De Schaapskooi

Dinsdag t/m Zondag

6,7
Rensa .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De locatie is gezellig en de ambiance prima. De bediening gewoon slecht. Veelal jonge meisjes die regelmatig met de bestellingen naar de verkeerde tafel lopen. Niet op elkaar ingespeeld, wij kregen steeds ander personeel aan te tafel en steeds met dezelfde vraag. Gaat irriteren. De pannekoeken zeer matig. In ons geval aan de dunne kant en maar voor de helft gevuld. Voor ons blijft het bij deze ene keer.
Sandervdsluijs .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
In de middag zijn we hier met de familie neergestreken voor een lunch. De kaart biedt een zeer ruime keus aan gerechten, maar toch vooral pannenkoeken. Ik had een "pizza pannenkoek" President, met cashewnoten, brie en honing. De pannekoek was oke, maar niet heel bijzonder: vrij dik, vet en nergens knapperig. De bediening is jong en mist kennis, ervaring en tact. Ik vroeg of ze verse melk hadden, omdat ik niet van gesteriliseerde melk hou. Helaas kreeg ik toch houdbare i.p.v. verse melk, die ook nog eens niet echt goed koud was. Bij het bestellen was een van de serveersters ronduit chagrijnig (prima, maar dat laat je dan niet aan je klanten merken) en ze vergat een van de bestellingen te noteren en die mistte ook toen iedereen een bord kreeg voorgezet. Gelukkig kon dit snel verholpen worden. De locatie ziet er gezellig uit, maar ik vraag we wel af hoe de service zal zijn als het echt vol zit... Samenvattend: leuke ambiance, redelijk eten en personeel dat nog veel moet leren.
Jinte S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Ik heb hier regelmatig pannenkoeken gegeten of een drankje gedaan met vrienden en familie. De boerderij ziet er schattig uit, zoals je zou verwachten van een pannenkoekenboerderij. Tegenover het restaurant zit een kinderboerderij, waardoor er heel veel gezinnen met kleine kinderen eten, wat zorgt voor veel rumoer. De pannenkoeken zijn wel prima, wel vrij dik en vet. De bediening is goed, veel jonge serveersters die nog wel veel moeten leren. Al met al prima voor een snelle niet al te dure maaltijd, maar niet om met een grote groep collega's uit eten te gaan.
Boek .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
High Tea in de Schaapskooi begint met een glas vers geperst sinaasappelsap. Daarna een heerlijk pasteitje met ragout of een kopje tomatensoep.
Wij hadden bij reservering aangegeven dat we beiden niet van vis houden en 1 van ons vegetariër is. Daar werd goed rekening mee gehouden. De etagere bestond uit 2 hartige plateaus en 2 zoete plateaus: Broodje gehaktbal, broodje omelet/kaas, broodje kaas/tomaat/ei, tosti mozarella/tomaat, rolletje pannenkoek met geitenkaas/rucola/pijnboompit, wrap met kipfilet of geitenkaas, pannenkoek met banaan en chocopasta. Scones (niet zelfgemaakt volgens de bediening) met "clotted cream" (heel dun, alleen slagroom?), brownies, slagroomsoesjes (niet vers, bevestigd door bediening) en een soort droog cakeje met roze creme ertussen (ook iets dat kant en klaar was, eveneens bevestigd door de bediening). De smaken waren niet erg verfijnd: de geitenkaas in de wrap smaakte flauw, de wraps werden veel te koud opgediend, de combinaties van ingrediënten was soms wat vreemd. De thee is onbeperkt maar wel met zakjes Pickwick.

De bediening was ok, ze kwamen regelmatig de theepot verversen en vragen of alles naar wens was. Het was heel rustig in het restaurant (slechts 3 of 4 tafeltjes bezet) dus ze hadden alle tijd voor ons.

