De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 60€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      makreel met aardbei en tomaat
      salade van quinoa met dragon, mierikswortel en paddestoel
  • Hoofdgerechten
      lamsnek met limoen en kerriecroutons, eigen jus met knoflook en artisjok
      gado gado
  • Nagerecht
      toetje
      toetje

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,6

Jouw recensie over het restaurant De Saffraan

Zoa V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Was weer fantastisch. Dank jullie wel
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Heerlijk gegeten
Aardige bediening goede uitleg van de gerechten
Zeker voor herhaling vatbaar
Jan Peter A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
de gerechten waren heerlijk
Aart K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Qua service: kil
Eten :goed met accent op bijzondere presentatie waarbij het soms doorsloeg
Alles bij elkaar wel goed maar verwachting was hoger gespannen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Ik was hier voor de tweede maal. De eerste keer was ik alleen en nu heb ik een goede vriend meegenomen om het met me te genieten. Dit moet je beleven. De smaakexplosies en -verrassingen zijn zo gaaf om mee te maken. We gingen weer voor het 7 gangen verrassingsmenu. Daar kwamen nog 5 amuses bij en het 7 gangen wijn arrangement. Entertainment ten top. En toen ik aangegeven had dat ik een paar weken ook al was geweest kregen we nu een bijna volledig ander verrassingsmenu. Speciale dank voor de zwezerik. PERFECT! Dat is klasse en waardering van je klant. En dan is de prijs werkelijk ondergeschikt.
Ronald O.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijke en prachtige geerechtjes. Een aanrader.
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Erg goed verfijnd eten.
Bruin L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Niet gedacht dat je zo lekker kon eten voor een redelijke prijs. Zeker een ster waard!! En de service was uitstekend! Mooi restaurant!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
In één woord een feestje! Heerlijk eten, prachtig opgediend door zeer vriendelijk personeel in een gezellige ambiance. Kom zeker nog een keer terug!
Noortje P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Erg lekker gegeten, leuke afwisselende gerechten. Verrassende smaken en prachtig opgemaakt! Dames met kennis in de bediening.... voor herhaling vatbaar.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Ook hier een groupon gebruikt voor de lunch. Let op: alleen op donderdag en vrijdag te gebruiken. De maaltijd was van een uitstekend niveau; hoe klein de hapjes ook waren, de smaak was duidelijk en tongstrelend. Jammer dat we binnen moesten zitten; hier is het wat luidruchtig en de aankleding was met een paarse muur en een schilderij wat niet mijn smaak was bepaald goedkoop. Goede bediening, hoewel door het luide geroezemoes de serveerster wat moeilijk te verstaan was. De wijnglazen mogen wel wat beter worden gevuld. Ook jammer dat er weinig wijnen per glas te bestellen zijn.
Elsbeth N.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Mooie kunstwerken op het bord, We hebben heerlijk gegeten. Bediening op een prettige, servicegerichte, niet opdringerige manier aanwezig.
Warme inrichting, fijne sfeer.
Jammer alleen dat je nauwelijks het gevoel hebt dat je je in een boot bevindt binnen. Verder zeer tevreden!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
We hebben heerlijk op het dek gezeten.
Bediening ws correct en vriendelijk.
Eten was heerlijk met bijzondere smaken.
Manda W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Voor ons de 2e keer dat wij hier gegeten hebben. Regelmatig een heerlijke smaakexplosie in je mond en vaak een originele prachtige manier van presenteren. Begeleidende wijnen passen inderdaad goed bij de gerechten, heerlijk. Bediening is prettig. We hebben weer genoten en raden de Saffraan zeker aan. Ik vraag mij af wat er nog meer nodig is om (weer) een ster te krijgen. Ga zo door!
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Smaakvolle gerechten en een uitstekende service. Leuk ook dat er extra uitleg over de wijnen wordt gegeven.
Verder waren ook de (maar liefst 3) amuses erg lekker.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
heerlijk gegeten en de juiste combinatie met wijn!
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Tijdens een warme dag mooi op het dek van de boot gezeten. Het eten was zeer goed. Verschrikkelijk veel smaak in alle gerechten. Vooral de visgangen waren zeer goed
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Echt heerlijk. Samen met dochter een bijzondere diner ervaring gehad in Amersfoort bij toeval in de Saffraan waar ze jaren om de hoek heeft gewoond als student. Zij vond: het lekkerst gegeten van alle restaurants in Amersfoort. We zijn echt verwend met onze 2e diner gratis van de AH. Hadden altijd al hier een keer willen eten en was ook gebeurd zonder die AH bon. Nu we hebben kennisgemaakt met de keuken komen we zeker terug. Vond het ook fijn dat de bij anderen gebruikelijke bakken met friet en salade hier afwezig waren, daar heb ik als kleine eter geen boodschap aan. Ik ben ook een lekkerbek en heb mijn buik rond gegeten met de 3 gangen en alle lekkere hapjes die elk een smaaksensatie waren.
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Subliem gegeten. Wat een voortreffelijke gerechtjes. Het duurde even voor we de amuses kregen voorgeschoteld. Dat had beter gekund. En in totaal 4 verschillende mensen aan onze tafel gehad qua bediening was wat onrustig. Maar dat zijn de enige puntjes. Sfeer van de klipper op het dek was super, gerechten tongstrelend en de wijnen zeker ook. Goede plek! Helaas laat de portemonnee het niet toe om hier iedere maand te vertoeven. Maar als we wat te vieren hebben, komen we terug!
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
We zaten op het dek aan mooi gedekte tafels en een prachtig uitzicht op de stad. Heerlijk gegeten. 7 gangen met amuses en bijpassende wijnen. Meer dan genoeg. Heerlijke verrassende gerechten en huisgemaakte friandises met zoute caramel. Op verzoek kreeg ik een extra portie bij de koffie. Echt vakmanschap, niet alleen in de techniek van het koken, maar ook de zwarte brigade is top. Persoonlijk zonder te intiem of joviaal te zijn. Een echte aanrader.