De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

E A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
fkr .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Leuke ambiance op een schip in the Eem, 7 gangen menu was voortreffelijk evenals de uitleg over de gerechten.
Niet goedkoop maar zeker een aanrader.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Naar mijn idee qua eten het betere restaurant van Amersfoort. Wij aten een driegangen gelegenheidsmenu en dat was dik in orde. Vooral de schelvis was een topper evenals het dessert bestaande uit o.a. een koffiebereiding. De voorliefde van de chef voor de Aziatische keuken klinkt in veel gerechten subtiel door en dat was perfect!
De bediening laat nogal eens een steekje vallen, dat kan echt beter. De ober kon het niet nalaten voortdurend grapjes te maken over het feit dat wij slechts drie gangen aten... Overigens verder wel vriendelijk.
De gehele kaart overziend vallen de forse prijzen op. Je dik laten betalen voor de karafjes kraanwater kan echt niet!
DonaldB .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
De keuken weet heel verrassende en lekkere gerechtjes op tafel te brengen, maar de prijs is relatief hoog en negen of acht euro voor een glas wijn vind ik eigenlijk té hoog (zeven euro voor een karaf plat water trouwens ook).
Als oud-bewoner van een schip vond ik de inrichting weinig authentiek - dat stelde een beetje teleur. De bediening was niet onvriendelijk en zeker adequaat, maar ook nogal vormelijk. Leuk om er gegeten te hebben, maar niet direct uitnodigend om gauw weer eens terug te gaan.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Erg lekker gegeten in een smaakvolle omgeving. Veel verschillende en lekkere amuses die mooi aangekleed waren. Vriendelijke bediening.
Trigger C.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Alleen maar genieten! Het restaurant is gevestigd op een oude klipper. Binnen is een gezellig en knus restaurant. Maar we kwamen natuurlijk vooral voor het eten. We hebben werkelijk genoten van alle voorafjes tot en met het dessert. Heel verfijnde smaken en een leuke/verrassende presentatie!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
erg kleine porties, maar wel lekker, bijzondere smaken bij elkaar. wijn erg goed, zaten wel krap op de boot, maar wel gezellig intiem
Wies H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten, goed verzorgd en mooi opgemaakt. Vriendelijke bediening. Hele acceptabele drankprijzen, ook voor onbeperkt bruiswater.
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Prachtig restaurant en zaaaalig gegeten! Mooie ervaring op een boot.
Kreeg niet een heel welkom gevoel met de AH bon.....
bakker.mah .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Fantastische gerechten, mooie bijpassende wijnen, vriendelijke bediening. Vooral de lamsnek is aan te bevelen. Prachtige smaakcombinaties. Zeker een restaurant om nogmaals te bezoeken.
Koen S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heb hier héérlijk voor de tweede maal gegeten samen met mijn vriendin. Het personeel en de gastvrouw waren zeer aardig en accuraat. Heerlijke wijnen die de even heerlijke gerechten begeleiden. Precies genoeg tijd tussen de gerechten en de sfeer is ook erg goed. Kortom, top!
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
De verschillende gangen waren prachtig opgemaakt, veelzijdige en verrassende smaakcombinaties en zeer smakelijk. Ik heb niet eerder zo'n heerlijk zachte kabeljauw gegeten. Een goed passend wijnarrangement met sublieme dessertwijn.
Aandachtspuntje: we konden de bediening niet altijd goed verstaan. Er werd te snel en zacht gesproken.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hebben een erg leuke avond gehad in restaurant De Saffraan. Heerlijk gegeten en aardige bediening. Echt de moeite waard!
petra N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wij hebben weer n heerlijke, bijzondere en culinaire ervaring gehad. Wij willen dat weet!
marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Toprestaurant die zijn reputatie meer dan waar maakt. Op zijn Engels gezegd: worth every penny! En in het bijzonder ook voor de vegetarische gast aan te bevelen. Even sparen en dan hopelijk snel weer!
Mariejan V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
We hebben genoten van de verrassende en smaakvolle amuses en gerechten. Echt een feest en zeker een plek om heen te gaan als je iets te vieren hebt.
Hugo B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het was een feest om bij jullie te eten. Prima service en uitleg van de gerechten, uitstekende eet/wijn combinaties en een heerlijk ongedwongen sfeer. Elk gerecht was een kunststuk op zich. Wij komen zeker terug!
Henrike H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Superlekkere gerechten, in bijzondere uitvoeringen en niet alledaagse smaken.
Goede bediening, attent en vriendelijk.
De huiskamersfeer die het restaurant uitstraalt geeft een intieme sfeer.
M.A. D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Het was erg goed. Klopte allemaal. Goede gerechten, mooie bijpassende gerechten en service met een smile... we hebben genoten en komen zeker terug!