De Saffraan

Kleine Koppel 3 3812 PG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Saffraan

Culinair wonder

Je vindt dit restaurant in een honderd jaar oude klipper net buiten het centrum van Amersfoort. In de sfeervolle Eemhaven ervaar je de liefde die Kars van Wechem en Monique Korteschiel voor het vak hebben. Proef de passie, levenslust en creativiteit van De Saffraan, sinds 2009 in het bezit van een Michelinster.

Meer informatie over restaurant De Saffraan

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Susanne L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Echt fantastisch gegeten en in de watten gelegd. Niet zomaar een etentje, maar een hele belevenis. Kan het echt van harte aanbevelen!
marina K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Hadden bij de Saffraan geboekt via de AH restaurantactie. Een uitstekend 3-gangenmenu met heerlijke amuses vooraf.
Het is wat rumoerig.en de bediening wat gehaast en onpersoonlijk, maar verder niets op aan te merken.
Ruben K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Mooie smaakcombinaties, goed toeven op het dek bij mooi weer!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Smaakvolle gerechten bereid met gezonde ingrediënten. Vriendelijke bediening, sfeervol. Leuk om op een boot te eten. Aanrader!
Steven K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Deze zaak had ik al eerder bezocht en elke keer was de hele beleving op een erg hoog niveau, maar deze keer spande toch wel de kroon. Elk gerecht was een uitstekende combinatie van allerlei smaken die elkaar aanvulden, versterkten en toch nooit overheersten. Ook de wijnen waren uitstekend passend. Geserveerd werden rundertartaar, tonijnsashimi, sous vide bereide zalm, schelvis, kwartel, lam. Afgesloten werd met kaas (niet voor mijn tafelgenoot), zoet dessert en koffie met friandises.
De opbouw vanaf de amuses naar het hoofdgerecht was erg goed en mijn tafelgenoot en ik dachten dat het hoofdgerecht ook echt het summum was, maar niets bleek minder waar.
Het dessert, bestond uit een bordje met fris-zoete bereidingen van o.a. appel en een bordje met een waanzinnig koffiedessert. Wat mij betreft was het dessert ook al met dat laatste bordje, met erbij een facultatieve koffie ook al voldoende geweest om het diner af te sluiten. Het was werkelijk indrukwekkend.
Aan de friandises was ook niets op te merken: precies juist van formaat, verrassend in smaak, niet te veel, niet te weinig.
Davina B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De Saffraan, wat hebben wij een heerlijke avond gehad. De fijne structuren in het eten, maar wat een smaakexplosie! 1 woord: fantastisch
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
hier werken absolute meesterkoks, wat een geweldige combinatie van smaken. de Saffraan bezorgde ons een topavond. locatie en personeel zijn ook helemaal goed.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. Daarvoor heeft men een speciaal menu samengesteld, deels uit gerechten van de kaart, deels uit een afzonderlijke creatie. Prijsniveau ligt wat hoger dan gemiddeld bij de aan deze actie deelnemende restaurants. De prijs voor het 3-gangen diner is EUR 59,90. Bij een gang meer wordt het EUR 74. Voorgerecht was rundertartaar. hoofdgerecht kabeljauw en nagerecht een zoet dessert dat op 2 schaaltjes werd geserveerd. Elke gerecht is een streling voor de tong. Bij het menu zit brood en vooraf worden meerdere overheerlijke amuses geserveerd. Aardappel, in welke vorm dan ook, ontbreekt. Kraanwater wordt niet geserveerd. Voor een fles plat water wordt EUR 5 gerekend. De bediening is vriendelijk en serveert in een vlot tempo. De inrichting is sfeervol. Alleen aan de hoogte van het plafond merk je dat je op een schip zit. Toiletten zeer luxe uitgevoerd. De porties zijn bescheiden qua omvang. Een wat grotere eter kan beter voor meer dan 3 gangen kiezen of dit restaurant aan zich voorbij laten gaan.
ravenhorst .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Van het 3-gangen verrassingsmenu was alles even lekker en met de grootste zorg bereid, daarbij ook nog prachtig gepresenteerd. De sfeervolle inrichting maakt het helemaal af.
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij de Saffraan. We zaten bovenop het dek en met het warme, zonnige weer was het heerlijk buiten zitten. De gerechten waren voortreffelijk! Grootse complimenten voor de chef. De service en bediening was ook erg goed.

Het enige, kleine minpuntje was dat er regelmatig brommers langsreden. Maar dat vonden we niet erg.

Hier willen we zeker vaker heen en raden het restaurant bij vrienden en familie aan.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Een fijne, ontspannen sfeer. Bediening nam de tijd om dingen uit te leggen en was erg attent. We hebben heerlijk gegeten!
riannehoksbergen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten bij de Saffraan! Kwaliteit en service ten top! Verrassende smaakcombinaties van puur Hollands met Aziatische invloeden. En dankzij het mooie weer, hebben we kunnen genieten op het dek van dit schip: uitzicht op de Oude Koppelpoort en het nieuwe Eemplein. Toplocatie????????
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten, elke gang was een verrassing en elk bord was supermooi opgemaakt. Wij komen zeker nog een keer terug.
Jeanette S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Het was een grote smaaksensatie. Elk gerecht was een lust voor jet oog.
Het welkom was leuk en de bediening vlot. Een aandachtsdpuntje is het in de rede vallen als de gasten onderling aan het praten zijn. Jammer dat de prijs voor water te hoog is.
Wij komen graag nog een keer.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Hoe kan ik hier een korte feedback van geven? Het was fantastisch! Alle kleuren, geuren en smaken perfect op elkaar afgepast en super in balans met de geadviseerde wijnen. Ik denk dat we onze nieuwe favorite restaurant hebben gevonden.
Reynold D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
het weer was fantastisch waardoor wij lekker op het dek konden dineren; sfeer daardoor erg leuk; kwaliteit van de gerechten was uitstekend!
Dorien N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten op een top locatie in Amersfoort. Die ster mag terug hoor!
5 gangen + 3 amuzes + extra kaasplankje. Bijpassende wijnen. En lekker aan dek :-)
Jose M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Zeer persoonlijke service, heerlijke gerechten met een geweldige bijzondere smaak. Inrichting erg smaakvol. Komen hier zeker weer terug!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Wederom hier heerlijk gegeten. Alle gerechten waren voortreffelijk en gingen vergezeld van een goed glas wijn. Dit JRE-restaurant dient zo snel mogelijk de verloren ster terug te krijgen!
niekark .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
"French cuisine with a touch of Asia," zou ik het repertoire als omschrijving willen geven. De amuses als opmaat waren al veelbelovend, en het zevengangenmenu ging daarna crescendo verder met een prachtige symfonie van gerechten, de combinatie van de zalm en de daarbij geschonken wijn was subliem, net als de kwartel met gadogado, de lamsnek en de afsluitende zeer bijzondere dessertcombinatie van een fruitcompositie rondom zure appel en een samenspel van smaken rondom chocolade. Allemaal originele creaties, grote klasse! De bediening is zeer vriendelijk en attent, op decente wijze. Bijzonder is ook de locatie: een van buiten betrekkelijk onooglijke schuit aan een kade midden in Amersfoort is van binnen omgetoverd tot een intieme en sfeervolle ruimte waarin men in alle rust kan genieten van fabuleuze gastronomie. Ongemerkt hebben we ruim vier uur aan tafel gezeten en een prachtige avond gehad. De Saffraan is een ontdekkingsreis naar nieuwe oevers voor liefhebbers van de goede keuken!