De Salon van Fagel

Noordeinde 140C 2514 GP Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Salon van Fagel

In een prachtig monumentaal pand op het Noordeinde vind u De Salon. Een bijzondere Bed and Breakfast met 3 luxe kamers en een prachtig restaurant met een verrassende tuin waar u aangenaam kunt ontbijten, lunchen of dineren. Het pand is gebouwd rond 1701 en ontworpen door de beroemde architect Daniel Marot. De oorspronkelijke naam van het pand was ‘Huis Fagel’. Vernoemt naar Francois Fagel, destijds een bestuurder van Nederland. In 1859 is het pand gekocht door Koning Willem III en 30 jaar lang in bezit van de koninklijke familie gebleven. De historie van het pand is voor een groot gedeelte bewaard gebleven. Geniet tijdens uw verblijf van het prachtige originele plafond, originele schouwen en schitterende kroonluchters. In De Salon wordt met passie en liefde gekookt met enkel verse en eerlijke producten. Onze keukenbrigade, onder leiding van chefkok ‘Kyan van Bommel’, weet u zeker te verrassen.

Meer informatie over restaurant De Salon van Fagel

Iedere dag geopend van 8.30 - 12.00 uur
Vrijdag t/m maandag geopend van 8.30 - 15.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Salon van Fagel

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Fantastische avond . Heerlijk gegeten & gedronken in smaakvolle omgeving!
Eddy V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
gezellig gegeten met de ah bon
Leonard L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Met de AH Restaurantactie met 5 personen gedineerd. Het was een hele warme dag, maar in het restaurant was het, ondanks dat er geen airco was, best uit te houden. Mooi oud pand met prachtig antiek plafond.
Vooraf kregen we een heerlijk malse tonijn, als hoofdgerecht een malse angus biefstuk in repen gesneden met aardappelpuree. Als dessert verfrissend gin-tonic ijs met gezouten merengue en aardbeien. Alles smaakte heerlijk en de borden zagen er mooi verzorgd uit. Vlotte en attente bediening. De kok kwam ook nog even bij onze tafel om een praatje te maken. Kortom een relaxte ambiance en zeker nog een bezoek waard.
W.A. N.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Het hoofdgerecht bestond uit een aantal reepjes [prima vlees.Meer positiefs is over het hoofdgerecht niet te vermelden! Naast een schamele portie aardappelpuree lag een halve ui en een mini uitje.Dat was de totale garnituur.Het voorgerecht en nagerecht waren redelijk, maar niet bijzonder.
Om voor dit 3-gangen menu 38.50 te vragen is zonder meer Schaamteloos.
De jongedame, die ons bediende was klasse.
Marlous W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Heerlijk eten! Fijne tuin. Bediening duurde af en toe ietsje lang maar dat was niet erg omdat we de tijd hadden.
Ferry B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Eten was ok, aangepaste porties nav ah actie. Te vaak ijsje als toetje.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
super lekker gegeten, a la carte met voldoende keuze
mooie smaken, je kunt wel delen met je tafelgenoten maar dat hoeft niet
we hebben heerlijk in de tuin gezeten
service was prima, attent maar niet te aanwezig
ga zo door! klasse zaak
Ivar D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een prachtige omgeving!
Marin G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Op een zaterdag gegeten bij de Salon van Fagel met de AH Restaurantactie. Het was mooi weer, dus we konden in de tuin zitten. De tuin heeft een relaxte sfeer en voelt informeel, zeker met de Ierse Pub ernaast. Binnen oogt het allemaal wat netter en deftiger.
De actie bestond uit een drie gangen menu van de chef. Vooraf kregen we een torentje van vis, als hoofdgerecht een heerlijk mals biefstuk met aardappelpuree en als dessert gin-tonic ijs met gezouten merengue en aardbeien. Alles was perfect klaar gemaakt en de borden zagen er fantastisch uit. Voor het toetje alleen al zou ik een keer teruggaan! Daarnaast was de bediening vlot en heel attent, dus ook daar niks op aan te merken.
Inclusief alle drankjes ben je misschien iets meer geld kwijt dan gemiddeld, maar dit restaurant is het zeker waard!
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Eten was heel goed en lekker maar we vonden dat we extreem lang moesten wachten op de gangen..1e gang duurde 50 min, 2e gang 45 min en daarna nog eens 40min. Gingen om 19.15 naar binnen en liepen na 3 gangen er om 22.20 uit. Geen koffie, geen dessert genomen. Service was dus matig. Muziek erg hard en ondanks de vriendelijke vraag onze box iets zachter te zetten...helaas. Jammer want locatie is heel leuk en nogmaals eten uitstekend!
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Veel te weinig verse groenten. Heel veel aardappelpuree......br!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Gedineerd o.b.v. AH actie.
Dus de aanbieder moet scherp calculeren.
Hierin is dit restaurant qua prijs/kwalitiet geslaagd.
De wijnen zijn van goede kwaliteit
Ymke S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
We vonden het menu voor de AH actie vrij summier en toch nog aan de dure kant. Het was leuk geweest als je in ieder geval één keuze tussen gerechten had.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Wij hadden de indruk dat het menu erg was aangepast aan de AH-actie, waarvan wij gebruik maakten. Kleine porties (wij bestelden dus maar twee porties patat erbij). Eten was op zich lekker.
Online informatie (foto's en prijzen) gaf een chique indruk. Dat was het restaurant niet.
Wij bezochten De Salon van Fagel op de avond van de WK-Finale. Fagel ligt naast een Irish Pup waar volop werd gefeest. Druk maar zeker niet vervelend en er werd ook een binnenplek aangeboden.
Maaike P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Leuke tent, goed eten, fijne sfeer!
Johannes W. W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten! Goede oesters, vlees perfect en bediening + Kyan creërde een ontspannen sfeer. Prijs kwaliteit is goed in balans
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Het terras oogt weinig verzorgd. In de toiletten ontbrak zeep en handdoek.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Prima gegeten vriendelijke bediening ????
Maartje F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Driegangen verrassingsmenu met vervolgens ook nog een toetje. Heerlijke smaken, pure ingrediënten met liefde bereid. Heel erg lekker en verrassend in bovendien een prachtige ambiance met ontspannen service.
Marjon T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
4-gangen verrassingsmenu was heerlijk. In de Irish Pub was het erg druk en lawaaierig vanwege voetbal waardoor we helaas niet buiten konden zitten. Maar binnen was het zeker geen straf.