De Rustende Jager

7,1
Voordelig
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Jaren geleden hier voor t laatst gegeten. We schrokken wat van sommige recensies hieronder. Dit restaurant was goed in onze herinnering. Zondagavond hierheen met de fiets, er was nog geen tafeltje vrij, maar we werden aan een gezellige stamtafel gezet met een drankje met de mededeling dat er zo wel een tafel vrij zou komen. Nog voor ons drankje er was, was er reeds een tafel voor ons klaar. De drankjes stonden daar al voor ons klaar.
Gezellige, vriendelijke bediening. Gekozen voor een entrecote en sliptong. Erg goed bereid. En: eindelijk eens geen patat op tafel, zoals vaak bij restaurants, maar een overheerlijke gepofte aardappel. Mijn man lustte er zelfs wel twee ;). De rabarber die erbij was geserveerd was ook heel lekker. De sla was idd niet gedresseerd, maar de serveerster had keurig aangegeven dat we die zelf de dressing naar smaak konden toevoegen. Geen plek meer voor een toetje maar na een lekkere goed sterke Terschellinger koffie weer tevreden naar ons appartement gefietst. Volgend jaar zeker weer!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Eenvoudige kaart maar prima producten. Ondanks de drukte toch alle aandacht van de bediening. Snitzel was goed bereid en met een bescheiden paneerlaag. Ook de gegrilde zalm van mijn tafelgenote was prima. Sausjes werden apart geserveerd en niet over de producten gedaan. Lekkere grote frieten en een lekkere salade maakten het ccmpleet.
Stefano K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wat een drukke zaak, een tafeltje reserveren is niet mogelijk. Nu begrijp ik waarom. Ontzettende leuke dames in de bediening, verlenen een uitstekende service. Eenvoudige kaart. Mijn vrouw en ik hadden beiden een kogelbiefstuk was goed gebakken, de dikke frites waren prima, echter bij de sla misten wij een goede dressing, nu was de sla nagenoeg smaakloos,jammer. Het nagerecht was goed, ijs met verse aardbeien, kan ook niet veel aan mis gaan. Kortom leuke zaak, zeker een aanrader.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
In onze vakantie hebben we twee keer gegeten bij de rustende jager en voor een eetcafé zit je hier prima en eet je gewoon lekker! De bediening is vlot (ook al was beide keren het terras goed vol) en vriendelijk. Beide keren hebben we voorgerecht, hoofdgerecht en toetje genomen en alles was lekker, De prijs-kwaliteit-verhouding is prima in balans en ze hebben lekkere biertjes op de tap. Je kunt hier gewoon lekker eten, een aanrader!
DiepFries .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De ongedwongen Terschelling sfeer, dan ben je hier aan het goede adres. Degelijk en goed eten. Goed van smaak, vriendelijk geserveerd en ondanks de grote drukte geen lange wachttijden. Verwacht geen haute cuisine, maar wat je krijgt is goed en voldoende. Lekker Spare ribs gegeten goed van smaak, malse Saté en bijgerechten prima in orde. Aanrader voor lekker en gewoon goed eten.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een hartstikke leuk eetcafe met een goede prijs-kwaliteit verhouding. De bediening is vriendelijk, behulpzaam en spontaan. Voor iedereen die op Skylge komt een must om de echte Terschellingerr gastvrijheid te "proeven".
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Eten viel echt heel erg tegen, carpaccio smaakte werkelijk waar nergens na. Ik houd ontzettend van catpaccio en dit was de slechtste die ik ooit gehad had. Als garnering lagen er stukjes appel en sinasappel op!! Dat is echt de vieste en raarste combinatie ooit. Daarna had ik sate die was op zich prima, maar ook niet speciaal. Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe kok. De inrichting is al 20 jaar hetzelfde dus daar kan ik niets beters dan een 6 voor geven. De bediening typisch terschellings een beetje star, ze komen redelijk laat en een grapje maken is vaak moeilijk. Ik snap de 4.8 oprecht niet, waar je aan wal veel meer moet kunnen om zo'n cijfer te krijgen..