De kwaliteit van de high tea viel mij tegen maar het is misschien wel wat je zou kunnen verwachten in een pannenkoekenhuis. De prijs daarentegen niet! Voor 21 euro pp kun je wat mij betreft beter elders op de thee waar je voor dat bedrag wel van huisgemaakte lekkernijen kunt smullen.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Wij hebben hier nu een aantal keer pannenkoeken gegeten, maar dit zou wel is de laatste keer geweest kunnen zijn. De kwaliteit van de pannenkoeken zijn namelijk ontzettend wisselend. De ene keer is het gewoon prima, de laatste keer was het gewoon slecht. Twee van de drie pannenkoeken waren gewoon echt zwart en verbrand. Nadat we deze terug gestuurd hadden kregen we super snel goede pannenkoeken. Had dat dan niet in één keer goed gekund? We begrepen echt niet waarom je pannenkoeken met duidelijk zichtbaar zwarte randen zou uitserveren. Volgens de bediening was het gewoon erg druk, maar dat is wat ons betreft een slap excuus om verbrand eten uit te serveren.

Verder is het decor gewoon leuk voor een pannenkoekenrestaurant en is de bediening altijd erg jong, maar zeker niet slecht. Al met al een aardig restaurant, maar met een zeer wisselende kwaliteit van het eten!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Bediening vlot. Leuke inrichting en fraai terras. Ik had een Schaapskooi burger (hamburger) welke duidelijk uit een fabriek kwam en uit de diepvries. Het was te eten maar niet echt veel bijzonders. Broodje wel lekker en de wedges waren heerlijk. De kipsate van mijn vriendin was ook redelijk.
Jammer dat men niet lekkere verse hamburgers gebruikt. Waarom kiest een kok niet voor kwaliteit? Aan pannenkoeken is meestal niet veel te verprutsen. Ook bij de Schaapskooi waren de pannenkoeken zoals je deze verwacht. Heb de restjes van de kids opgegeten.
Mottie .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
We gaan hier regelmatig eten met het familie en het gezin. Eigenlijk altijd dezelfde kwaliteit; goed.
Normaal gesproken nam ik altijd een zoete pannenkoek, maar nu heb ik laatst de pannenkoek met ragout op. Heerlijk, maar erg machtig.
Wel een nadeel van dit restaurant (je verwacht het niet in een kinderwalhalla) is dat het er erg luidruchtig kan zijn. Tip: bestel een tafeltje bij het raam, anders zit je er middenin.
De prijzen zijn zoals je van een pannekoekenrestaurant mag verwachten schappelijk.
RH R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Gezellig op het terras heerlijke pannenkoeken gegeten. De smaak was goed, maar de kaas mag voor ons wel wat meer gesmolten zijn. Vlotte en vriendelijke bediening.
Verco .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Wij eten hier regelmatig en het is altijd erg gezellig met de kinderen. De kinderen vinden het ook altijd leuk dat ze een cadeautje krijgen met naar huis gaan! De pannekoeken smaken lekker, en het personeel is erg vriendelijk!
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Bediening is altijd vriendelijk en attent. We komen regelmatig langs, bediening kent vaste klant en kinderen. Pannenkoeken zijn lekker, helaas soms (door drukte?) niet voldoende warm. Ook voor alleen een kopje koffie met gebak prima. En het BE ST E terras van Alphen...
Corinakoole .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Een gezellig restaurant die naast de pannenkoeken ook lekkere wraps serveert. Ik heb een heerlijke pizzapannenkoek op, bediening had het druk maar was vriendelijk en gastvrij.
Leuk pand voor een feestje of bruiloft! Ik ga hen zeker benaderen als het zover is!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Leuk aangekleed pannenkoekenrestaurant. Daar is al het positieve mee gezegd, want de meeste pannenkoeken zijn rauw. Ze worden maar aan een kant gebakken, dit is toch schandalig! De wraps zijn erg zout en smaken alleen maar naar kruiden.
Bediening is jong en onervaren en het restaurant is vrij prijzig.
MarjonK .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Zowel bij de pannekoeken als het toetje lijken ze gebruik te maken van ingredi?nten uit blik. Dus paprika uit blik en bij de sorbet (van vers fruit) lijkt fruit uit blik gebruikt! Ook waren de ingredi?nten die er op zaten minimaal.
Geen goed pannekoekenrestaurant dus.