De Schans

Over het restaurant De Schans

Midden in het groene Hart van Holland tussen de
vestingstadjes Oudewater en Montfoort - om precies te zijn
in het voormalige buurtschap Willeskop - bevindt zich
restaurant De Schans van Lilian en Ries Verburgt.
Met deze virtuele kennismaking proberen zij u in de
verleiding te brengen om restaurant De Schans met
een persoonlijk bezoek te vereren.

De Schans heeft t/m 23 december Wilde Weken! Hierbij krijg je een 4-gangendiner voor €48,00 per persoon, of een 5-gangendiner voor €56,00 per persoon. Vijf euro korting ontvangen? Reserveer met de code 'Wilde Weken'.

Meer informatie over restaurant De Schans

Uitmuntend
9,7
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Schans

• Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We komen hier al sinds jaren; is ons "huisrestaurant" geworden. Met als hoogtepunt elk jaar in november de wijn/spijsproeverij. Afgelopen zondag met familie ( 8 personen ) een verrassingsmenu van 5 gangen genoten. Heerlijke gerechtjes met bijpassende wijnen van uitgebreide informatie voorzien door Mike, de sommelier.
Ries, de chefkok weet op amusante wijze de gasten te informeren over de gerechten. Groot voordeel ook: je kunt er altijd vrij parkeren.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Heerlijk, een vijfgangen chefverrassingsmenu, rekening houdend met wensen van de klant! (wij dus)! Ries Verburgt, met z'n team, is al jaren in staat een constant hoog niveau vast te houden. Zonder dat het ten koste gaat van de ontspannen sfeer. Toprestaurant in het Groene Hart.
Betty G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Opgewacht bij aankomst en vriendelijk ontvangen.
Direct een suggestie als aperitief, champagne, gedaan wat we genomen hebben. Smaakte goed bij de amuses die vrij snel kwamen, heel bijzonder alle drie.
We hadden gekozen voor een 4 gangen wildmenu met bijpassend wijnarrangement.
Alle gangen waren even fijn van smaak, geweldig gepresenteerd en bijzonder.
Van gevogelte tot vis en vlees, vergezeld van groenten op verschillende wijze bereid en gepresenteerd en de keus uit een zoet dessert of kaasplank je.
De keuzes van de bijpassende wijnen waren zeer goed.
Bij de koffie nog een viertal zoetigheden.
Al met al een heerlijk avondje uit, bijzonder eten, mooie ambiance en vriendelijke bediening.
Stefenjolanda .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Wederom een fantastische avond gehad.

Vreemd dat Iens je verplicht de recensie minimaal 120 tekens te laten bevatten. Mijns inziens werkt dat alleen maar ontmoedigend, soms heb je namelijk maar weinig woorden nodig om een restaurant te omschrijven.
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Het eten is op zich niet veel op aan te merken, goed bereid en mooi opgemaakt. Porties zijn wat ruim maar dat is voor ieder een andere maat. Jammer was dat we bij het verassingsmenu aangaven geen orgaanvlees te willen en het eerste gerecht bestond uit eendenlever. Zo her en der was de balans iets zoek maar al met al een prima chef. Alleen de prijs is wel van een niveau dat ik beter verwacht. De gerechten zijn in de basis toch vrij veilig en het creatieve zit hem teveel in de sausjes, helaas niet altijd even geweldig.
Het was wel zo rumoerig dat een gesprek op den duur lastig werd. Er is iets mis met de akoestiek.
J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
uitstekend retautrant. we hebben daar genoten van een 5 gangen verrassingsmenu. Behalve dat het eten bijzonder lekker is, is er zeer veel aandacht aan de presentatie van het eten besteed. De begeleidende wijnen(wijn arrangement) passen goed tot zeer goed bij de gerechten.
Bovendien getuigd het restaurant van een prima gastheerschap.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
We hebben een heerlijke, culinaire avond gehad. Fantastische ambiance, geweldig bediening. We zijn verrast door het heerlijke verrassingsmenu en bijbehorende wijnarrangement. Top avond!
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wij komen al jaren tot volle tevredenheid bij De Schans. Vriendelijke ontvangst. Zeer prettige eigenaren. Overheerlijke eten, een Michelin ster waard en naar verhouding voor wat je krijgt niet duur. Wij hadden een super gezellige avond. Jammer dat er een aantal luidruchtige gasten aanwezig waren doch daar kan De Schans niets aan doen... Voor herhaling vatbaar. Familie Mangnus Berkenwoude.
H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Prettige bediening, lekker eten, goede entourage. Er wordt veel aandacht besteed aan zowel gasten als aan het eten. Een aanrader.
W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Wederom heerlijk gegeten in dit fantastische restaurant..
Het is een klein restaurant waarbij wij een huiskamergevoel kregen met heerlijke gerechten, goede bijpassende wijnen en een zeer persoonlijke bediening.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Altijd super
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Op 7 oktober hadden we zo'n 60 man uitgenodigd voor een culinair feestje. Chef Ries en zijn team hebben ons een fantastische middag en avond bezorgd. Alle gerechten waren voortreffelijk en zagen er dito uit. De bediening en sfeer waren uitstekend. Alles liep op rolletjes en iedereen heeft genoten. De Schans is en blijft ons favoriete restaurant!
Lena B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Een heel leuk intim restaurant
Leuke verrassingen met het verrassingsmenu
Mooier combinaties van de gerechten
Komen zeker een keer terug
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Na enige tijd weer met vrienden in De Schans gaan dineren,
Het was voortreffelijk, mooi 4-gangen wild-diner met mooie wijnen. Precies goed.

Een aanrader dus!
Bert Van Der Kamp V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Geweldig restaurant, culinair hoogstandje, gerechten en de keuze van de wijn waren fantastisch.
zeer de moeite waard om nog eens te gaan.
Frank F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Akoestisch iets minder , verder prima
Marie Louise D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Wat een feestje om bij Ries en Liliane te mogen dineren. Wij hebben wederom een heerlijke avond gehad met goed wijnadvies van Dirk. Een aanrader....
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Weer een super avond. Nog lekker buiten gezeten. Heerlijk eten en top bediening
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
We hadden het verrassingsmenu gekozen en dat was daadwerkelijk verrassend. De chef is erg creatief en elke gang was een klein feestje. Ook de sommelier verstaat zijn vak en de wijnen van het wijnarrangement pasten dan ook voortreffelijk bij de gerechten. Het restaurant is landelijk gelegen, maar goed bereikbaar en ademt een rustgevende sfeer. Absoluut een aanrader.
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
We zijn er nu een aantal keer geweest, maar iedere keer zijn we verrast. Echt super!!!