de wijnen uitstekend.
Ries had de vraagstelling of we iets niet lusten, en daar hielden ze echt rekening mee, we hebben toen gekozenen voor het verassings menu.
Fam Abeleven Nieuwegein
kaatensteef .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij de Schans. Na een warm ontvangst door Lilian en Dirk, lekker met een glas champagne begonnen. We hebben gekozen voor het 5-gangen menu van Ries, die voortreffelijk bereid was door de zoons. De gebakken eendenlever met structuren van biet zijn een aanrader! En dan de risotto met krokant gebakken zwezerik...toppertje. Dit alles met heerlijke wijnen. Kortom een restaurant waar wij graag terug komen, om het eten, sfeer en de vriendelijke/professionele bediening!
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Afgelopen Vrijdagavond hier voor het eerst gegeten. We namen het verrassingsmenu. Ik was al zwaar onder de indruk bij het eerste gerechtje en dat is zo gebleven. Het bord met diverse paddenstoelen met de heerlijke paddenstoelenbouillon erbij was onvoorstelbaar zalig. De sommelier is ook een hele goede. Ries is een geweldige kok en een hele leuke gastheer. De bediening was geweldig. Af en toe komt er een zalig warm broodje tussendoor voorbij. Erg fijn voor de grote eters zoals wij! Al met al voor herhaling vatbaar en een aanrader!!!!