De Schalkse

Ossenmarkt 12A 1381 LX Weesp Nederland Kaart

Over het restaurant De Schalkse

Dit unieke restaurant is een toppertje! De warmte en de gemoedelijkheid komt u tegemoet en historie en gastvrijheid voeren hier de boventoon. Een bijzondere plek aan de rivier de Vecht waar u heerlijk kunt eten maar waar u ook een bijzondere locatie vindt voor feesten en partijen. Een gevarieerde menukaart met een zorgvuldig gekozen wijnkaart. Speciaal dagje doorbrengen? Huur de salonboot Scorpio voor een door de Schalkse culinair verzorgde boottocht over de Vecht.

Meer informatie over restaurant De Schalkse

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:00 - 23:00

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Eten was lekker, de biefstuk van mijn vriendin vond zij zelfs perfect gebakken. Lekker op het terras aan het water gezeten. Bediening was heel vriendelijk.
Jeannet H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Gerechten prima van smaak en goede porties. Het was een zomerse dag, terras aan het water, vriendelijke bediening, genoten!
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Geweldig gegeten. Vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar. Leuk restaurant aan het water. Mooi uitzicht.herrlijke avond gehad.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Met de AH actie hier gegeten. Met zijn 2-en voor 45 euro gegeten (keuzemenu), maar ook voor de kaartprijs zou ik hier nog een keer terugkomen. Lekker gegeten. Qua hoeveelheid was het genoeg; we hadden wel 1 extra schaaltje friet besteld. De lokatie is leuk. Was nu alleen weinig te zien op de Vecht maar dat zal zomers wel anders zijn...
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Gezellige eettentje aan de Vecht. Heerlijk eten, wel een beperkt met heel fijn menu dat je voor de AH zegels kunt kiezen.
Corrine L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk eten aan het water . Vandaag gekozen voor spareribs met koolsla, knoflook saus en dikken friet . Het vlees vielen gewoon van het bot .Op het tafeltje achter me werdt een xxxl carpaccio gebracht en zeer groot boord vol vlees met sla en dressing . Als nagerecht ging ik voor de Weespermoppen mouse met een heerlijk weespermop likeur echt heerlijk van smaak . Weer een geslaagde avondje uit in Weesp
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Goed en voldoende eten, AH keuze menu is een aanrader. Voordeel is dat je niet de hele avond weg bent en toch even eruit bent.
Dylan G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Paar dagen geleden hier gegeten. Restaurant aan het water met een mooi uitzicht. Niet heel groot. Eten is prima en voldoende garnituur. Bediening kan beter. Het gaat wel snel en er worden geen fouten gemaakt. Maar de vriendelijkheid is ver te zoeken. Erg kortaf en bits. Als je nog even wil wachten met je tweede drankje wordt er een scheef gezicht getrokken. Men lijkt vooral zo weinig mogelijk met de gasten bezig te willen zijn.
M W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het eten was heerlijk bediening kundig en vriendelijk .
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Vanmiddag heerlijk samen met mijn vriendin bij de Schalkse geluncht. Mooi opgefrist interieur heerlijk eten en een topbediening maken dat we deze plek zeker kunnen aanraden. We zaten er lekker warm bij en keken uit over het water.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e kerstdag gegeten. Het
hoofdgerecht hertenbiefstuk uit de
oven was gortdroog, veel te lang in de oven laten liggen ! Ook de varkensrack was droog en taai.
Verder waren de gangen goed.
Wij betaalden € 61,- pp incl. 3 drankjes, teveel voor het gebodene.
Ienimini D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Tijdens onze fietstocht trok het prachtig gelegen terras van De Schalkse ons direct aan. Mooie stop voor een lunch. Wij kozen voor de ossenhaassalade XXXL. Helaas zaten er taaie stukjes vlees tussen die ook met goed kauwen niet weg te krijgen waren. Daarnaast verwachten we bij een maaltijdsalade meer groenten. Nadat we er wat van hadden gezegd kregen we direct een nieuwe salade aangeboden. De serveerster vertelde dat XXXL inhield dat er meer vlees in zit (150 gr. ) en als wij meer groente willen hebben een salade apart besteld kan worden. Vrij vlot kregen we alles opnieuw geserveerd. Echter ook nu taai vlees. Volgens de kok waren er nooit klachten over het eten, maar wij konden een ander gerecht bestellen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen te betalen voor het drinken en ergens anders te gaan lunchen. De Schalkse is prachtig gelegen, bediening is vriendelijk, helaas hebben wij het niet getroffen met de ossenhaassalade.
benenwen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We zaten heerlijk aan een hoge tafel op het terras. Je kijkt je ogen uit over de Vecht en haar ophaalbrug. Het duurde even voordat de lunch werd geserveerd maar de Bol met tonijnsalade en de carpaccio waren overheerlijk. Dit nodigt uit om er een keer 's avonds te komen eten. Als het terras weer is.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij de Schalkse aan de Vecht. Allereerst is de locatie natuurlijk geweldig, met dat mooie weer zit je hier heerlijk op het terras aan het water. De bediening was zoals altijd attent en vriendelijk. Er is genoeg keuze en we hebben allemaal (gezin met 5 personen) heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