Hartelijk dank voor uw recente bezoek aan eetcafé de Rustende Jager op Terschelling.
De inrichting is afgelopen 20 jaar inderdaad weinig veranderd dit omdat wij ervaren dat onze vaste gasten het juist ervaren als thuis komen, als u een hippe tent qua inrichting zoekt bent u inderdaad bij ons niet aan het juiste adres.
Wij kiezen ervoor om bij onze carpaccio een olijfolie en balsamico azijn te serveren wat bij een speciaalzaak in olijfolie te Amsterdam vandaan komt. Deze olijfolie of balsamico azijn kan u naar uw eigen wens over uw carpaccio sprenkelen.
Dat u het typisch terschellings vind dat iemand star is vind ik enigszinds vreemd maar mochten we zo over zijn gekomenis dat uiteraard niet de bedoeling aangezien we juist bekent staan om onze vriendelijke bediening.
Helaas hebben we op de avond zelf niet van u vernomen waar u tegen aan liep
Wij hopen u in de toekomst toch nog een keer te mogen verwelkomen schroom dan niet om tijdens uw bezoek aan te geven waar u tegen aan loopt, zodat wij direct met een oplossing kunnen komen.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het blijft mijn restaurant op terschelling,gezellig,vriendelijke bediening en lekker eten.Nu ook weer schnitzel,kogelbief en bijlagen,prima!!.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Mijn kabeljauw was niet gaar, stoofpeertjes hard, gepofte aardappel was dan wel heel lekker. Gemeld bij de bediening, eten werd teruggenomen. Krijg je een nieuwe gepofte aardappel terug en de kabeljauw later. Een nieuw stuk kabeljauw zou je denken. Nee hoor, kreeg mijn niet gare stuk kabeljauw gaar gestoomd, misschien in de magnetron, smaakloos op mijn bord. De spareribs waren zo zo, patatjes en de sla waren oke. Rabarber was niet lekker maar smaken verschillen. We zaten nog aan het voorgerecht en toen werd het hoofdgerecht al geserveerd. We willen het hoofdgerecht nog wel mee terug nemen. En dan? Wordt het dan nog een tijdje onder de pass gezet? Om het eten vervolgens opgewarmd geserveerd te krijgen? We komen regelmatig op Terschelling maar zeker niet meer bij De Rustende Jager!
Geachte Ans88,
We waarderen het zeer dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven over uw bezoek aan ons eetcafe. Feedback van onze gasten , positief of negatief, zijn voor ons heel erg waardevol. Wij streven naar een goede service voor elke gast, uw feedback draagt daar aan bij zodat wij onze service kunnen blijven verbeteren. Wij hopen u in de toekomst toch nog een keer te mogen verwelkomen zodat wij u dan beter van dienst kunnen zijn. Schroom daarom ook niet om tijdens uw bezoek aan te geven waar u tegen aan loopt, zodat wij direct met een oplossing kunnen komen. Helaas zijn er bij u meerdere dingen mis gegaan deze avond. Onze excuses hiervoor. U heeft meteen aangegeven dat uw kabeljauw niet gaar was. Er is door ons voor gekozen om zo snel mogelijk met een oplossing te komen en hebben daarom de terug gekomen kabeljauw te regenereren in de steamer. Dit voornamelijk voor het behoud van de kabeljauw en ook vanwege de veel langere bereiding tijd van een nieuwe kabeljauw. Deze keuze is gemaakt om u zo snel mogelijk met uw tafelgenoot verder te kunnen laten dineren en u niet in etappes te laten eten. We vinden het heel spijtig om te lezen dat de door ons gekozen oplossing niet het juiste resultaat heeft geboekt en u niet heeft genoten van het eten. Graag hadden we dit van u vernomen op de avond zelf zodat wij u tegemoet hadden kunnen komen op een passende manier. We hopen alsnog u in de toekomst weer bij ons in de Rustende Jager te zien.
