De Schans

Over het restaurant De Schans

Midden in het groene Hart van Holland tussen de
vestingstadjes Oudewater en Montfoort - om precies te zijn
in het voormalige buurtschap Willeskop - bevindt zich
restaurant De Schans van Lilian en Ries Verburgt.
Met deze virtuele kennismaking proberen zij u in de
verleiding te brengen om restaurant De Schans met
een persoonlijk bezoek te vereren.

De Schans heeft t/m 23 december Wilde Weken! Hierbij krijg je een 4-gangendiner voor €48,00 per persoon, of een 5-gangendiner voor €56,00 per persoon. Vijf euro korting ontvangen? Reserveer met de code 'Wilde Weken'.

Meer informatie over restaurant De Schans

Uitmuntend
9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Schans

Martin W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Samen met ons gezin heerlijk gegeten. Van tevoren werd gevraagd wat we eventueel niet wilden en of er wensen waren. Daarna was het een feestje voor ons allemaal. We hebben een hele mooie avond gehad.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
We hebben weer een avond lang genoten bij De Schans. Ik kom hier al sinds de jaren ‘80 en zeker sinds Ries en Lilian de leiding hebben, klopt gewoon alles: het eten, de gastvrijheid en de creativiteit. We zijn gegaan voor het 6-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen en het was van het begin tot het eind een feest!
benno12345 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk gegeten samen met mijn dochter ter gelegenheid van haar 18e verjaardag. Ze heeft een superavond gehad en ik ook. Het eten is geweldig, de bediening bijzonder attent en de prijzen acceptabel.
Jouke H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Was een erg gezellig en heerlijk diner. De bediening was erg goed en een leuk persoonlijk contact. Heerlijke wijnen bijpassend bij de gerechten. Een echte aanrader.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wederom goed gegeten in een informele sfeer. De hert en de Italiaanse chardonnay waren de toppers. En natuurlijk Dirk. De combinatie tussen het goede eten, de lekkere wijn, de informele sfeer, de prijs en de service hoop ik in 2018 ook weer mee te maken.
Coby D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Het was de zaterdagavond voor kerst. De carnavalsvereniging van Montfoort nam het grootste gedeelte van de ruimte in beslag. Men had de ruimte afgescheiden door een kamerscherm. Dit was niet hinderlijk en op sommige momenten zelfs humoristisch. We hadden gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. De sommelier gaf hier een goed wijnadvies bij. Het totaal was fantastisch, wat een mooie smaken en combinaties. Geweldig dat de chef-kok, Ries Verburg persoonlijk alle tafels langs gaat en vragen van gasten beantwoord. Zelfs in deze drukke tijd maakt hij hier tijd voor. De bediening is persoonlijk en vriendelijk. Wij hadden een top avond. De Schans is gewoon top. Coby Dijker
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Geweldige locatie, goede bediening, gezellige sfeer en heerlijk eten.
Graag tot een volgende keer!
Raad van Toezicht Verus
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Relaxte sfeer. Fantastisch gegeten (ster waardig). Gastvrije ontvangst. Zeer attente bediening.
Dank Lilian, Ries en de rest van het team.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Warme gezelligheid in n huiselijke sfeer, met culinaire etikette, en smakelijke gerechten. Perfect is het hier,
Wj komen zeker terug.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Uitstekende bediening bij de uitstekende gerechten, chapeau ? wij rijden of varen er graag voor om en als we avonds eten slapen we in de B&B .......800m verderop, niks lopen, de B&B eigenaar brengt je naar het restaurant en dan brengt Ries of Lilian je weer terug naar de B&B, een super service
Hier kan je ook met de boot aanmeren, met stroom
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Uitstekende lunch, mooie gerechtjes en wijn gehad perfecte bediening en het was een volle bak, dus iets wat rumoerig
Ries en Lilian doen het nog steeds zeer goed, maar vlak de chef zwarte brigade niet uit, die heeft ogen en oren van achteren en van voren, ha ha.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Super lekker eten, mooie gerechten. We komen er echt heel graag, goede uitleg van de producten. Echt top!

Klein puntje...let op water en wijn bijschenken
Ben Elst E.
Culinaire zondagmiddag met een 4 gangenlunch
Heerlijk gegeten met de perfecte wijn spijs combinatie. Alles tot in de puntjes verzorgd.
Voor herhaling vatbaar!!
Astrid N.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
We hebben het 5 gangen verrassingsmenu gekozen met bijpassend wijnarrangement. Heerlijke verrassende combinaties van amuse tot aan kaasplankje.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Bij binnenkomst een warm welkom.
Ze hadden die avond voor het eerst de nieuwe kaart. Door onze vaste serveerster werd niet gevraagd of het had gesmaakt. Een andere ober vroeg het nog wel bij het hoofdgerecht. Drinken werd niet aangeboden. Rode wijn werd in hetzelfde glas geschonken als waar net de witte wijn uit gedronken was. Het werd ook niet aangeboden de wijn eerst te proeven. Het hoofdgerecht was aan de kleine kant het was ongeveer net zo veel als het tussengerecht. Tot slot stond op de rekening 5 gangen in plaats van 4. Dit alles bij elkaar maakte de avond minder geslaagd dan verwacht. Wellicht had de rommeligheid met de nieuwe kaart te maken.
Gezelligtoch .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De gerechten waren verrassend en heerlijk.
Personeel kundig en vooral gastvrij en informeel.
Inrichting vrij eenvoudig en kil.
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hebben met 20 personen genoten van de gerechten en bijpassende wijnen. Chef Ries toverde met zijn brigade zeer verrassende gerechten die ker op keer de smaakpapillen prikkelden, gewoonweg verrukkelijk.
Daarnaast was de bediening super attent en zorgden dat we ons de hele avond "speciaal" voelden.

Top gedaan Team de Schans!
Annelies H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prachtige presentatie van heerlijke (herfst-)gerechten, met verassende bereidingswijzen en een heel mooi smaakpalet; absoluut vakmanschap in de keuken. De gerechten werden bovendien perfect begeleid door zorgvuldig uitgekozen wijnen (het zogenoemde wijnarrangement). Een topper, waar je graag te gast bent. We komen terug!
Gert0909 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het was een verrassend menu met een goede smaak en een lust voor het oog. Een fijne ontvangst en fijne bediening. Tot zover.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Een gelegenheid waar wij graag weer terugkomen. Gastvrij, kundig personeel (spijs, wijn), professioneel, vriendelijk en uiteraard uitstekend eten. Zoveel mogelijk streekproducten worden verwerkt en de keuken houdt ervan om deze met verschillende technieken tegelijkertijd te presenteren. Prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend en de moeite van de reis waard.