J R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Jaren geleden al eens neergestreken bij de Schalkse en dat was dermate goed bevallen dat we vandaag besloten op herhaling te gaan. Het was een beetje fris en daardoor zat het binnen helemaal vol maar buiten op het waarlijk schitterende terras zat niemand. Toch besloten we om buiten te blijven, met name ook voor het heerlijke uitzicht over de Vecht.
Uiteindelijk bleek dat een goede keuze, de drankjes kwamen vlotjes door en ook het zonnetje kwam achter de wolken vandaan. We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten en over de bediening niets dan lof: vriendelijk en vlot.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
De Schalkse weer eens uitgekozen om te borrelen vanwege de geweldige locatie. Bediening vriendelijk. Toen we een portie bitterballen bestelden was de opmerking iets in de trant van: jullie hebben geluk, want we gaan nu eten, maar we gooien ze er nog even in. WAT??? Ze gaan dus rond half vijf eten in de zaak (in het zicht van de klanten N.B. ), die kennelijk geluk hebben als ze net daarvoor iets bestellen. De Schalkse, waar zijn jullie toch mee bezig? DE KLANT IS KONING!!! Vind je het gek dat we ergens anders zijn gaan dineren? Weliswaar van tevoren al besloten, maar dit bevestigde het weer eens en wie weet wat we hadden besloten als het allemaal wat beter was geweest? Zonde hoor. De drankjes en bitterballen waren in orde.
Claras .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
De locatie is fantastisch, zo aan de Vecht. Maar misschien toch meer om te borrelen met een hapje dan om te dineren. Sommige voorgerechten zien er veelbelovend uit, zoals de carpaccio. Die bestond echter voornamelijk uit een met weinig liefde opgemaakt schoteltje met blaadjes sla en hier en daar een snippertje vlees en zalm. Ook ander voorgerechtje met 4 garnaaltjes in een soort yoghurtdressing was wel erg 'zunig'. Simpele dingen als friet: ook niet geweldig. Het lamsbiefstukje ging vergezeld van een mix van groenten waardoor bijna een hele rode peper, met pitjes en al, was gegooid. Dat harmonieerde natuurlijk totaal niet. Bij de Thai of de Indiër weet je wat je kunt verwachten, maar dit sloeg nergens op. De spareribs waren wat aan de droge kant. Al met al toch een flinke rekening. Verhouding prijs-kwaliteit is ronduit slecht.
Jaap-g .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wat moet je verwachten van de Schalkse was mijn vraag toen ik het terras op liep met een gezelschap van 4 mensen. Lokatie is erg aantrekkelijk zo aan de vecht met uitzicht op de brug en Weesp.
Wij namen plaats aan een tafel waar blijkbaar net voor ons andere mensen haden gegeten, dit ivm kruimels en kringen. Er kwam iemand van de bediening en groete vriendelijk en kwam met de menukaart. Alle vier een keuze gemaakt met een fles wijn. Het bestek werdt in een metalen korf op tafel gezet wat ook niet schoon was. Ik heb gevraagd of de tafel even schoon gemaakt kon worden en het antwoord was ja.
Dit waren genoeg signalen om hier niet te gaan eten maar laten we het een kans geven misschien is het eten wel erg lekker. De fles wijn die we hadden gekozen hadden ze niet meer of we een andere keuze konden maken, van de drie wijnen waren er nog 2 over en alle twee eigenlijk niet onze keuze maar bij het eten hoort een wijntje. De fles kwam op tafel ongeopend met een schroefdop en werd verder niet ingeschonken. Eten kwam erg snel daarna. Spareribs niet te eten, kreeg het niet van het bot en zag erg droog uit. Ik maakte een opmerking hierover en nam mijn bord terug naar de keuken, enkele minuten later er een bord terug. Ik dacht dat het een grap was, totaal verbrand en nog droger! Duidelijk niet geluisterd naar wat ik daarvoor heb gezegt en voelde mij niet seriues genomen. Over de drie andere gerechten zal ik niks schrijven maar deze waren ook beneden niveau, wijn was behoorlijk overpriced (25,50) voor de kwalitiet.
Met afrekenen is mijn gerecht niet in rekening gebracht maar kwam toch nog op €85,- voor deze zeer teleurstellende gerechten.

In de horeca moet je een warm ontvangen worden en je thuis voelen, schone tafels en bestek en het eten vers. De Schalkse mist deze hele simpele basis.
Een advies voor De Schalkse, neem je gerechten eens onder de loep en luister en begrijp je klanten. Dat er elke dag mensen komen en het terras vol zit met mooi weer wil niet zeggen dat je je zaken op orde hebt, blijf kritisch.
hv .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Geluncht bij De Schalkse. Op de vraag of ze verse jus d'orange hadden, werd overtuigend ja geantwoord. De smaak leek echter verdacht veel op sinasappelsap uit een pak. De big toast was big en smaakte extreem zout. Dit gold ook voor het broodje zalm dat wij bestelden. Zout overheerst alle smaak. Wij beperken ons de volgende keer tot een glaasje spa rood bij deze prachtige locatie.