De Schans

Willeskop 87 3417 MC Montfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Schans

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,1
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11-11-2016 geweest. Je voelt je in de watten gelegd. Het eten is erg goed en ze houden rekening met allergie. Goede uitleg bij uitserveren. Vriendelijk personeel, mooie ruimte en goede stoelen.
Alles was top!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en exclusief eten wordt vanzelf een avondje uit bij de Schans. Je bent er meer dan welkom.

We hebben ons laten verleiden door het restaurant de Schans. Na de amuse lieten we ons verrassen met een 5-gangen menu. De smaak combinaties waren verrassend en erg lekker, ook al verwacht je dat niet altijd van tevoren. Daarnaast was het wijnarrangement een prima aanvulling.

Mijn man is gek op kaas, en de kazen uit deze streek waren erg lekker.
Voor mij de koffie met friandise, een heerlijk zoete afsluiting.

Mede door de persoonlijke aandacht van de bediening hebben we genoten.
Coriene L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We zijn 24 oktober geweest. Super aardige ontvangst en zeer vriendelijke bediening. We hebben gekozen om ons te laten verrassen met een 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Wat een heerlijke avond! Het eten was zalig, de wijnen perfect en de gastheren stuk voor stuk vriendelijk en zeer deskundig, We voelden ons thuis. hier gaan we terugkomen.
Carlos R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Super lekker gegeten mooie heerlijke gerechten die met veel liefde en een goede uitleg worden gepresenteerd. de bediening wist echt waar ze het overhadden en welke wijnen erbij geserveerd bij horen.
Ik heb mij hier echt als gast thuis gevoeld.
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Na een heerlijk verblijf bij een fantastische B&B gaan we lekker naar De Schans. De ontvangst is zeer hartelijk en de gehele entourage spreekt ons erg aan. We kiezen voor een 7 gangen menu en worden verrast door heerlijke lekkernijen. Goed op elkaar afgestemd en na afloop hebben we een zeer voldaan gevoel. De bediening is zeer correct alsof we er al jaren komen. De Schans kunnen wij echt aanbevelen.
Biancaattevelt .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren gegeten bij de Schans in Willeskop.
Echt super gegeten ook prijs is goed te doen . Bediening ook super. Oftewel gewoon een top avond gehad. Bedankt hiervoor.
Wij komen zeker terug.
Ga zo door Bianca
Dico V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Schans bestaat met de huidige chef al weer 12,5 jaar, hier voor serveren ze een menu met 12,5 gangetjes. Super genoten de starter was coquille met oester kaviaar, zeg eerlijk je kunt slechter beginnen. Gevolgd door ravioli van kreeft in Bisque. daarna 2 gerechtjes met dingen uit de Zee Tarbot en Zalm.
Dit werd gevolgd door surf en turf i2 gangetjes verwerkt van Tonijn en Kalfshaas. Toen gingen we de lucht in met Duif en Ganzenlever. Toen we letterlijk en figuurlijk weer geland waren gingen we verder met Dry Aged Runderlende met truffel, en deze truffel hadden ze ook door de risotto van het volgende gerecht gedaan.
Na de crème brulee van de Blauwklaver kaas zijn we afgehaakt. Wat een prachtige smaak explosies, en we mogen ook de gastheren met bijpassende wijnen niet vergeten.
Steijn H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteravond bij de Schans gegeten. Wat hebben we bijzonder lekker gegeten! Een fantastisch samengesteld 7-gangen menu wat op niveau van een sterrenzaak is. Alle gerechten en verhoudingen waren in combinatie met het wijnarrangement perfect op elkaar afgestemd. Een hele professionele bediening die weet waar ze het over hebben.

Meer dan de moeite waard om voor een culinair bijzondere avond bij de Schans te eten. Bedankt!
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Buiten op het terras genoten van de avondzon bij De Schans. Twee leuke amuses filodeeg met oude kaas in kruiden en een Gazpacho op originele wijze geserveerd. Coctail van Cava met huisgemaakte bramenlikeur. Had iets uitbundiger gemogen. Als voorgerecht lekkere krokant gebakken kalfszwezerik met kalfswangetjes verwerkt tot een rillette. Hoofdgerecht van rogvleugel, kerry en slakjes. Kerry iets te nadrukkelijk aanwezig. Attente en vriendelijke bediening. Al met al een prima avond in een ongedwongen sfeer
Jörgen B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Dit was de vierde keer dat ik het genoegen gehad heb om de De Schans met mijn partner te mogen eten. Zonder uitzondering zijn de gerechten perfect uitgevoerd en zijn er veel aangename verrassingen in de vorm van nieuwe draaien aan oude klassiekers. De Tom Ka Kai als dessert was briljant en zonder meer het lekkerste dessert dat ik ooit gegeten heb. De bediening is vriendelijk en attent en uiterst communicatief en niet pretentieus. De wijn-spijs combinaties zijn ook weer zonder uitzondering goed. We blijven terug komen :-)
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Warme ontvangst, fantastisch eten, geweldig wijn arrangement. De prijs/kwaliteit verhouding was heel goed. Het beste restaurant van de provincie Utrecht!
Met stip op nummer 1 van ons lijstje met beste restaurants.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Op zaterdag met 7 man gegeten. Hoewel de bediening hun best deed, wil ik toch een paar kanttekeningen plaatsen, tips ter verbetering;

1. De doorlooptijd tussen de menu's was erg lang, er zat een uur tussen elke gang, en dat terwijl wij een van de eerste gasten van de avond waren.

