De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Saffraan

Koen S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heb hier héérlijk voor de tweede maal gegeten samen met mijn vriendin. Het personeel en de gastvrouw waren zeer aardig en accuraat. Heerlijke wijnen die de even heerlijke gerechten begeleiden. Precies genoeg tijd tussen de gerechten en de sfeer is ook erg goed. Kortom, top!
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
De verschillende gangen waren prachtig opgemaakt, veelzijdige en verrassende smaakcombinaties en zeer smakelijk. Ik heb niet eerder zo'n heerlijk zachte kabeljauw gegeten. Een goed passend wijnarrangement met sublieme dessertwijn.
Aandachtspuntje: we konden de bediening niet altijd goed verstaan. Er werd te snel en zacht gesproken.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hebben een erg leuke avond gehad in restaurant De Saffraan. Heerlijk gegeten en aardige bediening. Echt de moeite waard!
petra N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wij hebben weer n heerlijke, bijzondere en culinaire ervaring gehad. Wij willen dat weet!
marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Toprestaurant die zijn reputatie meer dan waar maakt. Op zijn Engels gezegd: worth every penny! En in het bijzonder ook voor de vegetarische gast aan te bevelen. Even sparen en dan hopelijk snel weer!
Mariejan V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
We hebben genoten van de verrassende en smaakvolle amuses en gerechten. Echt een feest en zeker een plek om heen te gaan als je iets te vieren hebt.
Hugo B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het was een feest om bij jullie te eten. Prima service en uitleg van de gerechten, uitstekende eet/wijn combinaties en een heerlijk ongedwongen sfeer. Elk gerecht was een kunststuk op zich. Wij komen zeker terug!
Henrike H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Superlekkere gerechten, in bijzondere uitvoeringen en niet alledaagse smaken.
Goede bediening, attent en vriendelijk.
De huiskamersfeer die het restaurant uitstraalt geeft een intieme sfeer.
M.A. D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Het was erg goed. Klopte allemaal. Goede gerechten, mooie bijpassende gerechten en service met een smile... we hebben genoten en komen zeker terug!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Voortreffelijke maaltijd en goede bediening. Enige punt is dat er onverwacht extra betaald moest worden voor zoetigheid bij de koffie. Verder geen gelijke in Amersfoort.
Susanne L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Echt fantastisch gegeten en in de watten gelegd. Niet zomaar een etentje, maar een hele belevenis. Kan het echt van harte aanbevelen!
marina K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Hadden bij de Saffraan geboekt via de AH restaurantactie. Een uitstekend 3-gangenmenu met heerlijke amuses vooraf.
Het is wat rumoerig.en de bediening wat gehaast en onpersoonlijk, maar verder niets op aan te merken.
Ruben K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Mooie smaakcombinaties, goed toeven op het dek bij mooi weer!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Smaakvolle gerechten bereid met gezonde ingrediënten. Vriendelijke bediening, sfeervol. Leuk om op een boot te eten. Aanrader!
Steven K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Deze zaak had ik al eerder bezocht en elke keer was de hele beleving op een erg hoog niveau, maar deze keer spande toch wel de kroon. Elk gerecht was een uitstekende combinatie van allerlei smaken die elkaar aanvulden, versterkten en toch nooit overheersten. Ook de wijnen waren uitstekend passend. Geserveerd werden rundertartaar, tonijnsashimi, sous vide bereide zalm, schelvis, kwartel, lam. Afgesloten werd met kaas (niet voor mijn tafelgenoot), zoet dessert en koffie met friandises.
De opbouw vanaf de amuses naar het hoofdgerecht was erg goed en mijn tafelgenoot en ik dachten dat het hoofdgerecht ook echt het summum was, maar niets bleek minder waar.
Het dessert, bestond uit een bordje met fris-zoete bereidingen van o.a. appel en een bordje met een waanzinnig koffiedessert. Wat mij betreft was het dessert ook al met dat laatste bordje, met erbij een facultatieve koffie ook al voldoende geweest om het diner af te sluiten. Het was werkelijk indrukwekkend.
Aan de friandises was ook niets op te merken: precies juist van formaat, verrassend in smaak, niet te veel, niet te weinig.
Davina B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De Saffraan, wat hebben wij een heerlijke avond gehad. De fijne structuren in het eten, maar wat een smaakexplosie! 1 woord: fantastisch
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
hier werken absolute meesterkoks, wat een geweldige combinatie van smaken. de Saffraan bezorgde ons een topavond. locatie en personeel zijn ook helemaal goed.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. Daarvoor heeft men een speciaal menu samengesteld, deels uit gerechten van de kaart, deels uit een afzonderlijke creatie. Prijsniveau ligt wat hoger dan gemiddeld bij de aan deze actie deelnemende restaurants. De prijs voor het 3-gangen diner is EUR 59,90. Bij een gang meer wordt het EUR 74. Voorgerecht was rundertartaar. hoofdgerecht kabeljauw en nagerecht een zoet dessert dat op 2 schaaltjes werd geserveerd. Elke gerecht is een streling voor de tong. Bij het menu zit brood en vooraf worden meerdere overheerlijke amuses geserveerd. Aardappel, in welke vorm dan ook, ontbreekt. Kraanwater wordt niet geserveerd. Voor een fles plat water wordt EUR 5 gerekend. De bediening is vriendelijk en serveert in een vlot tempo. De inrichting is sfeervol. Alleen aan de hoogte van het plafond merk je dat je op een schip zit. Toiletten zeer luxe uitgevoerd. De porties zijn bescheiden qua omvang. Een wat grotere eter kan beter voor meer dan 3 gangen kiezen of dit restaurant aan zich voorbij laten gaan.
ravenhorst .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Van het 3-gangen verrassingsmenu was alles even lekker en met de grootste zorg bereid, daarbij ook nog prachtig gepresenteerd. De sfeervolle inrichting maakt het helemaal af.
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij de Saffraan. We zaten bovenop het dek en met het warme, zonnige weer was het heerlijk buiten zitten. De gerechten waren voortreffelijk! Grootse complimenten voor de chef. De service en bediening was ook erg goed.

Het enige, kleine minpuntje was dat er regelmatig brommers langsreden. Maar dat vonden we niet erg.

Hier willen we zeker vaker heen en raden het restaurant bij vrienden en familie aan.