De Schalkse

7,1
7,2
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Tijdens onze fietstocht trok het prachtig gelegen terras van De Schalkse ons direct aan. Mooie stop voor een lunch. Wij kozen voor de ossenhaassalade XXXL. Helaas zaten er taaie stukjes vlees tussen die ook met goed kauwen niet weg te krijgen waren. Daarnaast verwachten we bij een maaltijdsalade meer groenten. Nadat we er wat van hadden gezegd kregen we direct een nieuwe salade aangeboden. De serveerster vertelde dat XXXL inhield dat er meer vlees in zit (150 gr. ) en als wij meer groente willen hebben een salade apart besteld kan worden. Vrij vlot kregen we alles opnieuw geserveerd. Echter ook nu taai vlees. Volgens de kok waren er nooit klachten over het eten, maar wij konden een ander gerecht bestellen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen te betalen voor het drinken en ergens anders te gaan lunchen. De Schalkse is prachtig gelegen, bediening is vriendelijk, helaas hebben wij het niet getroffen met de ossenhaassalade.
Benenwen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We zaten heerlijk aan een hoge tafel op het terras. Je kijkt je ogen uit over de Vecht en haar ophaalbrug. Het duurde even voordat de lunch werd geserveerd maar de Bol met tonijnsalade en de carpaccio waren overheerlijk. Dit nodigt uit om er een keer 's avonds te komen eten. Als het terras weer is.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij de Schalkse aan de Vecht. Allereerst is de locatie natuurlijk geweldig, met dat mooie weer zit je hier heerlijk op het terras aan het water. De bediening was zoals altijd attent en vriendelijk. Er is genoeg keuze en we hebben allemaal (gezin met 5 personen) heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
J R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Jaren geleden al eens neergestreken bij de Schalkse en dat was dermate goed bevallen dat we vandaag besloten op herhaling te gaan. Het was een beetje fris en daardoor zat het binnen helemaal vol maar buiten op het waarlijk schitterende terras zat niemand. Toch besloten we om buiten te blijven, met name ook voor het heerlijke uitzicht over de Vecht.
Uiteindelijk bleek dat een goede keuze, de drankjes kwamen vlotjes door en ook het zonnetje kwam achter de wolken vandaan. We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten en over de bediening niets dan lof: vriendelijk en vlot.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
De Schalkse weer eens uitgekozen om te borrelen vanwege de geweldige locatie. Bediening vriendelijk. Toen we een portie bitterballen bestelden was de opmerking iets in de trant van: jullie hebben geluk, want we gaan nu eten, maar we gooien ze er nog even in. WAT??? Ze gaan dus rond half vijf eten in de zaak (in het zicht van de klanten N.B. ), die kennelijk geluk hebben als ze net daarvoor iets bestellen. De Schalkse, waar zijn jullie toch mee bezig? DE KLANT IS KONING!!! Vind je het gek dat we ergens anders zijn gaan dineren? Weliswaar van tevoren al besloten, maar dit bevestigde het weer eens en wie weet wat we hadden besloten als het allemaal wat beter was geweest? Zonde hoor. De drankjes en bitterballen waren in orde.
Claras .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
De locatie is fantastisch, zo aan de Vecht. Maar misschien toch meer om te borrelen met een hapje dan om te dineren. Sommige voorgerechten zien er veelbelovend uit, zoals de carpaccio. Die bestond echter voornamelijk uit een met weinig liefde opgemaakt schoteltje met blaadjes sla en hier en daar een snippertje vlees en zalm. Ook ander voorgerechtje met 4 garnaaltjes in een soort yoghurtdressing was wel erg 'zunig'. Simpele dingen als friet: ook niet geweldig. Het lamsbiefstukje ging vergezeld van een mix van groenten waardoor bijna een hele rode peper, met pitjes en al, was gegooid. Dat harmonieerde natuurlijk totaal niet. Bij de Thai of de Indiër weet je wat je kunt verwachten, maar dit sloeg nergens op. De spareribs waren wat aan de droge kant. Al met al toch een flinke rekening. Verhouding prijs-kwaliteit is ronduit slecht.
Jaap-g .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wat moet je verwachten van de Schalkse was mijn vraag toen ik het terras op liep met een gezelschap van 4 mensen. Lokatie is erg aantrekkelijk zo aan de vecht met uitzicht op de brug en Weesp.
Wij namen plaats aan een tafel waar blijkbaar net voor ons andere mensen haden gegeten, dit ivm kruimels en kringen. Er kwam iemand van de bediening en groete vriendelijk en kwam met de menukaart. Alle vier een keuze gemaakt met een fles wijn. Het bestek werdt in een metalen korf op tafel gezet wat ook niet schoon was. Ik heb gevraagd of de tafel even schoon gemaakt kon worden en het antwoord was ja.
Dit waren genoeg signalen om hier niet te gaan eten maar laten we het een kans geven misschien is het eten wel erg lekker. De fles wijn die we hadden gekozen hadden ze niet meer of we een andere keuze konden maken, van de drie wijnen waren er nog 2 over en alle twee eigenlijk niet onze keuze maar bij het eten hoort een wijntje. De fles kwam op tafel ongeopend met een schroefdop en werd verder niet ingeschonken. Eten kwam erg snel daarna. Spareribs niet te eten, kreeg het niet van het bot en zag erg droog uit. Ik maakte een opmerking hierover en nam mijn bord terug naar de keuken, enkele minuten later er een bord terug. Ik dacht dat het een grap was, totaal verbrand en nog droger! Duidelijk niet geluisterd naar wat ik daarvoor heb gezegt en voelde mij niet seriues genomen. Over de drie andere gerechten zal ik niks schrijven maar deze waren ook beneden niveau, wijn was behoorlijk overpriced (25,50) voor de kwalitiet.
Met afrekenen is mijn gerecht niet in rekening gebracht maar kwam toch nog op €85,- voor deze zeer teleurstellende gerechten.

