De Ruyterhuis

Meer informatie over restaurant De Ruyterhuis

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
Woutermlmn .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij De Ruyterhuis. Helaas zaten er niet veel klanten. Maar de coquilles, carpaccio, cannelloni en de zeetong waren super lekker. Bediening zoals verwacht zeer correct. Ons mooie moment samen werd opgemerkt en bij het dessert werd daar niet aan voorbij gegaan. Nogmaals bedankt en tot snel weer!
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Dit restaurant bevindt zich in een monumentaal pand binnen de vestingmuren. Groot terras met een mooi uitzicht op de haven. Een leuke plek om te kijken naar de voorbijvarende boten. Hele vriendelijke bediening. De salade caprese is een aanrader, mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. De prijzen zijn helaas wel wat aan de hoge kant. Wel een van de betere adressen in Hellevoetsluis.
PaulMonica .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteren ging het duidelijk mis bij de Ruyterhuis. We zijn er eerder geweest en toen was het top.
Echter gisteren kon men de drukte niet aan. Personeel was het duidelijk onderling niet met elkaar eens. Een glas wijn werd pas na drie keer herinneren geserveerd. Dit duurde bij elkaar toch zeker wel een half uur. Ook het eten duurde erg lang. En bij twee van de drie gerechten was het te koud. Vermoedelijk omdat men in eerste instantie een bord te weinig had klaar gemaakt. En dus snel een bord extra moesten klaar maken. We hebben dit gemeld bij de ober die aangaf het te zullen doorgeven aan de kok. Later ook nog maar even bij de eigenaar gemeld. De smaak was overigens wel goed.
Het personeel deed haar best en bleef uitermate vriendelijk. Maar men kon het gewoon niet aan. De stress was te duidelijk merkbaar. Ter compensatie kregen we een kop koffie.
Wij hebben eerder goede ervaringen bij de Ruyterhuis en gaan om die reden zeker nog wel een keer voor de herkansing. Onze eerdere ervaring rechtvaardigt ook dat wij ze overall een voldoende rating geven.
Adje S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We zijn vanavond geweest uit eten maar het was vreselijk.
Ten eerste moesten we lang wachten op het eerste drankje.
Bij het bestellen waren er verschillende gerechten niet meer aanwezig.
Toen het hoofdgerecht kwam hadden ze ook weer een gerecht weer niet terwijl ze het wel opnamen.
Toen zeiden ze dat we de koffie gratis kregen maar bij afrekenen stond het toch op de rekening.
De tafels van andere gasten werden gewoon niet afgehaald alles stond vuil erop zoiets heb ik nog nooit meegemaakt vreselijk.
We waren 200 euro kwijt maar het was in een woord zeer slecht.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met z'n 2jes gegeten, decor is heel leuk. Soort oud pakhuis! Er is voor iedereen wat wils qua maaltijden, vlees of vis en ook vegetarische gerechten stonden op de kaart. Aan sommige gerechten zou wel iets meer aandacht gegeven mogen worden.
TomOtt .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met een gezelschap voor de zoveelste keer hier gegeten. Het blijft toch keer op keer van hetzelfde niveau, heel knap.
Als voorgerecht een proeverij van carpaccio, warm gerookte zalm, een gamba in tempura en een kalfstataar. Als hoofdgerecht Diamanthaas met jus de veau, verse groenten en ovenaardappels. Alles smaakte perfect, vooral de diamanthaas, perfect rosé gebakken.

