De ( Sandton Hotel Terschelling ) Grië

Meer informatie over restaurant De ( Sandton Hotel Terschelling ) Grië

Duur
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten alleen was de honger niet gestild :-( Voor echte trek moet je hier niet zijn. Ook wat lang wachten op de gerechten en de aandacht tussendoor had ook wel wat meer mogen zijn.
Mieppppp .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Wij vonden het tegen vallen het restaurant probeert iets uit te stralen alleen dat komt niet uit de keuken. De varkenshaas saté was overgoten met pindasaus deze had te lang in de keuken gestaan waardoor er een vel opzat, de scampi's in knoflookolie werd in een diep bord vol olie geserveerd en daar dreven de scampi's in. En van mij mag knoflookolie ook wel naar knoflook smaken. De sfeer in het restaurant is prima en de bediening is aardig en behulpzaam, het is wel zo dat de vriendelijkheid van het personeel veel goed maakt.
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Buiten eten op een terras in de zon, met het schitterende decor van de terschellingse duinen, dat is natuurlijk erg fijn. Dit heerlijke gevoel werd verder versterkt door de aangename bediening en het voortreffelijke eten. Vooraf had ik coquilles op een bedje van artisjok. Dit was erg lekker, vooral omdat de coquilles perfect waren klaar gemaakt. De zeewolf met romige mosterdsaus smaakte ook prima, al had de zeewolf iets sappiger kunnen zijn. Erbij kwamen 100% perfecte frites (zelf gemaakte) en een lekkere salade. Het narecht, de creme catalana met sorbet van rode sinasappel was een uitstelende afsluiter. Ik waardeerde vooral de crema catalana, die lauw-warm werd opgediend. Soms krijg je het namelijk uit de koelkast, maar dit smaakte alsof het voor je persoonlijk was klaar gemaakt. Genieten dus! De begeleidende (open) wijnen boden voldoende keuze en de afrikaanse chardonnay was op goed niveau.
Toch een kleine opmerking ter verbetering. Het diner was qua prijs "iets duurder". Daar mag je naast de voortreffelijke bediening ook wel een extra attentie uit de keuken bij verwachten, zoals een amuse, of iets extra' bij de koffie. Dat maakt de rekening meteen een stuk vriendelijker!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Volgens het boekje over Terschelling heeft dit restaurant één Michelin-ster. Ik heb daar niets van kunnen terug vinden in de boeken, en ik denk dat dat ook juist is, aangezien noch eten, noch bediening op sterrenniveau zijn. Dat neemt echter niet weg dat wij hier twee keer voortreffelijk gegeten hebben en dat de bediening allervriendelijkst en super attent was. Maar een ster, nee.
De formule was een vaste kaart en elke dag een wisselend drie of vier-gangen diner.Wij gingen meestal voor ä la carte en we hebben meer dan voortreffelijk gegeten!
De eerste dag kozen we voor vis. Een eiland, niet waar? Mijn vrouw gebakken gamba's en ik een dorade. Op beide viel niets aan te merken. Perfect. Als nagerechten een aangepaste Eton mess en een Amandel dessert.De tweede avond, twee dagen later, koos mijn vrouw de terrine Cranberry als voorgerecht en ik carpaccio van zomerbiet met gerookte zalm. Als hoofdgerecht namen we beiden de parelhoen, met panchetta en rozemarijnjus.
Soms kan het leven zeer goed zijn...
De bediening is uitermate vriendelijk, met de spontaniteit (en de kleine foutjes) van de leerlingen van een horeca-opleiding. Maar zeker spontaner dan de stijfheid in een sterrenrestaurant. Geen moeite was de dames te veel en je zag hoe ze hun best deden. Geweldig!
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
We verbleven in het bijbehorende hotel en nadat we de eerste avond hier gegeten hadden wilden we nog wel een keer. Zeer uitgebreide kaart zodat je steeds iets anders kunt kiezen. Royale porties en goed op smaak. Zeer enthousiaste bediening die je de tweede avond herkend en weet wat je de eerste avond gegeten hebt. Erg lekkere en bijzondere wijn. Het hotel ligt afgelegen en ver van andere restaurants. Dat is met zo'n keuken geen enkel probleem.