De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 60€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
      makreel met aardbei en tomaat
      salade van quinoa met dragon, mierikswortel en paddestoel
  • Hoofdgerechten
      lamsnek met limoen en kerriecroutons, eigen jus met knoflook en artisjok
      gado gado
  • Nagerecht
      toetje
      toetje

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,6

Jouw recensie over het restaurant De Saffraan

Walter V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
EErg goed, zowel voor de mond als voor het oog. We komen zeker nog een keer terug.
Trees V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
De ambiance is mooi. De gerechten zijn prachtige kleine kunststukjes. Echt mooi opgediend. De omvang van de gerechten is net iets te gering. Wat grotere eters hebben hier niet genoeg aan. De smaak is goed, maar monotoon. Voor die prijs en ambiance verwacht je een "smaak explosie." Jammer dat die uit bleef. En in relatie tot prijs en ambiance zaten een paar foutjes in de bediening.
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Super lekker gegeten leuke bediening proffesioneel mensen die kiezen voor de horeca geen werkende studenten.
We komen hier zeker terug
Axel S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Prima service in een prachtige ambiance
Samantha B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Saffraan was me aangeraden door een collega. Ik wist al een beetje wat ging komen, maar dit was absoluut meer dan ik van te voren had kunnen bedenken. Memorabel!!
Cj M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Kwaliteit van de verfijnde gerechten heel goed!
Björn P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
11 oktober hier genoten van mooie wijn/spijs combinaties, fijne bediening, een mooie plek en fijne ambiance. Alles klopt! ????
Björn P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Maudy K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Het eten was geweldig net zoals de service! Zeker voor herhaling vatbaar!
Jan Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Lekker gegeten. Mooie verzorgde gerechten. Goed op smaak, hoge diversiteit en hier en daar echt verrassend. Alle 'moeilijke' vlees en vissoorten (die je makkelijk kan bederven door te lang of te kort te bereiden) precies goed bereid. Wijnarrangement erbij was prima en de bediening attent.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Superlekker eten in een vriendelijke, open en sfeervolle ambiance. Niet goedkoop maar daar krijg je ook echt een aantal smaakexplosies voor.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Zeker niet voor de laatste keer het was heel goed
Anny R.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Tgv ons 50 jarig huwelijksjubileum hebben wij woensdag 26 september met vrienden bij De Saffraan gegeten.
We kozen het 3 gangen AH restaurant menu.
Wat hebben we genoten: de ontvangst was prima, de gerechten heerlijk en de bediening plezierig. Kortom: we hebben de avond als heel feestelijk ervaren. We vonden het ook erg leuk dat ons dessert bord was versierd met de (chocolade) woorden "Van Harte". Een kijkje in de keuken met, bij het vertrek, een heerlijk stukje eigengemaakte pepermunt maakte dat we de Saffraan het cijfer 10 geven.
Volgende maand komen we terug, met familie vieren we dan mijn 74e verjaardag. Ik verheug me nu al op een hernieuwde kennismaking met de Saffraan.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Uitzonderlijk lekker en met liefde geserveerd. Sterrennivo.
Zoa V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Was weer fantastisch. Dank jullie wel
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Heerlijk gegeten
Aardige bediening goede uitleg van de gerechten
Zeker voor herhaling vatbaar
Jan Peter A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
de gerechten waren heerlijk
Aart K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Qua service: kil
Eten :goed met accent op bijzondere presentatie waarbij het soms doorsloeg
Alles bij elkaar wel goed maar verwachting was hoger gespannen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Ik was hier voor de tweede maal. De eerste keer was ik alleen en nu heb ik een goede vriend meegenomen om het met me te genieten. Dit moet je beleven. De smaakexplosies en -verrassingen zijn zo gaaf om mee te maken. We gingen weer voor het 7 gangen verrassingsmenu. Daar kwamen nog 5 amuses bij en het 7 gangen wijn arrangement. Entertainment ten top. En toen ik aangegeven had dat ik een paar weken ook al was geweest kregen we nu een bijna volledig ander verrassingsmenu. Speciale dank voor de zwezerik. PERFECT! Dat is klasse en waardering van je klant. En dan is de prijs werkelijk ondergeschikt.
Ronald O.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijke en prachtige geerechtjes. Een aanrader.