Vriendelijke groet
Peyef .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
op aanraden van de familie, die een vakantiehuisje op terschelling hebben, naar de Rustende jager gegaan,want dat was volgens hun the place to be. Ik moet zeggen dat de drukte in dit restaurant ons af schrok, maar toch een poging gewaagd waar we geen spijt van hebben gehad. Wat een goed lopend restaurant is dit, ondanks enorme drukte was de bediening bijzonder vriendelijk en namen ze de tijd voor je. Waar het natuurlijk om gaat is het eten,
om wat op te noemen:
de saté was heerlijk mals en pindasaus lekker pittig, sliptong om je vingers bij af te slikken.
garnalen vooraf in kokende olie, kwam ook echt kokend op tafel.
champignons op toast waren heerlijk.
De tweede avond ging er wat mis met mijn voorgerecht, maar wat erg goed en snel opgelost werd, Spareribs zoals ze horen te zijn volgens mijn man en die eet ze vaak. De dagschotel was die dag Schar, een visje wat ik nog nooit had gehad maar wat ik zeker weer ga eten.
Kortom ons zien ze weer bij de Rustende Jager zodra het vakantie huisje weer vrij is
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Altijd gezellig in deze zaak, blijmoedige en geduldige bediening. Het eten is dat van een eetcafé, niet origineel, wel degelijk en uitermate geschikt voor de hongerige eilandbezoeker na een dag wandelen en fietsen. Lekker bier en zelfs prima wijn voor een schappelijke prijs.
De trouwe vakantieganger moet hier eigenlijk altijd weer terugkeren; ik weet zeker dat het bezoek de moeite waard is.
Dbruining .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De laatste jaren hier vaker gegeten. Nu de derde keer, in al die tijd is er niks veranderd, nog steeds dezelfde kaart. Dat gaat nu vervelen. De bediening is prima maar het eten wordt minder. Als je uit eten gaat wil je ook iets speciaals en als dat niet zo is dan is dat prima, maar wil je niet de hoofdprijs ervoor betalen. Voor een euro meer per gerecht kan je op het eiland ergens anders veel beter eten. We begonnen met tomatensoep. Balletjes uit blik?Prijs hier goed, net 3 euro. Wel wat flauwtjes. Dan het hoofdgerecht. Lamsshoarma met saus. Niet overdadig veel en de smaak was wel oke. Echter een paar frietjes op een bord waardoor ze snel afkoelen. Wat sla erbij en een halve stoofpeer en wat vage wokgroenten. Ik had de combi vlees. Een simpele kip drumstick, klein sateetje en een spare rib van 5 ribbetjes. De saus was de sate. De gepofte aardappel haalde het gerecht op, die serveren ze hier al een eeuwigheid en die blijft heerlijk. Dessert was een kinderijsje en dat was stukken beter dan de dame blanche. Die was echt niet om aan te zien en smaakloos. Het goede hier is het Terschellinger bier van de tap. Die was zalig en maakte het eten nog enigzins dragelijk. Prijs kwaliteit verhouding slecht. Nee, rustende jager, als je niet wakker wordt zie je ons niet meer terug hier te eten.

mvg Fam Bruining
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Leuk restaurantje met vlotte vriendelijke bediening. Er heerst een gezellige ongedwongen sfeer. Vroeg op de avond vooral jonge gezinnen en later op de avond wat rustiger. Eten is goed. Old-skool garnering a la schijfje sinaasappel. Erg lekkere gebakken mosselen vooraf. Gebakken spiering was als gebakken spiering... Een lekker sausje was welkom geweest. Disgenote kreeg prima gepofte aardappel bij de lekkere sateh (eigen keuze ;)). Sliptong was goed, had wellicht iets harder aangebakken kunnen worden en de paneer was waarschijnlijk niet gekruid, waardoor deze wat flauw was. Lekker schaaltje sla erbij! Jammer dat de friet op zo'n grote platte schaal werd geserveerd: dan koelen ze snel af!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De Rustende Jager, begrip op Terschelling. Voor onze vriendengroep tijdens de kerstvakantie de place om samen te eten. Je kunt niet reserveren, maar na een telefoontje zijn ze bereid om ons terug te bellen als er een tafeltje vrij is gekomen. Je krijgt wat je ziet. Prima kabeljauw, lekkere kogelbiefstuk en voor de dames de vegetarische Porto-bello. Salade en een goede rabarber. Oké wijntje. Fijne plek om samen te eten.
