De Schaapsbel

7,1
6,9
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Locatie goed, personeel vriendelijk maar: wat een aanfluiting zijn die pannenkoeken. Rubberig. Niet gaar. Onevenwichtig van dikte. Met de restjes van de vorige pannenkoek eraan gebakken. Van de plaat ipv pan. Met geraspte kaas ipv plak. Ui niet gecarameliseerd. Slecht. Heel slecht.
Vishut .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
wij werden door het museum "de Lakenhal"verwezen naar dit pannenkoeken restaureant. Het was een beetje herfstachtig dus trok de aankondiging' ERWTENSOEP' onze aandacht en dat werd besteld, verder werd er besteld een kaas-spek-ham pannenkoek en tweemaal een uitsmijter-ham-kaas. Na alles netjes te hebben genoteerd kwam de ober enige tijd later vertellen dat er geen erwtensoep meer was, maar nog wel uiensoep dus toen dat maar besteld.(overigens stonden de tekstborden "heerlijke erwtensoep' er drie uur later nog) Het duurde nogal lang maar uiteindelijk kwam er een uiensoep die bestond uit bruin water met een paar stukjes ui en wat kaas. De kaas-ham-spek pannenkoek was erg dun en naar spek werd wel gezocht maar niet gevonden. De twee uitsmijters bleken kaas-ham pannenkoeken te zijn geworden.Aan de ober werd gevraagd wat daarvan de bedoeling was zei hij dat hij het waarschijnlijk niet goed gehoord had.(waar wij bij de bestelling niets van gemerkt hebben) De ene ham-kaas pannekoek was fliterdun en de andere was wel dikker maar niet gaar. Al met al een waardeloze bediening en aflevering en mijn advies is dan ook ga hier nooit wat eten er zijn genoeg veel betere restaurantjes in de buurt.
Kelly .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Ik heb hier prima geluncht. De bediening was snel en vriendelijk. Het interieur en exterieur is niet super opvallend of bijzonder maar het zag er wel netjes uit. De bestellingen kwamen redelijk snel nadat we bestelt hadden. De pannenkoek appel/kaneel was heel groot en smaakte goed. De prijs is zeker redelijk voor wat er bestelt was en ik kom graag weer.
Pema7 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
De locatie is goed en de sfeer is prima. De pannenkoeken vielen erg tegen. Smaak en vorm was prima alleen de pannenkoek was zo dun dat het beslist niet genoeg was voor een maaltijd. Heel erg jammer dat er op iets wat bijna niets kost bezuinigd wordt.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
De bediening was niet om over naar huis te . De persoon die onze bestelling kwam , heb ik geen klacht. Die deed netjes haar werk. De persoon echter die de bestellingen moest wegbrengen, kwam ongeïnteresseerd en sloom over. Zeer slecht. Na 40 minuten kwam ons eten pas en dit was nét aan gaar en niet heet meer. De andere tafels bleven vol staan met als gevolg dat de meeuwen en duiven goed konden eten. Erg slecht geregeld.
Marliese .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
We zijn vorige week met de kinderen komen eten. We werden meteen vriendelijk ontvangen en we hebben heerlijke pannenkoeken gegeten. De kinderen kregen een kleurplaat en stiften en waren ook erg blij met het Hans en Grietje menu. Het was erg druk maar de bediening kon het goed bijhouden. Vooral de blonde serveerster bleef erg attent en klantvriendelijk. Leuk om te zien hoe zo'n meisje rond de 20 weet hoe ze een goede, leuke gastvrouw moet zijn en hoe ze leuk met jonge kinderen om gaat. We hebben haar een leuke fooi gegeven. De sfeer binnen was ook erg leuk. Het was geen terrasweer, maar daar zal het in de zomer vast ook heel gezellig zijn op dit leuke plein.
We zullen zeker vaker terugkomen!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Het restaurant is gelegen aan een historisch plein naast de bel de vroeger werd geluid bij het begin en eind van de schapenmarkt.
De pannenkoeken worden in een open keuken die grenst aan de bar gemaakt en alleen dat al is een lust voor het oog en de reuk zintuigen.
Als je speciale wensen hebt, ik ben bijvoorbeeld dol op gember, kan dat ook al zal de kok je al te gekken combinaties wel afraden maar als je hem zijn gang laat gaan komt het altijd goed.
Dit maal gekozen voor een spek-kaas pannenkoek met een grote pul bier.
In de rustige uren is er maar een persoon werkzaam in de bediening en als het dan plotseling toch druk wordt?
Ja dan blijkt zij zeer goed instaat om alle gasten van dienst te zijn en van advies te dienen zonder dat de gasten uren dienen te wachten.
Ook het feit dat de bediening zeer goed Engels spreekt vind ik een plus punt.
Hoewel dit niet het oudste Leidse pannenkoeken restaurant is vind ik het wel de klant vriendelijkste.
Bij terras weer is het ook heerlijk zitten op het terras maar daar is het nu te koud voor, alhoewel onder de afdak zaten mensen wel buiten te eten, maar dat waren doorgewinterde rokers.
IngeVollaard .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
We kregen de ronde tafel, dat is leuk met vijf personen. Vlotte bediening door heel vlotte en vriendelijke jongens. Pannenkoeken lekker, niet te zout en dat is niet zo vaak in andere restaurants. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Enige minpuntje dat we onze kleding meteen in de was moesten doen omdat die wel erg naar pannenkoeken roken.
Oscar2011 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Bizar lang moeten wachten op onze pannenkoek. 45mins! Ook het opnemen van de bestelling 15mins wachten. En om nou te zeggen dat het druk was.....