In de horeca moet je een warm ontvangen worden en je thuis voelen, schone tafels en bestek en het eten vers. De Schalkse mist deze hele simpele basis.
Een advies voor De Schalkse, neem je gerechten eens onder de loep en luister en begrijp je klanten. Dat er elke dag mensen komen en het terras vol zit met mooi weer wil niet zeggen dat je je zaken op orde hebt, blijf kritisch.
Hv .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Geluncht bij De Schalkse. Op de vraag of ze verse jus d'orange hadden, werd overtuigend ja geantwoord. De smaak leek echter verdacht veel op sinasappelsap uit een pak. De big toast was big en smaakte extreem zout. Dit gold ook voor het broodje zalm dat wij bestelden. Zout overheerst alle smaak. Wij beperken ons de volgende keer tot een glaasje spa rood bij deze prachtige locatie.
Caroladekker .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten en gedronken in dit restaurant. We kozen alle vier andere gerechten en waren alle vier even enthousiast over de smaak. Bediening was super. We komen graag nog is terug.
EdMarga .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
De Schalkse is vooral onze zomerlocatie. De riante ligging aan de Vecht met het prachtige terras blijft een feestje. Voor lunch en borrel ideaal. Vorige week hebben we gedineerd mede n.a.v. de aanbieding i.v.m. de restauratie van de brug. Best leuk om over de pontonbrug naar het restaurant te lopen en ook Weesp is een wandeling waard. Binnen prettig ontvangen en aan een tafel aan het raam prima gedineerd. De kaart gaf keuze uit speciale 3 gangen menu's, zeer smakelijk en ruim voldoende. Uitstekend bediend, het ontbrak ons aan niets. We komen zeker terug.
Corrine L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Heerlijk gegeten
Als starter een overheerlijke steaksalade.Mijn hoofdgerecht een iberico rack een stukje mooi mals op smaak varkens vlees met garnituur. Geserveerd met gebakken aardappeltje, patat en salade.
En als nagerecht echt lekker cheese cake met warme rode vruchten saus.
De bediening was erg vriendelijk.
Wat ik zeker de moeite waard vindt om ook te schrijven was dat er goed werd in gespeeld op een andere gast die een allergie had.Het menu werd zo aan gepast dat deze vele gerechten op de kaart kon eten .
Overal een goede prijs kwaliteit verhouding op een zeer mooie locatie.
Marius K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Menu gegeten een super zalm en paling carpatio heerlijk hoog op smaak.
Mooie diamant haas met een geweldige peper saus. En voor dessert top peren taart.
Bediening was leuk en erg atent. Heerlijk aan het water gedineerd jammer van de regen anders hadden we heel mooi op het teras gezeten al met al een aanrader
Erwin W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
wat een top locatie. carpaccio xxl en de biefstuk salafe zijn echte aanraders.
op deze top lcatie is t allom genieten van culinaire hoogstandjes
Marina A.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Aardig gegeten. Bediening was ok, niet bijzonder vrolijk en vriendelijk maar ook niet onaardig. De kaart is ruim. Porties ok, bijgerechten vrij weinig met veel mensen maar kon je wel bijbestellen, ik weet alleen niet of je dat ook uiteindelijk betaalt. Al met al wat 'gewoontjes'.

Wat ik vooral vreemd vind zijn de reacties van het restaurant zelf hieronder, oei. Kan wel ietsjes professioneler denk ik. Uiteindelijk zit je wel in een dienstverlenende sector.
joep V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Ik heb afgelopen zondag met een groepje gegeten in de Schalkse. Het eten was matig. De carpaccio was te vol met salade waardoor het vlees en de extra eendenkrullen niet tot hun recht kwamen.
De bestelde sliptongetjes lagen slordig en droog op een bord zonder garnituur en en met hele kleine stukjes citroen erbij. De saus moest ik vragen en bleek daarna smakeloos..
De entourage kwam mij verwaarloosd over. De tafel en het interieur kunnen wel een likje verf gebruiken.
Geen aanrader
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
De bediening was prima, maar het eten zeer matig. Voorgerecht leek op een bord gekwakt. Zag er vroeger veel mooier uit. Hoofdgerecht: vlees was niet gaar. Werd ook verder niets aan gedaan, alleen doorgegeven aan de kok. Kwaliteit veel te mager in relatie tot de prijs. Jammer dat het zoveel slechter is geworden.
Kelly J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Gezellig drankje gedronken op het terras. De bediening was erg vriendelijk. Het decor was heel mooi,lekker in het zonnetje op het terras gezeten. We hebben genoten. Een aanrader!
Thirza V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben 22-08-15 onze huwelijks lunch gehouden (130 man ) ! alles verliep perfect !! super mooi uitzicht en super vriendelijk personeel. wij hebben een top dag gehad en een top lunch. Ook de broodjes waren erg lekker !
Jodkro .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Gereserveerd voor binnen maar snel plaats op terras. Zeer plezierige ontvangst en snelle bediening. Gevarieerde kaart. Uitstekend en aantrekkelijk aangekleed eten. Geweldige ambiance aan het water. Vooral niet verder vertellen... (-;
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijke lunch. Schalker bisschoppelijk en salade met geitenquiche. Vooral de laatste is een echte aanrader. Warme geitenkaas met een krokante bodem van bladerdeeg. Mmmm. En met het prachtige zomerweer aan het water een toplocatie. En redelijke prijzen.