Zeker een aanrader, tot volgende keer weer!
Verweel1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Weer heerlijk gegeten. Genoten van het 4 gangen verrassingsmenu.
Bediening perfect, goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Een aanrader!
Lotjewas .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
gezellig restaurant. Heerlijk gegeten
Vriendelijke bediening.
Wij kozen voor het 4 gangen verrassings menu.
De kinderen kregen bij het kindermenu de keuze tussen vlees of vis
Met de belofte een heerlijk dessert als ze hun eten op zouden eten.
Rode en witte wijn voor een redelijke prijs
Bij het verlaten van het restaurant nog een praatje met de kok gemaakt.
Kortom : zeer kindvriendelijk restaurant , fijne ambiance, goede keuken
Wij komen zeker terug.
Lies H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vrijdagavond heerlijk gegeten bij dit restaurant. Onze voorgerechten, coquille en croûte en zacht gegaarde makreelfilet werden mooi opgediend en smaakten heerlijk. Ons hoofdgerecht, gegrilde tournedos werd omringd door diverse groenten en was bedekt met een notenkorst. Omdat we na deze twee gerechten voldoende hadden gegeten, hebben we geen dessert genomen. De bediening was attent en uiterst vriendelijk. Het restaurant was volgeboekt maar toch wist men de puntjes op de i te zetten. Prijs/kwaliteit is goed. Het was niet de eerste keer dat we er aten en zeker niet de laatste keer.
PaulMonica .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Vanavond hier gegeten. Bediening is uitermate vriendelijk en professioneel. Ook als men als nagerecht wil afwijken van de kaart is dit geen enkel probleem.
Het eten is van zeer goede kwaliteit. Kreeft erg goed. Vers en precies goed klaar gemaakt. Hetzelfde geldt voor de Dorade.
Het decor is erg sfeervol. Gezellig, knus en toch ruimtelijk. Je hebt ruim voldoende privacy omdat je niet dicht op elkaar zit
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij De Ruyterhuis. Het was niet heel druk voor een donderdagavond (tafel of 6), maar de sfeer was prettig. De zaak is stijlvol ingericht en de stoelen zitten opvallend goed.

We werden hartelijk ontvangen en begonnen met een prosecco. Vanaf de menukaart kozen we voor een 4 gangen verrassingsmenu (vlees) en dat bleek een prima keuze. De borden waren prachtig opgemaakt en de porties waren van goed formaat, zodat 4 gangen goed te doen was. De fles Valpolicella paste overigens prima bij het hoofdgerecht. Al met al hebben we heerlijk gegeten en de tijd tussen de gangen was ruim. Dat was prettig omdat we een avondvullend diner wilden.

De bediening was vriendelijk en had ook productkennis (zowel wijn als eten). We hebben al met al een prima avond gehad en willen zeker nog een keertje terug.
Simon D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Private dining bij de Ruyterhuis, een aanrader!

