De Salon van Fagel

Noordeinde 140C 2514 GP Den Haag Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Salon van Fagel

In een prachtig monumentaal pand op het Noordeinde vind u De Salon. Een bijzondere Bed and Breakfast met 3 luxe kamers en een prachtig restaurant met een verrassende tuin waar u aangenaam kunt ontbijten, lunchen of dineren. Het pand is gebouwd rond 1701 en ontworpen door de beroemde architect Daniel Marot. De oorspronkelijke naam van het pand was ‘Huis Fagel’. Vernoemt naar Francois Fagel, destijds een bestuurder van Nederland. In 1859 is het pand gekocht door Koning Willem III en 30 jaar lang in bezit van de koninklijke familie gebleven. De historie van het pand is voor een groot gedeelte bewaard gebleven. Geniet tijdens uw verblijf van het prachtige originele plafond, originele schouwen en schitterende kroonluchters. In De Salon wordt met passie en liefde gekookt met enkel verse en eerlijke producten. Onze keukenbrigade, onder leiding van chefkok ‘Kyan van Bommel’, weet u zeker te verrassen.

Meer informatie over restaurant De Salon van Fagel

Maandag 8.30 - 22.30 uur
dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 8.30 - 22.30 uur

Jouw recensie over het restaurant De Salon van Fagel

Irene W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijke mooie gerechten met passende wijnen. Een aanrader!
De tafel van Jan H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Menu van de (22-jarige!) chef. Topgerechtjes en veel persoonlijke aandacht. Was niet de eerste én niet de laatste keer!
mhuiskamp .
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding, misschien wel iets te goedkop. Bediening blijft achter bij kwaliteit keuken maar zeker niet als storend ervaren!
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Nadat we hier op eerste kerstdag zo voortreffelijk hadden gegeten zijn we gisteravond met erg hoge verwachtingen teruggekomen. En die zijn volledig uitgekomen! Wat een kwaliteit, geweldige ambiance, super enthousiast personeel, bijzonder creatieve chefkok. Ook nogeens zeer betaalbaar. Smaakt naar meer!!
christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
echt top ! complimenten voor de keuken
heerlijk gegeten en fijne service
ga zo door
volgende week nieuwe kaart
dan gaan we zeker weten nog n keer
Piet de G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
grote verschillen in de kwaliteit tussen de gangen.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Verrassend lekker. Leuke bediening. Jammer dat nu zo rustig door de opbraak van de straat.
sabrina W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Bij binnenkomst voel je de 300 jaar oude koninklijke allure. Ontvangst van de gastvrouw was goed, onze jassen werden aangenomen, tempo van ons 3 gangen menu van de chef was goed. Het eten was echt zeer goed te noemen veel verschillende smaken die de tong streelde.
Fred C.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Met 2 stellen genoten van het 5 gangen menu van de chef. Leuke en attente bediening. We komen hier zeker terug. Een aanrader.
Fred C.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Met 2 stellen genoten van het heerlijke 5 gangen menu van de chef. Leuke en attente bediening. Wij gaan zeker terug komen!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Je denkt, dat je met het oude horecageslacht Fagel te maken heeft, hetgeen je naar dit restaurant lokt, helaas heeft er niets mee te maken. Het eten is matig en de eindafrekening is schokkend. Geen aanrader
De tafel van Cäcilia B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Ik vond het eten lekker, echter had een beetje minder zout beter geweest.
Fenno O.
Heerlijk gegeten, uitstekend van smaak, goede hoeveelheden. Bediening was zeer attent. Mooie sfeer dankzij oude spiegelwand en mooi gestukt plafond.
Inrichting kent nog wel kleine verbeterpunten: afstapje naar achteren is wat klein, toilet-sanitair nog ietwat achterhaald.
Arold S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Salon van Fagel is een mooie locatie. Service is prima. De kok heeft onze specifieke wensen vertaald in een heerlijk verrassingsmenu.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, kleine kaart
Scott H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten met zijn viertjes. We konden allemaal voor het verassingsmenu van de chef kiezen, of allemaal niet. Dat hebben we dus gedaan. Heerlijke en verassende gerechten van juiste porties. De chefkok kwam persoonlijk vragen of alles goed smaakte, wat erg betrokken was. Het restaurant is sfeervol aangekleed, klassiek met een modern tintje. Zeker en aanrader voor net dat beetje meer dan 'even uit eten'.
Mette G.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
We hadden de volle aandacht van chef en bediening .Want door het weer was het niet heel erg druk. Heerlijk gegeten met allemaal bijzondere combinaties van smaken. Hier komen wij zeker terug! Jammer dat de keuze voor wijnen per glas Wat beperkt was