2. Halverwege de avond begon het erg benauwd te worden. De damp droop van de ramen naar beneden.

3. Het aantal desserts was erg beperkt. Uiteindelijk hebben we ijs kunnen bestellen. De combinatie van room, chocolade en citroen ijs klopte mijns inziens niet. Citroen ijs kon worden weggelaten.

Ik hoop dat jullie deze tips serieus nemen. Succes met jullie restaurant!
Gerard A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten met Corrie en Bart bij jullie, vonden de presentatie en de uitleg van het gerechten en de wijnen uitstekend.
Ries had de vraagstelling of we iets niet lusten, en daar hielden ze echt rekening mee, we hebben toen gekozenen voor het verassings menu.
Fam Abeleven Nieuwegein
Kaatensteef .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij de Schans. Na een warm ontvangst door Lilian en Dirk, lekker met een glas champagne begonnen. We hebben gekozen voor het 5-gangen menu van Ries, die voortreffelijk bereid was door de zoons. De gebakken eendenlever met structuren van biet zijn een aanrader! En dan de risotto met krokant gebakken zwezerik...toppertje. Dit alles met heerlijke wijnen. Kortom een restaurant waar wij graag terug komen, om het eten, sfeer en de vriendelijke/professionele bediening!
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Afgelopen Vrijdagavond hier voor het eerst gegeten. We namen het verrassingsmenu. Ik was al zwaar onder de indruk bij het eerste gerechtje en dat is zo gebleven. Het bord met diverse paddenstoelen met de heerlijke paddenstoelenbouillon erbij was onvoorstelbaar zalig. De sommelier is ook een hele goede. Ries is een geweldige kok en een hele leuke gastheer. De bediening was geweldig. Af en toe komt er een zalig warm broodje tussendoor voorbij. Erg fijn voor de grote eters zoals wij! Al met al voor herhaling vatbaar en een aanrader!!!!
Roberto V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wat een prachtige lunch vandaag. Zelden eerder meegemaakt! Grote complimenten voor Ries en zoon en de chef. Deze zaak verdient Michelinsterren !!!!!!! Superklasse !!!!
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Gisteren genoten van een wijn- en spijsavond bij de Schans. Vorig jaar hadden wij dit restaurant voor de eerste keer bezocht. Dit restaurant is echt in de lift. Er werd op sterrenniveau gekookt. Prachtig opgemaakte gerechten met paling, patrijs en hertenrug voorafgegaan door heerlijke amuses. Echt heel bijzonder was een gerecht wat voor de tweede keer werd geserveerd als desert (althans het zag er exact hetzelfde uit maar met een totaal andere smaak). Geweldig! Prachtige bijpassende wijnen uit Spanje. Bediening zeer gastvrij en vriendelijk.
Stephan H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
We werden onthaald als belangrijke gasten, erg vriendelijk. We mochten zelf kiezen uit een aantal plekjes. De chefkok kwam zich even voorstellen en hoopte dat we er van zouden genieten. De sommelier vroeg of en hoe we de wijn bij ons verassingsmenu wilden, we kozen voor het wijnarrangement (en een BOB arrangement).
We hebben in één woord GENOTEN !
Zekere voor herhaling vatbaar.
MaxWK .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
De Schans is een terecht bekroonde ( Bib Gourmand) topper ! De ontvangst door Patron-cuisinier Ries Verburgt is hartelijk en ook zijn verdere begeleiding tijdens onze avond was informatief, maar ook met een prima dosis relativeringsvermogen en humor. Maar daar kwamen we niet voor! De Schans verleidde ons gezelschap (5 personen) tot het Verrassende Menu en dat was een aaneenrijging van kleine gangen, die bij ons alle in de smaak vielen. Het slot van de kazen uit de directe omgeving was als alles wat daaraan vooraf ging: prima op smaak, verrassend, ´alles´ zelf gemaakt en mooi opgemaakt. Heel gauw gaan we nog een keer naar De Schans, want voor de geboden kwaliteit en creativiteit zijn de prijzen redelijk. Het is te hopen dat dit zo blijft!
Proever5 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Restaurant de Schans ligt gelegen in montfoort. Wij hadden goede verhalen gehoord en waren benieuwd. Gekozen voor uitgebreide menu. De gerechten zijn klassiek maar ook modern daarnaast was de duif perfect bereid. De bediening is netjes maar mist scherpte zo blijven lege glazen op tafel staan. Al met al een toprestaurant zeker een bezoek waard.