Op 12 december 2015 met een groep voor van 20 personen voor private dining in de Eendragtkamer gekozen.
De Ruyterhuis authentiek en een geweldige sfeer!
Vooraf het aperitief aan de bar om even in de stemming te komen.
De Eendragtkamer was gezellig ingericht en gekozen was voor het 4- gangen verrassingsmenu, vooraf kon men wel de keuze maken voor vis/vlees van het hoofdgerecht.
Het voor tussen en nagerecht blijft een verrassing maar was zonder uitzondering van hoge kwaliteit.
De bediening was bijzonder attent en de gerechten werden profesioneel van commentaar voorzien.
Kortom een geweldige beleving en een heel geslaagde dag.
Kan eigenlijk geen min- puntje benoemen.
Bedankt en we komen graag nog eens terug!
Elize D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben hier zaterdagavond gegeten en niets dan lof! Waanzinnig mooie smaken, verse producten, in verhouding niet duur, supervriendelijke bediening, prachtige entourage, comfortabele stoelen etc. Een echte aanrader voor iedereen die van een culinair avondje uit houdt.
Rmeihui .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met een groep van 9 mensen kregen we een prachtig zaaltje in het beeldschone oude pand. Ontvangst door maar liefst 3 mensen op rij, allemaal even vriendelijk en gastvrij. Na een welkomstdrankje kwam onze gastheer, in alle rust, ons 5 gangen verrassingsmenu voorstellen. Al bij reservering hadden we gewaarschuwd voor lastige diëten en allergieën in onze groep. Dat bleek inderdaad geen enkel probleem. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was werd alles genoteerd en feilloos uitgeserveerd. De kwaliteit en de originaliteit waren subliem. Prachtige opmaak ook. De wijnen waren "gewone" huiswijnen. Rood was uitstekend en de witte zelfs zo goed dat we die niet snel zullen vergeten. Ook opmerkelijk: de 2 jongsten waren 10 en 11 jaar en hebben geen gang overgeslagen.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Voor de tweede maal hier gegeten, deze keer met het hele gezin ter ere van mijn verjaardag. We kregen (op mijn aanvraag) een gezellige ronde tafel, iets wat ik erg prettig vind als je met een oneven aantal personen eet. De Ruyterhuis is erg sfeervol en mede door gastvrije bediening voel je er gelijk thuis! We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu en konden we kiezen uit vis of vlees als hoofdgerecht. Twee van mijn kinderen houden niet van vis, en het was mogelijk om hun menu geheel van vlees te voorzien! Daarnaast kwam ik na de eerste gang erachter dat ik een vergissing gemaakt (ik had vlees doorgegeven en het moest vis zijn) maar dit kon gelukkig nog veranderd worden! Wederom hebben we weer genoten van een geweldig diner, zelfs mijn kinderen (die toch best kieskeurig zijn) spraken hun lof uit! Zelfs mijn zoon die eigenlijk geen mosselen lust/eet, vond de mosselen lekker! Iedere gang was een kunstwerk om te zien en een genot om van te eten: heerlijk! Maar helaas is er wel één minpunt, iets wat ik persoonlijk best jammer vond. Ik had ruim van tevoren telefonisch met de chef-
kok afgesproken dat hij voor deze avond voor ons een mooi grand dessert zou maken dit ere van mijn verjaardag. Maar tot mijn "verrassing" kregen wij als dessert het "menu dessert"! En hoewel dat er ook erg smakelijk uitzag, het was niet datgene wat ik besproken had! Samen met het bedienend personeel zijn we in overleg gegaan (en wát er nu uiteindelijk mis is gegaan is ons nog steeds niet helemaal duidelijk) en hebben we met elkaar besloten om het dessert te accepteren en kregen we van het huis koffie met friandises. Al met al toch een geslaagde avond en komen we zeker weer terug!
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Tijdens ons verblijf in Hellevoetsluis, wij hebben een ligplaats met de ons motorjacht in de Marina Veste, dus regelmatig ergens dineren, zo ook in het Ruyterhuis. Zijn daar 3 keer geweest en alle drie de keren was het eten fantastisch. Het verrassingsmenu de laatste keer, wij waren toen met 4 personen, hebben 3 personen voor vis gekozen en 1 persoon voor vlees. Na een subliem verfijnd voorgerecht, Carpaccio en ons hoofdgerecht vis, zeebaars,, was voortreffelijk. De derde persoon die vlees gekozen had kreeg diamanthaas. In de veronderstelling dat het tournedos zou zijn bleek het diamanthaas ??? te zijn. Was erg droog en beslist niet mals, zelf taai. Deze persoon heeft niets willen zeggen, hij was onze gast, doch toen er aan het einde van het diner gevraagd werd of alles gesmaakt had heeft hij toch een aanmerking gemaakt op het vlees.
Er werd excuses aangeboden en dat was het.

Van een dergelijk restaurant had ik toch verwacht een koffie van het huis te krijgen. Het gaat niet om de koffie, maar om de geste.

Eén ding is zeker. Wij zullen nooit meer en nergens meer Diamanthaas bestellen. Ik heb het eerder meegemaakt in een ander restaurant. Ook taai en droog. Het wordt als het ware een bal in je mond.

Het dessert was voortreffelijk.

Voor drie personen was het een geslaagde avond, doch 1 persoon heeft niet lekker gegeten.
Jammer van de avond. Gaf toch een domper. Weet eigenlijk niet of we er terug gaan, want service naar de klant is toch ook belangrijk.
De bediening was keurig.
ArneVanHuut .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijk gegeten met het gezin. Verassingsmenu. Zowel vis al vlees, prachtig opgediend. Heerlijke voorgerechten, carpaccio en zoete aardappelsoep. Het dessert was mooi Mooi decor, fijne sfeer en goede bediening. Voor herhaling vatbaar! Bedankt voor het heerlijke eten in een aangename ambiance.
Remy V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijke lunch op het terras aan de haven gehad. Personeel is erg vriendelijk en dacht goed mee over de keuze van het gerecht voor onze jongste dochter.
HildeP .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Heerlijk geluncht met kinderen, aan het water. Vriendelijke bediening en smaakvol eten en voor een zeer betaalbare prijs.
Patricver .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
hier gegeten tijdens een bruiloft eten was heerlijk. Ook speciale wensen waren geen probleem ivm allergieen . personeel had moeite om het drinken bij te houden vergat vaak onze tafel.voor de rest heerlijke avond gehad.