De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
9,2

Jouw recensie over het restaurant De Saffraan

Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hadden deze keer 2 gasten uit Engeland meegenomen. We wilden ze iets bijzonders laten proeven. Dat is zeker gelukt met de amuses vooraf. Zeker het curry ijs viel in de smaak. Onze gasten hadden aangegeven geen vis te willen en ik en mijn partner vonden alles prima. We vonden het daarom jammer dat we de eerste 3 gangen (van het 5 gangen verassing menu) alleen maar vis kregen. Het voorgerecht, de tonijn blokjes waren echter verreweg het lekkerst en apart, de rest was goed, maar niet bijzonder. Het personeel was vriendelijk en deed zijn best, maar had moeite met de overgang naar Engels voor onze gasten. Ook was er veel rommelig gedans met het bestek. Dat werd regelmatig verkeerd neergelegd en later weer veranderd. De stoelen zaten echter niet lekker. Niemand wist meer hoe hij/zij moest zitten en met 5 gangen zit je daar een groot deel van je avond.
Marijke E.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Leuke knusse plek en heerlijk eten. Voor twee personen wel groot tafeltje. Gevoel dat je heel hard moet praten. Meer knusheid re realisereb door mensen niet tegenover elkaar te plaatsen maar op de hoek
carvsa C.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Het eten was van hoog niveau. Top! Helaas miste het interieur en het personeel stijl. Eten op een boot is uniek maar binnen lijkt leen bakker de inrichting verzorgd te hebben en herinneren alleen de ronde raampjes je aan het feit dat je op een boot zit.. Ik lees in vele recensies ergernis over het gegoochel met tafelwater; helaas is dat nog niet veranderd. Jammer; het eten verdiend passende ambiance.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
We gingen eigenlijk voor de AH restaurantactie (3 gangen menu), maar uiteindelijk toch gekozen voor het 5 gangen menu (voor een interessante prijs) met verschillende amuses. Prima kwaliteit in een rustige entourage.
Annemieke K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Erg gezellig en lekker gegeten. Goede sfeer, vriendelijk personeel en bijzondere gerechten! Het restaurant is echt een culinaire beleving. Zeker een aanrader. Het is wel prijzig, dus ga hier niet heen als je goedkoop ergens wil eten.
SDPKole .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Op donderdag 19 oktober zijn wij voor de eerste keer wezen eten bij De Saffraan. Dat erg goed bevallen. We werden gastvrij ontvangen. De gerechten waren kwalitatief (zeer) goed en smakelijk en overal werd een bijpassende wijn geschonken. De bediening was goed en accuraat maar zeker niet opdringerig. Zo konden we lekker genieten van al het fraais dat ons werd voorgezet!
E A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Verrukkelijk gegeten! De prachtig opgemaakte gangen waren verrassend gevarieerd van smaak. Nog nooit schelvis gegeten met GadoGado maar een geweldige smaaksensatie. Geen grote porties, niet dat we dat verwachtten, maar door de verschillende, mooi op elkaar afgestemde smaken, was het een genot om de gerechten te proeven en met smaak te nuttigen. De amuses vooraf, die blijkbaar bij het 'simpele' 3-gangenmenu hoorden via de AH-actie, waren net zo heerlijk. Ooit een ijsje gegeten van Thaise curry? :-) Top! De laatste gang van het dessert was het allerlekkerst, dus geweldig om zo de avond af te sluiten.
fkr .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Leuke ambiance op een schip in the Eem, 7 gangen menu was voortreffelijk evenals de uitleg over de gerechten.
Niet goedkoop maar zeker een aanrader.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Naar mijn idee qua eten het betere restaurant van Amersfoort. Wij aten een driegangen gelegenheidsmenu en dat was dik in orde. Vooral de schelvis was een topper evenals het dessert bestaande uit o.a. een koffiebereiding. De voorliefde van de chef voor de Aziatische keuken klinkt in veel gerechten subtiel door en dat was perfect!
De bediening laat nogal eens een steekje vallen, dat kan echt beter. De ober kon het niet nalaten voortdurend grapjes te maken over het feit dat wij slechts drie gangen aten... Overigens verder wel vriendelijk.
De gehele kaart overziend vallen de forse prijzen op. Je dik laten betalen voor de karafjes kraanwater kan echt niet!
DonaldB .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
De keuken weet heel verrassende en lekkere gerechtjes op tafel te brengen, maar de prijs is relatief hoog en negen of acht euro voor een glas wijn vind ik eigenlijk té hoog (zeven euro voor een karaf plat water trouwens ook).
Als oud-bewoner van een schip vond ik de inrichting weinig authentiek - dat stelde een beetje teleur. De bediening was niet onvriendelijk en zeker adequaat, maar ook nogal vormelijk. Leuk om er gegeten te hebben, maar niet direct uitnodigend om gauw weer eens terug te gaan.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Erg lekker gegeten in een smaakvolle omgeving. Veel verschillende en lekkere amuses die mooi aangekleed waren. Vriendelijke bediening.
Trigger C.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Alleen maar genieten! Het restaurant is gevestigd op een oude klipper. Binnen is een gezellig en knus restaurant. Maar we kwamen natuurlijk vooral voor het eten. We hebben werkelijk genoten van alle voorafjes tot en met het dessert. Heel verfijnde smaken en een leuke/verrassende presentatie!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
erg kleine porties, maar wel lekker, bijzondere smaken bij elkaar. wijn erg goed, zaten wel krap op de boot, maar wel gezellig intiem
Wies H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten, goed verzorgd en mooi opgemaakt. Vriendelijke bediening. Hele acceptabele drankprijzen, ook voor onbeperkt bruiswater.
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Prachtig restaurant en zaaaalig gegeten! Mooie ervaring op een boot.
Kreeg niet een heel welkom gevoel met de AH bon.....
bakker.mah .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Fantastische gerechten, mooie bijpassende wijnen, vriendelijke bediening. Vooral de lamsnek is aan te bevelen. Prachtige smaakcombinaties. Zeker een restaurant om nogmaals te bezoeken.
Koen S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heb hier héérlijk voor de tweede maal gegeten samen met mijn vriendin. Het personeel en de gastvrouw waren zeer aardig en accuraat. Heerlijke wijnen die de even heerlijke gerechten begeleiden. Precies genoeg tijd tussen de gerechten en de sfeer is ook erg goed. Kortom, top!
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
De verschillende gangen waren prachtig opgemaakt, veelzijdige en verrassende smaakcombinaties en zeer smakelijk. Ik heb niet eerder zo'n heerlijk zachte kabeljauw gegeten. Een goed passend wijnarrangement met sublieme dessertwijn.
Aandachtspuntje: we konden de bediening niet altijd goed verstaan. Er werd te snel en zacht gesproken.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hebben een erg leuke avond gehad in restaurant De Saffraan. Heerlijk gegeten en aardige bediening. Echt de moeite waard!