Marietta W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Wat een prettige mooie ruimte bij binnenkomst, het plafond, de vloer en lampen, de spiegels, het is allemaal even smaakvol. Oude details zijn alle bewaard gebleven. De ontvangst was goed en attent. Onze 2-persoons tafel stond in de voorzaal naast de spiegels, er was voldoende privacy en genoeg te bekijken.
De jongeman die ons bediende deed het de hele avond goed, was attent en vlot maar niet té. Omdat de cavaglaasjes zo klein waren bediende hij ons nogmaals, heel gul. Het meisje dat ons ook bediende had een slordig uiterlijk (vooral het haar), maar ook haar taalgebruik en spraakvolume was over de top. Té vrij was ze, lachte steeds net iets te hard en te veel; hoestte zonder haar mond te beschermen. Vonden wij niet prettig, onze naaste buren ook niet maar vriendelijk was ze wel. Even aandacht hiervoor, er valt vast wat te verbeteren.
Geen keuzestress wat het menu betreft, heerlijk, men kiest uit 4 voor- hoofd- en nagerechten óf het menu van de chef. Wij kozen voor het eerste. Het is ons zeer goed bevallen.
De voorgerechten kabeljauw met bloemkoolvariaties en canneloni geitenkaas waren verrassend én smakelijk, ook op mooi servies op een bijzondere manier opgediend.
Als hoofdgerecht een verrukkelijke portobello met bijzondere groenten en een heerlijke sterke paddestoelensaus. Wat fijn dat er met goede sauzen wordt gekookt! Geen angst voor een beetje room. Mijn tafelgenoot had de rode poon die goed beviel.
De kok kwam spontaan een praatje maken en liep ongedwongen rond af en toe. Aan een toetje kwamen wij niet toe. De 2 porties waren voor ons voldoende. Ook kregen wij een mooie amuse vooraf, een verrassing van smaken was die.
Wel schrok ik van de toiletten, het was er steenkoud en ouderwets dwz gewoon beneden de maat, mochten ook beter schoongemaakt. De handendroger was kapot, geen handdoekjes verder. Wat jammer, kom je uit zo’n prachtig gedecoreerde warme ruimte in zo’n slechte ijskoude toiletruimte. Daar moet écht iets aan gedaan worden.
Tot slot de rekening: zeer redelijk, we hebben erg lekker gegeten in een mooie ruimte. De jongeman was weer erg attent bij het afscheid, ook de kok kwam erbij staan en hoopte dat we weer terugkomen, hetgeen we zeker doen!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Vriendelijke, kundige bediening, en het is toch leuk, als de chefkok zelf ook even bij de tafel komt om te vragen of het allemaal naar wens is. Mooi opgemaakte borden, goede portiegrootte, en het smaakt allemaal ook nog eens gewoon lekker. Hoewel De Salon ook wel een salon is, en de ornamentele details prachtig, gaat de grootte van de ruimte ten koste van de sfeer.
Roderick J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Van onvangst tot vertrek klopte het plaatje gewoon. Een prima menukaart, een kleine maar goedde wijnkaart en goede service. Het was heerlijk om weer eens een bord te krijgen waar geen crèmemetjes, poedertjes ect op l aten maar juist een leuke en verrassende combi van groente en aardappels.
Komen zeker terug!!!
Fernando D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Op een zaterdag hier gegeten met twee personen. We hadden een tafeltje achterin ter hoogte van de deur naar de keuken. Het licht brandde best fel en met zicht op de open deur was de sfeer niet echt romantisch of knus te noemen. Vraag om een tafel aan de straatkant, dat zag er veel gezelliger uit. De gerechten waren lekker, steak tartaar vooraf, rundvlees sukade als hoofd was erg lekker. Het dessert had qua verhouding iets meer ijs of iets minder crumble mogen bevatten. De smaak was wel prima. Samen drie verschillende wijnen gedronken die ons elk goed smaakten.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad; was goed levendig door het "festival Nocturne" dat die avond aan de gang was, en we hebben genoten van het strijkje dat twee prachtige stukjes speelde. Jammer dat dat niet wat langer duurde! Eten was geweldig. We hadden drie gangen verrassingsmenu, vegetarisch voor mijn partner. We hebben alletwee superlekker gegeten. Ik kreeg twee keer vis en was daar lichtelijk teleurgesteld over (ik hou wel van een stevig stukje vlees), maarja, dat hoort bij de verassing. De kabeljauw met bloemkool en hazelnoten was goddelijk, en ook de rode poon met allerlei groenten was heerlijk. Mijn partner heeft gesmikkeld van de portobello. Dat toetje met bosbessen sorbet en yoghurtcrumble en peterselie chips was heel erg bijzonder. Ik vond de sorbet in eerste instantie wel erg zoet, maar het geheel had een goede balans, zwaarder dan gemiddeld voor een toetje met fruit, maar erg smakelijk. Goede kans dat we hier terugkomen, ook om de ongedwongen sfeer waardoor we echt genoten. Ze schijnen ook een bed&breakfast te hebben; wellicht gaan we volgende keer voor een weekendje Den Haag, en dan hier eten EN slapen...zeer aantrekkelijke gedachte...:-)