De Salon van Fagel

Noordeinde 140C 2514 GP Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Salon van Fagel

In een prachtig monumentaal pand op het Noordeinde vind u De Salon. Een bijzondere Bed and Breakfast met 3 luxe kamers en een prachtig restaurant met een verrassende tuin waar u aangenaam kunt ontbijten, lunchen of dineren. Het pand is gebouwd rond 1701 en ontworpen door de beroemde architect Daniel Marot. De oorspronkelijke naam van het pand was ‘Huis Fagel’. Vernoemt naar Francois Fagel, destijds een bestuurder van Nederland. In 1859 is het pand gekocht door Koning Willem III en 30 jaar lang in bezit van de koninklijke familie gebleven. De historie van het pand is voor een groot gedeelte bewaard gebleven. Geniet tijdens uw verblijf van het prachtige originele plafond, originele schouwen en schitterende kroonluchters. In De Salon wordt met passie en liefde gekookt met enkel verse en eerlijke producten. Onze keukenbrigade, onder leiding van chefkok ‘Kyan van Bommel’, weet u zeker te verrassen.

Meer informatie over restaurant De Salon van Fagel

Fernando D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad; was goed levendig door het "festival Nocturne" dat die avond aan de gang was, en we hebben genoten van het strijkje dat twee prachtige stukjes speelde. Jammer dat dat niet wat langer duurde! Eten was geweldig. We hadden drie gangen verrassingsmenu, vegetarisch voor mijn partner. We hebben alletwee superlekker gegeten. Ik kreeg twee keer vis en was daar lichtelijk teleurgesteld over (ik hou wel van een stevig stukje vlees), maarja, dat hoort bij de verassing. De kabeljauw met bloemkool en hazelnoten was goddelijk, en ook de rode poon met allerlei groenten was heerlijk. Mijn partner heeft gesmikkeld van de portobello. Dat toetje met bosbessen sorbet en yoghurtcrumble en peterselie chips was heel erg bijzonder. Ik vond de sorbet in eerste instantie wel erg zoet, maar het geheel had een goede balans, zwaarder dan gemiddeld voor een toetje met fruit, maar erg smakelijk. Goede kans dat we hier terugkomen, ook om de ongedwongen sfeer waardoor we echt genoten. Ze schijnen ook een bed&breakfast te hebben; wellicht gaan we volgende keer voor een weekendje Den Haag, en dan hier eten EN slapen...zeer aantrekkelijke gedachte...:-)
SH T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Wij hebben nu deze keer eens hier geluncht, gecombineerd met een lekker wit wijntje. De pittige makreel (viel best mee!) met salade en/of met brood smaakte heerlijk. Attent en enthousiaste bediening. Echt een aanrader!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Nog nooit zo’n lekkere amuse gehad. Ik begrijp nu wat er met smaakexplosie wordt bedoeld. Ook het viergangen verrassingsmenu was top.
hugo F.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Sfeervol en goed. Wel beperkte kaart
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
De kwaliteit en de creativiteit van het eten is echt heel erg goed. Het verdient een betere entourage en aankleding.
jeffrey C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Super goed eten ! en zeer betrokken personeel :) Aanrader !
Anne-Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Een zeer origineel en lekker verrassingsmenu gegeten. Attente bediening.
JPT P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Binnen gestapt om een hapje te eten en beide volledig onder de indruk het restaurant verlaten. Heerlijke gerechten met verfijnde smaken die precies bij elkaar paste, gecombineerd met mooie wijnen. Ontzettend enthousiaste mensen die oprecht blij zijn als het je goed smaakt, erg goed om te zien. We komen hier zeker een keer terug!
De tafel van René M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Een heerlijk 6-gangen verrassingsmenu gegeten, met zeer goed daarbij passende wijnen. De bediening was voorkomend en zeer onderhoudend; we hebben smakelijk gelachen. Kortom: we hadden een heerlijke avond!
Michiel M.
Prachtige zaak met eerlijke aandacht en liefde voor prachtige gerechten en heerlijke wijnen. Aanrader.
De tafel van Kirsten W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Heerlijk in de watten gelegd.
André J.
Heerlijk eten, met goede wijn, aangeboden door fijne, enthousiaste mensen. Top!
CYNTHIA B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Heerlijke aanwinst voor ons Haagje!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Wij hebben heerlijk genoten van een 10 gangen diner met een top service!
Mooie gerechten lekkere wijnen.
Leuke mensen daar.
Hadden het bedrijf iets anders kunnen inrichten maar wel een mooi bedrijf om zeker terug te komen.

Groeten Van jullie horeca collega's die op zondag 21 januari heerlijk kwamen eten
Lydeke R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Een heerlijke avond met verrassende gerechten! Nieuwe, bijzondere gerechten geproefd; zeer geslaagd!
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Gisteravond hier gegeten met zijn 4en.
Erg prettig ontvangst, goede sfeer en chef kok aan tafel om te begroeten.
Wij hebben het 4 gangen verrassingsmenu genuttigd en waren positief verrast. Mooie smaakcombinaties gecombineerd met een aantrekkelijk en speels uiterlijk.
Tempo was goed, uitleg bij de gerechten leuk en duidelijk!
Dit is zeker een plek om vaker te komen, perfecte prijs-kwaliteit verhouding.
Een hele gepassioneerde chef kok om in de gaten te houden wat mij betreft!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
We hebben genoten van het vegetarisch drie-gangenmenu. De gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Het voorgerecht was het meest verrassend, qua smaak. Heel erg lekker!
Lud T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
lekker en goed gegeten
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
We hebben ons laten verrassen door de chef. Heerlijk gegeten. Smaken perfect op elkaar afgestemd.
De bediening was super vriendelijk.
Al met al een echte smaakbeleving..
r. M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ambachtelijk vakmanschap is de basis waar op chef Kyan van Bommel culinair avontuurt. Hij zette een Kerstmenu op tafel dat niet alleen uitblonk in smaaknuances maar ook andere mondbeleving als krokant versus smeuiig, warm versus koel en ook in vormen varieert hij. In de keuken van de Salon van Fagel staat een jonge liefhebber toegewijd te koken om zijn gasten te verwennen. De kreeft, de fazant, het hert en het perendessert, alles was verrukkelijk. De wijnen zorgvuldig bij de smaak van de gerechten gekozen. Kyan van Bommel, onthoud die naam.