Cindy M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Dit restaurant is werkelijk fantastisch. De bediening is goed, alles wordt met een lach gebracht. Ik had de pannenkoek boerderij, deze smaakte mij erg goed. Mijn zus had de pannenkoek hongaar, die ook goed smaakte. De bediening is goed bereikbaar, er is een open keuken. De koks hebben dan ook goed contact met de gasten. Je bent welkom om in de keuken te kijken om te zien hoe de pannenkoeken gemaakt worden. Ik neem de volgende keer zeker meer vrienden mee om hier te gaan eten!
Ldeking .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Kleine pannenkoeken, lauw geserveerd. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Onhygiënisch: duif binnen, bestek wordt geserveerd vanuit de buidel van de serveerster. Eén gerecht veel later dan de rest, zonder uitleg. Bediening let niet op. Lang geen kans gekregen om te bestellen.
Terence01 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Afgelopen zondag bij dit pannenkoekenhuis gegeten met z'n vijfen. Lekker op het terras gezeten. We werden vlot en vriendelijk geholpen ondanks dat de meisjes het in de bediening het erg druk hadden. De pannenkoeken zijn echt lekker niet te dik en ruim belegd. Zelf had ik de pannenkoek schaapsbel, echt een aanrader met alles er op en eraan. Verder heb ik een stuk van de pannenkoek met appel kaneel en poedersuiker gehad die was ook erg lekker, m'n vriendin kreeg hem namelijk niet helemaal op, de pannenkoeken zijn dan ook wel erg groot. Voor ons zeker een pannenkoekenhuis om terug te komen. Prijs kwaliteit verhouding is hier uitstekend. Binnen kun je ook nog zien hoe de pannenkoeken gemaakt worden, heel leuk als je met buitenlandse gasten typisch Nederlands gaat eten.
Karin1234567890 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2014
Afgelopen maandag hebben wij hier pannenkoeken gegeten met een groep van 12 personen. Iedereen vond de pannenkoeken erg lekker. Ik had zelf de pannenkoek met spek en appel. De spek was heerlijk krokant. En de appel was in plakjes ook meegebakken in de pannenkoek.
Wij werden geholpen door 2 meisjes. Zij waren beiden erg oplettend en snel aan tafel.
Al met al een goede ervaring. Wij komen zeker terug!
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Aan een plein met 2 concurrenten. Voor deze gekozen omdat deze uit de recensies wat kindvriendelijker naar voren kwam.
Ruim opgezet. Terras buiten aan het plein.
Wat onverschillige bediening die geen reactie geven bij binnenkomst. Op 1 na die vriendelijk knikt en druk met bestellingen opnemen is (restaurant is net open voor de lunch). Haar collega is bezig met overige tafels gereedmaken. Jammer dat ze niet langskomt zodat we alvast iets kunnen drinken.
Pannenkoek was helaas net niet helemaal gaar, wel goed belegd en dus lekker. Mijn neefje kreeg stiften met een kleurplaat toen we de bestelling door konden geven. En ook vriendelijke aandacht van die ene vriendelijke serveerster.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Heerlijke pannenkoeken, niet te dik, goed belegd en lekker deeg. Helaas slechte service. Bediening zeer onervaren en erg onoplettend. Lang wachten voordat we konden bestellen, na veel malen vergeefs bediening op ons te attenderen. Komen ze aan de tafel naast je, lopen ze jou consequent voorbij. Kok moest uiteindelijk op ons attenderen, terwijl bediening niets stond te doen aan de bar. Bij elke bestelling was het weer drama. Daarom bij bestellen dessert maar direct de rekening gevraagd, om weer uur wachten te voorkomen. De rekening kwam dan wel weer snel. Tafels werden niet afgeruimd. Bediening stootte glas kapot, kan gebeuren. Een doekje over de tafel halen, is dan wel netjes, er lagen nog wat kleine glasscherfjes. Pannenkoekenhuis serveert goede pannenkoeken maar deze service gaat ze klanten kosten. Wij willen ze nog een kans geven, is de service dan weer slecht, eten we voortaan elders.
Annekedv .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Ik heb hier met mijn dochter gegeten, pannenkoek gaat er bij haar wel in. Ik ben niet van de pannenkoeken en nam dus een uiensoep. Op de pannenkoek is niks aan te merken gewoon dat wat je van een pannenkoek mag verwachten, echter de uiensoep was ronduit slecht kreeg het gevoel dat deze dan ook niet zelf wordt gemaakt.
bediening vriendelijk decor ietwat saai.
Essierulez .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Prima eten, gewoon pannenkoeken, niet heel bijzonder. Vriendelijke ober, die regelmatig langskwam om te kijken of alles naar wens was en of we nog iets wilde.
Decor is vrij standaard, maar verder wel prima. Helaas konden we met een groep niet aan een tafel zitten, dat is wel een minpunt. Verder prima ervaring.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Met onze drie kleinzoons heel lekker en gezellig gegeten. Leuk en aantrekkelijk geprijsd kindermenu! Heel grote smakelijke pannenkoeken. Kregen meteen kleurplaten toen we zaten. Leuke bediening van jonge mannen en vrouwen. Wel graag de volgende keer even voor ons de kinderstoelen neerzetten! Nu moesten we dat zelf organiseren. Open keuken maakt het warm en gezellig.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Heerlijk gegeten met kinderen en kleinkinderen. Kleurplaten met potloden lagen al klaar. Uitstekende vriendelijke bediening. Heerlijke betaalbare pannenkoeken. Kortom een adres om aan te bevelen en terug te komen!
Esther -.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Zaterdag met de hele familie hier wezen eten. De pannenkoeken waren heerlijk en de gastvrijheid top. Voor 6 kleine kinderen onder de 6 jaar lagen al kleurplaten en stiften klaar en ze mochten zelfs aan het einde met de kok hun ijsje maken in de keuken. Een echte aanrader en prima kwaliteit/prijsverhouding.