E V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
we hebben hier gegeten omdat er veel verhalen de ronde deden dat het eten hier zo lekker is. nou ik vond het veels te zout. ook mijn partner zijn eten was aan de zoute kant. ik had een schnitzel maar die was volgens mij gezouten en toen nog eens in de kruidenpaneermeel gedaan want het was dubbelop. helaas geen aanrader. mijn partner had sate die was opzich wel lekker gebakken maar ook te zout. de bediening is goed en t dekor als n bruin cafe, erg gezellig. en toevallig was er die avond een biljardavond. was leuk om te zien
Lena74 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gezellige tent, goed eten en altijd open, 365 dagen per jaar. En daar waren we heel blij mee want voor de rest was er niet veel open op heel Terschelling. In 2014 zijn wij hier ook al eens geweest toen beviel het goed en omdat we nu in een huisje vlakbij zaten zijn we hier weer meerdere keren wezen eten .

Alle keren goed: van vegetarisch naar visgerecht van biefstuk naar halve kip, pannenkoek tot broodje mozzarella we hebben elke keer wat anders gegeten en het waskeer op keer heerlijk. Ze hebben dan ook een erg uitgebreide kaart ,ik meen me te herinneren dat ik 25 gerechten geteld heb.

Bediening erg vriendelijk en waren aldoor in om gezellig te ouwehoeren.
A-de-J .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Daar waar andere restaurants op Terschelling dicht of half leeg zijn is het hier lekker druk in het naseizoen, dat zegt genoeg dachten wij toen wij hier aankwamen. We moesten even wachten aan een klein tafeltje, maar binnen een half uur zaten we in een leuk hoekje.
Vervolgens waren de voorgerechten ondanks de drukte snel op tafel en waren vooral de uiensoep en garnalen in knoflook erg lekker.
Ook de hoofdgerechten waren heerlijk, Kogelbiefstuk rood besteld en gekregen. Sliptongen waren een succes, proefde puur het visje ipv de roomboter wat meestal het geval is.
Lekkere goede wijn in een vol glas voor een mooi prijsje, soep onder de 4 euro, garnalen 8 euro wat meteen het duurste voorgerecht op de kaart is.
Hoofdgerechten tussen de 13 en 20 euro al met al een goed concept voor een hele mooie prijs.
Estherr72 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Kijk hier hou ik van, goed eten voor een eerlijke prijs!
sliptong gegeten en deze smaakte naar meer, er werd er 1 extra voor mij geregeld.
Een Tafelgenoot met glutenallergie, ook geen probleem, hier werd ondanks de drukte, goed naar de wensen geluisterd en op in gespeelt.
De Dame die hoofdzakelijk bij ons aan tafel kwam bedienen (had volgens mij de leiding), noemde het bedrijf gekscherend een boeren eetcafé en was duidelijk trots op het team om haar heen, prachtig om te zien.
cranberry chocolade toetje met ijs als nagerecht is zeker een aanraderevenals het cranberry taartje
Ral76 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
heerlijk gegeten, prijs kwaliteit is prima.
Tonijn en spareribs gegeten met gebakken mosselen en garnalen in peperolie vooraf.
overheerlijke salade en rabarber als bijgerechten.
ondanks de drukte was de bediening top, gezellig maar ook punctueel.
wij komen zeker terug
Rozjestrazlana .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Zelden zo slecht gegeten als hier voor 30 euro
Gegeten: gebakken mosselen met knoflook.
Gekregen: taaie lauwe mosselen zonder knoflook.
Gegeten: spareribs.
Gekregen: spareribs zonder enige smaak, die van de Aldi zijn 3 keer zo lekker.
Knap dat je voor dat geld zo weinig smaak en kwaliteit kan geven.
Verbaasd mij niets, als koks rokend en met een biertje in de keuken staan.
Jammer!! Want iets lekker maken hoeft niets extra,s te kosten.....